{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.179 visninger | Oprettet:

2005 vs 2007 ZX10R {{forumTopicSubject}}

Hey.

Jeg går og kigger lidt på 1000kubikkerne da jeg godt kunne fristes til en opgradering af min solgte zx6r og falder der på zx10r'en, især da de prismæssigt ikke ligger meget dyrere end 6ren alligevel... Men... Er der den store forskel på modellen om det er en 2005 eller 07 zx10r?

Jeg ved godt med design, udstødning osv men tænker mere på kørbarheden og pakken som helhed.

Det er min første 1000er så den skal ikke være fuldstændig sindssyg at køre på ift min gamle zx6r.

Det jeg egentlig nok søger er en letkørt cykel som 600eren men med moment fra 1000eren. Jeg er træt af at rode gear hele tiden og hvis konen også skal med er det rart man ikke skal ligge med 10.000rpm hele tiden...

Har bare hørt et rygte om 05modellen er lidt af en head-banger? Vil bare gerne have det stadig er mig der kører cyklen, og ikke cyklen der kører med mig...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2005 vs 2007 ZX10R
  • #1   5. maj 2013 05eren er en smule mere levende end 06-07eren... Men en god styrdæmper så bliver den meget bedre... Jeg synes faktisk at 05eren styre lidt bedre end 06-07eren og at den har bedre forbremser. Den virker lidt mindre når man køre på dem.... Der skal gåes til vaflerne før end 06-07eren giver noget igen...... Til gængæld er motoren på 06-07eren bedre og stærkere end den "gamle"..... Uanset hvad, så er de meget "vildere" end din zx6r.... Det kan ikke sammenlignes.

  • #2   5. maj 2013 Vil et bedre alternativ så være en 07 cbr1000rr fx? I forhold til en sporty men letkørt 1000er...? Jeg er som sagt ikke ude efter en Wild Bull, men mere en stærk cykel i en god samlet pakke...

    R1 har jeg også kigget på, men hvad jeg læser mig til så skulle hondaen være lidt mildere i gemyt men stadig med massere af power!


  • #3   5. maj 2013 Du må ud og prøve dem.....


  • #4   5. maj 2013 Jeg var ved at købe en zx10r, men den føles meget sværer og presse, hvor imod min sc57, er det en leg og presse den..

  • #5   5. maj 2013 Men igen husk, den skal være sat op til dig, inden du prøver.,
    For det tit de helt bløde i opsætning..


  • #6   5. maj 2013 har haft zx10r fra 07 og det er en fin cykkel men som andre skriver så styre den ik så godt og presser man den lidt vil den gerne gå på baghjul men det er på en noget voldsom måde syntes jeg. nu her jeg en zx10r 04 og den er altså noget federe at køre på og den styre meget bedre og ja det kræver en ordentlig styrdæmper og syntes også den har bædre bremser om det er noget jeg bilder mig ind eller hvad ved jeg ik men jeg syntes den er lætter kørt end 07 ern og ja presser man 04 så vil den også gerne løfte forhjulet men det er på en mere behalig måde hvis man kan sige det men var det mig havde jeg valgt en 05 da 04 også kan have lidt problemer med gearkassen specielt 2 gear men du må jo ud og prøve dem og se hvad du syntes

  • #7   5. maj 2013 Mit problem er at jeg har fandens svært ved at komme ud at prøve dem med mindre jeg rejser landet rundt... Så ville være rart hvis jeg fra skrivebordet allerede kunne udelukke nogle...

    Er det ved forhandlere i prøvekører eller hvordan bærer man sig bedst an der? Vil ikke bare storme en privatmand, køre en tur og smutte igen når jeg ikke ved om jeg reelt er interesseret i cyklen...


  • #8   5. maj 2013 ud til en forhandler og prøv evt. brødren svindel i horsens de heder forresten vist brødrene jensen og jeg mener de har både en 05 0g en 07 til at stå

  • #9   5. maj 2013 horsens - jeg bor på lolland smiley Men jeg må finde ud af det så...

Kommentér på:
2005 vs 2007 ZX10R

Annonce