{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vinter kørsel, erfaringer og spørgsmål
  • #1   29. nov 2013 Slick... Hvad eller ??

  • #2   29. nov 2013 Pift dækket læg en kæde om der passer stramt pump op igen ,og du kan nu køre i dybt sne

  • #3   29. nov 2013 Kørte vinter da jeg var yngre. 12 år i træk uden de store problemer. Havde altid en harboøre habit med termo foer. Min erfaring er at uanset hvad du kører på så smasker salten alt !! Har ikke haft en vinter bike uden den er gået kold efter 1 til 2 vintre. Ledninger div kabler og alt hvad der ellers ryger når man ryger på røven. Det er ikke det værd ...!

  • #4   30. nov 2013 Har kørt på min Kina-MC (Haojin 125) året rundt siden 2007. Den har nu rundet 61.000 km og kører stadig fint. Der er selvfølgelig nogen rust, men ikke graverende. Plejer at vaske salt af med varmt vand og børste et par gange om ugen i vinterhalvåret.

    Vil mene, at en vinter-MC skal være så let som mulig (behøver ikke nødvendigvis at være en off-roader). Så kan man nå at "gribe" den ved at sætte foden ned ved en begyndende udskridning.


  • #5   30. nov 2013 Har kørt vinterkørsel i 19 år. Lidt grovmønstrede dæk kan anbefales og så ellers køre efter forholdene. Jeg vil lige som Morten anbefale en let og lav cykel. Det har reddet mig fra flere styrt. Har gennem årene haft 2 mindre styrt. Begge på for høje offroadere. smiley
    Min kæde bliver smurt med kædesavs-olie. Og den får ganske rigeligt, for salt kan være hård ved kæden.
    Jeg kører også på Kina-cykel. Geely Grand Puma.


  • #6   30. nov 2013 Har kørt vinter kørsel på min CBX 550 de sidste 3 vintre og det har ikke givet nogen problemer. Skyl den hver gang det er plus grader og nyd at køre året rundt.

  • #7   30. nov 2013 Har kørt MZ i ca. 10 år om vinteren. Den rundede 65000 km uden problemer før jeg forærede den væk. Skilte den ad en gang om året og rensede og smurte alle stik. Stel og andre skjulte metal dele fik en gang kædespray og i løbet af vinteren blev den blot skyllet et par gange med koldt vand (varmt vand fremskynder saltens angreb). Et par almindelige knopskæl fungerede fint for mig.

  • #9   30. nov 2013 Jeg valgte tildels en offroader fordi her hvor vi bor kommer sneploven først længe efter jeg er mødt og det er ikke unormalt med 25-30cm sne også at jeg synes den har en god højde til at den ikke ligner noget der er på vej ud af røven på mig. Når man er over 2m og 100kg ser en F.eks Suzuki GN ret sjov ud smiley og den Honda jeg har nu kan jeg fint nå jorden på.

    Kædesavs olie havde jeg slet ikke tænkt på, det skal sgu prøves smiley

    Af handsker har jeg et sæt Held, kan ikke lige huske modellen men det er en "luffe" hvor fingrene sidder 2&2 i den, skide varme og synes de var gode på scooteren, men lidt bøvede nu hvor jeg har en maskine med gear.


  • #11   30. nov 2013 Det ser ud af Pommern til, men det virker. Og det er billigt. - Styrluffer: (link fjernet)

Kommentér på:
Vinter kørsel, erfaringer og spørgsmål

Annonce