{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mc betjente
  • #1   6. jun 2013 Nogle hilser da igen

  • #2   6. jun 2013 Jeg vil sige det er 50/50 at de hilser igen. -

    At du ligner en bølle, og bare hilser for at de ikke skal ligge mærke til at du ligger 50 kmt over grænsen smiley

    Ej, MC betjente kan køre cirkler rundt om de fleste MCister, så kan næsten garantere at de ikke har problemer med at styrer den store kværn.

    Mit bud er, at det er for ikke at sende forkerte signaler ud, når de arbejder.

    /Tore


  • #3   6. jun 2013 her i vestjylland hilser de næsten altid.

  • #4   6. jun 2013 Ved godt de har styr på deres cykel, det var ment mest som en joke

  • #6   6. jun 2013 De hilser Aldrig tilbage når jeg hilser

  • #7   6. jun 2013 Jeg har oplevet at nogen hilser diskret. De skal vel være lidt varsom med hvad signal de sender ud. De kan jo ikke så godt køre og vinke til alle de møder, så tror man jo bare at det er Pjerot, der er ude og køre.

  • #8   6. jun 2013 En motorcykel skal føres med 2 hænder på styret. Det er derfor. At nogle så gør det, er bare en personlig vurdering. MC betjente hører under færdselsafdelingen, og de går for det meste MEGET op i færdselssikkerhed.

  • #9   6. jun 2013 Troede bare det var mellem alle mc'er,
    Don T tror måske du har lidt ret i det du siger om de køre i deres fritid.


  • #10   6. jun 2013 Mange vil nok mene det er en uskik at hilse på hinanden ved at tage hånden af styret.
    De kan nok ikke se hvad det skal gøre godt for, til gengæld kan de nok se hvilke faresituationer det potentielt kan skabe.

    Jeg har ofte oplevet at blive nikket til af skallerne smiley


  • #11   6. jun 2013 Man kan jo også bare løfte er par fingerer fra styret, behøves jo ikke at slippe helt og vinke med arme og ben (får et sygt billede på hjernen lige nu)

  • #12   6. jun 2013 Nu er der ikke mange mc betjente her i Fredeirkshavn, men tøffer man ved 50km/t, så kan jeg da ikke se hvorfor man ikke skulle kunne slippe styret kortvarigt. Jeg fører ofte bare korvarigt hånden en smule ud til siden hver gang jeg ser en anden motorcyklist.
    Men det gør jeg selvfølgelig ikke hvis jeg er ved at bremse op, skal bruge koblingen osv. Så nikker jeg bare.

    Jeg tror måske mere at mc betjente er trætte af at hilse, hvis de kører rundt en hel dag og møder 100 motorcykler. Men jeg aner det selvfølgleig ikke med sikkerhed.. smiley


  • #13   6. jun 2013 har kun mødt et par der hilste , og som tore skriver så skal man nok ikke betvivle deres køreruddannelse som værende grund til ikke at slippe styret smiley

  • #14   6. jun 2013 de få en hilsen men det ikke en pæn en vær gang jeg ser dem.
    om de hilser tilbage er jeg enlig ligeglad med kunne ikke intrassere mig mindre for dem...


  • #16   6. jun 2013 sikkert.
    heller være Barnlig end være Betjent. smiley


  • #17   6. jun 2013 I mine øjne hilser man nu heller ikke på politiet, men bare en med-.motorcyklist, som tilfældigvis er politimand - Der er jo heller ikke nogen der hilser på politiet i deres biler, bare fordi det er politiet.
    Så som motorcyklist er de jo i deres gode ret til ikke at hilse igen smiley


  • #18   6. jun 2013 Hils med langemand i stedet for, og i strakt arm, så kan de være de lægger mærke til dig - og giver måske endda en lille hilsen retur. På en lap papir smiley

  • #19   6. jun 2013 Hej Tommy..

    Jeg har som dig undret mig over hvorfor det er de ikke gider hilse, og overvejede selv at lave et indlæg her i forum, men nu er du kommet mig i forkøbet... smiley

    Jeg fik mit kort for små 2 måneder siden, og i går kørte jeg forbi nr 5 mc betjent som ikke gad hilse. Dvs 5 ud af 5 som har ignoreret min hilsen. Alle os andre kan da godt finde ud af at hilse pænt på hinanden ( de fleste af os i hvert fald )..
    Måske jeg er lidt hurtig til at blive "tøsefornærmet", men jeg syntes sku at det er noget underligt noget.:! De forstår da rigtigt at sprede respekten for politiet. SÅ - nej du er ikke den eneste der ikke får en hilsen retur smiley Så må vi jo bare holde os til at hilse pænt på hinanden, og ikke mc betjente... smiley


  • #20   6. jun 2013 Vend om og følg efter betjenten... Ved først givende lejlighed spørger du så betjenten hvorfor der ikke blev hilst igen.... Det er nok det tætteste du kan komme på sanheden bag "udåden".... Alt andet er spekulationer og ammestuesnak...

