{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.505 visninger | Oprettet:

dækning af mc ved tyveri {{forumTopicSubject}}

hey jungs

jeg har fået stjålet min mc og hvis det ikke findes igen skal jo have dækning fra min forsikring.

Min mc var ikke indreg. men danske forsikring "topdanmark" laver noget der hedder privat special som dækker uindreg mcer.

Min mc var under opbygning og jeg har købt og fået lavet en masse dele til den som ikke bare lige kan købes og jeg kan jo heller ikke bare henvise til andre mcer så det bliver svært at sætte pris på sådan en mc, men jeg kan se min dækning beløb langt fra er nok til at man få sådan en cykel for.

det eneste jeg har tilbage er motoren og skal jeg ud og købe en stel til den og alle de andre dele til den så er det beløb jeg har på min forsikring slet ikke nok, hvordan regner forsikringen ud erstatningen ud


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dækning af mc ved tyveri
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.859
    #1   8. jul 2013 Det der er en sag du kommer til at trækkes med længe...

    Du er nødt til at komme med kvitteringer for alt hvad du har købt til den + prisen for cyklen for at bevise hvor meget du har mistet ved tyveriet.

    Det er så dit argumentationsbasis når i skal diskutere prisen.

    Og husk at de altid regner med afskrivning på alting, så det skal du tage højde for når du finder kvitteringer frem...


  • #2   8. jul 2013 ja jeg tror også det bliver noget lort da, men de kan bare bygge en ny men det kan de slet ikke for det beløb jeg har forsikret mig for det er bare lort da...;-(

  • #3   8. jul 2013 MEN er det dit eller deres ansvar, at sikre din forsikring, har højt nok dækningsloft?


  • #4   8. jul 2013 ja jeg ved godt det er min fejl, men har bygget over 3 år nu, og det har bare blevet til mere og mere og blevet meget dyre og jeg har ikke tænkt en skid over den forsikring eller om jeg var dækket nok, ;-(

  • #5   8. jul 2013 Så tror jeg det bare er ærgerligt. Lad os sige du forsikre din cykel for 50.000 og du betaler 5000 om året. Og du så hælder stumper og lir på for 50.000 yderligere så nu står den dig i 100.000 og du burde betale 10.000
    Så bliver din cykel stjålet det du får for er det du har tegnet din cykel til i værdi i dit tilfælde 50.000 så er det det de går ud fra. Tror jeg desværre

    Eller er jeg helt forkert på den..?


  • #6   8. jul 2013 ja desværre jeg har jo tegnet en forsikring på 164000, men den står mig i meget mere jeg har været ved en forhandler hvis han skulle lev den så skal vi op omkring 240-250,000 kr.
    jeg har haft den forsikring i 3 år mener jeg om jeg har hele tiden bare bygget på og fået en masse dele lavet både i tyskland usa england, og jeg har bare ikke tænkt på at skulle få den forsikring sat op jo...håber bare politiet finder den men de gad ikke en gang at komme ud da jeg opdagede det.


  • #7   8. jul 2013 Du skal jeg fortælle dig, hvad underforsikring kommer, til at betyde for dig. Og ja jeg taler af dyr købt erfaring.. Med TopDanmark

    Først sætte de en pris på det du har tilbage... Eks 50.000 for din motor.
    Så fratrækker de motoren, i forsikringssummen, da den stadig er her.
    Det vil så sige at du ender med en udbetaling på:

    164.000 - 50.000 Altså 114.000,-

    Du kan være 100% sikker på forsikringen, vil skide på du er underforsikret... Det er nemlig DIT ansvar.


  • #8   8. jul 2013 Det er også det jeg frygter for dig i dit tilfælde, og de har retten med sig. Da du jo kun har betalt for de 165.000 så skulle det være et mirakel vis de gir dig de sidste op til hvad den står dig i.

  • #9   8. jul 2013 må se hvad det bliver til jo bare pisse træls da, men

Kommentér på:
dækning af mc ved tyveri

Annonce