{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.737 visninger | Oprettet:

Bremse hopper {{forumTopicSubject}}

Har lige fået helt nye bremseskiver på ninjaen, og nu hopper forbremsen ved højre hastigheder, det er også som om den er blevet svære at trække efter monteringen af disse.

Det er som om den virker fint når skiven er kold, men når den bliver varm hopper den meget, og når jeg trækker koblingen mens jeg kører, kan jeg hører bremsekaliben"holde mildt fast" omkring bremseskiven, samt en lille pive lyd. Sikkert også derfor den er lidt svære at gå med, da bremserne holder den en smule fast, og derfor den bliver så afsindig varm...

MC'en hopper ikke ved lave hastigheder under 50 ved nedbremsning

Det virker også som om at bremseklodssporet er lidt mindre end det skulle være (en smule tyndere end på bagbremsesporet)

Hvad er der galt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bremse hopper
  • #1   25. sep 2013 Først og fremmest bør de slet ikke røre din skive under kørsel. Hvis de gør det, bliver de vel også varmet op proportionelt med din hastighed, hvilket jeg gætter på skaber den dårlige bremseevne ved højere hastigheder.



  • #2   25. sep 2013 men hvorfor rør den? Bremseklodserne er mellem brugt (hvert fald 5000km i dem endnu), og skiven er helt splinter ny! Er det bare fordi den lige skal "bærndes til" de første 100km efter de gamle klodser, tænker på sporene jo ikke er lavet endnu som de gamle klodser har.

    Og det måske er de spor som rør let ved skiven, eller hvad? smiley


  • #3   25. sep 2013 du skifter da både klodser og skiver sammen

  • #4   25. sep 2013 så det er altså højst sandsynligt derfor? Anede jeg ikke, fik bare at vide jeg skulle skifte bremskiverne til synet. smiley og da klodserne stadig havde masser af bid så why not... >.<

  • #5   25. sep 2013 Klodserne sidder for langt fremme. Tryk stemplerne i kalibrene tilbage til deres udgangspunkt. TROR jeg er den rigtige løsning.

  • #6   25. sep 2013 Det tænkte jeg nemlig også, men har prøvet at trykke stemplerne helt tilbage og så en testtur, så det er det desværre ikke smiley

  • #7   25. sep 2013 Fordi de ikke er slidt til hinanden . Man skifter altid klodser til nye skiver , det gør man også på biler .

  • #8   25. sep 2013 nej ikke nødvendigvis problemet skal nok finde i caliberen


  • #9   25. sep 2013 den har ellers aldrig svigtet og fungere helt fint.. Tror sq lige jeg prøver at skifte klodsen foran til den jeg har bagpå, da den er næsten ny. (kørt 300km på den gamle skive) og ikke klager over noget. Kan jo være det hjælper.

  • #10   25. sep 2013 dine kaliber hænger, stemplerne ud og rens dem, det samme med o-ringen og rillen den sidder i, det er ikke fordi klodserne er gamle, med mindre de er fyldt med skidt der hvor de skal kunne glide

  • #11   25. sep 2013 er det meget løse nitter i din bremseskive
    sorry opdager lige,dine skiver foran ikke er med nitte


  • #12   25. sep 2013 Dine stempler plejer at være trykket længere ud ( pga en tyndere skive) og er derfor blevet angrebet af snavs og måske lidt rust.

    Rengør og smør, hvis den stadig piver og slæber på, så er der stadig noget galt med caliberen.

    Hvis den stadig ryster, så nye klodser.

    Jeg kan også godt finde på at genbruge klodserne, hvis de er som nye.. Eller næsten som nye....eller hvis jeg har glemt at bestille klodser.......

    Mvh Brian smiley


  • #13   25. sep 2013 Man skifter altid klodser når man monterer nye skiver, du har vel ikke købt nogle kineserskiver som kazugma, trw/ lucas eller sådan noget

  • #14   25. sep 2013 ja skift altid begge dele sammen..
    og bare nu dine nye skiver ikke er blevet skæve pga af varmen...
    en ny bremse skive kan ikke tåle at gå fra pisse kold til spasser varm.. ( den kan blive skæv ) skal helst lige køres lidt varme de første par gang du bremser .. og så de klar
    af med de klodser og på med nogle nye..

    mvh


  • #15   25. sep 2013 nej skiverne er nogle som er købt fra tyskland af et anerkendt mærke,hvordan ved jeg om skiverne er skæve?

    Men jeg prøvede lige og skifte klodserne bare, og det blev væsentligt bedre... skiverne siger stadig en lyd når man kører 70+ og trækker koblingen (ellers kan den ikke høres for motoren), men denne lyd er minimeret en del. Dog hopper den stadig når man bremser, men ej heller lige så voldsomt, så nu vil jeg prøve kaliper renovering...

    skal jeg bare tage klodserne ud, og blive ved med at pumpe på håndbremsen til mine kaliper hopper ud, og så så rense dem og proppe dem tilbage på plads, og udlufte systemet, til de virker igen? smiley


  • #16   26. sep 2013 så en youtube video omkring det, og nu har jeg haft dem ude og totalt renset dem... den piver næsten ikke, men den hopper stadig, dog endnu mindre end før. Kan det være bremseskiven som er skæv? Og er det nogen anden metode jeg kan teste dette på? mvh.

  • #17   26. sep 2013 Forhjuls løfter og måleur..

  • #18   26. sep 2013 ja så er der en ny ting der skal købes næste gang jeg tager til biltema smiley

  • #19   26. sep 2013 så tit skal man ikke bruge et måleur.. lån et. er du på mols må du gerne låne mit.

  • #20   26. sep 2013 desværre ikke men måske jeg skulle oprette et andet topic omkring dette senere, tak for tilbuddet!

  • #21   26. sep 2013 sur røv at have gjort nye skiver skæve, det kom jeg selv til efter min forgaffel var blevet bøjet, det var så lidt så tingene sad fint nok, men kaliberne sad skævt i forhold til skiverne, så de blev bøjet, det er lige 2200kr ud af vinduet smiley

  • #22   26. sep 2013 kan du mærke noget i selv bremse grebet...

    altså ligesom den pulser når du bremser ned...

    hvis ja..

    så er dine skiver muligvis blevet skæve..

    mvh


  • #23   27. sep 2013 tog den alligevel til syn, og på vej derned kunne det NÆSTEN ikke mærkes, det var helt minimalt, og kun hvis man holdte bremsen kraftigt nede mens man kørte (skabe meget varme) det kunne mærkes, han tog en prøvetur, og godkendte den også, og nu 200km efter er det væk! smiley Så var sikkert klodserne der lige skulle bides ind. Men han sagde også til mig det var vigtigt med nye klodser, når man skiftede bremseskiver, så det ved jeg nu og slap da med en skrækkelig masse penge sparet.

    I aften kl 18 bliver min ninja hentet. smiley snøft... det bliver sq lidt hårdt., men mon ikke jeg får smilet frem igen når shiver 750/horneten/GSR 600 eller hvad det nu bliver står i garagen snart igen??... smiley Dog skal jeg først skaffe mig en benzin ged, YBR 125?? hmm researches skal der!


  • #24   27. sep 2013 godt du slap for skæve skiver...

    mvh


Kommentér på:
Bremse hopper

Annonce