{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.083 visninger | Oprettet:

Harley {{forumTopicSubject}}

Halløjsa der ude.
Er ved at købe en 54 stivsteller... med skiver shovel motor el start. 200mm bag dæk sjp forgaffel.. der står på reg attesten at der er konstruktive ændringer.. men hvordan finder man nemt ud af hvad den egentlig er godkendt med..

Mvh Michael

Håber der er en der ude der kan hjælpe. gider ikke brænde nallerne.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Harley
  • #1   27. apr 2013 du kan finde en masse om det bla her...

    mvh

    http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/sogeresultat?sort=4&search=Harley
    ps..
    ja du skal sikker dig at alt er dok til told og skat og evt betalt afgift på...ellers kan du komme til at betale penge for evt ombygning ..

    mvh


  • #2   27. apr 2013 Har du et link

    og som busa skriver papirer fra told og skat


  • Claus L
    Claus L Tilmeldt:
    aug 2006

    Følgere: 3 Emner: 11 Svar: 236
    #3   28. apr 2013 Det gør du ved at ringe til told og skat..

    Det kan være lidt svært at finde frem til den rigtige medarbejder.., men det er det værd..

    Den sidste mulighed er at sælger søger akt indsigt i sin sagsmappe hos told og skat og giver dig papirerne.., men det tager noget længere tid..

    Hvis der er mere end to konstruktive ændringer på en cykel skal det, hvis det skal gå efter bogen, indberettes til told og skat..

    Husk at få de godkendelser.., evt. TuV, på alle de dele der udgør de konstruktive ændringer.., bort set fra Shovel motoren, som ikke kræver godkendelse, da cyklen er så gammel..

    Mvh.



  • Claus L
    Claus L Tilmeldt:
    aug 2006

    Følgere: 3 Emner: 11 Svar: 236
    #4   29. apr 2013 Lige en rettelse..

    Det er ved mere end en konstruktiv ændring, at man har pligt til at underrette told og skat..


  • #5   29. apr 2013 der står konstruktive ændringer på reg

  • #7   29. apr 2013 Du har da haft nogen stykker så du burde da vide det???

  • #8   30. apr 2013 Bornholmer e.
    så havde jeg sku nok ikke spurgt her inde hvis jeg vidste det!!!
    Dem jeg før har haft har der stået hvad de konstruktive ændringer er......


  • #9   30. apr 2013 Men har haft fat i skat igår de ville ringe tilbage idag. så bliver spændende om den er iorden.

  • Claus L
    Claus L Tilmeldt:
    aug 2006

    Følgere: 3 Emner: 11 Svar: 236
    #10   30. apr 2013 Det er den sikkert ikke.. ; ) Det er de færreste der går igennem sådan en tur og som så ikke lige tager et par billeder med til skat som de så kan stemple..

    Her snakker vi jo kun lovlig i forhold til afgift.. ; )

    Skal vi lige køre den en tur længere ud så kan trafikstyrelsen/ syningshallerne til enhver tid nægte at godkende den hvis der ikke forelægger en TuV godkendelse på hele cyklen, det sker sjældent.., men det er en mulighed..

    Typisk så er der f.eks en TuV erklæring på f.eks forgaflen som beskriver at den passer til f.eks en Harley X årgang X.., og så er den jo i vinkel.., men der står ikke noget om på TuV erklæringen at forgaflen er godkendt til også at skulle køre med en anden TuV godkendt bagende på samme cykel.., da man jo ændrer geometrien på cyklen hver gang man foretager en konstruktiv ændring..

    Så skal det gå efter den bog så skal der forelægge en TuV erklæring på hele cyklen hvis både bagende og forende er ændret..

    En sådan koster typisk ca. 20.000 kr og kan laves igennem nogle af de Danske ombyggere som typisk er medlem af Skad..

    Om der er noget sparet på at tage til Tyskland selv og få den lavet ved jeg dog ikke.., men det tager en dag hvor cyklen bliver tæsket igennem på bane i nogle timer..

    ( Jeg kommer lige i tanke om at jeg mener at jeg så et eller andet sted at der er en ombygger i Jylland der har fået tilladelse til at kunne godkende en hel cykel med TuV her i Danmark.. Jeg er dog ikke helt sikker.. )


Kommentér på:
Harley

Annonce