{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.579 visninger | Oprettet:

vudering af mc {{forumTopicSubject}}

jeg har fundet en honda rebel 125 ved en forhandler i min by som jeg synes vil være en god begynder cykel til en med et lille kørekort.
http://www.gammelgaards.dk/showannonce.php?id=1108
hvad er jeres vurdering og kender i eventuelt andre bedre alternativer? mit budget er max 20.000 og vil helst finde en mellem 10-15.000


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vudering af mc
  • #1   6. mar 2014 Jeg synes det lyder af meget med 15,000 kr for en 14 år gammel 125'er.

    Den pris kan du få en Yamaha YBR125 for, og for 6 - 7 tusinde mere en Honda 125, helt nye trodsalt.


  • #2   6. mar 2014 Han har normalt meget fine brugte motorcykler, men til yderst ikke- konkurrence dygtige priser... Som regel ALT for dyr..

  • #3   6. mar 2014 Jeg havde også valgt en ybr125
    En 125 rebel er så lille at alm mennesker ligner Master fatman få sin maxi, når man kommer rullende smiley


  • #4   6. mar 2014 Den er for dyr. Du kan godt lægge nogle tusinde oveni til nye dæk (pga. alder) og et eftersyn.


  • #5   6. mar 2014 Lige i overkanten . Nu skal man selvfølgelig lige have for øje at chopper typerne ofte holder prisen godt. Og hvis eksemplaret er tip top . Så er det måske ok. Altså privat ville den måske koste 7-9000 og her for du garanti osv . Men men hvis det ikke er fordi du vil have en chopper stil , men bare en cykel ville en ybr være fin

  • #6   6. mar 2014 jeg er ligeglad med hvordan den ser ud. har ingen præferencer overhovedet. jeg vil bare have en der er velholdt, køre godt og pålidelig. jeg vil bare gerne have køre erfaring

  • #7   6. mar 2014 Så prøv en ybr. Den køre absolut fornuftig ( bedre køreegenskaber end en chop cruiser ) og er billig både at købe.at eje og med begrænset værditab.

  • #8   6. mar 2014 Har en ybr 125, og synes den er pisse hyggelig at køre på......og rigtig billig i benzin smiley

  • #9   6. mar 2014 Kan varmt anbefale Honda CBF125, hvis du kan finde en brugt. Omkring 10-15k ligger de vidst, og det er omkring 10000 kilometer. Der skulle gerne være mange kilometer i dem. Super økonomiske. Jeg har endnu ikke kørt under 500km på en tankfuld. (13L) Hvis du smider en anden potte på (kan anbefale Takkoni), så kommer den også til at lyde lidt krads.

  • #11   7. mar 2014 No, køb den nye model. 100gange federe og med direkte indsprøjtning smiley

  • #12   7. mar 2014 jeg skrev til ham en time før i skrev, men jeg tænker at når den ikke er dyre fra ny. kan det så bedre bettale sig at køb den nye da det ikke ser ud som om prisen falder særlig meget


  • #13   7. mar 2014 Kender ikk nyprisen, men til 15k er den bare nogo, prøv søg Yamaha ybr 125 op, den er fed og sporty til samme pris som den 14 gamle chopper du linker til, den her er så bare ny smiley og er også kvallivare

  • #14   7. mar 2014 Men det hjælper Self ikk hvis det en chopper du vil have.

    Ved ikke lige om der er nogen kinesere 125ccm i chopperstil, ellers kunne det være et forslag, det kan også findes til ingen penge, (2 3 tusinde) kan de større AF dem ihvertfald.


  • #15   7. mar 2014 Værditabet vil være en smule mindre på den brugte over en 2 årig periode . Men da det er en billig cykel , snakker vi relativt små penge.
    Husk at den nye også koster ca 3000 i levering og nr plade.


  • #16   7. mar 2014 jeg har snakket med min forsikring og en yamaha forhandler idag.
    forsikring vil have 1900 kr om året for ansvarsforsikring og 6900 for kasko.
    yamaha forhandler vil have 17.998 + 1900 for levering inkl. nummerplade.
    forhandleren siger også at salget i de små 125ccm er steget voldsomt. hvilket er klart med de nye regler. som markedet er lige pt. er 125ccm meget vær brugt fordi der er så få, men om 2-3 år vil de sikkert være faldet meget i værdi pga. udbud og efterspørgsel. jeg er derfor bange for at den kommer til at miste meget i værdi. er der andre der har samme teori eller bekymring? samtidig tænker jeg at hvis man anskaffer sig en ny skal man næsten også have kasko på, men med en brugt er det ikke lige så nødvendigt tænker jeg.


  • #17   7. mar 2014 Du skal ikke have kasko på når den ikke koster mere end den gør.

    Og den påstand med 125ccm er meget værd brugt tror jeg ikke på.

    Bare for alt i verden, lad være med at køb den gamle chopper der! der smider du ihvertfald pengene væk.



  • #18   7. mar 2014 Ellers gør som mig, køb en billig kineser. Den jeg har oprettet købte jeg for 1050kr og den er 100% fejlfri med kun 1340km på klokken, er fra 2007.

    At jeg så gerne vil male skjolde ovs er jo mit eget valg, men den fungere ellers 100%


  • #19   7. mar 2014 Jeg tvivler på der er mange der har kasko på en mc til 20k.
    Mht tab så er der RIGTIG mange mc'er der taber over 20k i værdi hvert år, de første mange år.

    Køb IKKE kineser. Medmindre hun hedder Chin og er piv lækker smiley



  • #20   7. mar 2014 Køb en brugt Japaner. Honda eller Yamaha, helst en af de nyere modeller. Hvis du bruger mellem 10000 og 15000kr. på sådan en, så er det også begrænset hvad du kan tabe. Ellers, så kør til Tyskland og køb en gammel Honda CB125 eller Suzuki GS125.

  • #21   8. mar 2014 vil der ikke være store udgifter hvis man importer til dk fra tyskland?

  • #22   8. mar 2014 Så vidt jeg husker, er det ikke så slemt på de ældre cykler.

  • #23   8. mar 2014 Lad os nu lige være realistiske og huske at det altså ''kun'' er en bette 125'er vi snakker om, de koster jo altså ikke alverden! Der jo absolut ingen grund til at bøvle med at importere en sådan billig maskine.

    Find en Honda cbr eller Yamaha YBR, det kan fåes billigt, bom basta. Ellers kig hvad der ellers er.


Kommentér på:
vudering af mc

Annonce