{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.726 visninger | Oprettet:

Suzuki SV650S el. Hyosung GT650R? {{forumTopicSubject}}

Jeg har brug for hjælp til at vælge hvilken af mine 2 stk. V2 MC'er, jeg skal beholde....

Jeg har haft en pause på 13 år fra MC'er, så det er sådan set som at starte forfra. smiley

For ca. 14 dage siden købte jeg en Suzuki SV 650 S fra 1999.

link: http://www.motorcykelgalleri.dk/galleri/54529-suzuki_sv_650_s

Den havde kørt 38450 km. ved overtagelsen.

Efter at have kørt på den en lille uges tid kan jeg kun sige, at den er ret nem at køre, den er fint afbalanceret, gearskiftet er godt, jeg har ingen problemer med at finde frigearet under NOGEN som helst omstændigheder og alle mekaniske ting virker fint på den. Den er dog ret tørstig (Jeg fyldte den op ved overtagelsen og måtte fylde 13 liter på efter ca. 200 km!), selvom jeg kører reeet konservativt (med mine 13 års fravær fra MC-verdenen i tankerne!) og så ryger den en lille smule, når man rigtigt giver den gas. Så den KUNNE godt være slidt i motoren, men generelt kører den altså godt - og så starter den HVER gang, også helt uden choker. Der er desværre ingen servicebog med, så jeg har ingen idé om dens historik. Ham, som jeg købte den af havde heller ikke fået servicebogen med, da han købte den, men han gik ud fra, at den tidligere ejer, som var mekaniker, selv havde serviceret den...

Der er eftermonteret et Micron udstødningssystem, men om maskinen er blevet omdyset ved samme lejlighed, ved jeg desværre ikke. Måske er det derfor, den er så tørstig? Men den trækker altså meget fint, såeh... tjaeh, jeg aner det ikke.


For 3 dage siden rendte jeg så ud og købte en Hyosung GT 650 R fra 2006, som har kørt ca. 42000 km.

link: http://www.motorcykelgalleri.dk/galleri/9233-hyosung_gt650r__solgt

Og jeg har læst MEGET (både godt og skidt) om Hyosung både før og siden, men jeg sprang altså ud i det. Det er modellen med sort stel, som ikke burde have problemer med svage udstødningsventiler. Motoren er skiftet til en 2009-model (som nu har gået ca. 14000 km - den var født med elektronisk indsprøjtning, men karburatorerne fra den gamle motor er flyttet over på denne), da den gamle motor fik problemer med 4. gear. Jeg har læst meget og vidt om problemer med både kobling og skiftegafler i Hyosung motorer, så det undrede mig sådan set ikke, at det var pga. et gear-problem, at motoren var blevet skiftet.... den gamle motor fulgte med i købet og den kunne jo være rar at have til reservedele eller videresalg.

Nå, men selv cyklen kører også fint. Der er noget mere spark i den end i Suzuki'en - sandsynligvis fordi den er nyere (hvilket var en af grundene til, at jeg købte den), der er eftermonteret en Takoni potte på den OG den er blevet omdyset ved samme lejlighed, som indsugningen passer med udstødningen.

Det er dog som om koblingen ikke kobler helt ud, når man sætter den i gear, hvilket gør at den gerne vil trille frem, når man sætter den i første gear og det kan også være svært at få den i frigear, når den har været i første gear - hvis man f.eks. gerne vil slappe lidt af, når lyskrydset viser sig at tage længere tid om at skifte til grønt, end man lige havde regnet med - eller hvis man er trillet ind på en P-plads i 1. gear og gerne vil rykke lidt rundt på maskinen når man skal parkere den. Jeg har læst en del om problemet, og det kan være mange ting der er galt. Det kan være den store bolt, det holder koblingskurven på plads, som skal efterstrammes - det kan være koblingskablet, som skal justeres - det kan være en slidt kobling - og så kan det være en skæv skiftegaffel.
Jeg tror dog ikke på det med skiftegaflen, så jeg har ingen problemer med at finde frigearet, når motoren er slukket.

Der er monteret WIlbers affjedring på den og det skulle give meget bedre køreegenskaber - det ved jeg dog ikke noget om, for jeg har ikke prøvet en med de originale fjedre. Jeg ved dog bare, at maskinen føles mere ustabil end Suzuki'en - f.eks. skal jeg korrigere en smule, når den triller afsted med hastigheder under 80 km/t., hvor Suzuki'en bare kører snorlige! Om det så kan være affjedringen, som måske skal indstilles specielt til mig, dækkene (Bridgestone BT23, som kun er 1 år gamle), eller en helt tredje ting, det ved jeg så ikke. Men det irriterer mig alligevel en del... og så kan det være svært at låse den i styrlåsen.

