{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.897 visninger | Oprettet:

bøde efter kontrol! {{forumTopicSubject}}

Hej MCG.

Jeg fik min først bøde i dag på motorcykel (ja tro det eller ej) og grunden til at jeg skriver det her er ikke at få medlidenhed eller jo det er det egentlig men er også for at høre jeres mening om det nu også er helt fair.
Jeg har råd til at betale den og betaler den sikkert også.

jeg kommer kørende ved Viby torv i dag for at skulle på arbejde, bliver så vinket ind på en stor p-pladsen sammen med næsten alle andre der biler der kommer vejen (meget trafikeret vej)
jeg skulle puste i maskine for at tjekke om alkohol og det var naturligvis ikke så skulle jeg køre hen til anden hvor han så tjekker min maskine og mit kørekort der var naturligvis ikke nogle problemer her overhovedet og 30 sek efter jeg kørt ind på pladsen køre jeg så ud igen.

på den p-plads ligger også et bowling center hvor jeg har spillet bowling siden jeg var 6 år til jeg blev 19 år, før jeg spillede spillede min bror og jeg har endda også arbejdet i bowling centre i 4-5 år tidligere. altså kommet på den p-pladsen virkelig virkelig mange gange. ved udkørselsen fra den her plads skal jeg dreje til venstre for at komme over i min vejbane (altså krydse den anden vej bane) for så at drej til højre. da så har gjort det sammen med 10 andre biler bliver jeg straks vinket ind til siden af en anden politimand sammen med de andre biler.
det viser sig så at pga. den kontrol måtte man ikke dreje til venstre som har man ellers måtte. da jeg skulle køre ud og var der en smugle kaos med mange biler osv kiggede ikke efter skilte osv.

der stod 4 politimænd stærkt og vinkede folk ind der man kunne måske have sat en nede ved udkørselsen istedet og vinkede folk den anden i stedet.
for mig virker det altså lidt "ufint" at stå der.

burde jeg klage eller skal jeg bare droppe det?

ps. har selv søgt ind på politi skolen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bøde efter kontrol!
  • #1   15. maj 2013 PS. det koster 1500.- kr. og det er da også penge.

  • #2   15. maj 2013 det er gratis at klage, og det virker lidt lusket, så tag chancen, det ville jeg.

  • #3   15. maj 2013 Ha ha......luret trick de har fundet på dér.

  • #4   15. maj 2013 Hvis det ikke er skiltet med du ikke må svinge så er det vel lovligt ? man kan da ikke bare lave nye regler den ene dag uden det er skiltet ...

  • #5   15. maj 2013 ja det overvejer jeg altså også at gøre for det er sku lidt ufint og ja det virker nemlig som om at de lige skulle have lidt ekstra penge ud af den kontrol.

  • #6   15. maj 2013 ja men Steffen politimanden sagde der var skilte og det er også meget muligt der var men jeg kiggede ikke efter dem da der ligesom ikke plejer at være nogle og jeg skulle holde med bakkende biler og andet køende trafik plus fodgænger, når jeg nu ikke så dem ville jeg mente at der ikke er skilte godt nok! vil i ikke også sige det?

  • #7   15. maj 2013 Hvis der var skiltet, er uopmærksomhed altså ingen undskyldning for at slippe for en bøde...

  • #9   15. maj 2013 I bagklogskabens klare lys, ville jeg, hvis jeg havde været i din situation, straks have gået tilbage til udkørslen, og begyndt at tage billeder.
    Hvis du klager nu, bliver det påstand mod påstand - politiet vil jo sikkert hævde at der var klar skiltning (her havde billederne været gode). I tilfælde af at skiltet var der, er det fuldstændig ligegyldigt om der var bakkende biler, eller der havde været en hel børnehave - man skal stadig orientere sig efter skiltene smiley
    Når det nu alt sammen er sagt, så er jeg da 100% på din side. Det lyder som noget svineri fra politiets side!

