{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
912 visninger | Oprettet:

Mike O
Mike O
Tilmeldt:
19. jul 2006
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Kørekort...godt spørgsmål :-) {{forumTopicSubject}}

Hej!

Vil lige høre..
Jeg har lige tjent en bunke penge og står og vil "klatte" dem væk på et kørekort, noget jeg har drømt om længe.
Men jeg har hørt at der måske bliver lavet om på lovgivningen så man ikke behøver et mc-kort til de små cykler, eller noget. Kan det passe? Fordi jeg gider da ik gå ud og bruge 8000 kr på et kort hvis jeg bare skal vente et halvt år.

Hvilket leder hen til mit næste spørgsmål, kan det virkelig passe at sådan et kort skal koste helt oppe omkring 8000 kr. incl alt? Det var det mit bil-kørekort kostede i 2001!!

På forhård tak.

Mike.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kørekort...godt spørgsmål :-)
  • #1   19. jul 2006 du slipper ikke med 8000 kr tror jeg . sæt 10 af og lad være at bekymre dig om det lovforslag . det kommer vist ikke til at ske alligevel .

  • #2   19. jul 2006 Tror ikke de "små" cykler bliver fullpower .. dvs. med 34 hk .. det bliver nok bare omkring 15 hk .. Og om det overhovedet bliver indført ved jeg ikke.

    og ja, det kan saktens passe. Man skal jo næsten have ligeså mange timer som i en bil, og man skal jo lære ligeså mange regler som med bil. Et bil kort, koster vel også omkring 10.000 nu.
    Et mc kort koster forresten 7000 i hobro smiley

    - Jan


  • #3   19. jul 2006 Hej Mike,

    Jeg gav 8500kr for 2 mdr siden og det var vist billigt......

    Vi hørte lidt omkring nye regler for kørekort, men den forklaring var ikke helt som du skriver.

    Vi fik at vide at det blev sådan at alle fra 16 til 21 år skulle tage "lille kørekort" for at køre scooter/mc og det bliver så et kort med forholdsvis få timer. Til gengæld må de helt unge (16-18år) så kører på scootere/mc op til 125ccm som ikke er droslet ned. Så slipper strømerne nemlig for at skille hver anden scooter ad......

    Det er hvad jeg har hørt, så vil tiden vise sig om det forholder sig således.

    MHT. til stort kørekort skal du jo have:

    teori
    manøvre 5 timer
    køreteknisk 5 timer
    Off. vej 13 timer
    mm.

    så løber det sgu op!


  • #4   19. jul 2006 jeg fik mit i august sidste år, og jeg kom af med 9kilo

  • #5   19. jul 2006 De har over 26 år til at følge EU direktivet. Jeg ville ikke vente.

  • #6   19. jul 2006 Claus: Det lyder sgu som en genial idé!! Så slipper man også for motoriserede køretøjer på cykelstien.. smiley

  • #7   19. jul 2006 jeg gav 6k for mit kort i 2003

  • #8   19. jul 2006 skal give 8000 nu

  • #9   19. jul 2006 6250 kr for mit kort i 2005

  • #10   19. jul 2006 6500 kr i dag

    http://www.frigear.dk/?side=42


  • #11   19. jul 2006 HAHA
    6000 kr i frederikshavn ved Jens-peder i 2003
    og det er stadigvæk prisen smiley


  • #12   19. jul 2006 Jeg skal til at tage det nu... Er der nogen som kender et billigt sted, i nærheden af Esbjerg?

  • #13   19. jul 2006 Du harlige tjent en bunke penge og så vil du sparer!! Dit kørekort kan også blive for billigt:) En del som tager det ved en kørelærer som bare har taget så han kan give mc kort ikke selv køre mc.. Du får kortet men ikke en skid mere.. Personligt tog min kørelærer mig og min bror med på jyllandsringen, det var virklig en fed ting.. De fleste kørelektioner kørte han på sin ejen mc osv.. mange små veje med sving for at give os rutine.. kostede ca 9k.. Alle pengene værd, har sku reddet vores skin et par gange:)

  • #14   19. jul 2006 550,- 1970

  • #15   19. jul 2006 jeg gav 5000 kr smiley

  • #16   19. jul 2006 billigt betyder ikke det er godt....

    man snakker om at offentligøre dumpe %-erne på skolerne....nogle var vist helt oppe på 70 % der dumpede..


