{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.637 visninger | Oprettet:

spørgsmål til mc folket {{forumTopicSubject}}

Godmorgen herinde

Sad og snakkede med konen i går der arbejder på en højskole.
de er ved at planlægge hvilke kurser man kunne lave,

der kom jeg med et forslag til et uge kursus for mc´isten

ideen går ud på at man først kommer på et køreteknisk kursus på en bane heldags.
derefter køre man til Hartzen og får en tur ud af det og får mulighed for at bruge noget af det man har lært.

sådan et kursus ville ca. koste i omegnen af 8-10K for en hel uge med fuld forplejning + kursus + guide i Hartzen.

så er spørgsmålet.
hvor mange af jer herinde ville bruge sådan en slat penge på en uges mc?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spørgsmål til mc folket
  • #1   20. sep 2013 forhåbentlig ingen da lyder jo helt vandvittig i mine øre


  • #2   20. sep 2013 Det lyder en smule dyrt syntes jeg.

  • #3   20. sep 2013 Nej Herfra

  • #4   20. sep 2013 Der er allerede fine kurser til fair pris.. Same massere af ture og muligheder for Hartzen.. Som kan gøres laaaaaangt billigere.

    Så jeg ville heller ikke være interesseret.


  • #5   20. sep 2013 8 -10klik smiley tager hellere 14dage sydpå

  • #6   20. sep 2013 hvad ville i mene en fair pris ville være da?
    prisen er også kun et gæt.


  • #7   20. sep 2013 Forkert sted at undersøge, der findes flere markedetings firmaer, der kan finde ud af det. Men det koster jo.

  • #8   20. sep 2013 1 banedag koster ca 2000kr..

    4-5 overnatninger i Harzen koster 1500kr plus mad 500kr ??

    altså 4.000kr..

    sådan en planlagt tur skal koste max 6000kr, og jeg tvivler stadig at i får nogen til det..


  • #9   20. sep 2013 Helpension i Harzen fås for ca 2500-2600 i en uge. afhængig af sæson. og et 2 dags køreteknisk kursus koster ca 3000-3500. Priser fundet ved en hurtig søgning på nettet. Og man kan finde div. guidede mc ture dernede til fornuftig pris har jeg ladet mig fortælle.

    Ideen er god nok, men prisen er alt for dyr. Og det bliver nok også svært at få prisen langt nok ned, til at mc'ister vil komme strømmende til.


  • #10   20. sep 2013 Max 3-4.000 Kr. Det skal godt nok være en ekstraordinær oplevelse hvis 8-10.000. Skal være realistisk.

    Hvordan kan det egentlig være der er så mange der kører til Hartzen på mc ?


  • #12   20. sep 2013 Patrick. Det er fordi at Harzen har nogen af de fedeste mc veje i europa.. Sving på sving. Og så er det et ret så dejligt område, hvor der er meget at se. Motour afholder køreteknisk kursus for 700 i Vejle. Det er da til at tage at føle på.

  • #13   20. sep 2013 Fedt der må jeg ned til næste år smiley

  • #14   20. sep 2013 Men Motour.dk afholder jo nærmest det du forslår.. og har udsolgte ture.. Her er et eks. http://www.motour.dk/Rejse.aspx?ID=605


  • #16   20. sep 2013 jeg siger tak for de mange imput.

    var jo også bare en ide. men rart med noget feedback.

    men turen var også tænkt til den lidt ældre del af motorcykelfolk.
    jeg prøver at finde ud af hvad sådan noget kan gøres til mere præcis..
    så kommer der et nyt indlæg.
    hvis i har en ide.. ja så bliver konen jo bare glad..
    og en glad kone =.. ja det ved vi jo alle hehe


  • #17   20. sep 2013 Så bruger jeg i stedet dobbelt op og tager til usa og triller rundt i et par uger

  • #18   20. sep 2013 Harzen er rigtig fedt, men ligefrem nogle af Europas bedste sving, langt fra.. hele Sydøsteuropa er et stort Harzen, og for slet ikke at nævne alperne i Italien og Schweiz..

    Men Harzen er fedt, og det er tæt på, det er bare ikke så voldsom stort..


  • #19   20. sep 2013 Kørekursus og Harzen lyder i mine ører ret ordinært. Mange klarer jo den slags selv i løbet af foråret og sammen med gutterne. Og til det halve.

    Men højskoleophold kunne da godt rumme muligheder for mc-folk. Måske kunne det være en ide at satse på selve værdien i højskolen: Altså ro, indblik, udsyn, god mad, flotte omgivelser og så videre. Med overnatning på selve skolen.

    Måske kunne ideer til indhold være en serie dags- eller formiddags-temaer i stil med:

    Foredrag med spændende mc-folk, der kan inspirere og har været på fede ture.

    Og i den praktiske afdeling, så man har noget at rive i: Skruekursus-workshop. Køre-teknik. Mc-foto. Europas bedste mc-veje. Den bedste rejseoppakning. Drag-race (på p-pladsen) :-).

    Og så inviter fem forskellige forhandlere/importører, der hver især kommer med fede demo-maskiner, som gæsterne kan prøve. Det kan man da godt bruge en formiddag på:-)

    Og så masser af god mad og hyggeligt samvær. Og drop Harzen. Der kører folk jo bare ned bagefter. Det er så nemt.

    smiley


  • #20   20. sep 2013 Dan J

    super forslag..
    den danske højskole er jo desværre ved at dø lidt ud for danskere.
    dog er centraleuropæere ved at åbne øjnene. men burde i mine øjne være en stolt tradition.

    jeg vil lige copypaste dit forslag til skolen.
    hvis det er okay med dig?



  • #21   20. sep 2013 man skal lige huske at underviseren også skal have løn.

  • #22   20. sep 2013 Helt ok Michael. Jeg er frisk på en rigtig brainstorm og ideudvikling/mind map om dette emne, hvis behovet skulle melde sig og detaljefasen nærmer sig smiley

  • #23   21. sep 2013 jeg håber da jeg kan få ideen igennem.

    og tak igen


  • #24   21. sep 2013 Hvis det var gratis, ville jeg tage banedagen og forsvinde når resten af holdet drog mod Hartzen smiley

    Hvis sådan en landevejs tur skal være det mindste sjov, så skal alle være på samme niveau... Og man ender altid med nogen som mener noget helt forkert smiley

    Dødssejler tror jeg..


  • #25   21. sep 2013 Brian S. Det kommer jo an på hvad man er til.. Er man typen der kører mc for at race, eller er man mc'isten der godt kan lide at cruise langt, og opleve noget samtidig. Jeg er nok lidt i begge lejre.. Jeg kan godt lide et godt optræk, og og nogle gode sving. Men jeg gider ikke at fræse derudaf med alt hvad rammer og tøj kan holde.

    Jeg syntes en tur til Harzen kunne være mega fedt, men der kræver jo at dem man køre med har samme kørestil som en selv.. eller tæt på.


  • #26   23. sep 2013 hvis man er nok så er det jo bare at dele sig op inden man køre.

    Var i hartzen i foråret med 17 andre.
    det gør jeg ikke igen.

    vi skulle bare have delt os op på turen frem og tilbage


Kommentér på:
spørgsmål til mc folket

Annonce