{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.029 visninger | Oprettet:

Hvilken 125cc til 18 årig og budget {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg er en dreng på 17, som går på gymnasium. Jeg har regnet lidt på det, og mit budget kommer på ingen måde til at tillade en bil, derfor ser jeg en motorcykel som en god mulighed. Jeg spørger jer til råds, for at få den bedste oplevelse med det, og forhåbenligt ikke lige så mange problemer som med de f***ing scootere.

1) Hvilken model vil i anbefale, den vil sandsynligvis komme til at køre hele året rundt, ca. 30 km om dagen.

2) Hvad koster den i forsikring/afgifter sådan en bette cykel, umiddelbart er de fleste mc-forsikringer vel kun til sommerperioden, men hvad koster en hel-års? smiley

3) Hvad skal man stille af budget, til vedligeholdelse osv.

Har selv kigget på Honda cbr 125, Yamaha yzf 125.

Vil gerne have at den har en topfart så tæt på 130 som muligt, og helst ikke så modtagelig for modvind.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken 125cc til 18 årig og budget
  • #2   11. maj 2014 Hvis det skal være MC, så lad være med at brug mere end 15000kr på A1 motorcykel. Desuden, hvis du ikke bruger vildt mange penge på MC'en, behøver du heller ikke den dyre kaskoforsikring på den. Find en YBR125 eller CBF125, så er du fint kørende i de to år du er tvunget til at køre maxiknallert....

    Forresten, se om du ikke kan nøjes med at tage bus og tog i vinterperioden. Du kan som studerende købe ungdomskort, som koster 1000kr for tre måneder = billigere end MC, plus du slipper for at salten på vejene ætser din MC op, medmindre du gider vaske den hver eneste dag.


  • #3   11. maj 2014 Hvad Frederik sagde! smiley

  • #4   11. maj 2014 wow køster sikke et lorte råd smiley

    Frederik's råd er jeg 100% enig i, køb en ybr og lev med den i 2 år, så er der opgradering og feder mc'er til rådighed som du ikke har mistet mega meget på. smiley

    Dog ikke helt i det med salten.. mc kørsel i salt behøver ikke vask HVER dag, taler af erfaring. og skulle der komme evt. begyndende rust. så er det over efter en hurtig polering. Men der skal ret mange dage uden vedligholdelse til for at salten tager fat og laver rust.


  • #5   11. maj 2014 Topfart på 130? Glem det! hvis den kan gå 120km/t stabilt skal du vist være glad... Hvis du spørg mig så glem det med topfart, og gå mere op i økonomi, pris og kørestilling.

    1) Jeg synes cbr125 er for dyr (men nok den eneste som kunne køre 130) så jeg ville gå efter en ybr 125 eller cbf 125. Yamahaen kan fås til 10k brugt nogen gange og cbf 125 kan man finde til 14-18k alt efter hvor heldig man er. Cbf 125 kører længere på literen og har halvkåbe hvilket kan være meget rart, men på en cbf eller en ybr skal du ikke regne med at komme meget over 110km/t. (jeg har haft en cbf 125 oppe på 120km/t på speedometeret hvor jeg lå helt ned, havde let medvind og det gik svagt ned ad bakke - det rystede meget og var på ingen måde noget jeg kunne holde ud i mere end 5 minutter).

    2) GF har billig forsikring af mc'er under 175 kubik, jeg vil tro du kan få det til 1500-2000kr i ren ansvar. (jeg er dog lidt usikker på om det er inkl. vinterdækning, men du kan jo ringe til dem og forhøre dig ad)

    3) Jeg havde min CBF 125 i 3 år og der brugte jeg måske 1000-1500kr i gennemsnit om året på olieskift, bremser, dæk, tændrør og hvad der ellers var.

    Som sagt har jeg haft en cbf 125 og var meget glad for den. Den havde sine små fejl, men den var billig i drift, startede i første hug hver eneste gang og så længe man er klar over de begrænsninger der er i 11hk kan man sagtens nyde en tur ud i det grønne. smiley


  • #6   11. maj 2014 Køster: Jeg er på SU, og jeg regner med at få omkring 1000 kr om måneden, så der bliver knap nok penge til forsikringen.
    Og hvis det skulle gå så galt at der er regnvejr, ligepræcis den dag, så kan jeg altid låne mine forældres bil.

