{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.290 visninger | Oprettet:

Carsten O
Carsten O
Tilmeldt:
13. nov 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

110ccm max 90km/t kørsel med bilkort?? {{forumTopicSubject}}

jeg er kommet til at købe sådan en jincheng Ranger 110ccm med en max hastighed på 90. og jeg har hørt noget om at man må køre på sådan en med almindelig bilkørekort?? er der noget hold i det eller er det bare en vind.

venlig hilsen Carsten


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  110ccm max 90km/t kørsel med bilkort??
  • #1   5. apr 2014 Du skal helt sikkert have MC kørekort da det ikke er en 45 knallert.

  • #2   5. apr 2014 Præsis

  • Carsten O
    Carsten O Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #3   5. apr 2014 det var bare en min far kender der også har noget i den retning og han har fået det at vide af en forhandler, men jeg kan godt nok heller ikke finde noget om det på Google.

  • #4   5. apr 2014 Der er mange forhandlere der finder på noget bare for at sælge.

  • #5   5. apr 2014 Den kloge narer den mindre kloge. Forhandleren erblevet rigere og har en ellers usælgelig genstand mindre.
    MC kort for at køre den.


  • Carsten O
    Carsten O Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #6   5. apr 2014 tænkte jeg nok.. syns heller ikke jeg kunne forstå det, for hvorfor i alverden skulle der så være nogen der ville gide at købe en 45 scooter

  • #7   5. apr 2014 Defination af knallert:
    7. Knallert:
    to- eller trehjulet køretøj med en forbrændingsmotor med et slagvolumen på ikke over 50 cm3 eller med elmotor og med en konstruktivt bestemt maksimal hastighed på højst 45 km i timen. Knallerter inddeles i stor knallert med en konstruktivt bestemt maksimal hastighed på over 30 km i timen og lille knallert med en konstruktivt bestemt maksimal hastighed på højst 30 km i timen.

    Kørekort til den omtalte MC:

    § 9. Kørekort til kategori A1 (lille motorcykel) giver ret til at føre:
    1) Tohjulet motorcykel med eller uden sidevogn med et maksimalt slagvolumen på 125 cm3, en maksimal motoreffekt på 11 kW og et forhold mellem motoreffekt og køreklar vægt på højst 0,1 kW/kg.
    2) Trehjulet motorcykel med en motoreffekt på højst 15 kW eller trehjulet bil med en motoreffekt på højst 15 kW.
    3) De i § 8 nævnte køretøjer.
    4) De i nr. 1 og 2 nævnte køretøjer tilkoblet én påhængsvogn eller ét påhængsredskab.
    Stk. 2. Foreligger der ikke oplysning om køreklar vægt (egenvægt med tillæg af vand, olie og brændstof), anvendes motorcyklens egenvægt med tillæg af 15 kg.


    Så du skal have mindst A1 for at køre på køretøjet. Men lav nu et væddemål og vind det smiley


  • Carsten O
    Carsten O Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #8   5. apr 2014 takker for hjælpen alle sammen.

  • Broaap
    Broaap Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 74
    #9   5. apr 2014 Hvordan ser pladen ud?

    Teknisk set er en motorcykel først en motorcykel når den er 125cc.
    Man kan godt tune sin 50cc knallert med 110cc cylinder kit, hvor det stadig vil blive klassificeret som en 30 knallert.


  • Carsten O
    Carsten O Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #10   5. apr 2014 altså den er oprindelig en 110ccm. jeg ved ikke med pladen

  • #11   5. apr 2014 #9 du kan bare lige læse det der står i #7 og så finde ud af at en knallert er maks 50cc

  • Broaap
    Broaap Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 74
    #12   5. apr 2014 http://www.nummerplade.net/ Slå stelnummeret op

  • #13   5. apr 2014 Mener om det har /er sådan i Tyskland

  • #14   5. apr 2014 Forhandler har gjort andre landes regler til danske. I Frankrig Eksempelvis må man køre 125 cc med bilkørekort.

  • #15   5. apr 2014 Hvis det er en ATV med nummerplade, må du gerne køre på den på alm bilkørekort..

    Er det en to hjulet på over 50cc skal du have MC kørekort.


  • #16   5. apr 2014 Grunden til at forhandleren har sagt det i sin tid, er fordi dengang vi fik det nye EU regler, troede man jo det blev det samme i alle lande, det jo meningen med EU? men i Danmark skal man have MC kort til 125'er men B kortet er nok i andre EU lande.

    Sidste år kørte jeg både ATV og Motorcykel på mit almindelige bil kørekort i Kroatien. Bare cyklen ikke var stører end 125'er var mit kort nok smiley


  • #17   5. apr 2014 # 9
    Rent teknisk set så er det IKKE en motorcykel automatisk bare fordi den rammer 125ccm.
    Det er en motorcykel når den er registeret som en, eller typegodkendt som en.

    50ccm tunet eller tunet til 110ccm er det samme : Ulovligt..

    Jmt.F.afd. 1976-2461-113: Justitsministeriet udtalt, at tiltale for kørsel på knallert forsynet med tuningssæt skulle rejses efter »knallertreglerne«.

    Jmt.F.afd. 1977-2461-211: Køretøj med en motor med slagvolumen på 49,8 kubikcentimeter, der ikke var TUM-godkendt, anset som motorcykel. Fabrikatet kendtes overhovedet ikke i Danmark.

    Jmt.F.afd. 1978-2488-5: Køretøj med motor uden TUM-godkendelse, der var solgt som motorcykel til banebrug, anset som motorcykel. Tiltalte havde forklaret, at han havde købt køretøjet i den tro, at der var tale om en ulovlig knallert. Køretøjet var næsten identisk med en model af samme mærke, der er godkendt som knallert


  • #18   5. apr 2014 den går IKKE:-)

  • Carsten P
    Carsten P Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Svar: 7
    #19   5. apr 2014 @Olie Du skriver at man MÅ køre en ATV på bil kørekort.. du SKAL hvis det er en bil og du må IKKE køre en ATV på mc kort i DK

    Mvh C.P.


  • #20   5. apr 2014 Det er en AND !

  • #21   5. apr 2014 Carsten...

    Har du ikke fået noget fisse for nylig?
    Eller kan geden ikke starte?


  • #22   5. apr 2014 Mc plade = Mc kørekort smiley

  • #23   5. apr 2014 Kim j
    hvis du bliver stoppet på en kina crosser på fx 150ccm får du bøde som kørte du på for at køre uden mckort


  • #24   5. apr 2014 England, Sverige, Frankrig, Belgien, Tyskland, Østrig osv... Ja.
    Danmark nej.


  • #25   6. apr 2014 #23 nemlig.

Kommentér på:
110ccm max 90km/t kørsel med bilkort??

Annonce