Fordelene ved Hyosungen er så, at der er mere spark i den, den ser (i min verden) bedre ud end Suzuki'en og den er umiddelbart mere økonomisk - omkring 20 km/l, ser det ud til. Der er installeret Spyball alarm på den (det er der ikke på Suzuki'en), der er installeret Motrax Lubetronic elektronisk kædesmøringssystem på den (det er der ikke på Suzuki'en).

Og så er der jo også det faktum, at der er væsentligt flere folk, der kan give gode råd og tips til Suzuki'en end der er til Hyosung'en...

Så, ja... jeg ved det sgu' ikke!

Hvilken maskine synes I, jeg skal beholde?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Suzuki SV650S el. Hyosung GT650R?
  • #1   12. jul 2013 Undskyld men jeg gider simpelthen ikke at læse dit sindssyge indlæg. Men udfra overskriften ville jeg vælge Suki og det er kun på baggrund af min tiltro til mærket kontra Hyosungen.

  • #2   12. jul 2013 det med forbruget har intet med slid at gøre det er noget i højre hånden.

    Feks. min helt nye suzuki har på 180 km brugt 14 liter såå hold omdregningerne nede og du vil opleve et bedre forbrug

    hvilken du så skal beholde.

    tja. planlæk en lang tur kør turen på begge maskiner og se hvilken der entligt passer dig bedst. side stilling, måden den tager sving på, bremser.


  • #4   13. jul 2013 der må da være noget helt galt med din SV for har en SV 1000 og selv når jeg køre godt til køre den omkring 15km/l

  • #5   13. jul 2013 For pokker da, kan folk ikke regne? 13 liter på 200km giver 200/13 km/l = 15,4 km/l
    Just a notice. Vælg den du bedst kan lide at køre på. Hvilken vil helst hive ud af garagen, hvis du ikke tænker på økonomi?


  • #7   13. jul 2013 Hvilken en du helst vil beholde ved kun du, jeg ville vælge den der kørte bedst

  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #8   13. jul 2013 Hvorfor i al verden købe en hyosung når du har en SV som der aldrig er problemer med, den får helt sikkert for meget benzin, hvis den ryger og starter nemt uden choker, få den på rullefelt og få tjekket benzinblandingen, især ved lav og delgas : nåle og blandings skruer.

  • #9   13. jul 2013 Sælg begge to og køb en Honda smiley

  • #10   13. jul 2013 Kører jeg friskt til, så kører jeg ca 18 km literen på min sv. Jeg har prøvet at være helt nede på omkring 12-14 km literen, men det var dårligt justeret karburator. Og når først din karburator er justeret ind, så tror jeg ikke du mener Hyosungen er mere frisk end Suzukien smiley

  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #11   13. jul 2013 Tror heller ikk hyosung er friskere, den vejer 30 kg. mere end SVen

  • #12   13. jul 2013 jeg tror du kommer til at beholde den hyosung.....ikke fordi den er bedre end suzukien,men fordi den usælgelig ......
    hvorfor købe noget skrammel(hyosung) som utroligt mange mennesker har prøvet og haft en hulens masse problemer med ???? når du har en suzuki som der aldrig er problemer med ???


  • #13   13. jul 2013 De eneste der taler positivt om Hoyokongsom er næsten kun dem der har en til salg.
    Lånte en en uges tid engang ... Føj for en havelåge.


  • #14   13. jul 2013 Du skulle have bedt om råd herinde, INDEN du købte den Hyo...... Nu hænger du sgu på den smiley

  • #15   13. jul 2013 Helt klart SV'en af de to ! Flottere, bedre lavet, bedre gensalgs værdi, mere troværdig med hensyn til stabilitet.

    Det med det øgede benzin forbrug er typisk når der er en anden potte på og motoren ikke er stillet ind efter det. Det med Hyo'en føles mere frisk kan kun være pga den sv650 ikke er stillet ordenligt, der er jo stort set ingen effekt forskel, næsten samme motor.


  • #16   15. jul 2013 Takker for alle svarene.

    Hyosung'en føles helt klart lidt friskere - ikke meget, men dog noget. Måske pga. 15 hk mere, trods de 30 kg. mervægt? Den er jo alligevel 7 år nyere end SV'eren - og den udskiftede motor er endda 10 år nyere.

    Men alligevel:


    Er pt. på ferie, men når jeg kommer hjem, kører jeg Hyosung'en til syn, justerer/spænder koblingen og sætter den til salg. smiley

    Så må vi så se, hvornår der bliver råd til at få SV'eren justeret på rullefelt.
    Hvem kan I anbefale til dette i Roskilde, eller Københavns-området?
    Enghave Motor? Køge MC og Bådcenter?


  • #17   16. jul 2013 Den "udskiftede" motor er en sv motor der er lettere modificeret.

    God ide med at sælge..

    Væk med det crap og så få Sv'en til at spille 100%


  • #18   24. jul 2013 Den "udskiftede" motor er en sv motor der er lettere modificeret.

    Hvordan skla den forstås


Kommentér på:
Suzuki SV650S el. Hyosung GT650R?

Annonce