{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.097 visninger | Oprettet:

Blackbird vibrerer ved 155 og op {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen,

En lille ting jeg har tænkt over et stykke tid og som jeg ny synes det skal spørges om da det ikke forsvinder af sig selv som problem eller hvis det er normalt for en Blackbird eller generelt for en MC!

Min Blackbird har nu rundet 55.000 km, købte den med 43.000km på klokken, den køre meget fint, har intet at klage på, dog denne lille ting. Hvis jeg køre på motorvejen, og "kun" ved denne hastighed 155+ og i 6 gear føler jeg kraftige vibrationer i fodvilerne samt at jeg høre motorns lyd bliver mer grov, tungere i lyden. Jeg er jo ikke så kyndig i henhold til MC og des egenskaber, motormæssigt osv, så man bliver nød til at spørge andre mennsker som måske har nogen bud og massa af erfaring omkring MC.

1. Er det noget som er noraml at man kan føle kraftige vibrationer, høre lyden bliver mer grov i kørseln ved 155, 6 gear og op? Hvis nej, vad kan de måske være, jeg ved spørgsmålet er svært at forklare helt precist, men håber nogen måske har et bud.

Jeg har lige fået nye dæk på T30, og disse vibrationer, lyd være der inden jeg skiftet dæk. Mine fælge som umiddelbart punkt er ikke skæve eller hakker i dem. Som sagt, ved alle andre hastigheder, gear, høre man inget og den køre bare dejligt, lægger kun mærke til dette på motorvej hvis jeg nogen gange køre der op ad.

På forhånd tak

Mvh

Hans Dahlin!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blackbird vibrerer ved 155 og op
  • #2   9. jul 2013 Dr.G,

    Det er korrekt, men desværre sandt. I min tid som jeg har haft cykeln trodde jeg det skal være sådan, men efterhånden bliver jeg lidt i tvivel. Så jeg ønsker at det var en joke, men indlæget her er meget seriøst. smiley


  • #4   9. jul 2013 Skriv lidt kortere endlæg jeg maggggter ikke at læse det hele !!!

  • #5   9. jul 2013 Det kan være flere ting inde i motoren, men vil mest tro på at det er din knaskædestrammer der spiller dig en puds og er langt det billigste at skifte for at udelade mange andre ting

    men du kan altså roligt sætte den på central fod og ellers gasse mere og mere op til 11000 omd , du vil sikkert på et eller andet tidspunkt kunne høre eller mærke til viberationer og hvor de ca kommer fra , og Mcen tager altså ikke skade af at lave denne test
    du kan også være heldig det er noget koblingsstøj , men 1 ting af gangen


  • #6   9. jul 2013 PS synes det er et godt langt indlæg, hvor problemet bliver lagt rigtigt op i stedet for de der
    Min MC kan ikke starte hvad er der galt ?

    Gider simpelhen ikke trække oplysninger ud af folk


  • #7   10. jul 2013 Jacob,

    Helt i orden smiley det sker ikke noget køre fint der, kun fra 155 og op.

    Chase,
    Strammeren er skiftet ud til helt ny 3 uger siden. Men må lave lidt test og vender tilbage. Men foreløbig tak.

    Nikolaj S,
    Hvad er kort iindlæg, "fuglen er måske syg hjælp" "ironi forekommer" men tak for dit indlæg hr.


  • #8   10. jul 2013 Ok når du hører de vib, du snakker om så er det på med en stor skruetrækker og ind til feks panden med skæftet så er du ikke i tvivl om hvornår du er tættest på fejl kilden
    Håber du forstår


  • #9   10. jul 2013 Chase,

    Tror jeg nok jeg førstår. Men skal jo slet ikke udelukke at birden skal sige sådan fordi den kommer op i høje omdregninger og hastigheden kommer der op. Men å andre siden er jeg meget følsam over for at høre forkert lyd, eller lign, og mange gange har jeg haft ret (ihvertfald når bilen angår), men personligt er jeg klar over at en MC generelt skal ryste lidt mer ved den slags hastighed, omdrejninger, men synes bare dette er så tydligt at mærke forskellen når man køre 154 km/tim ingenting den flyder bare godt, men lige når man rammer 155 km/tim begynder rystelserne i fodhvilerne og lyden bliver mer skarp.