    Edit: det ser ud til, at andre kom mig i forkøbet smiley


  • #10   15. maj 2013 Jeppe: det er rigtig nok og jeg er helt enig i det men spøgelsemålet er om der er rigtig skiltet?

    det er vel deres pligt at oplyse mig om det på en forsvarlig måde? men hvis ikke det er sket.

    man kan sku altid komme bagefter og sige det en og det andet men jeg er altså en ung mand som er ved sin fulde fem og normalt syn osv. jeg plejer at være meget opmærksom i trafik og det var jeg altså og idag.


  • #11   15. maj 2013 Kasper K: ja det burde jeg egentlig men tænke jeg slet ikke på i øjeblikket for jeg er sådan en som 100% stoler på autoritet som politiet og regner med at politiet vil handle efter hvad der er fair ! og det syntes jeg ikke de har gjort her.
    ja det bliver vel påstand mod påstand.


  • #13   15. maj 2013 Jeg havde også taget den hele vejen til domstolene.
    Der skal være skiltet med det, den er ikke så meget længere.
    Det er sådan at det ikke koster den sigtet noget i færdsel sager at føre sagen til retten og ende helt indtil højeste ret, med mindre man gøre nytte af en besidder. Og i så fald man vinder sagen bliver ens besidder betalt.
    Med andre ord det kan aller højst koste det som bøde lyder på til at begynde med.


  • #14   15. maj 2013 Hvorfor kørte du egentlig ikke tilbage og undersøgte om der var skiltet korrekt, hvis du ikke mener, det var?
    Jeg tvivler på at politiet står og lyver om skiltning.

    Jeg ved med mig selv, at jeg ikke er specielt opmærksom på skiltning på steder, hvor jeg kører ofte.


  • #15   15. maj 2013

    Jeg læser ikke dit indlæg som om at du (og de andre) blev dirigeret i den retning af politiet.. Så hvad vil du basere din klage på?

    - At de andre bilister var lige så dumme?
    - Eller politiet var så dygtige at de havde bemærket at folk generelt ikke fulgte skiltningen og derfor (fornuftigt nok) havde valgt at slå ned på det..
    - Eller var der særlige forhold der talte for at du ikke behøvede at følge færdselstavlernes anvisninger?

    -- eneste reelle chance du kan have er ,IMHO, hvis omtalte tavler var placeret så de ikke var til at se ordenligt

    Reflekter selv videre over det, i særdeleshed i lyset af at du gerne vil være politi'er - og derfor muligvis skal repræsentere den udøvende magt..


  • #16   15. maj 2013 Det lyder som en dårlig practical joke.

    Søg retfærdigheden.


  • #17   15. maj 2013 Jakob R; det har du nok fuldstændig ret desværre, det havde jeg ikke tænkt over.......

    men erkender også at det er mig som har lavet en fejl mere er der ikke i det der er mere hvorpå om det nu også er helt fair fra politiet side.

    først syntes jeg at istedet for at have 4 mand til at skrive bøder ud istedet (og mere fair) kunne have sat bare en mand til at stå og vinke folk den anden vej.

    punkt to mener jeg at når jeg plus 10 andre biler køre den samme vej mener jeg ikke at der er skilte godt nok.



  • #18   15. maj 2013 Jeg havde savet hovederne af de sataner



    profilbillede
  • #19   15. maj 2013 Jeppe: ja men fordi jeg 100 procent stoler på politiet og deres ord.
    det var først da jeg var kørt at jeg kom til at tænke over at jeg egentlig ikke så nogle skilte og at jeg egentlig ikke helt syntes det er fair det der skete.

    Thore J: jeg blev heller ikke dirigeret i nogen retning af politiet efter kontrollen.
    jeg kørte ud og blev så stoppet.
    jeg ved ikke hvad jeg vil bruge det til syntes bare det er en skam at politiet kan finde på at bruge efter min mening ufine trick.

    jeg tror egentlig også betjenten syntes det var lidt... jeg snakkede nemlig med ham omkring det her med at være politimand. nu jeg tænker over det.


