{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
661 visninger | Oprettet:

Alkohol & trafik. {{forumTopicSubject}}

I forrige weekend investerede jeg i et lille aggregat, en puster også kaldet alkometer.
Efter en våd bytur vågner jeg op og på pakken skriver de så at man skal checke app. funktion over et glas vin for at se det gir udslag. Jeg tænke: Glem det, jeg prøver sgu at ånde i det. BANG kl 14 lørdag efter en bytur til kl 04 (efter indtagelse af ca 60 Hoegaarden) var min promille 0.4.
Et lille chok. Man føler sig måske ikke frisk, ikke fuld men den ligger lige på vippen og ventede da også nogle timer før jeg begav mig ud i trafikken.

DERFOR. De herrer og damer M/K. Tænk på det! Jeg har altid været forsigtig men at jeg måske en halv time før havde stået til en betinget frakendelse af kortet overrasker mig sgu lidt.
Køb da for fanden en tester, man kan måske ikke stole 100 på dem og ville da aldrig køre hvis den viste 0.4 eller 0.5, men det er en god guideline.
Tænk især på det jer der kører på træf i den kommende tid. Politiet er der jo på vej ud fra camping området...

De sortbrogede napper kortet betinget ved promille på 0.5 og en bøde der svarer til en månedsløn gange promillen, gebyr på kr 970 til prøver, minimum kr 1000 til kørelærer og A/T kursus kr 2000. Og et hak i tuden.

Håber I får en god MC sommer. Jeg er snart back on track.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alkohol & trafik.
  • #2   12. jul 2006 Hmm mente ellers det kostede en 50kr eller sådan at blive testet der?.

  • #3   12. jul 2006 Min onkel fik taget kørekort for at kører under påvirkning af alkohol. Han blev taget søndag morgen da han var kørt til bageren efter en festlig lørdag. Han blev stoppet pga. af lyset og da han blæste fik han taget kortet i 2 år.

    Han har fået det igen, men det er jo ikke noget man lige tænker på dagen efter når man ikke føler sig fuld.


  • #5   12. jul 2006 Dannie. Det drejer sig jo ikke om at man jo ikke skal sætte sit hoved på blokken for en afvigelse på 0.1. Så hellere vente en time mere...
    Det er jo ikke en on/off måler. Den viser jo et tal. Men jeg ville ikke ærgre mig pga jeg ikke liiiige ville vente en halv-en hel time mere. smiley
    Den følger iøvrigt fint kroppens tidsmæssige nedbrydning af alkohol på sine målinger. smiley


  • #6   12. jul 2006 Personligt, drikker jeg INTET hvis jeg skal køre inde for de næste 24 timer, men sådan er jeg bare - tager ingen chancer.


  • #8   12. jul 2006 Dannie.
    Jo tak. Nu ku det være fedt hvis jeg fik min MC lavet inden Skagen. Så var tricket jo at måle sig selv med det prof. app. og med det samme prøve sit private. Tror sgu lige jeg vil prøve at få en lille aftale med een af de politiere jeg kender. Efter sigende kalibrerer de sammen med politiets men ku sæfølig være lækkert at se det med sine egen øjne!
    Fedt de har testere på Skagens Træf. Meget fin stil!


  • #10   12. jul 2006 Dannie. Den har stået stille siden marts 2005.. Kig på profilen..
    Jeg må ikke røre/reparere den før et meget snarligt endeligt syn og skøn med efterflg retssag.. :-|
    Den ER takseret to gange men det skal åbenbart være totalt omstændigt. Så må jeg i første omgang lægge pengene ud og få den lavet. Så trække mine penge hjem via retssag, inkasso, foged, Danske Motorcykelentusiaster *hoster* HA osv osv. Et mareridt...


  • #11   12. jul 2006 Yo Arne!

    Hvor har du købt den der alko-fætter henne?

    MVH Mads


  • #12   12. jul 2006 Det undrer måske mange, jeg har prøvet og regne på det. og det vi fandt ud af (en flok mennesker der godt kan lide og gå til en god fest)... var at fra man drikker sin sidste genstand skulle vi faktisk ikke i nærheden af noget køretøj i et sted imellem 24-28 timer efter! - bare for at være sikre på at promillen var under 0.5... udregnet udfra hvad vi ca drikker i løbet af en aften/nat.
    Det giver stof til eftertanke...

    mvh Offslow


  • #13   12. jul 2006 Og så kan man lige tænke over hvad der er værst, en promille på 0,6 eller alt for høj FART ?

    Og nej det er ikke fordi jeg kører spritkørsel.

    Mvh. Stefan


  • #14   12. jul 2006 øh mener du vel ikke seriøst det spørgsmål stefan?? med sprut i blodet er dine sanser og reaktionsevne stærkt nedsat. ved for høj fart er alle sanser skærpet og kroppen er klar.

Kommentér på:
Alkohol & trafik.

Annonce