    Men tusen tak alle sammen for jers indlæg, jeg prøver at arbejde mer med dette og posterer igen hvis jeg har nogen spørgsmål. smiley Tak!


  • #10   10. jul 2013 Måske er hjulene ikke blevet afbalanceret ordentligt. Eller der er en afbalanceringsklods, som er faldet af.

    Måske den skal have synkroniseret karburatorerne.

    Måske du skal fjerne den pladevibrator du har stående på bagsædet.

    Måske er det noget helt andet. Måske måske...


  • #11   10. jul 2013 Måske du skal spørge en af de andre på MCG, som har en MC magen til, om deres vibrerer... Måske...

  • #13   10. jul 2013 @Niels,

    Jo har haft lejligheden at spørge, jeg glemte bare dette ved sidste CBR træffet hehe, og angående afbalanceringklodserne sidder dog på, tror dog ikke det er hjulene som sådan, mer noget motormæssigt, fordi cyklen køre fejlfrit ellers uden rystelser, kun ved 155+ km og op. Jo go ide kan jo sende lidt PM's rundt på MCG og laven en generel forespørgsel hos BB ejerne, tak for det!

    Kunne det være, men min er en 2001 model og derfor med indsprøjtning smiley Og pladevibrator på bagsædet, tja kunne det være, må kigges op på hehe smiley


  • henrik s
    henrik s Tilmeldt:
    jul 2005

    Følger: 2 Emner: 15 Svar: 62
    #14   10. jul 2013 er det den venstre fodhviler der er mest vibrationer i så er det din kæde og tandhjul der er slidte

  • #15   10. jul 2013 Hej Henrik,

    Følelse af vibrationer er den samme i begge sider. Kæde og hjul samt diverse er blevet skiftet på fuglen inden sæsonen start. Men tusind tak for hjælpen fra jer allesammen, må grave lidt mere i dette, og samtidig tale med andre Blackbird ejere og deres bb hvordan de køre, lyder ved 155km/hr.

    Men forøløbigt stort tak, vender tilbage når jeg har ydligare konkrete sag om min mc.


  • #17   11. jul 2013 @Johan,

    155 i 6 gear, og hjulen er lige fået nye hjul, og har været ude og fået dem tjekket, så umibbelbart er det ingen fejl i fælg eller de nye dæk. Men går snart på ferie, så må kigge på det mer der, se om man kan blive lidt klogere.


  • #19   11. jul 2013 Den vel bare ikke rende mere;-) har du prøvet at kører den max i 1.2.3 og/eller 4. For at se om du får de rystelser?

  • #20   12. jul 2013 gjorde den det også inden du fik nye dæk på

  • #21   12. jul 2013 @Johan,

    Jo det kan jo meget vel være det er sådan en fugle skal sige, det som gøre mig lidt usikker derfor spørgsmålet, men bliver nød til at tale med andre BB ejere for at se om det forholder sig sådan eller ej.

    @Nik,

    Nej jeg har ikke bemærket disse rystelser i andre gear eller i andre hastigheder, men går snart på ferie og skal testes meget mer for at se om jeg kan genskabe dette andre steder måske, men vender tilbage med hvad jeg finder ud af tak.

    Hr. Tue J,

    Jo det har den, men siden jeg fik BB sidste år har jeg bare tænkt, ahh det er bare mig, jeg skal jo køre mig selv ind på fuglen generelt siden dette var min første gang på en fugl, så tanken har ikke været mer end der til. men nu når jeg fikl nye dæk på, køre godt, men bemærket igen nu mer denne vibration, lyd som kommer når jeg pendler mellem Korsør-KBH.

    @alle,

    Men tusen tak til jer allesammen, jeg går på ferie om 1 uge, skal nok kigge nærmere op på dette, og vender tilbage med resultatet som jeg finder ud af. Så foreløbigt tak til alle for jeres, råd, vejledning i hvad man skal kigge på div...


Kommentér på:
Blackbird vibrerer ved 155 og op

Annonce