{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilke ørepropper?
  • #1   31. jul 2006 De gule til en 5'er pr. par...

  • #2   31. jul 2006 Er lydgengivelsen den samme?

  • #4   31. jul 2006 Jeg har lige fået lavet formstøbte propper, hvilket er meget behageligt(Pris 1197,-) Men det er mange penge at bruge på det, så de gule til 2,50,- er en rigtig god løsning. Men husk at kasere dem efter et par ganges brug da de mister deres dæmpende effekt.

    Søren


  • #5   31. jul 2006 Ja Dot er der mange der er tilfredse med, men har ogsp hørt fra nogen, at forsvarets udleveret (de gule cylinderformet) er ligeså gode. Men vi er jo alle forskelligt indrettet, men start med de alm gule. Dem er jeg meget tilfred med.

    /
    Jesper


  • #6   31. jul 2006 Formen er ligemeget... Hvordan er lydgengivelsen i de dyrere? Er der forskel udover at de måske føles "rarererere" end de billige

  • #7   31. jul 2006 Fordelen ved de formstøbte er at de kun tager de skadelige lyde, så man kan saktens tale med folk medens man har dem i + man han høre motoren og potterne smiley
    De gule dæmper ALT!!!

    Søren


  • #8   31. jul 2006 søren (odense): dæmper de også konen???

  • #11   31. jul 2006 Søren. Vil det sige at man stadig kan høre motoren, og den mest dæmper vindstøj, som jo er den største gene?

    Torkild: Langt fra! Der skal skrappere midler til.


  • #12   31. jul 2006 "fly mig fluks..........."

  • #13   31. jul 2006 Torkild : Tænker du på snorken??? For det kan der sættes et filter i så de gør...
    Men konens talen gør de ikke med det filter jeg har i smiley


  • #14   31. jul 2006 jeg har også fået lavet formstøbte propper, men bruger dem aldrig pga at de ikke passer når jeg tager min hjelm på!!!!! Dæmper ikke lyden!!!!!!!!!!!
    Så hvis du vil ha støbte propper så vil jeg anbefale at du lader massen størkne mens du sidder med din hjelm på!!!
    Jeg bruger mine hvis jeg er til konsert eller traktortræk eller andet støjende arengement, for de duer ikke når jeg har min hjelm på,,,,,,,, (trykker mine øre på en måde så de ikke lukker for støjen) sure penge :o((( Ellers er de super at have på i længere tid, de trykker ikke i ørene efter lang tids brug, som skumpropperne gør!!!!!!!!


  • #15   31. jul 2006 hmmm............... jeg har faktisk tænkt på det lovforslag mod larmepotter - - hvis konen ikke er tavs koster det bøde hvergang man er i byen.......!!!!

  • #16   31. jul 2006 Kristoffer: Ja du kan høre motoren lettere dæmpet og det tager det meste af det buldren der er i hjælmen. men jeg syntes ikke de dæmper vindstæjen så godt som et nyt par af de gule, Men filteret i de formstøbte kan skiftes så de dæmper noget mere hvis det er nødvendigt.

    Søren


  • #17   31. jul 2006 TA de store "kopper" og drop hjelmen

  • #19   31. jul 2006 Mht prisen så betalte min arbejdsplads og han fik så nogle overarbejdstimer i bytte, så de har kun kostet mig 800.-
    Thomas Malmø: Jeg har også snakket med nogle der ikke var tilfredse med dem og som fik alle deres penge tilbage. Da jeg fik taget aftryk havde jeg ikke hjelmen på men de passer udemærket og jeg kan næsten ikke mærke jeg har dem i til forskel fra de gule som river i ørene når de skal ud og som trykker ubehageligt i ørene ved længere tids brug.

    Søren

    Søren


  • #20   1. aug 2006 Jeg fik mine lavet hos Dot Miljø, samme sted som mange af de andre her inde fra. De passer perfekt i formen. Jeg kan sagtens fører en samtale med dem i. Jeg var i Parken til koncert for nylig og skulle lige teste dem. Jeg kunne sagtens hører musikken tydeligt, men jeg kunne også samtidig hører hvad min bror sagde til mig.
    De passer også perfekt når jeg har min hjelm på, da de går lidt ind i øret. Hvis du siger, når/hvis du skal have dem lavet hos evt. Dot Miljø, som jeg kun vil anbefale, så sig at du skal bruge dem til mc kørsel. Du vil så få nogle grønne filtre i som dæmper den skadelige støj.


  • #21   1. aug 2006 Det er da godt at høre der er nogle der er glade for dem!!
    Mine er også fra DOT Miliø, fik dem lavet på messe i økenhallen!! Jeg valgte filteret fra da mine øre meget følsomme!!!
    Søren- ja det er rigtigt at de er fantastiske at bruge i længere tid, de trykker slet ikke, som skumpropperne ;o)))


  • #22   1. aug 2006 Hvis din hjelm trykker på dine øre kan det være en fordel at tage hjelmen på under hærdning, men hvis det er som på min Arai som ikke rører ørene, så er det lige meget om du får lavet afstøbningen med eller uden hjelm på.