  • #20   15. maj 2013 Aha.

    <i>ja det burde jeg egentlig men tænke jeg slet ikke på i øjeblikket for jeg er sådan en som 100% stoler på autoritet som politiet og regner med at politiet vil handle efter hvad der er fair </i>

    Stol aldrig 100% på nogen.

    Ingen er perfekt.
    Og mange er svindlere og lystløgnere.

    Det er to grunde til aldrig at stole 100,0 % på noget menneske. Heller ikke dig selv.

    At tage fejl føles som at have ret.

    Når det så er sagt vil jeg sige at man godt kan stole over 90% på folk smiley
    Jeg stoler f.eks. 99,9% på min bror når han ringer og siger "hej! Det er mig.." smiley smiley


  • #22   15. maj 2013 MC A. jeg arbejder med mennesker til dagligt og jeg stoler på folk indtil andet er bevist, jeg er opdraget til at politiet er en retfærdighedsøgrende institution og derfor kan man stole på politiet.

    jeg syntes sku det er kedelig ting hvis politiet skal til at arbejde efter hvad "de" kan tjene penge på frem for retfærdighed.

    Jakob R: ja men det er jo lige hvor grænsen med skiltring ?


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #23   15. maj 2013 For det første er det "gratis" at søge bøden annuleret i den lokale byret - eller sagt på anden vis - det kan ikke blive en højere pris for dig at få uret. Og du må ligeledes være selvstiller og forklare dine synspunkter for dommeren, idet der er tale om en simpel færdselsdag.

    Du nævner ikke noget om den omtalte skiltning var/er midlertidig og kun opsat til formålet på dagen ift. kontrollen? Såfremt den omtalte skiltning var midlertidig, så skal disse skilte være placeret efter ganske specielle regler. Den første fejl som ofte fremgår af midlertidig skiltning er, at underkanten af færdselstavlen *skal* være placeret mindst 150cm over jorden. Og i den situation ville dokumentation være ganske rar at have til rådighed... så derfor - altid retur til stedet og tage billeder med din telefon! Ud over min. højden på skiltningen, så skal alle tavler være placeret på en sådan måde, at eventuelle forhindringer (eks. stillestående trafik/kødannelse) ikke påvirker synligheden. Du skal med andre ord ikke "gætte" dig til en given færdselstavle og dens betydning.

    Du angiver og jeg tolker dit indlæg på en sådan måde, at der var tale om en midlertidig ændring ift. udkørsel/retning og at denne ikke var angivet tydeligt eller korrekt. Med den baggrund ville jeg vælge et besøg hos den lokale byret og forklare hændelsen - herunder at der var mindst 10. andre trafikanter der var mindst ligeså forvirret som dig selv.

    Men igen... jeg kender ikke alle fakta! smiley


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #24   15. maj 2013 PS: Etatens medarbejdere er også "kun" mennesker og kan begå fejl - nogle indrømmer og andre møder gerne op i retten og beretter om deres lyvagtige påstande - enten fordi de ikke vil tabe ansigt eller fordi de bare "kan"....

  • #26   15. maj 2013 det er sgu da øv kim..jeg kørte forbi 5 gange i dag (arbejde) så godt at der var masser af biler og politi kaos og den flok betjente der stod der oppe..hvorfor mon de stod der..syntes det var et lusket triks at gi folk en bøde der.

  • #27   15. maj 2013 Jeg er enig med dig i at én betjent til at dirigerer trafikken var smartere end 4 betjente til at uddele bøder.

    Desværre gør deres fejl ikke din fejl lovlig.

