{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.081 visninger | Oprettet:

Nu skal det være :-) {{forumTopicSubject}}

Hej Med jer.

Jeg har ellers altid lovet mig selv at jeg aldrig skulla ha en MC da det er en lille dødsmaskine. Men nu er jeg blivet lige lidt for tændt på det. så der er blevet bestilt kørekort smiley starter dog først 13 Feb. men hvad fanden jeg når jo ikke at købe mig en MC inden sæsonen slutter.

Nå men jeg har kigget mig lidt omkring og jeg synes jo rigtig godt om sådan en R6'er.
Men jeg ved ikke om det er lige voldsomt nok til at starte med, jeg har bare sådan på fornemmelsen at jeg kommer til at fortryde det hvis jeg køber noget knap så vildt til at starte med. så jeg kunne godt tænke mig at høre jeres erfaringer/meninger smiley

Jeg kunne også godt tænke mig at vide hvad sådan et bæst koster i forsikring bare så jeg har lidt at regne på?

Mvh.
Martin 22


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nu skal det være :-)
  • #1   9. jul 2006 hmm den er ikke for vild at starte med... hvis du bare kan styre dig... tja kasko er vél en 30-40k eller sådan noget vildt på vores alder... ansvar ved gf er vel 2-3k

  • #2   9. jul 2006 Hmm. det var jo ikke så lidt, men skal stadig have mig en smiley har også haft egen bil i 4 år med kasko uden at lave skalder så det ser de vel også på smiley jeg går da ud fra at jeg godt kan styre mig. men takker for svaret.

  • #3   9. jul 2006 Hvis du har haft bil i 4 år uden skader, så ser de selvfølgelig også på det. Det skulle meget gerne banke nogle tusinde kr. af forsikringen.

  • #4   9. jul 2006 men det blir meget dyrt allgievel

  • #5   9. jul 2006 Jeg ville overveje en ekstra gang om det nu er smart at starte paa en r6 (eller lign) ligemeget hvor gammel man er... som Morten siger.. hvis du kan styre dig er det fint nok, men laver du en fejl saa straffer den dig haardt....
    Det er stort set umugligt for dig at forsikrer den med kasko, men du har en klar fordel ved at du har 4 aars skadefri koersel.. Hvis du vaelger en aeldre der kun koster omkring 90-100k saa regn med 25k i forsikring og hvis du vaelger en der koster 130-140k skal du nok smide 35k i forsikring!


  • #6   9. jul 2006 husk at der formentlig tilkommer en selvrisiko paa 8-10k!!! det er jo vanvittigt,,, hehe

  • #7   9. jul 2006 Ja det koster jo en halv arm, har lige læst en anden tråd om forsikring :S

    Kunne godt være at man skulle nøjes med ansvar på den. det jeg er mest bange for er sq at den bliver stjålet. men den kommer til at stå i garage når jeg ikke bruger den, så tror ikke det sker.

    Mht. at blive straffet af den, så har jeg set mange af de små klip der er på nettet med folk der skal spille smart smiley
    den type person er jeg ikke mere for det er helt sikkert at det altid går galt når man skal blære sig!


  • #8   9. jul 2006 Hvordan er det egentlig med syn på sådan en satan der?

  • #9   9. jul 2006 GF forsikring tager ikke kunder under 30 år til kasko. Jeg selv var elitebillist og nej de hverken vil åbne op for andet end deres omend billige ansvarsforsikring. De sku lave som man har i andre lande. Det kaldes feks third party, fire and theft. DVS hvis du styrter på din MC så er det dit eget problem men den dækkes hvis den blir stjålet eller brændt af og selvf. den lovpligtige ansvarsforsikring mod 3. part. Men ak, så langt er vi ikke nået i DK.
    Prøv Lærerstandens eller dit nuværende. LB kræver blot at du enten læser til lærer eller lign..
    A


  • #10   9. jul 2006 Fik jeg sagt at GF ikke kigger på hvad du har af anciennitet på bilsiden. Totalt råddent når de gør det andre steder....

