{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.214 visninger | Oprettet:

Handel på Ebay {{forumTopicSubject}}

Jeg har aldrig handlet på Ebay, og har et par ting jeg gerne vil købe hjem til min VL´er
De priser der opgives + fragt er jo det forhandleren kræver.

Men hvad med told, skat, moms. mm kommer det på en separat regning, og kommer det på hver gang?
Jeg mener at have hørt at man kun måske bliver opkrævet ovenstående, men det er ikke altid.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Handel på Ebay
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.657
    #1   16. jun 2013 Man bliver kun opkrævet moms og told på ting fra ikke-EU lande, som bliver fanget i tolden. Man skal så også betale et gebyr til PostDK hvis det er dem der håndterer fortoldning, og man skal betale moms af fragtprisen...

    Alt andet skal man kun betale prisen + evt fragt på.


  • #2   16. jun 2013 uden fra EU. Kan told og moms blive lagt på hvis den bliver taget i tolden..

    Mange gange slipper det dog igennem.. Og køber du fra Asien så ændrer de ofte den oplyste pris på pakken til f.eks. 2 $ selvom du måske har købt for 50.. Og derved går den igennem tolden..

    Jeg har lavet langt over 100 handler på Ebay.. Og kun skulle betale i tolden en gang...


    Og hvad angår dine priser osv.ang. hvad forhandlere kræver.. Så er der jo mange forhandlere som bare bruger ebay til at sælge på.. Som der er forhandlere herhjemme som bruger DBA. osv. osv.


  • #3   16. jun 2013 Hvis du handler i et EU land kommer der ikke told eller moms på.

    Handler du for over 80kr inc porto kommer der moms på
    Handler du for over 1150kr kommer der told og moms på.

    tolden variere alt efter hvilken vare du køber. På mc dele er den 12%

    Bliver din pakke taget i tolden. pålægger postdanmark et gebyr på 160kr


  • #4   16. jun 2013 tja man kan jo være heldig. reglen er vist at man skal holde sig under 15 dollars ca. jeg købte dog selv special fremstillet kædeskærm fra us. den røg sku ind om kring skat og blev derved 400 kroner dyrere... men ja, det var stadig til en ok pris.

  • #5   16. jun 2013 det kommer jo an på hvor du køber tingene henne...

    er det inden for eu kommer der ikke noget på...

    uden for eu kan du være heldig den går igennem...

    ellers får du et brev fra post danmark (told) med et krav og told, moms og gebyr..

    og det skal betales inden du får pakken...

    husk at bestille rigtigt for told, moms og gebyr får du ikke tlbage hvis du vil sende din vare retur...


  • #6   17. jun 2013 Ja den engelske eBay kan du trygt handle på..: http://www.ebay.co.uk/ smiley
    Der kommer ikke yderligere omkostninger..

    Det der er mest irriterende er at hvis du handler flere steder, - er man nødt til at betale lige så mange forsendelser, - så man skal lige holde øje med de samlede forsendelsesomkostninger..;-)

    Jeg gør som regel det, - at jeg klikker ind på de enkelte butikker og ser om jeg kan købe alt hvad jeg skal have, - i samme butik..
    Skriver til dem og beder om en ny samlet pris til mig.. Og så kan der snildt falde pænt meget af forsendelsen..;-)


  • #7   17. jun 2013 Henrik under ebay.co.uk kan ting fra usa, hong kong osv også findes, husk at tjekke sælgers adresse eller shipment adress. så er du safe. smiley

  • #8   17. jun 2013 Ving den lille firkant af i venstre side, UK only, så er det kun...vent på det...vent....England

  • #9   17. jun 2013 Klik i den lille box EU så er der flere at vælge imellem smiley

  • #10   17. jun 2013 Præcis.. smiley

Kommentér på:
Handel på Ebay

Annonce