    Frederik:
    Kan man ikke give den noget rust-beskyttelse? Jeg sparer ca. 30 min hver vej på at køre selv, frem for at tage bussen smiley

    Jeg er forresten 2 meter høj, så hvis der er nogle der ikke decideret er til små mennesker, ville det være at foretrække.
    Kunne godt tænke mig noget på størrelse med min Honda CRF 250 smiley


  • #7   11. maj 2014 Er af den indstilling at 5K fra eller til i indkøbspris ikke betyder det store.
    Mens jeg har haft scooter, har jeg købt det billigste alternativ hver gang, og hver eneste gang har jeg fortrudt jeg ikke ofrede de ekstra penge for at få et lidt federe design smiley


  • Kim T
    Kim T Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #8   11. maj 2014 http://www.mctc.dk/?id=28085
    Her er lidt info om nogle af de små,


  • #9   11. maj 2014 Rust beskyttelse bliver også dyrt, og er virkelig unødvendigt. Hvis penge ikke er et problem som du selv er inde på, så køb en bil i stedet.
    Jeg er 1m 87cm, og passer fint til en CBF125. Hvis den skal være meget større, så skal du ud i noget Honda XL125V (Varadero 125 med V2) eller Honda XR125, men de er dyrere, og der er ikke mange af dem herhjemme.


  • #10   11. maj 2014 Se min YBR 125. Så kan du ikke få en billigere mc. smiley

  • #11   11. maj 2014 Frederik P: tror ikke du har forstået budskabet, penge ER et problem, men indkøbsprisen er ikke. Jeg har sparet sammen til en bil siden jeg startede på arbejdsmarkedet som 13 årig.
    Dog har jeg et par år jeg skal studere endnu, og vil helst ikke have at alle mine penge går til bil.
    Har kigget lidt på Honda XL125V, eller en CBF125.


  • #12   11. maj 2014 Er klar over at du helst vil have noget der ligner en "rigtig" Mc hvad det så end er smiley
    Men har du overvejet noget MCscooter? Der sidder du væsentlig bedre på sandsynligvis og den er billig i benzin.
    De kan sikkert fåes til billige penge.

    F.eks har jeg købt en Lifan 150cc til 2800,- skal synes men er ellers i fin stand.
    Det kunne jo være du var lige så heldig. Smid den væk efter de 2 år smiley


  • #13   11. maj 2014 Du skriver topfart på 130 km/t og jeg går ud fra det er pga. motorvej

    Du får ingen 125cc motorcykel der er god på motorvejen. Selv de fleste 250cc kæmper på motorvej.


  • #14   11. maj 2014 Bare som eksempel
    (link fjernet)
    Det sgu billigt!


  • #15   11. maj 2014 Kunne være et billigt alternativ, og så behøver man jo ikke engang at bekymrer sig om gensalgs-værdi.
    Jeg må dog ikke køre på 150cc..


  • #16   11. maj 2014 Synes dog den er utrolig grim, og ville være lidt pinligt berørt over at komme kørende i skole på den smiley

  • #17   11. maj 2014 Spritny Kymco K Pipe til ca 15000?
    http://www.kymco.dk/Default.aspx?ID=26
    Den er lidt speciel i udseende


  • #18   11. maj 2014 Nikolaj, ja, det er pga. motorvej jeg tænker 130 km/t.

  • #19   11. maj 2014 Mads
    Ja enig køn er den ikke smiley


  • #20   11. maj 2014 Har ikke de bedste erfaringer med kymco fra scooter-verdenen

  • #21   11. maj 2014 Den der Branson ting er jo kun på 125cc?? Men igen køn? NEJ

  • #22   11. maj 2014 De er ellers ved at komme godt efter det mht MC. Det er så kun noget jeg har hørt. Kender intet til mærket ellers

  • #23   11. maj 2014 Ja, skrev det med 150cc før du postede linket smiley

  • #24   11. maj 2014 Nogen der kender reglerne om at tage A2 i tyskland eller polen?