  • #11   9. jul 2006 R6, super dejlig maskine. MEEEN Hold kæft hvor er jeg glad for det ikke er min første. For som andre er inde på, bliver man straffet lyn hurtigt, derfor ret med lidt kørsels erfaring. Kan godt være du siger du kan styrer dig, men jeg tror mange har det ligesom Kasper N og jeg selv, at når nøglen drejes, sker der en eller anden kortslutning oppe i hjenen ;). Men super lækker cykel, held og lykke med kortet. Mvh KK

  • #12   9. jul 2006 Overvej stærkt at køre et år ellr to på noget lidt mndre.

    Det er mener sikkert, det er langt billigere i forsikring og det bliver så også billigere i forsikring, når du om et par år vil have noget større.


  • #13   9. jul 2006 Hehe, det er sgu rigtigt nok at motorcyklen og hjernen ikke kan være startet samtidigt. Men så er der gerne en lille galning af en fugl der minder en om at det lige pludselig kan gå galt.

    Mht tråden, så behøver du vel ikke starte på det vildeste af det vildeste, ej heller på en gammel CB-havelåge. Men det er selvfølgelig svært når man har fået øje på noget smukt og pengene er til det.


  • #14   9. jul 2006 Jeg har en R6er til sælg som står super flot.. Du er velkommen til skrive hvis du er interesset.

    2002 model
    km 29.000
    rød/hvid/sort/
    Hotbody understel, infaset blinklys, alle sevice overhold. og meget merer.


  • #15   9. jul 2006 Arne: Fair har en forsikring som du omtaler... Saadan en har jeg nemlig (tyveri og ansvar)

  • #16   9. jul 2006 KØB EN CRUISER. det er ihvertfald ikke en fartmaskine og fornøjelsen at køre motorcykel er til stede

  • #17   9. jul 2006 tom a... han kunne jo også købe en goldwing.. smiley manden har forelsket sig i en r6.. som faktisk er en rigtig flot maskine og der er fornøjelsen at køre mc også til stede... smiley

  • #18   9. jul 2006 jo jo men snakken gik på at det kunne være farligt at starte op med en fartdjævel

  • #19   9. jul 2006 og jeg giver 4200 for fuld kasko , det er til at overse

  • #20   10. jul 2006 Kig eventulet på noget lign. en Bandit 600. Rimelig billig i forsikring da den ikke betegnes som en sportscykel, men stadig frisk at køre på, og kan styre og bremse. Også holder de prisen godt.

  • #21   10. jul 2006 Hey..

    Det med at starte på en lille maskine den første sæson og så skifte! det er en en dyr fornøjelse..
    Hvis du stoler på dig og ikke har svært ved at kontrollere dig selv, så køb r6eren og få erfaringen på den!

    /Kristian
    Startet på en gsxr 1000


  • #22   10. jul 2006 TAK til dig Nicholas.
    Det vil jeg sgu lige undersøge. Synes ikke jeg hører det bedste om GF rundt omkring og da jeg alligevel regner med at sku have en MC på kasko eller andet før jeg fylder 30 så er jeg nok bare tidl kunde hos dem smiley


  • #23   10. jul 2006 Takker mange gange for alle jeres svar. Jamen jeg tror jeg følger Kristians råd om at starte på den R6'er da det ellers bliver en meget dyr fornøjelse. dem har jeg nemlig nok af! smiley

    Til Thomas K:

    Jeg er skam int. men jeg skal ikke han nogen MC før jeg har pappet, det kunne jo været der skete noget der ikke skulle ske. Mht til skader og bøde OSV.


  • #24   10. jul 2006 Martin G.. Det er helt iorden selvom jeg tror den blir solgt i år. Ellers held og lykke med pappet

  • #25   10. jul 2006 Jo tak og held og lykke med salget smiley

Kommentér på:
Nu skal det være :-)

Annonce