{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.738 visninger | Oprettet:

Imprægnering Gor.Tex, og Givi tasker (Bløde) {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen,

Efter at jeg har lavet en søgning her på MCG indfor dette område når det kommer ned til imprægnering af evt Gor-Tex MC tøj.

Jeg købte starten af sidste år et helt nyt sæt Danise, Jakke, bukser osv.. Indfor 2 forskellige kørsler til og fra KBH på ca: km har mit tøj blevet meget vådt, så vådt at jeg stort set kan vride dette og det kommer meget vand udfra tøjet. Jeg er usikker på om mit tøj er 1 lags eller 2 lags membran. Jeg ved, bare købe regntøj specifikt regntøj at tage udover, men det er jo ikke altid at det regner når man skal køre til og fra arbejdet, og hvis jeg skulle købe regnsæt, skal jeg jo altid have nogen form for tasker, taske med mig for at opbevare disse i. Mit spørgsmål til jer alle erfarne MC rotter er, kan det mon passe at et sådan sæt Danise tøj, relativt dyrt også, allerede har så store problemer med lækage når det regner så meget som idag. Mit tøj har nu kørt ca 8.000 km siden jeg købte det, og aldrig blevet vasket mer end en fugtigt klud for at fjerne døde fluer osv.. I normalt små simmer regn sker det ikke så meget, tøjet holder vandet udenfor uden problem.

Spørgsmål 2.

For ca: 3-4 måneder siden købte jeg et sæt bløde Givi Silver line tasker i Nylon, altså smid over bags. Samme er, disse tasker har nu kørt ca 1500-2000 km siden de blev købt og de sidste par gange det har regnet samme som idag, så sejler det vand inden i mine forskellige lommer, kan det passe at der skal trænge ind vand så hurtigt i et næsten helt nyt produkt? Lidt ked af at uvanset jeg pakker tøjet ind i plastikposer bliver det relativt fugtigt/vådt. Eller kan man faktisk imprægnere sådan tasker udenpå, og uden at taskerne tager skade. Hvad vil man så bruge, det man bruger til exeampelvis sko?

Hvordan står jeg som kunde stillet over for forhandler, vil i tage dette op som det er et problem? Jeg spørg på denne måde fordi jeg er desværre tit ud for at være meget uheldig når det kommer til sager som disse.

Jeg håber det er nogen som har tid, og eventuelt gode råd hvordan man kan gøre, og forholde sig til evt forhandler i henhold til reklamationsret!?

På forhånd tusen tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Imprægnering Gor.Tex, og Givi tasker (Bløde)
  • #1   22. maj 2013 Spørgsmål 1: Er dit Dainese sæt med Gore Tex membran? Hvis det er det, så giver Gore Tex 5 års 100% tæthedsgaranti. Nu kører jeg i 3. sæson med mit Rukka sæt med Gore Tex, og der er aldrig kommet så meget som en dråbe indenfor membranen, og det har taget sin tørn på 3 mc ferier. Jeg har faktisk kun dårlige erfaringer med andre membraner.

    Spørgsmål 2: Medmindre dine tasker er solgt som vandtætte, så er de rikke så meget at gøre. Hvis der følger regnslag med til taskerne, så skal det bruges i regnvejr. Bløde tasker er aldrig et hit i regnvejr.


  • #2   22. maj 2013 den garanti goretex giver, holder ikke en meter.Har haft et sæt goretex tøj sendt ind til goretex ,da det SLET ikke var vandtæt .Det kom bare tilbage med den besked at de havde testet det og fundet det vandtæt !!!

  • #4   22. maj 2013 Når man vasker Gore Tex tøj skal membranen "genaktiveres" ved at når tøjet er næsten tørt putte det i tørretombleren med varme på et øjeblik....

