{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.367 visninger | Oprettet:

Pendler/legetøj (Gode råd/erfaringer søges) {{forumTopicSubject}}

Hej MCG

Efter en længere pause fra mc. Så er lysten ved at melde sig igen.
Jeg har altid være lidt pjattet med 1-cyl motorcykler. Men må se i øjene at de SZR660 som jeg ellers har været glad for, nok er lidt for kompakt til mig.

Så jeg er begyndt at kigge lidt på motard ligende motorcykler. Ikke noget super Hardcore. Men en maskine som skal bruges til lidt af hvert.

Pendling til og fra Arbejde (kun ca 40km hver vej)
Lidt sjov på de små veje.
Kørsel til træf div steder i DK.

Jeg har kigget en del på disse 5 modeller:

KTM Duke
Kender ikke så meget til denne model.
ser lidt speciel ud i design.

KTM 660 SMC LC4
Fed maskine.
Men også denne kender jeg ikke så meget til.

Yamaha X660X
+Gennem testet motor, fed design,
- Tung i forhold til de andre.

Yamaha MT-03
+Super fedt design
- Måske for lille.

Suzuki DRZ400SM
+ Har hørt at de skulle være meget stabile.
- måskel lidt for lille fysisk og motor mæssigt
Skulle jo gerne give en voksen mand et smil på læben. (186cm høj og 95kg)


Max pris 40000kr

Jeg vil meget gerne høre lidt om jeres erfaringer med disse modeller. Samt hvis I andre forslag til en motorcykel som evt kunne levere varen.

Glæder mig til at høre fra jer.

På forhånd tak

Mvh
Lasse





Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pendler/legetøj (Gode råd/erfaringer søges)
  • #1   1. mar 2014 Find de ekstra 35k og køb en sprit ny MT07. Klogere og bedre valg findes ikke i min verden smiley

  • #2   1. mar 2014 Enig

  • #3   1. mar 2014 hmm

    hvor finder man lige 35 extra, hvis man nu en gang har xxx at gøre godt med,
    tænker jeg .

    mvh


  • #4   1. mar 2014 Ja det er også fed. MEN vil ikke give så meget for en motorcykel lige pt. Også er den jo desværre ikke 1-cyl.

  • #6   1. mar 2014 Synes yamaha xtx lyder fed. Sjov pendler cykel og minimal vedligeholdelse... Selv om den er lidt tung tror jeg ikke det gør noget hvis du vil bruge den til lidt af hvert

  • #7   1. mar 2014 @Busa.

    Man overbeviser konen om at holde ferie i dk en enkelt sommer smiley eller dropper 1 års indbetaling på pensionsopsparingen. eller kvitter tobakken ( win-win) eller,eller,eller,
    Jeg er overbevist om at investeringen ikke er så ringe på sigt.

    Mvh Brian


  • #8   1. mar 2014 Ingen tvivl om at MT-07 er super fed men det er ikke noget for mig. Tror slet ikke den vibrere nok. (Skal være enstamper).

    Forresten er ikke bange for at skulle skrue lidt selv. (Køre jo Land Rover)
    Bare ikke det skal være for hvert 1000km.

    Men tak for jeres input indtil videre.


  • #9   1. mar 2014 Brian .
    ja det var da en mulighed .
    smiley
    mvh


  • #11   1. mar 2014 # 10 læg mærke til # 3
    ...

    øhh.

    jeg tilhøre nærmer de andre, jeg vader på ingen måde i penge.

    jeg siger bare til Brian at det er en mulighed,

    mvh


  • #12   1. mar 2014 @Johan.

    Kunne det tænkes at du har prioriteret disse muligheder væk ?? alt for dyr husleje, tidligere tåbelige/uheldige økonomiske dispositioner. skilsmisse, børn på guleplader ect ect ect ??


  • #13   1. mar 2014 @Busa.

    Når vi snakker 35k, så er vi rigtig mange der kunne sælge en af cyklerne, eller måske bare bytte en af dem ud med en som var 100k billigere.... Ikk ? at have disse muligheder, kan vel på nogen måde sidestilles med at vade i penge smiley


  • #15   1. mar 2014 Det er i 30erne man har de hårde år, når først ungerne ikke længere koster en million i institution og gøgl, og man får afdraget så meget på murstenene at gælden bliver 6 cifferet så lysner det smiley

    Førtidspensionen er ikke specielt høj, men alligevel rimelig og ikke mindst en fast indtægt man kan regne med. Modsat de stakler der pt ryger ud af dagpengesystemet smiley


  • #17   1. mar 2014 Har haft en lc4 som lånercykel i en uge, vil sige at den er godt nok sjov. Eneste minus er at den ligger for meget op til ballade kørsel, og tanken er lige lille nok smiley
    Men hvis du så har styr på den vil du gøre mange flove på de små veje, den er mega manøvredygtig og trækker rigeligt fra smiley


  • #18   1. mar 2014 det er vel den 1 cyllindrede lyd du er tosset med?

    tag et kig på de 2 cyllindrede også, du kan altid finde motorlyd af hver model på youtube


  • #19   1. mar 2014 #18 det er både lyden og måde sådan en 1-cyl trækker på.

  • #20   1. mar 2014 Har selv været møllen igennem med at vælge 1-stamper.
    XT660 følte jeg var var for træg, MT-03 har imo for mange vibrationer, men er fantastisk sjov at køre på.
    KTM Duke af de nyere årgange var min drøm, SMC modellerne for kompromisløse.
    DRZ perfekt til leg, men manglede noget motorkraft til daglig pendling.

    Fik så sidste år en prøvetur på en Husqvarna TR650, og så var jeg solgt. Den matcher næsten Duke på kræfter, og slår yamaha 660 motoren med flere længder på det punkt.
    Men til 75.000 er den ikke relevant i dit tilfælde.
    Jeg ville snuppe en Yamaha MT-03 eller en aprilia Pegaso 660 Strada som kører med samme motor.


  • #21   2. mar 2014 ktm 660 og 625 kræver service for hver 2500 km. De andre lc4 modeller feks Duke2 kører 5000 pr service Et olie og filter service varer 30 min hvis man tager god tid.Ktm og Husqvarna er billigere i stumper end japanerne. Efter min mening laver Honda nogle af de bedste mc men har alligevel haft 6 stk ktm og har kun skiftet for at få noget nyere ell hurtigere. Når det er sagt så er en Yamaha 660 en super pendler/legecykel. Men hvis du elsker din Landy så vil du ELSKE en Ktm

  • #22   2. mar 2014 Måske en aprilia pegaso. Kører med den samme motor som bmw f 650.
    http://www.dba.dk/aprilia-pegaso-strada-650/id-1005096141/


  • #23   2. mar 2014 Hönse: Den du linker til kører ikke med rotaxmotoren som også bruges i den gamle F650, men derimod med yamaha's XT660 motor.

  • #24   3. mar 2014 Takker for alle jeres input.

    Jeg har fået kortet det ned til 2 cyklen. (Yamaha XT660X og KTM 660SMC)
    Jeg kan se fordele og ulemper ved begge cykler. Så nu er jeg gået i gang med at se om jeg kan finde en forhandler som har en af de overstående stående. Så jeg kan prøv en tur og måske finde den helt rette model til mig.



Kommentér på:
Pendler/legetøj (Gode råd/erfaringer søges)

Annonce