{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.352 visninger | Oprettet:

Valg af MC-scooter {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer lidt at anskaffe mig en MC-scooter som ultra billigt nær-transportmiddel året rundt, da jeg primært kører bykørsel hvor hastighederne sjældent overskrider 70 km/t, og jeg har indtil videre fundet et par stykker som kunne være interessante. Kravene er ikke andre end at det skal være en 4-takter (gider ikke lugte af 2-takstrøg) og så omkring de 150 ccm. Og så skal det ikke være sådan en med kæmpe 16" hjul smiley

Indtil videre har jeg kigget på en PGO T-Rex 150, som kan fås helt fabriksny for 20.000 kr, og det er i det prisleje vi kigger på.

Er der nogen der har erfaring med den slags? Jeg har jo hørt mange historier om at MC-scootere bliver stjålet i et helt ekstremt omfang, fordi knallertbøllerne vil sætte deres motorer på sine 30-scootere, og hvis jeg køber en, kommer den jo til at stå forskellige steder, dog altid med lås på begge hjul lige som min MC.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af MC-scooter
  • #1   3. maj 2013 DU kan købe min Piaggio skipper 150ccm. netop serviceret. 15 hk. Går ca. 100km/t og følger fint med trafikken.8000 km. Velholdt og pålidelig. Hvis interesse smid mig en privat besked med mailadresse. Så fremsender jeg gerne billeder. Mvh.

  • #2   3. maj 2013 laverda phoenix har jeg været glad for.
    komfortabel, og hurtig nok til et smut på motorvejen.

    kymco super 8,
    ok til byen, for langsom på landevej med lidt modvind.
    synes ikke der var meget kvalitet over den.

    Ang dit pgo valg.. så tror jeg at den bliver stjålet. jeg turde ikke..
    Jeg ville gå efter en sym joyride eller lign..

    bedre comfort, og lidt mere power som gør forskellen på landevej/motorvej.


  • #3   3. maj 2013 desuden har den et kæmpe hjelmrum, som der rent faktisk kan være en hjelm i. plus det løse.

  • #4   3. maj 2013 Her i byen er der en som vil sælge en piaggio skipper for 5000 kr.
    Skulle jeg have noget billigt at køre på så tog jeg den. Skal dog synes som er en udgift og så skal der plade på som også er en udgift smiley

    Og så er der jo omregistrering som er en udgift og forsikring, men det er jo noget som man aldrig slipper for smiley


  • #5   3. maj 2013 Tak for rådene indtil videre. En Piaggio Skipper bliver det ikke, da jeg har en anelse om at den lige som en T-Rex er guf for tyvene (til at sætte på en Zip fx.), og desuden er den for gammeldags i konstruktionen synes jeg.

    Jeg har også kigget på en Kymco Super 8 125, men ja, jeg synes også at 9 HK er lige i underkanten. Kymco laver også Agility City som har 11,2 HK, kender du den? Koster dog også 5000 ekstra fra ny.


  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #6   3. maj 2013 jeg ville nok gå efter den her
    http://www.dba.dk/sym-joyride-200-200-ccm/id-90108834/

    Har engang haft laverda 125 som var dens lillebror, den gang firmaet hed det.
    Den kørte rigtig fint og kunne også nemt følge trafikken på landevejen, med plads til kvikke overhalinger af gamle opel vectra med trailer og div landbrugs køretøjer,


  • #7   3. maj 2013 Hmm, jeg synes umiddelbart at den er lidt for stor og vulgær. Altså for MC-agtig. Og iøvrigt for dyr, når man kan få en næsten tilsvarende fra ny billigere end det smiley

    Din 125'er, var det sådan en Super 8 eller hvad, hvor mange HK havde den?


  • #8   3. maj 2013 jeg kender ikke agility'en desværre.
    Men jeg ville klart forslå at købe kenneths link.. også presse ham lidt.

    ellers kan du købe en laverda phoenix som er joyridens bror... dog ældre.. de ligger i 10.000,-


  • #9   3. maj 2013 Har en super 8 som pendler maskine, og den dækker fint det behov, ja den er da lidt øv på landevej, men ind over land og i byen er den helt kanon, og dele kan fås meget billigt:)

  • #10   3. maj 2013 Yamaha zygnus er grim, til gengæld er det kram

  • #11   3. maj 2013 Er faktisk lidt lun på sådan en Sym Fiddle 125.. Den ligner ikke en smartass scooter, og jeg tror ikke at pilfingrene er særlig interesserede i sådan en. Og så koster den kun 15.000 fra ny.