  • #25   11. maj 2014 Der er en her der har prøvet en K pipe:
    http://www.billig-scooter.dk/showthread.php?tid=19233&page=2
    et stykke nede på side 2


  • #26   11. maj 2014 ang tage a 2 i udlandet skal du bo der i et havt år før dette er muligt så medmindre du bor meget tæt på grænsen kan dette ikke betale sig

    ang forsikring ved gf er alle deres mc ansvars forsikringer hel års og de er sagsynlinvis derfor også de billigste


  • #27   11. maj 2014 Russer: Ud fra den beskrivelse skal jeg nok ikke have kymcoen, tror simpelthen jeg vil blive træt af at undvære en "rigtig" kobling.
    Tror det bliver en brugt Honda CBF, honda CBR eller en Yamaha YZF, eller hvis jeg kommer til at svømme i penge, så en Aprillia 125.
    Ud fra jeres svar, lyder det ikke umiddelbart til at der er så stor forskel på maskinerne. Men jeg vil gerne have de 10-20 km/t ekstra på toppen, og det (ifølge mig) bedre udseende


  • #29   11. maj 2014 # 27
    Det er helt ok. Ville bare vise alternativer. Du bestemmer jo 100% selv.
    Held og lykke i din søgning.

    BTW
    #28
    Den ser da fed ud men dyr???


  • #30   11. maj 2014 Hvad koster det i afgift at importere sådan en #28

  • #32   12. maj 2014 jeg har selv en honda cbr 125 r 04
    jeg har haft kortet i 2uger nu og min kør som en drøm selvom den har kørt 45.000km/t
    den går uden problemer 120km/t
    og det er nok det billigste transport middel du kan få smiley
    jeg gir 1500kr i forsikring for helårig ( og ja den står i mit navn)
    jeg gir 611kr i vægafgift halvårligt
    og den går cirka 30-35km/l ved sjov kørsel:)
    så kan klart anbefale den smiley


  • #33   12. maj 2014 45000 km/t det var da sådan jævnt hurtigt hvilken gearing køre du med ???
    og har du søgt optagelse til verdens rekorden smiley

    haha kunne ikke lade vær smiley



  • #34   12. maj 2014 Jacob T, hvor høj er du, og hvordan sidder du på den? smiley

  • #35   12. maj 2014 Vær opmærksom på, at CBR125 er lavere end CBF125:

    CBR125 sædehøjde: 776mm
    CBF125 sædehøjde: 792mm


  • #36   12. maj 2014 Hvad med en Yamaha dt 125?
    Billig i anskaffelse, taber ikke nævneværdig værdi på 2 år, kan køre i sand, og på trapper, kan afdrosles, billig i dele, hverken specielt pæn eller grim.

    Er der nogen hage jeg overser?


  • #37   12. maj 2014 jeg er en 175 og sidder skide godt på den smiley men den kan sagtens bruges af folk der er højere smiley

  • #38   12. maj 2014 haha kjj92dk har godt lige spottet min fejl, må nok indrømme jeg var lidt træt da jeg skrev det smiley

  • #40   12. maj 2014 Ellers måske sårn en tdr her http://www.dba.dk/yamaha-tdr-125-ccm-30-hk/id-1007581107/

  • #41   12. maj 2014 Vil gerne have en 4 takter, da jeg hverken kan lide at de SKAL have mange omdrejninger konstant, og har heller ikke tid til at vedligeholde dem

  • #42   12. maj 2014 dt 125 har også for mange heste smiley
    de må max yde 15 smiley


  • #43   12. maj 2014 Med 125'er kommer du til at ligge i høje omdrejninger, så tror du skal droppe nogen af de kræsenheder..

  • #44   12. maj 2014 Frederik P: Hvorfor dog droppe mine kræsenhedder, når der er maskiner derude som lever op til mine krav? Jeg spørger blot for at høre hvilke svagheder der er.

