{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.751 visninger | Oprettet:

Broaap
Broaap
Tilmeldt:
3. mar 2013
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 74

Forsikring {{forumTopicSubject}}

Hej MCG.

Jeg bliver 18 snart, og jeg magter desværre ikke at køre på 125cc. Jeg vil selvfølgelig tage kørekortet A1, men vil køre på en 500cc (A kørekort).

Derfor tænkte jeg på om jeg kan forsikre motorcyklen hos min onkel, og om ejerskabet af motorcyklen behøver at være hans, før at den kan forsikres.

Også, hvad er straffen for at blive taget med for stor MC, og hvad ville der ske hvis jeg kørte ind i en, selvom den var forsikret hos onkel?

Tak for eventuelle svar! smiley

PS. lad være med at prøve at belære mig om hvad der er rigtigt og forkert. Hvis den danske stat ikke havde haft en hjerneblødning, og indført de nye regler, ville jeg have kørt droslet og lovligt (men det er der ingen grund til nu).


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring
  • #1   9. mar 2014 smiley

  • #3   9. mar 2014 HVIS du laver det der nummer er du ude i forsikringsvindel og det kan blive rigtigt dyrt.
    Det "bedste" du kan gøre er at selv forsikre.
    Bøden ligger omkring 5000-7500 første gang du bliver taget.


  • #4   9. mar 2014 de fleste forsikringer er ligeglad! tegnede selv forsikring på en 600cc som 18 åring

  • #5   9. mar 2014 og ja du kan godt selv forsikre et køretøj du ikke har kortet til

  • #6   9. mar 2014 Det er fuldstændig ligegyldigt hvem der står registeret som ejer. Det er brugeren der er afgørende for policen premie og dæknings validitet.

    Altså kan du godt været registeret som ejer og han som bruger, men kommer du til skade eller på anden måde er involveret i en ulykke, på mc'en, dækker forsikringen ikke!


  • #7   9. mar 2014 BTE : kunne du ikke lige underbygge den påstand ?

    Broap: nu kan jeg se du er ny indmeldt , så bare til info kan du jo ikke styre hvorvidt vi vil prøve at belære dig !
    at jeg vil afstå fra det, kan så skyldes 2 muligheder 1 at det er helt unødvendigt 2 : at du sikkert ikke kan/vil forstå det alligevel
    svarene på dine spørgsmål er allerede givet , (jeg mener bøden er 5000 kr første gang)


  • Broaap
    Broaap Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 74
    #8   9. mar 2014 Tak for svarene.
    Nu sad jeg lige og læste noget på GF:
    (link fjernet)

    12.1 GF Forsikring har regres mod føreren af den forsikrede motorcykel, hvis denne
    har forvoldt skaden med forsæt, jf. færdselslovens bestemmelser herom.

    Færdselsloven siger vel at jeg skal have A kørekort til min MC, og når jeg så kun har A1, kan de så kræve regres?


  • #9   9. mar 2014 http://lmgtfy.com/?q=K%C3%B8rsel+p%C3%A5+for+stor+motorcykel

    Emnet har været oppe mange gange! Brug dog søgefunktionen..


  • #10   9. mar 2014 Her kan der læses for fortilfælde af snyd mellem registreret forhold af ejer og bruger:

    http://www.vestjylland.dk/Forsikre-i-foraeldres-navn
    http://www.fdm.dk/bilforsikring/hvem-er-daekket-af-bilforsikringen

    Præmien – eller prisen på en bilforsikring afhænger af, hvor stor risikoen er for, at bilen får en skade. Risikoen er ikke overraskende større, jo mindre erfaring bilisten har. Derfor betaler uerfarne bilejere mere i forsikring end erfarne.



  • #11   9. mar 2014 Thi kendes for ret:
    Tiltalte, far straffes med fængsel i 60 dage.
    Tiltale, søn straffes med fængsel i 6 måneder.

    Skift far ud med onkel, og giv sønnen 3 mdr. (Han havde lidt ekstra på bogen)
    Ikke noget at stræbe efter.

    https://www.tryg.dk/om-tryg/personoplysninger/forsikringssvindel.html

    Men hvorfor forsikrer du dig ikke bare i dit eget navn?
    Ansvar dækker.


  • #13   9. mar 2014 "Færdselsloven siger vel at jeg skal have A kørekort til min MC, og når jeg så kun har A1, kan de så kræve regres?"

    Eftersom man ikke kan forvolde skade med et kørekort, så kan det jo ikke gå ind under at "forvolde skaden med fortsæt".

    Du skal udføre en skadevoldende handling, enten med fortsæt eller ved grov hensynsløshed, før der er regres.