  • #17   19. jul 2006 Ja Julie hos Heinrich Nielsen. Kan kun anbefale ham.. plus der er grillfest og fællesturer hehe:) Kan være vi mødes på en fælles tur.. så kan du lære mig at køre på baghjul:)

  • #18   19. jul 2006 billigt betyder heller ik det er dårligt

  • #19   19. jul 2006 Hvis det sker at det ikke kræver kort til lille MC så skyder jeg en politiker eller 10! De skulle stramme regler der i mod... at en på 21 kan gå hen og købe en busa og køre lovligt på skulle forbydes... Skulle gøre sådan at man skulle ha kørt et vis antal år får man må køre på en så stor cykel...

    Og syndes også der i mod at 45 ting ting skulle fjernes fra bil kort og sættes til MC... De kan sku ik finde ud at køre på 2 hjul! smiley


  • #20   19. jul 2006 Julie. haha ja når du får en mc så :)..

  • #21   20. jul 2006 Tog mit hos Holte køreskole gav 6000kr med ALT!, undtagen lægeerklæringen selvf., men inklusiv gebyr til politiet osv.
    Billigt er nogen gange = godt og det var det heldigvis her!


  • #22   20. jul 2006 130 kr. i 1971 :-)))

  • #23   20. jul 2006 7995.- mener jeg.. med alle gebyer. v. Heinrich nielsen i aalborg

  • #24   21. jul 2006 Jeg giver alt ialt med det hele Ca. 8300 kr og det er med politiet og lægeattest. Og det synes jeg er en rimelig pris. Tror jeg gav lige så meget for mit bilkørekort.

    Hvad angår regler angående kørsel på MC. Har min kørelære lige fornyeligt fortalt mig at reglerne bliver lavet ligesom de tyske. Dvs. at man nu kan være 15 år og køre på knallerter. så når man bliver 16 kan man vidst køre på det der hedder 125 kubik og når man så bliver 18 år så må man køre på 250 kubik eller 34 hk. Men det bliver så også sådan at man først må køre over de 34 hk efter man er fyldt 25 år!

    Jeg er ikke helt sikker med 16 års reglen, men ellers mener jeg det andet skulle være de regler de taler om at indføre. Men som sagt beaurokrati er noget lusket noget!

    hAzE


  • Mike O
    Mike O Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #25   29. jul 2006 Hey, mange tak for de mange svar...kan nu bare ikke forstå at I ikke er ude og køre istedetfor at sidde foran puteren smiley

    Ja, kan godt se at regeringen nok ikke tager sig sammen foreløbigt, så det varer nok ikke længe inden jeg tager mig sammen og får det kort. Man kan jo ikke bruge alle sine penge på fornuftige ting hele tiden smiley
    Men jeg kan se det kommer til at ligge på omkring 8000 kr., jeg skal tage det i aalborg, så håber jeg bare ikke det tager for lang tid.
    Hvor lang tid tager det? Regner med at jeg starter her til sep.

    Og hvis jeg skal ud og have en begynder-cykel hvad skal jeg så have? Nu skal der lige tænkes på at jeg er studerende og ikke har de store krav til at starte med, i det mindste ikke første år jeg har kortet.
    Jeg har tænkt lidt over at købe sådan en eller anden asiat-cykel. Kender en der købte en hel ny for omkring 15.000, den kan ikke køre mere end 120-130 men den er ok pæn iforhold til prisen også ville det måske være en fin begynder-cykel. Det er jo ligefør det er billigere at have sådan en end at tage bussen!

    Forresten, hvordan er det med stort kørekort? Jeg er over 21, får jeg det så automatisk, eller skal man godt nok have kørt i 2 år, ligemeget hvad?

    -Mike


  • #26   30. jul 2006 Hvis du tager kort til MC når du er 21 fårt du det store med det samme, men hold dig til en mindre cykel til at starte med, der er meget der skal køres ind inden du tager en støre...
    Men igen det hvad du har råd til og lyster smiley

    Jeg startet selv på en Honda CB 500 som jeg stadigvæk har og den er jeg GLAD for... Ik stor ik langsom og ligger SKIDE godt i sving smiley


Kommentér på:
Kørekort...godt spørgsmål :-)

Annonce