    Og for det andet, mener jeg ikke det er at være kræsen at man ikke vil have en to-takter, den bruger mere benzin, er dyrere at vedligeholde, og har et krav om at skulle have omdrejninger før den trækker.

    Udover det mener jeg ikke jeg har så mange krav, jeg vil gerne have noget der ser godt ud, helst kvalitet, og en firtakter?



  • #45   12. maj 2014 Jeg er helt enig med dig mht. Til din prioritet omkring 4-taktere fremfor en 2-takter. Men det med at have mange omdrejninger før den trækker, kommer du til no matter what på en 125'er. Hvis du researcher lidt, vil du finde at langt de fleste 4-takter 125'ere på max. 15HK yder mest omkring 7000-8500 omdrejninger, hvilket må siges at ligge i det højere område. Fair nok at du har krav, men det er stadig kun en A1 cykel, som du kun er påtvunget at have i to år. Derefter er markedet væsentligt bredere, og du vil opleve at få en langt federe oplevelse med motorcykler generelt, hvis du sparer flere penge op til næste trin.

  • #46   12. maj 2014 er til dels enig med frederik omkring det med de høje omdrejninger. men vil nu sige at min cbr ligger på omkring de 6000rpm i 6gear med 115-120km/t på motorvejen hvilket jeg ikke synes er ret højt smiley

  • #47   12. maj 2014 Aprilia pegaso, der er lidt plads til benene. Kører rimelig langt på literen og er billig i forsikring.

  • #48   12. maj 2014 Tager den "kun" 6000 rpm ved 115? smiley troede den tog 10000+ smiley
    Tommy L: Faktisk et udemærket bud, den vil jeg tage med i mine overvejelser


  • #49   13. maj 2014 Jeg er ihvertfald glad for min..

  • #50   13. maj 2014 Hvis totaktere minder dig om din svigermor, eller det der er værre smiley

    - helt forståeligt

    Men vil nu lige tilføje, at så vidt jeg ved er vedligeholdet på en totakter ca sådan her

    Når du normalt skulle skifte motorolie kommer du den tredje dunk billigere olie i olieblanderen.

    Efter et års tid mår du normalt ville køre til mekaniker og få stillet ventiler og skiftet olivenog filter osv på sin 4takter
    Der går man til mekaniker med sin 2takter og får nyt cylinderkit (billigt) pakninger og tændrør.

    Men jeg må indrømme jeg kører også hellere på 4takt 45knallert end 2takt da de larmer mindre, bruger mindre, blive stoppet mindre...
    Til gengæld vibrerer de normalt mere end 2taktere

    Dt125 kan forresten drosles
    Nåh men det var bare lige det smiley
    Go fornøjelse med vælgern smiley


  • #51   13. maj 2014 Da jeg var tilbage i scootertiden kunne en 4-takter da slet ikke bruges.. ved godt at de bedre kvalitetsmærker er begyndt at lave nogle der så kan trække, Meeen, ellers var det jo i langt de fleste tilfælde keeway og sådan noget skidt der lavede 4-taktere..
    2-takter er sku bare sjovere, men larmer lidt mere ja smiley
    Hvilken Hyosund 125 cc har to cylindre? min havde da i hvert fald kun en smiley


    Og til trådstarter Jeg havde sådan en Hyosung xrx 125 d. Hvis jeg skulle ud at købe motorcykel til a1 ville det 100% være sådan en igen. Den trækker fint, ser efter min mening godt ud, jeg har kørt flere timer uden problemer (186 cm) og kvaliteten er bedre end hvad rygtet lyder. smiley Hvis du kan finde en så køb sådan en. OG OG OG så kan man købe en 250 1 cylinder fra en suzuki og smide den over o: O: O: sjovt sjovt sjovt... høhø :b


  • #52   17. maj 2014 http://shineray.dk/shop/offroader-125ccm-180p.html
    Jeg ville kigge efter den her, med eders højde in mente.


Kommentér på:
Hvilken 125cc til 18 årig og budget

Annonce