  • #14   9. mar 2014 Hvis du alligevel ikke vil køre på en 125cc, så er der da ingen grund til at spilde penge på kørekortet.. Der er ingen forskel hverken forsikringsmæssigt eller hvis du bliver stoppet af politiet, du har jo ikke kørekort til en 500cc.

    Eller tag dig sammen og drop scooterboy attityden og start på en 125cc du kan få meget sjov ud af trods alt.


  • Broaap
    Broaap Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 74
    #15   10. mar 2014 Tak for svarene alle sammen.

    Bare fordi jeg vil køre på en MC med lidt for mange kræfter, betyder det ikke at jeg vil køre fuldstændig hensynsløst og lade være med at tage kørekortet. Kørekortet er jo trods alt til for at uddanne den pågældende motorcyklist, og ikke bare et stykke ligegyldigt pap.

    Men jeg er glad for jeg godt kan forsikre den i mit eget navn og skulle en uheldig episode opstå, havner jeg ikke i milliongæld.


  • #16   10. mar 2014 Nej me nu og tænk på du tager et kort til en cykkel på 15hk og 100-125 kg og ikke 60hk(4*så meget) og 200kg(dobbelt så tung at smide rundt med) hvilket også betyder en del Hvilket Også er derfor du skal tage et helt nyt kort ved A2 og kun en køre prøve ved A hvis du havde A2

  • Broaap
    Broaap Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 74
    #17   10. mar 2014 Størrelse og hestekræfter vil jeg mene er en tilvænningssag. Vil nok ikke smide den på baghjul første tur jeg er ude.

    Ville også evnt. neddrosle den for min egen skyld.


  • #18   10. mar 2014 Har du trænet baghjuls kørsel før??
    Hvis du alligevel skal igang så tag et gammelt 34hk kit


  • #20   10. mar 2014 Hvorfor er alle 18 årige så spejlblanke når det kommer til mc kørsel, var vi selv sådan da vi startede?

  • #21   10. mar 2014 Mindes jeg ikke jeg var og det var heller ikke mig selv der ville pille droslingen lidt før tid på min
    Men skulle jo heller ikke starte på en 125ccm Som de eneste i EU


  • Broaap
    Broaap Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 74
    #22   10. mar 2014 Fortæl mig præcist hvad der er 'spejlblankt', så vil jeg med glæde uddybe min påstand smiley

  • #23   10. mar 2014 Jeg er helt sikker på, at der også er rigtig rigtig RIGTIG mange, der har tunet sin Yamaha 4-gears, så den kunne køre betragteligt mere end 30 km/t.

    Det måtte man heller ikke. Det behøver man ikke have været spejlblank for at have gjort og nogle gange knækker glorien, når man pudser den.



  • Broaap
    Broaap Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 74
    #24   10. mar 2014 Jeps, mange herinde har nok lavet omtrent samme nummer som mig da de var yngre.

    Hvis det har nogen interesse kan jeg fortælle at jeg ikke har en gemen scooter, men en mindre model af en Aprilia SXV 450/550, nemlig Aprilia SX 50.

    Prøv at se på topmodellen inden for 125'ere:

    KTM DUKE 125
    http://www.ktm.com/naked-bike/125-duke-eu/highlights.html#.Ux3Sr_l5Mvk
    Oplyst hestekræfter: 15 hp
    Oplyst vægt: 127 kg

    APRILIA SX 50
    Oplyst hestekræfter: 8.02 hp (min er dog tunet og har muligvis lidt flere).
    Oplyst vægt: 105 kg

    Kan I se hvad jeg mener? Den er næsten lige så hurtig som en KTM Duke 125, og derfor synes jeg ikke jeg får særlig mange flere kræfter at lege med.


    profilbillede
  • #25   10. mar 2014 Forstår udemærket du er træt af reglerne er blevet som de er men det kan nemt koste dig 10k+ i bøder på et år hvis hvis du bare bliver stoppet 2 gange self vil du nok ikke blive stoppet så meget Hvis du køre 100% efter alle andre regler

  • #26   10. mar 2014 Broaap skrev: Men jeg er glad for jeg godt kan forsikre den i mit eget navn og skulle en uheldig episode opstå, havner jeg ikke i milliongæld.

    Du kan være helt sikker på at forsikringen vil gøre alt for ikke at udbetale en rød reje hvis du ejer / kører på en cykel du ikke har kort til, og du endda gør det bevidst..

    Grunden til at folk kalder 18-årige for spejlblande, er fordi du allerede havde taget beslutningen inden du oprettede denne tråd - Det er komplet ligegyldigt hvad der bliver skrevet / sagt her, så bliver der ikke lyttet...


  • #27   10. mar 2014 Hvem er spejlblank nu?

Kommentér på:
Forsikring

Annonce