    Når du ydermere gerne selv vil være politibetjent, så spørg dig selv om du har lyst til at sidde til samtalen og forklare dem om en færdselssag som du har ført hele vejen i retten. Jeg ville ikke. Og tænk hvis du bliver afvist, så kan du spekulere resten af livet på om din rettergang havde noget at sige; grundet sølle 1500,- (som det jo er set over et helt liv)

    Men ingen tvivl, synes heller ikke at situationen er fair, men c'est la vie. Nogen gange må man sluge nogle kameler, også som tjenestemand.


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #28   15. maj 2013 @Jonas F: Siden hvornår har en færdselssag haft indflydelse ift. ansættelse hos Etaten? smiley

  • #29   15. maj 2013 GTR: det var midlertidig det sagde han nemlig, det var for ikke at skabe kaos eller et eller andet. nu du siger har jeg sværte ved at forestille mig at de var 150 cm over jorden for så havde jeg nok set dem men igen jeg har ikke nogle beviser for det smiley
    hvorfor kalder du det egentlig Estaten?

    Jakob R: ja det ville sku være en skam også et samfund har jeg ikke lyst til at leve i!
    en grunden til at jeg gerne vil i politiet er at jeg kan være med til at der er retfærdighed til!

    H.R. ja det er skide øv og 1500.- er da også penge og det er bare trælse penge og især når man egentlig ikke føler det er retfærdigt.

    Jonas F: ja det er lige præcis det jeg tænker om det vil kunne få nogen indflydelse på at komme ind til politiet.
    ja det er sikkert bare en kamel jeg må sluge men det burde da ikke være sådan.



  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #30   15. maj 2013 @Kim m: Etat = statsvirksomhed = politiet smiley

    Præcis! Placering af skilte - herunder midlertidige skal være korrekte! Faktisk har der for kort tid siden været en færdselssag, hvor netop højdeplaceringen gjorde, at vedkommende fik medhold og dermed undgik bøde. Ligeledes har 226 billister fra Aabenraa i 2010 fået medhold (tabte dog i byretten, men ankede) i Landsretten, idet skiltet var placeret under 150cm. Denne sag gjorde at der blev dannet præcedens. Du skal som sådan ikke bevise en for lav placering. Denne bevisbyrde har Etaten, idet du kan henvise til ikke mindre end 10. andre trafikanter der i samme tidsperiode havde den opfattelse hvilket gør, at der er begrundet mistanke om forkert placering. Dette burde være "nok" til en frifindelse ift. bødestraf. Ja, jeg ville tage turen forbi byretten med henvisning til præcedens, hvilket (næsten) alle byretsdommere elsker mere end deres bedre halvdele & en optimal og dyr årgangsrødvin! Og som tillæg kan du jo bede Etaten om indkaldelse af alle 10. trafikanter som vidner - det er også gratis! Jovist... det er utroligt hvad du kan få for dine penge.....


    Og nej, en simpel færdselssag har absolut ingen indflydelse ift. ansættelse hos Politiet. Tænk engang alle de betjente som skulle miste deres job pga. små bagatel lignende forseelser som de jo også begår - og heldigvis er det ikke sådan!


  • #31   15. maj 2013 GTR, Jamen der har da været ansat nogle på prøve på politiskolen som tidligere havde været fradømt kortet betinget. Men det er altså et fåtal. Det er skidt, og du vil skulle være forberedt på at forsvare dig.

    Angående en almindelig bøde, det kan jeg ikke tro vil få indflydelse nej. Ikke at have accepteret en bøde som en fremtidig kollega har givet dig, men i stedet have taget sagen i rettet, der vil man da helt sikkert blive spurgt ind til baggrunden. Så kan man forklare, og så kan de ellers tænke hvad de nu vil på den anden side af bordet. Hvorfor risikere noget. Det er sgu svært nok at blive ansat som betjent i forvejen.

