1.083 visninger
|
Oprettet:
Harley {{forumTopicSubject}}
Halløjsa der ude.
Er ved at købe en 54 stivsteller... med skiver shovel motor el start. 200mm bag dæk sjp forgaffel.. der står på reg attesten at der er konstruktive ændringer.. men hvordan finder man nemt ud af hvad den egentlig er godkendt med..
Mvh Michael
Håber der er en der ude der kan hjælpe. gider ikke brænde nallerne.
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.466
mvh
http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/sogeresultat?sort=4&search=Harley
ps..
ja du skal sikker dig at alt er dok til told og skat og evt betalt afgift på...ellers kan du komme til at betale penge for evt ombygning ..
mvh
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 13 MC-er: 9 Emner: 40 Svar: 1.062
og som busa skriver papirer fra told og skat
aug 2006
Følgere: 3 Emner: 11 Svar: 236
Det kan være lidt svært at finde frem til den rigtige medarbejder.., men det er det værd..
Den sidste mulighed er at sælger søger akt indsigt i sin sagsmappe hos told og skat og giver dig papirerne.., men det tager noget længere tid..
Hvis der er mere end to konstruktive ændringer på en cykel skal det, hvis det skal gå efter bogen, indberettes til told og skat..
Husk at få de godkendelser.., evt. TuV, på alle de dele der udgør de konstruktive ændringer.., bort set fra Shovel motoren, som ikke kræver godkendelse, da cyklen er så gammel..
Mvh.
aug 2006
Følgere: 3 Emner: 11 Svar: 236
Det er ved mere end en konstruktiv ændring, at man har pligt til at underrette told og skat..
maj 2009
Følger: 12 Følgere: 19 MC-er: 5 Emner: 5 Svar: 6
apr 2007
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 3 Emner: 113 Svar: 1.035
maj 2009
Følger: 12 Følgere: 19 MC-er: 5 Emner: 5 Svar: 6
så havde jeg sku nok ikke spurgt her inde hvis jeg vidste det!!!
Dem jeg før har haft har der stået hvad de konstruktive ændringer er......
maj 2009
Følger: 12 Følgere: 19 MC-er: 5 Emner: 5 Svar: 6
aug 2006
Følgere: 3 Emner: 11 Svar: 236
Her snakker vi jo kun lovlig i forhold til afgift.. ; )
Skal vi lige køre den en tur længere ud så kan trafikstyrelsen/ syningshallerne til enhver tid nægte at godkende den hvis der ikke forelægger en TuV godkendelse på hele cyklen, det sker sjældent.., men det er en mulighed..
Typisk så er der f.eks en TuV erklæring på f.eks forgaflen som beskriver at den passer til f.eks en Harley X årgang X.., og så er den jo i vinkel.., men der står ikke noget om på TuV erklæringen at forgaflen er godkendt til også at skulle køre med en anden TuV godkendt bagende på samme cykel.., da man jo ændrer geometrien på cyklen hver gang man foretager en konstruktiv ændring..
Så skal det gå efter den bog så skal der forelægge en TuV erklæring på hele cyklen hvis både bagende og forende er ændret..
En sådan koster typisk ca. 20.000 kr og kan laves igennem nogle af de Danske ombyggere som typisk er medlem af Skad..
Om der er noget sparet på at tage til Tyskland selv og få den lavet ved jeg dog ikke.., men det tager en dag hvor cyklen bliver tæsket igennem på bane i nogle timer..
( Jeg kommer lige i tanke om at jeg mener at jeg så et eller andet sted at der er en ombygger i Jylland der har fået tilladelse til at kunne godkende en hel cykel med TuV her i Danmark.. Jeg er dog ikke helt sikker.. )
Harley