  • #5   22. maj 2013 Smed, Don T,

    Jeg er ikke sikker på om lige mit Danise har dette i kalder for membran, kan jeg selv på nogen måde se dette ved at kigge, føle på jakke, bukser? Og ja, vandet trænger helt igen 100%, jeg bliver plaskvåd helt indtil undertrøje og t-shirt.
    Jeg talede med min kone, hvis hun huskede korrekt gav jeg en ca: pris på 6.000-6.500 DKK, dog var denne pris med den rabat som butikken har haft da jeg købte mit sæt, så vad original prisen er kan jeg desværre ikke fortælle jer. Jeg kiggede i jakken og fandt en lille hvid label som der står sådan her, PA19, EN1621.1/97 "S" 20A troligtvis at dette fortæller hvornår jakken er lavet og hvorhen!?

    Spørgsmål 2 (Tasker),

    Svares skyldig må jeg sige, men den måde i forklarer det på og kontra prisen på taskerne, er det nok købt uden vandtætte, og der med forklarer vandet i taskerne. Og der fulgte ikke nogen regnslag til dem, så det er nok min mulighed for at holde sagerne tørt. Jeg købte disse tasker til jeg fik/har besluttet mig hvilken type af Givi (hårde tasker) jeg vil have sat på min BB. Mine tasker kostede en knap tudse, så forklarer nok kvaliteten på dem. Men taskerne kan jeg dog overleve trods det er træls, men jakke og bukser er mer smiley fordi det er sku mange penge synes jeg selv.

    Jeg ved MC hobby er dyrt og jeg går sjældent på kompromis, men når man køber noget så stoler man/jeg nok lidt for meget på sælger isted for at først kigge op på sagerne, og derfor står med håret i postkassen nogen gange.

    Michael l,

    Det er jeg ked af at høre, jeg håber da jeg fik købt det rette, ellers er det sku nederen.

    Rune,

    Tak for oplysningen, men har slet ikke vasket mit tøj borset som jeg tidligere skrev, bruge af en fugtig klud for at fjerne de fleste dyr rester fra kørsel smiley

    @Alle,

    Tusen tak for den hurtige, venlige response givet fra jer allesammen. Jeg prøver at tale med Danise for at finde ud af hvilken type/model min jakke/bukser er og tager den der fra. Og må finde noget at trække over mine bløde Givi Tasker.


  • #6   23. maj 2013 Normalt er det sådan, at hvis det er med GoreTex membran, så står deres logo på tøjet et eller andet sted.

    Don T: 10.000 for et sæt hvor membranen er lamineret til stoffet lyder dyrt. Jeg gav 4000 for min jakke med sådan en membran.


  • #7   23. maj 2013 Ok vil kigge på det når jeg kommer hjem. Tak smiley

  • #11   24. maj 2013 Hej gutter, ville høre om i muligvis ved hvor jeg skal henvende mig med min indsigelse direkt til Danise, isted for at gå via min mc forhandler. Vil heldt gå udenom hvis muligt, da forhandler ikke været helt ærlig igenom handel af min BB og diverse indkøb. På forhånd tak.

  • #12   24. maj 2013 Du kan da ikke reklamere, såfremt jakken ikke er lovet at være vandtæt........

  • #13   24. maj 2013 Nej det forstår jeg godt, men bliver nød til at høre om lige min model er først om fremst, og tage den derfra.

  • #14   24. maj 2013 Opdateret,

    Har lige fundet sagerne for mit Danise køb, selve kvitteringen, diverse lables siger dette MC tøj er med membran og D-Dry står det på sagerne, kan man så gå udfra et de mener detter vandtæt?


  • #16   24. maj 2013 Jeg takker mange gange, jeg prøver at finde ud hvordan jeg kontakter Danise, har også opdateret sælgere på disse fejl.

  • #17   25. maj 2013 der er jo mere end en dainese forhandler i dk ???
    tvivler på du for noget ud af at kontakte dainese direkte ......


Kommentér på:
Imprægnering Gor.Tex, og Givi tasker (Bløde)

Annonce