    Jeg er selv for nylig blevet ansat i kriminalforsorgen som betjent. Der var også en som efter at være blevet erklæret egnet, blev frasorteret fordi han på facebook var ven med Brian Sandberg. Det er nok ikke så smart, men omvendt, så er det jo noget personen har gjort for sjov en gang.

    Som tjenestemand gælder der bare andre regler end for almindelige mennesker. Man skal ikke søge konflikten.


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #32   15. maj 2013 @Jonas F: Nej, du er som tjenestemand præcis lige-så-godt stilles som alle andre! Og nej, en simpel færdselssag har ikke- og vil *aldrig* få nogen indflydelse jf. ovenstående. Og hvorfor skulle kommende eller nuværende tjenestemænd og Etatsmedarbejdere have en ringere retssikring end alle andre? Nok om det....

    @Kim M: Glemte lige henvisningen ift. skilte og deres placering! Du henviser blot til følgende: Bekendtgørelse om vejafmærkning, BEK nr. 784 af 06/07/2006, §11, stk. 4. Og så er den potte ude! smiley


  • #33   15. maj 2013 Aha ja så blev jeg det klogere smiley

    Ja det virker måske også bare lidt voldsomt men det hele handler også bare om det er fair eller ej. man kan jo aldrig påvise om de har gjort det for at score lidt ekstra guld.


  • #34   15. maj 2013 Du har min fulde medlidenhed Kim.... Når det er sådan de leger, er det ikke så sært at 10% af de stoppede 3500 i dag har fået en bøde...

    Jeg giver en is og en skulder at græde ud ved på kalø en dag solen skinner smiley

    Mvh Brian


  • #35   15. maj 2013 GTR, Ja i en færdselssag i retten. Men du kan da både blive afskediget og blive straffet for ting som for andre mennesker ikke er ulovlige jf. tjenestemandsloven.

    I den konkrete sag ville jeg bare ikke risikere at skulle bruge tid i min ansættelsessamtale på at fortælle om hvorfor jeg ikke accepterede en bøde som en politibetjent gav mig, når nu det netop er politibetjent jeg selv ville være. Ikke for 1500,-

    Men det må trådstarter heldigvis selv om smiley


  • #36   15. maj 2013 Kender ikke lovgivningen på det punkt. Jeg ville dog mene at politiet selv burde kunne se at der var et problem med skiltningen, siden den ene bil/mc efter den anden lavede samme fejl... så ja helt sikkert ufint gjort.

    Du burde nok alliere dig med nogle af de andre trafikanter, som også fik en bøde for samme fejl. Du ville helt sikkert kunne køre en bedre sag, hvis du er bakket op af 10-15 andre trafikanter, som også mener at skiltningen ikke har været tilstrækkelig.

    Som ene mand tror jeg ikke at der er så meget at gøre.


  • #37   15. maj 2013 Brian S: tak det er jeg sku glad for smiley ja så er det sku klart at så mange har fået bøder.hehe ja tænk på hvor mange is jeg kunne havde fået der ude for de penge smiley 4-5 stykker eller sådan noget smiley

    Jonas F: (tillykke med jobbet bare det var mig) ja det er nemlig det eneste der holder mig tilbage for at klage det er hvis det skulle komme op når jeg skal optagelseprøve. det er jo dyrebare min man har der. og igen det er ikke så meget de 1500 kr det handler om, det klare jeg nok det handler om retfærdigheden i det.



  • #38   15. maj 2013 jeg har lige snakket med en god makker som arbejde lige ved siden af der hvor JEG fik min bøde (og han så mig godt og grinte) han siger der var virkelig mange der fik bøder der og at der i starte kun stod en mand der til at skrive bøde men efter noget tid kalde de tre mand mere til at komme og skrive. altså er man godt bekendt med at mange ikke efterkommer/ikke ser skiltene...
    i min verden er den rigtig måde at handle på der sku da ikke bare at hente flere folk til at skrive men man burde måske organisere det på en anden måde.