  • #21   6. jun 2013 Så lad vær med og hilse på dem, i mine øjne syntes jeg de fleste føler sig højt hævet smiley

  • #22   6. jun 2013 Keyser vil jeg gøre næste gang! smiley God ide, men man kunne havde håbet på af der var nogle betjente på denne site der gad øse ud af deres viden inden for denne tråd smiley
    (Vinkene hånd herfra til jer).


  • #23   6. jun 2013 Nicklas B

    nogle af dem er lidt for højrøvede til deres stilling men ellers syntes jeg ikke der er den store forskel på dem og deres bil-counterparts


  • #24   6. jun 2013 Jeg hilste på en i Folehaven til formiddag... Han hilste også pænt.. Selv om jeg var i firmabilen... smiley

  • #25   6. jun 2013 # Tommy B

    Du må få dig en ordentlig størrelse MC..

    Jeg hilser heller ikke på scootere!! smiley


  • #26   6. jun 2013 Tror sku jeg blive ved lidt endnu bare for og se om jeg kan få en hilsen igen på et eller andet tidspunkt, og måske prøve at sætte efter en og holde ham an og sige Hvadså der sidder hånden fast ????

  • #27   6. jun 2013 De hilser altid på mig med Knyttedenæver og de stopper mig også tit, Jeg tror det må være fordi de vil se min Maskine. Jeg for også altid en kvittering når de har kigget. Flinke Fyrer!!!


  • #28   6. jun 2013 Tom : du kan sku få dem til hilse, skulle måske lære lidt

  • #29   6. jun 2013 LOL tommy B , du giver selvfølgelig lige et heads up når det er prøvet smiley

  • #30   6. jun 2013 Jeg hilser på alle andre trafikkanter. Det er jo ikke så tit man møder nogle her ovre i udkants Danmark (Fredericia).

  • #31   6. jun 2013 Tjek.....

  • #32   6. jun 2013 Som en af jer skrev begge hænder skal placeres på styret

    Så det ville jo være helt forkert hvis så de hilser da de i samme øjeblik er dobbel moralske. Styr det der med de er dumme augante osv. De passer bare deres arbejde.

    Gider man ikke følge de danske regler uden og brokke sig eller svine til. Så det jo nemt grænserne er åbne til hele eu.


  • #33   6. jun 2013 Må jeg bede om et link til den paragraf der fordrer at en mc skal føres med begge hænder på styret?
    På forhånd tak.


  • #34   6. jun 2013 Du kan vel selv lede. Syntes det fint de ikke hilser.
    Det jo ikke en hygge te klub de arbejder i.


  • #35   6. jun 2013 Det har jo ikke noget at gøre med de ikke passer deres arbejde, det skal de jo og godt det samme, de bliver heller ikke svinet til, det er simpel spørgsmål om at hilse og så om man bare løfter et par fingere har man jo stadigvæk hænderne på styret, om det er en te klub eller ej må man jo ligge op til folk selv.

  • #36   6. jun 2013 Det var ikke dig jeg refareret til smiley

    Men har min mening med hensyn til politiet ser dem som nogle der skal vise vej for alle begynder de og slægge på div små ting hvor ender vi så.


  • #37   6. jun 2013 Nick : jeg ved godt den lidt lille smiley

  • #38   7. jun 2013 Under kørsel skal man altid have mindst 1 hånd på styret smiley

    -men for øvrigt skal man altid bevare herredømmet/fuld kontrol over køretøjet.
    Så at man altid skal have 1 hånd på styret betyder ikke at 1 hånd altid er nok smiley :)

    Hvis man er ked af at blive ignoreret når man entusiastisk vinker til nogen, så kan man med fordel nikke i stedet smiley
    Bliver man ignoreret kan det være fordi personen faktisk ikke kiggede på en.
    Med netop mc-betjente kan det være svært at vide hvad det lige er de tuller rundt og har gang i.

    Ku være fedt med en "top ten reasons why bikecops don't wave back" smiley


  • Albert G
    Albert G Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 5
    #39   11. jun 2013 Thomas, jeg går stærkt ud fra at det er det samme som at du også skal føre alle andre køretøjer med 2 hænder på rattet. At man så sjældent gør det er en anden sag

  • #41   12. jun 2013 Mike Næppe. Men kan du have en god dag

  • #42   12. jun 2013 Mike du kan forresten købe vesten på krammer markede

  • #43   12. jun 2013 Og,,,, ?????

  • #45   12. jun 2013 Når man er er så rå som biker Mike må det da være fordi han søger skraldemands mc vesten så han kan fise rundt og sige fuck politiet og spille kong gulerod.

    Men nok om det gider ikke spilde min tid på fjolser. Bruger den på birker der deler interesse for mc


  • #46   12. jun 2013 Come on Mike S... Som det er pointeret længere oppe, så er grænserne åbne, så bare fis afsted.......
    Med hensyn til at føre en mc med begge hænder på styret, så er det nok ikke nemt når man skal række en arm ud ved svingning.. Så den holder jo nok ikke helt !!


  • #48   13. jun 2013 Jeg hilser af princíp aldrig på folk i gule veste. Gul advarsels er forbeholdt vejarbejder og havererede bilister på motorvejen.

