{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.327 visninger | Oprettet:

Forsikring, 25år, racer, liste over pris, kasko/ansvar? {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

Jeg søger lidt hjælp angående forsikring til min nye motorcykel. Jeg er 25 år, kørt skadefrit 5 år, post nr. 8000, suzuki gsxr 750 2007. Jeg har brugt hele dagen på at ringe rundt til div. selskaber og fået oplyst følgende priser:

GF Kasko 6100 Selvrisiko 4900 (også ved tyveri) Ansvar 1900 Selvrisiko 500
Topdanmark Ansvar 4700
Aros Ansvar 4000
Alm. brand Kasko 30.000 Ansvar 18.000
Alka Kasko 51.000 Ansvar 7800
Codan Kasko 30.000+ Selvrisiko 5000 Ansvar 6000
Djøf Kasko 916/mdr ved kørsel & 200/mdr stilstand (man bestemmer selv antal måneder for kørsel og stilstand) Ansvar: 161/mdr kørsel & 33/mdr stilstand Selvrisiko for begge: 5488
Danske Forsikring Ansvar 3900
Diba forsikring Kasko 32000 Ansvar 6500
Fdm forsikring Kasko 10.000+
Gjensidige Ansvar 6000
Købstædernes Kasko 11.000
Mondux Kasko 6140/7224/8307 Selvrisiko 10.081/8144/5090 Min 10% ved tyveri
Thisted Kasko 36.000
Tryg Kasko 23.000
Nem forsikring Kasko 24.000
IDL Kasko 15000 (over 30 år kun 3000 ved handelsværdi under 100k)
Runa/bauta/lærestanden Ansvar 1173 Selvrisiko 4870

De fleste priser er helt ved siden af ift. min pengepung, men der er dog et par som kan gå an. Jeg er godt klar over ung + racer = no go. Hvad ville i vælge ud fra de oplyste priser?

Skal det være ansvar tænker jeg runa til 1173 og selvrisiko 4870 eller gf til 1900 med selvrisiko på kun 500. "Høj" præmie og lav selvrisiko eller omvendt?
Skal det være kasko tænker jeg gf til 6100 med 4900 i selvrisiko (også for tyveri) eller mondux (hvilken kombi af præmie/selvrisiko ville du vælge)?

Ansvar eller kasko ud fra disse priser samt hvilket selskab (godt/skidt om gf, mondux, runa mv)? Har I ideer til andre selskaber som jeg har overset?
Selv synes jeg 6100 for kasko ved gf er den bedste løsning smiley

På for hånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring, 25år, racer, liste over pris, kasko/ansvar?
  • #1   3. jul 2013 IF har en aftale med suzuki, prøv dem

  • #2   3. jul 2013 Hej

    Jeg har et råd til dig - og det er super vigtigt!
    LOV mig at du får på skrift at din SR er 4900 fra GF hvis du vælger deres kasko.
    Jeg har selv haft GF var samlekunde og det hele der,
    Spurgte ind til SelvRisikoen flere gange i telefonen om der var forbehold når jeg var 25 osv - nej nej der var inge problemer
    Så jeg vælger at flytte min MC forskring fra Top DK til GF så alt er samlet der.
    Da policen så dukker ind af postkassen tænker jeg alligevel lige aaarh må hellere læse den lille folder der følger med - bare for at være sikker.
    GANSKE RIGTIGT - der står smukt fører under 30 = Dobbelt selvrisiko.

    Ringer ind til dem og ber om en forklaring - amen der må sørme være sket en fejl da jeg snakkede med dem - for de sagde ALTID at der var dobbelt SR når man er under 30
    Jeg VED at jeg spurgte ind til det flere gange i telefonen ved købet og de sagde der ikke var noget.

    Så de fastholdte at der var dobbelt SR på cyklen
    Så sørg for at få på skrift inden du siger ja tak til tilbudet at selvrisikoen maks er 4900 uanset hvad

    Sorry for den lange tekst - men puha jeg ku mærke jeg blev harm over de stadig bruger samme nummer.

    Mvh


  • #3   3. jul 2013 Hvis du samtidig rykker dine nuværende forsikringer eller tegner nye, kan der måske også vindes lidt der igennem.
    Jeg har selv skiftet mindst hvert andet år og de plejer gerne at rykke et trin, hvis de gerne vil have dig som kunde.


  • Find F
    Find F Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Svar: 11
    #4   4. jul 2013 Det er uden tvivl også penge værd, at vælge et forsikringsselskab, som man enten selv har haft god erfaring med, kender nogen som har, eller lignende. Jeg har selv haft god erfaring med GF-Forsikring så dem vil jeg da foreslå smiley

    Du kan evt. læse lidt om dem her: http://www.findforsikring.dk/forsikringsselskaber/gf-forsikring


  • #5   12. jul 2013 Hej
    Vi har ALLE vores forsikringer i Alm. Brand, og jeg giver kun 2000 Kr. om året for min 400cc MC scooter.
    Den MC du der vil ha' forsikret, er det en du ejer, eller er det en du vil købe, hvis det sidste er tilfældet, så spring fra, bid i det sure æble, og køb dig en eventuel gammel Vespa 150cc og med alm. ansvar på i ALM. BRAND, efter et par års kørsel, hvor du måske ikke er meget for at vise dig ude i byen, så kan du få din forsikring til den fornuftige pris, for ALM BRAND udregner prisen anderledes end eks. GF.
    Det med Vespa er faktisk ret sjovt at køre på, man får en masse god hyggesludder med folk der engang også har haft sådan en, så dette råd skal du ikke kimse af.
    God vind med dig

    Hej


  • #6   20. jul 2013 Kender dem ikke men se evt her http://www.123mc.dk/forsikring/

    Ser ud til det altid er med kasko men selvrisiko på 10000


  • #7   20. jul 2013 Jeg valgte gf. Kasko til 6100 kr på en gsxr 750 k7 og jeg er 25 år. Det tvivler jeg på kan gøres billigere. I tilbuddet stod der selvrisiko 4921, men da jeg modtog policen stod der 4921 dog jf. betingelser punkt 7, som foreskriver at unge under 30 har dobbelt selvrisiko. Jeg skrev da til gf og sagde jeg vil benytte mig af det oprindelige tilbud. Det kunne ikke lade sig gøre og blah blah blah. Jeg endte med at skrive at hvis i kan fordoble min selvrisiko fra tilbud til police kan jeg nøjes med at betale halv pris. Alternativt må du (ham gf med arbejderen) sende den til hans chef. Dagen efter modtager jeg korrekt police over mail som stemmer overens med mit oprindelige tilbud smiley

Kommentér på:
Forsikring, 25år, racer, liste over pris, kasko/ansvar?

Annonce