  • #39   15. maj 2013 Kim, Jo tak.

    Omvendt, når nu det er princippet om retfærdighedsfølelsen der driver dig, så kunne en retssag måske tjene som et eksempel på en situation hvor du netop har handlet ud fra hvad du følte var rigtigt/retfærdigt, selvom du faktisk lidt frygtede om det ville kunne lægge dig til last. Jeg ville bare have tænkt den godt igennem så der ingen slinger var når du så beretter om forløbet.


  • #40   15. maj 2013 Lang tråd, mangel på tid---------> Hvis jeg var dig ville jeg klag!!!!

  • #41   15. maj 2013 ja det er rigtig kunne det måske give lidt ekstra plus der.. det var egentlig godt tænkt.


  • #42   15. maj 2013 Jeg kan ikke se, at der skulle være noget galt i, at køre en sag over det.

    Hvis du NÆGTER at betale bøden, så vil det da helt sikkert se dumt ud på CV'et til en jobsamtale ved politiet.

    ...men hvis du får en dommers ord for, at politiet har handlet forkert (skiltet utilstrækkeligt) i den pågældende situation, så kan det da ingen indflydelse have i et senere jobforløb hos politiet?


  • #43   15. maj 2013 Jeg har også hørt der stod en fotovogn længere oppe af Skanderborgvej........... Der var jo nok nogle der havde lidt travlt med at komme på job bagefter kontrollen !!!!!

  • #44   15. maj 2013 jeg ved ikke rigtig hvad det er jeg anfægter mest. om det mangle på skilning eller om det er min retfærdighed følelse.

    Michael R: ja det har jeg også hørt.


  • #45   15. maj 2013 røg osse i gennem møllen dernede ved viby station idag, i en kunde bil, det var lige omvendt med mig havde ikke mit kørekort på mig, men slap for bøde, men jeg drejede til højre ved skattecenteret som der stod på skiltene havde nemlig set politibetjente da jeg kørte modsatte vej inden!

  • #46   15. maj 2013 Var det så sværte at se skiltene eller var det bare mig der var en klovn ???

  • #47   15. maj 2013 ved ikke om det var svært og se dem, jeg så dem da selvom jeg sad og var glad for jeg havde sparet 500 kr. og enda så glad jeg glemte og tage selen på igen efter tjekket! haha

  • #48   15. maj 2013 Ja så var det nok bare mig der var en klovn. Det ændre dog stadig ikke på at fair havde være at sætte en mand til dirigere trafikken den anden vej.

  • #49   16. maj 2013 Tror nu hellere politiet og deres ledelse ville have en betjent til at skrive bøder frem for at skulle have ham til at dirigere trafikken:)

    Jeg søgte selv ind til politiet for nogen år siden og jeg blev fravalgt pga jeg havde fået for mange bøder. (7 stk på 4år. Det var så os nogen meget dumme bøder og ikke kun færdsels relateret.) jeg kan søge ind igen til maj næste år. Det jeg vil frem er bare at fortælle at man godt kan blive fravalgt ansættelse hvis man har fået bøder. Dog kommer det nok os an på mængden og hvad man er blevet skrevet for.
    Men nu har du så os fundet ud af at der var skilte der så det er da bare at betale bøden og komme videre:)


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #50   16. maj 2013 @Nogge m.fl.: Du kan *IKKE* blive fravalgt på grund af banale færdselshændelser! Og at det skulle fremgå af dit CV er manglende indsigt ift. ansættelsen hos Etaten. Som du selv skriver... så havde du fået en pæn mængde bøder- og ikke kun færdselsrelateret... og der har du så svaret ift. fravalget for dit vedkommende. Og vil du så ikke fortælle os alle sammen hvad der skal til for at blive fravalgt? Når man læser ovenstående tråde kunne man få den opfattelse, at man som søgende til Etaten eller ansat i Etaten ikke må blive ramt af simple og banale færdselssager uden at blive fravalgt eller fyret. Sådan er det altså ikke... og lad mig gætte; Såfremt du har fået en voldsdom eller noget for Hash... tja, så skal du nok se dig om efter anden arbejdsgiver! Men der er sørme da også forskel på at dreje utilsigtet til venstre ved en udkørsel vs. vold/hash! smiley

  • #51   16. maj 2013 Det kan jo også være at de sigtede efter at opfylde et politisk bestemt mål om et antal sager der skal skrives .. suk..

