{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.240 visninger | Oprettet:

Motorproblemer {{forumTopicSubject}}

Hey min Bonnevilles venstre tændrør bliver sort på få km og til sidst stopper den med at tænde. Højre ser fint ud.

Mekaniker har:

Lavet kompressionstest
Kontrolleret ventiler
Skiftet spolen
Den er med EFI og der er ingen fejlmeldinger.
De har målt på udstødningen og kan ikke se noget der.

Noget forslag til hvad der kan gøre den kører så forskelligt??
Mekanikerne aner det ikke hehe det er crazy. Så simpel en motor?!?

Det startede lige efter jeg fik K&N filter og åbne potter sat på. Er over et par år blevet værre og værre og nu soder den til på få km, hvor den kun hakkede et par gange om månedet til at starte med?!?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motorproblemer
  • #1   24. okt 2013 Defekt tændrør eller olielæk ind til cylinderen.......

  • #2   24. okt 2013 Tændrørene er skiftet 5 gange, så de fejler ikke noget. Olielæk i cylinder er noteret tak smiley

  • #3   24. okt 2013 sæt dog det originale på igen.... indsug..og udstød..
    og se om det afhjælper problemet... noget hurtiger og nemmer fejl søgning end at skifte hele cyklen ud del....for del..

    tror den brænder forkert pga indsugning samt udstødning...

    mvh


  • #4   24. okt 2013 Tror også mest på motorolie fra en utæt toppakning og hvis der en lille læk i olietryks kanal til toppen kan det heller ikke lige ses på kompressions test da der er modtryk fra olietrykket

  • #5   24. okt 2013 Ventiltætninger.............

  • #6   24. okt 2013 også det smiley

  • #7   24. okt 2013 Har den vacuum bensinhane, kan det være en utæt membran i denne!

  • #8   24. okt 2013 Den Cykel er sgu da alt for ny til at have olieproblemer fra toppakning eller ventiler - ellers kører Per sgu da noget mere bandittet end jeg har set!!!!

    Busa har ret - gå tilbage til original luft/brændstof system. Der laves utrolig meget klyt i netop den gade, og er problemet så løst med originalopsætning, så kig efter fejl i det modificerede eller endnu bedre - bibehold originalopsætning


  • #9   24. okt 2013 Mange tak!

    Den bruger ikke olie, hvis det kan udelukke utæt toppakning etc.?

    Ja må jo prøve org opsætning, hvis ikke der sker noget.
    Lige nu har mekanikeren lovet at lede efter fejlen til han finder den. Jeg skal bare betale for den stump, der viser sig at være fejl på. Så lader dem rode videre.

    Der var fejl på det første sæt potter jeg fik fra USA, så måske man skulle skifte dem! Tænker bare det er usansynligt at de kan have så stor forskel i luftgennemstrøming på to rør!?!. Især fordi den performer optimalt ved fuld skrue..når den virker.. Luftkassen kan selvfølgelig have noget at sige i forhold til map'et, men burde vel ikke give så stor forskel på de to sider!?

    Tak jeg er stadig åben for ideer, så unloader jeg på værstedet hehe


  • #10   24. okt 2013 En defekt indsprøjtnings dysse måske? Har du prøvet at sætte en wideband på den cylinder der bliver sort, så er det nemt at udelukke om den får for meget havre smiley

  • #11   24. okt 2013 Er sgu også mest til en utæt pakning, enten toppakning eller ventiltætning...

  • #12   24. okt 2013 @Juel aner ikke hvad det er men giver den videre smiley

    @Per M..de har været inde og justere ventiler, ville de ikke se det der eller ved kompressionstest? Pakning ved jeg ikke om det er udelukket men tror en mekaniker ville finde ud af det før han siger til kunden han ikke aner hvad det kan være?


  • #13   24. okt 2013 Har fået mail fra svenskeren, der lavede ombygningen for mig, han forslår det kan være indsprøjtningen, der har sat sig fast og lækker benzin..

  • #14   24. okt 2013 En kompressionstest kan ikke spore en lillebitte utæt toppakning. Og det har jo ikke noget at gøre med at stille ventiler.
    Jeg ville rykke topstykket af, og starte med nye pakninger der fra. Billigere end at fejlsøge i en måned...... Og lur mig om der ikke er lidt olie på vej fra kanal til cylinder den vej. smiley


  • #15   24. okt 2013 Tror på indsprøjtningsfejlen

  • #16   25. okt 2013 Ja tror også jeg vil få indsprøjtningen skiftet. Der er i hvert fald to episoder, der kan have forsaget skader her.

    Men vil en utæt toppakning kunne foresage et tilsodet tændrør?


  • #17   25. okt 2013 Lækagetest...........

  • #18   26. okt 2013 Kære Knud havde en bil 1 år gammel med defekt oliering i toppakningen så alder har da ikke noget med det at gøre !!

  • #19   27. okt 2013 Mogens H:

    Selvfølgelig er det muligt, men er det særlig sandsynligt?


  • #20   27. okt 2013 Kan nu heller ikke forstå at folk er så glade for KN filtre !! hvis de er så gode hvorfor har fabrikkerne ikke indført dem på alle nye cykler ?


  • #21   27. okt 2013 Mogens H:
    Hvis alt sad på fra ny, så var biken jo meget dyrere, afgift, logik for burhøns,


  • #23   28. okt 2013 Hej Allan tror da ikke at originale filtre og filtebox er billiger en KN , de passer bare bedre til cyklen alså originale :-

  • #24   28. okt 2013 Ja i har ret, jeg ved ikke om der kan være kommet skidt ind pga K&N filtrene.
    Den var ret nem at køre ind. Det map, der sad på passede næsten, så tror ikke der er noget der. Den har været skildt ad, så en mekaniker kan have skadet den. jeg har også kørt langt på nødprogram, da en mekaniker sagde lampen ville slukke efter nogen tid. Det var så løgn. Jeg har også kørt galt lige før den begyndte på det, så det kan være mange ting der er årsagen. Må dog lige finde fejlen før man kan gisne om årsagen hehe.


  • #25   28. okt 2013 Mht til K&N så var det helt klart en fejl på min model!
    Andre har lavet samme mods uden at modde airboksen og jeg har max 2 heste ekstra og fejlmargen indberegnet ville jeg helt sikkert ikke gøre det igen! Kunne også finde på at sætte den på igen, men kunne også være fedt at bare modde videre. Det er pisse skægt og jeg er ikke afhængig af den til transport så hvorfor ikke x)


  • #26   28. okt 2013 Nyt MAP er jo ikke for at få flere HK, men bedre kørbarhed, især i mellemområdet, nogen får da også mange ekstra HK i mellemområdet, og måske 0 i toppen, fælles for alle der får den rullet af en proff, er at de siger den kører meget bedre.

  • #27   28. okt 2013 Ja rigtigt nok og min sammenligninger er kun på top end power, så det kan godt være min trækker meget bedre end dem med airbox. Den kører i hvert fald godt.. eller det gjorde den før det her lort begyndte hehe

Kommentér på:
Motorproblemer

Annonce