    Mine Dot (eller phonak som de hedder nu. http://www.phonak.dk/ ) dæmper væsentligt mere end de gule skumpropper gør, og selv når jeg har kørt ture på 6 timer og derover er mine øre ikke generet overhovedet, hvor imod hvis jeg kører med skumpropper, så kan jeg mærke hvilken lettelse det er at hive dem ud igen allerede efter ½ time.

    Jeg mener det er penge godt givet ud. smiley

    Jannik...


  • #23   1. aug 2006 Da jeg fik lavet mit første sæt DOT (Phonak) ørepropper skulle det hærde mens jeg havde min hjelm på... og det syntes jeg lød rimeligt... men problemet var at de ikke kom til at passe i mine ører (fik dem lavet i juni i år).. Jeg har haft dem sendt frem og tilbage til Middelfart for at få skiftet filter m.m. i dem da de IKKE tog vindstøjen (og jeg kører med en god vindsvag hjelm) - men i sidste uge mente jeg at nu kunne det være nok.. så jeg ringede igen og fik en aftale med deres konsulent fra Randers (da jeg bor tæt derop).. og da hun så dem sidde i mine øre sagde hun at det da var KLART at de ikke virkede for de passe ad h.... til. Hun tog et nyt aftryk - uden hjelm... så nu må vi se om det bliver bedre.. men selvom jeg ikke har været 100% tilfreds med dem indtil nu, så kan jeg kun sige at de trods alt er meget bedre end de gule... og de har lovet mig at de nok skal få dem til at virke...

  • #24   1. aug 2006 jeg har også Phonak øreværn, da jeg fik støbt mine første gang var det uden hjelm, så den ene passede ikke i øret (fandt jeg ud af da jeg fik mine devil potter på)
    MEN så ringede jeg til dem og spurgte om jeg ikke kunne komme ned til dem i middelfart og få den ene lavet om, det tog ca en halv time at få den lavet om der, det viste sig så at den der ikke passede, var for lille, så nu har jeg et sæt der består af en der er hærtet uden hjelm og en der er hærtet med hjelm, og jeg kan ikke mærke forskel, sagens kerne er jo også at hver persons øre er jo forskelligt, så hvis man har problemer så vil de hellere end gerne lave dem om for en.

    så thomas, det er bare at ringe til dem og snakke med dem om det.

    i øvrigt fortalte de mig at det var noget de kørte forsøg med om de skulle proppe hjelmen over hovedet på under hærtningen!


  • #25   1. aug 2006 Nu er det nogle år siden jeg har fået lavet dem, tror i der er en chance for at de vil hjælpe uden at jeg skal betale igen???

  • #26   1. aug 2006 hvem intet vover intet vinder


  • #27   1. aug 2006 Jeg bruger de gule, ikke på mc, men på mit arbejde.
    Har dem på i flere timer af gangen, og de har sgu aldrig generet mig.

    Forsvaret betaler dem, så de kan skiftes når jeg vil, men de kan bruges i lang tid efter min mening uden at skulle skiftes.


  • #28   1. aug 2006 Servicen er bare helt i top hos Dot høreværn. Hvis du ikke passer så sender man dem bare retur til dem med en beskrivelse af problemet og så ordner de det, gratis. Det kan man da kalde service. Fik også lavet mine i Øksnehallen. Fik at vide at der ville gå 3 uger før jeg fik dem, men efter 1½ uges tid så dumpede de ind ad døren. Om den korte leveringstid har noget at gøre med at jeg kender ejeren af Dot Høreværn, ved jeg ikke noget om.

  • #30   1. aug 2006 heysa.. jeg spiller osgså musik til hverdag og er lyd teknikker, og befinder mig derfor meget på bla. festivaler osv.
    Har altid brugt de formstøbte da de gule eller juletræerne ikke fjerner lyden i en "lige" kurve. freks tager den mellem tone mere end diskant.
    som Johan P lige har skrevet er dem fra matas faktisk ret gode.. for de nemlig ikke generene selv om der ikke er gjort plads til, at ha noget i ørene når du tager din hjelm på. og hvis man ikke gider at betale prisen for de formstøbte, ja så er de udemærket.. stadig ikke lige så gode, da man kan skifte filter i de dyre.. bruger selv 15 DB filtre og syntes det er fint.. nogle vil hellere ha 20 eller 25. men det er rent faktisk ret meget at dæmpe!
    har selv 2 hjelme og kan kun ha mine formstøbte i, i den ene hjelm.
    og så lige det med om man skal ha hjelmen på eller ej mens støbningen hærder.. det skal man absolut ikke! for den mindste bevægelse med dine øre eller din mund gør at de ikke passer.. sad to say..


Kommentér på:
Hvilke ørepropper?

Annonce