  • #52   16. maj 2013 Jeg læste om en sag hvor en mand havde skrevet 3-400 sms'er til sin ekskæreste.

    Det noterede den gældende polititjenestemand som 3-400 individuelle sager, og så var årets mål nået smiley


  • #53   16. maj 2013 netop.... og sådan går det når det politiske niveau begynder at blande sig i hvordan opgaverne skal løses..

  • #54   16. maj 2013 Politiet har altid ret, de laver aldrig fejl. Politiet er helt og aldeles frie for fejl. Det ved de selv og det er der også mange borgere i Danmark der ved...inklusiv dig selv indtil du fik en bøde.

  • #55   16. maj 2013 Jeg er mest imponeret over at du har fået din første bøde som 23årig.. thumbs up smiley

  • #56   16. maj 2013 Mc A, det er enten vrøvl, et forsøg på at være morsom fra din side eller en vandrehistorie.....

  • #57   16. maj 2013 Kim O

    Det stod i et MetroXpress, og nej det var ikke 1 april smiley
    Jeg ved godt man ikke skal stole på MetroXpress, hvorfor jeg også kun siger jeg har læst om det.

    Jyllandspostens netavis skulle have bragt historien som en lille notits også.
    Google er din ven, så kan du selv beslutte om historien er troværdig smiley

    Men det lyder nu som om du besluttede dig da du læste hvad jeg skrev smiley

    Det er i sagens natur (eftersom jeg læste om det) en fejl der blev opdaget og rettet.

    Hver enkelt SMS var registreret som chikane. Det er jo slet ikke sikkert det var betjentens hensigt at opfylde hele årets kvote med en og samme person.

    Det er de færreste der begår fejl med vilje smiley


  • #58   16. maj 2013 Jeg synes ikke ordlyden af din kommentar lægger op til at du er åben for du måske kunne tage fejl smiley

  • #59   16. maj 2013 Jeg er skam meget åben, men også af natur lidt kritisk når jeg læser sådan noget.

    Fik bilisten så en bøde på 60.000?


  • #60   16. maj 2013 Aha, så kan jeg godt forstå du var skeptisk smiley

    Det var ikke fordi han kørte bil mens han skrev dem, men fordi indholdet af beskederne var ulovligt smiley
    Historien melder ikke noget om hvilken straf manden modtog for de mange sms'er han havde sendt til ekskæresten, men jeg kan forestille mig han enten fik et polititilhold, eller straffen for at overtræde det hvis han allerede havde det da han skrev til hende smiley

    Jeg skulle nok have oplyst at det var en sag om noget chikane af en slags, det må jeg gøre hvis jeg gengiver min læsning en anden gang.


  • #61   17. maj 2013 Mc A, no problem. Jeg begik selv den fejl at antage, at der var tale om en trafikforseelse - hvilket du ikke har skrevet det var.

    God weekend!


  • #62   20. maj 2013 så lige et klip i station 2 der fra. der siger en af politi folkene : nu har vi nået 100 så behøves vi ikke stå her mere...

    hummm....


  • #63   21. maj 2013 sms-sagen er god nok..
    (link fjernet)


  • #64   21. maj 2013 Godt fundet.

    Syns den er godt gemt den historie.
    Jeg havde i al fald ikke held de små tyve minutter jeg for nylig brugte på at lede efter den smiley


Kommentér på:
bøde efter kontrol!

Annonce