  • Carsten H
    Carsten H Tilmeldt:
    aug 2012

    Emner: 11 Svar: 278
    #12   3. maj 2013 Jeg har også en Kymco Super 8 og er ikke utilfreds med landevejshastigheden. Bevares det ville være rart med 20 km/t mere på toppen (120 altså), men så skal man op og have 300cc og så er prisen straks en helt anden.
    Kvalitetsmæssigt har jeg ikke noget at klage over. Jeg har kun skiftet sliddele. Fordæk har jeg lige skiftet for første gang og den har trods alt kørt 30.000 km nu.


  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #13   3. maj 2013 Prøv at sætte en GPS på din Kymco og aflæs hastigheden der smiley
    Muligt en Kymco kan køre 100 km/t men kan den det når man har vinden mod sig og det måske går lidt op ad og man har madpakken med i bagagen smiley

    Min Laverda 125 var nu ikke for stor, synes jeg, bevares den er lidt større end de PGO MC scootere der futter rundt, men man kan til gengæld køre langt på dem, før man bliver træt.
    Mener den havde 13 HK, og gik 110 km/t på toppen, efter GPS, march hastigheden er jo så lidt lavere, omkring de 90.

    Gad godt have den igen, suveræn til at køre rundt inde i Århus på, og den er rimelig kvik væk i et lyskryds, i forhold til bilerne,


  • #14   4. maj 2013 Er der ikke noget med man kan skifte dens "kugler" eller ruller ud i variomatic gearet, så den kører hurtigere..??

  • #15   4. maj 2013 Henrik A
    Ved at ændre vægten på rullerne i varioen som sidder for enden af krumtappen kan man få varioen til at udvide sig og derved klemmesammen om drivremmen ved forskellige OMDR/minut.

    Man kan altså ikke klemme nævneværdig tophastighed ud af maskinen ved at skifte til lettere/tungere ruller, men man kan få den til at levere kræfterne ved F.eks. 10-40 kmt fordi man er en kåd teenager der vil have maskinen til at stejle. Det gøres med lettre ruller (correct me if I'm wrong)

    Jeg har altid lagt 7-8 grams ruller i varioerne på mine 45 scootere, i stedet for de standard 6,5 grams.
    Det har rykket evnen til at accelerere fra de 25-50 kmt til 35-65 kmt, hvilket er det man skal bruge når man skal overhale på 45'er.

    Hvis man vil have mere topfart sidder der vist nok nogle gear-tandhjul et sted. Men det ved jeg ikke noget om.
    Håber du har fået styr på hvad der sker ved at man ændrer rullernes vægt smiley nu fik jeg jo næsten skrevet en hel roman.

    Digitale patter:

    ( . Y . )


  • #16   4. maj 2013 Ja en super 8 viser ca 15 for meget, så topfart er ca 90 hvis ikke vinden er imod, så ryger den ned på omkring 80 irl:)

  • Carsten H
    Carsten H Tilmeldt:
    aug 2012

    Emner: 11 Svar: 278
    #17   4. maj 2013 Min super 8 viser ca. 10% for meget - jeg har målt med GPS. Når jeg kører på lige landevej og ikke for meget modvind så viser den 110 km/t hvilket så ligger lige under 100 ægte km/t. Absolut topfart er 120 km/t på speedo - så har man vinden i ryggen og let ned af bakke.
    Op af Århus bakken ved Højbjerg (fra Odder af) kommer den ned på ca. 90 km/t visning = 80 km/t ægte.
    Jeg er 172cm og vejer ca. 74 kg.


  • #18   4. maj 2013 Baco - Super tilbud, jeg kigger nærmere på det :)!

    Det med rullerne har jeg styr da, da jeg har rodet rigtig meget med scootere i mine unge dage, og du har helt ret i, at såfremt man kun udskifter rullerne, er det eneste resultat, at du kan rykke en lille smule ved koblingspunktet/bundtrækket og motorens interti. Man kan sammenligne variomatic ruller lidt med svinghjulet på en motor.

    Det lyder godt med sådan en Super 8, hvis den kan køre de 100 "ægte" km/t.

    Kom endelig med flere inputs/råd :D!



Kommentér på:
Valg af MC-scooter

Annonce