  • Albert G
    Albert G Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 5
    #49   14. jun 2013 Det er da en utrolig dårlig holdning nogle af jer har.
    For det første er der stor forskel på at være høflig ved at vinke til et par med-MC'ister og til at forskelsbehandle dem.

    Og til Jørn kan jeg jo påpege at de gule veste er en sikkerhedsforanstaltning, og det er da kun fjolser der ser ned på sikkerhed. Det svarer lidt til at sige at rygskjold kun er forbeholdt folk med +1000cc racere.


  • #51   14. jun 2013 tror det har mest at gøre med at hvis man kører MC hele dagen så bliver man sgu lidt træt af at hilse på alt og alle hele tiden.
    Når jeg kører til og fra arbejde hver dag bekymrer jeg mig ikke specielt om at hilse, er mere opmærksom på bytrafik og sløve dumme bilister, hilser dog altid når jeg kører aften/weekendtur


  • #52   14. jun 2013 Mike S.
    Vidste ikke at du var politibetjent / idiot...



  • #54   15. jun 2013 Mike er jo bare indbegrebet af sådan en gummi rocker. Der er en grund til han ikke bryder sig om politiet og det helt sikkert fordi han ikke følger den danske lovgivning.
    Mike er du også på understøttelse så passer du jo perfekt ind i den verden der hader alt omkring lovgivning og det danske system .


  • #55   15. jun 2013 Jeg har skam ikke noget imod POLITI folk, de gør et godt stykke arbejde. Det ville jo være nærmest anarki, uden dem på vejene. Derfor skal de også have lov til at have GULE VESTE i fred, sammen med de andre servicearbejder langs vejene. De skal være synlige for DERES sikkerheds skyld.
    Albert, dem som vil bruge rygskjold for sikkerhedens skyld, lad dog dem om det. Om det så er på en 125ccm. Det viser ikke et forkert signal i trafikken, blot at de tænker på egen sikkerhed. Og så kan det ikke ses.


  • #56   15. jun 2013 Jørn G: Dine 2 svar er vidt forskellige det ene øjeblik har du noget imod folk i gule veste, og næste svar har du intet imod dem... ... ...
    Jeg køre selv ikke med gule veste, men hvis du går ind i en MC butik og ned ved sikkerheds grejet kan man i mange tilfælde finde en gul vest eller refleksbånd, gad vide hvorfor?? Hmm... Nogle føler sig mere ''sikre'' hvis de tager mere iøjnefaldende tøj på. Og burde man ikke se ned på.


  • #58   16. jun 2013 Mike S: I Danmark har vi et demokrati, lovene er lavet af folkevalgte politikkere, politiet er til for at beskytte folket som har stemt på nogle af disse politikkere, så i stedet for at bitche over at vi har et politi og en regering der er valgt af flertallet, så kan du enten selv gå ind i politik og prøve at ændre lovene, eller rejse til et andet land der passer dig bedre...

    Jeg er glad for politiet, og jeg er også villigt til at betale prisen når jeg selv træder ved siden af loven, men jeg går ikke og sviner politi eller andre folk til bagefter som bare passer deres job. Det er for lavt, og livet er for kort til at værre arrig over bagateller.


  • #60   16. jun 2013 Ynkeligt ? nej ikke spor, bare tørre facts, men det lærer du om når du engang bliver voksen.

    Og forresten så er det ynkeligt at klikke på sin egen "enig tums up"


  • #61   16. jun 2013 Mike Mike Mike

  • #62   16. jun 2013 Nej nej, Casper H. Jeg modsiger ikke mig selv. Jeg siger at dem som vil køre med rygskjold lad dem om det... Og lad så Politi og kommunens folk, være dem som bruger gul vest på gader og stræder, for deres synlighed og sikkerhed skyld. Når der bliver for mange gule veste i trafikken så mister de deres virkning. Fordi der er gult alle vegne. De vil simpelthen blive overset, vejens folk. Husk på at de er der for vores sikkerhed. Nogen skal jo lappe hullerne i vejene.

  • Pawse
    Pawse Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 2
    #63   20. jun 2013 Jeg synes at de hilser lige så tit som andre MC'ister... Dog sjældent som den første! Dvs de hilser tilbage!

    Hår også oplevet ved stop at de kommer over og sludrer... Det er mit indtryk at de nyder to hjul lige så meget som os!


  • #64   25. jun 2013 Jeg hilser på dem alle.. Men der er forskel på responsen

    Når jeg kører på min Husa er det under 25% der hilser igen..
    Når jeg kører på min Bol D'or er der over 75 % ...

    og det er begge tilfælde når jeg kører pænt ..


  • Bjørn H
    Bjørn H Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Svar: 17
    #65   27. jun 2013 Mit bud er at de vil være sikre på, at der ikke er nogen som misforstår deres håndtegn. Jeg er selv i politihjemmeværnet, og er uddannet i til trafikregulering. Jeg vinker ALDRIG til venner eller andre, da jeg ikke vil risikere misforståelser.

Kommentér på:
Mc betjente

Annonce