{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.720 visninger | Oprettet:

Daniel P
Daniel P
Tilmeldt:
7. jun 2014
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 24

Supermoto / Motard {{forumTopicSubject}}

God aften gents

Jeg søger lidt råd til køb af en drengerøvs-maskine smiley

Jeg har igennem længere tid været lun på en letvægter af en 1-cylindret maskine og håber at I har nogle forslag.

Min første tanke var en Husaberg FS650E
eller en SXV 550 (trods at det er V2). Begge maskiner har masser af kræfter og er nogle af de letteste i klassen.

Jeg bord i Aalborg og MC'en skal benyttes til kørsel i og omkring byen, muligvis også til trackdays.

Håber i kan være behjælpelig i forhold til faldgrupper, årgange med fejl, eller andre erfaringer i har draget jer med tiden.

Hvis i ligeledes kender en der har en af ovenstående til salg, eller noget tilsvarende så er jeg meget interesseret.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Supermoto / Motard
  • #1   7. jun 2014 Jeg har en KTM EXC 520 tilsalg . Bare et tilbud

  • Daniel P
    Daniel P Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 24
    #2   7. jun 2014 Men ret mig hvis jeg tager fejl.

    Er det ikke oprindeligt en offroader?
    Tænker her på om bremser støddæmper/forgaffel er ændret så det passer til asfalt?

    Da det er en "ældre" maskine hvad er der så skiftet på den?
    - Det ville ikke være den optimale løsning for mig, hvis jeg stod overfor en hovedrenovering efter overtagelse.


  • #3   7. jun 2014 Angående affjedring på kan de spændes og... Jeg har ikke haft skilt motoren ad , så desværre svar skyldig... Den køre ca 65 km pr. dag ( derfor skift til anden mc ) , 1500 km uden problemer , olie + filter skiftet pr. 750 km.

  • Daniel P
    Daniel P Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 24
    #4   7. jun 2014 Men har den ellers nogle fejl/mangler?

    Kan ikke afvise at jeg giver lyd fra mig på et tidspunkt.
    Men jeg vil også være ærlig og sige, at jeg gerne vil have nogle alternativer og ikke mindst nogle råd inden jeg køber.


  • #5   7. jun 2014 Husaen har meget kort interval mellem servicering (4timer) og er dyr i stumper, men igen det er v2eren også, men har længere mellem tjek. Men husaen er har orgasme garanti smiley

  • #6   7. jun 2014 Oooog holdt Dennis H... Nøjes med at udtale dig om noget du faktisk ved noget om!!

    Husaberg har en serviceinterval på hhv 10 ( til og med årg 03) og 15 timer (fra og med årg. 04) - og en del strækker intervallerne til det dobbelte ved gadekørsel.. og stumperne koster hverken mere eller mindre end f.eks. KTM (faktisk er mange af stumperne de samme!!) ..
    Service er dog ret hurtigt overstået når man har fået styr på det - under en time når man har rutinen smiley

    SXV'eren har ganske rigtigt længere mellem intervallerne - men tilgengæld skal motoren pilles halvt ud for at justere ventiler på bagerste cylinder - hvor besværligt det så er at løsne motoren aner jeg ikke, men det er ofte MEGET nemmere end på 4-cyl sportsmaskiner..



  • #7   7. jun 2014 Bemærk at der også er rigtig mange KTM EXC'ere der kører med ændret affjedring og så er det IMHO en ren SM-maskine..

  • Daniel P
    Daniel P Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 24
    #8   8. jun 2014 @ Dennis H

    De koster begge, men det er der jo så meget der gør smiley

    Vil naturligvis gerne have nogle af de vildeste maskiner at køre på, og så må det jo koste dét det koster.

    Men har du nogen erfaringer med nogle af disse modeller?
    Hvorfor det skulle være den ene frem for den anden. Ikke at orgasme garantien ikke giver et par point i bogen smiley


  • #9   8. jun 2014 Hvis du synes apriliaen er spændende, så ind og læse herinde:
    http://www.apriliaforum.com/forums/forumdisplay.php?50-2006-2011-Aprilia-RXV-SXV-MXV-4-5-5-5-V-Twins
    Der står alt hvad du skal vide omkring specielle årgange osv.


  • Daniel P
    Daniel P Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 24
    #10   8. jun 2014 @ Frederik G

    Tak for linket. Har du nogle erfaringer +/- fra din SXV?


  • Daniel P
    Daniel P Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 24
    #11   8. jun 2014 @ Thore J

    Nu kan jeg jo godt gætte mig til hvilken model du foretrækker haha..
    Men hvilke erfaringer har du gjort dig med din HUSA?

    Og hvad er en budget for en sæson, for at holde sådan et bæst kørende?

    - og alt for lækker cykel du har dig der smiley
    Du må gerne henvende dig, den dag den skal skiftes.


  • #12   8. jun 2014 Massere, men du skal være indstillet på at der er meget vedligeholdelse af sådan en cykel.
    Er du ikke typen der er klar på selv at skulle skifte olie osv. så er det ikke en cykel for dig, medmindre du har rigeligt med penge til at få andre til at gøre det for dig smiley


  • Daniel P
    Daniel P Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 24
    #13   8. jun 2014 Tænkte at jeg ville overse det første service af cyklen og så derfra gøre det selv fremover.

    Ellers noget jeg skal være opmærksom på ved et evt. køb af SXV?
    - tænker her på typiske fejl eller lignende.


  • #15   8. jun 2014 Du skal ikke regne med at en hvilken som helst Aprilia forhandler kan finde ud af at lave service på dem, de er lidt specielle smiley

  • Daniel P
    Daniel P Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 24
    #16   8. jun 2014 Det er guld værd Frederik smiley

    Tak for det


  • #17   8. jun 2014 Mit budget strækker ikke meget udover prisen til olie og dæk (sidstnævnte æder den som slik pga. kræfterne og min kørestil smiley ), derudover æder den pakdåse til vandpumpeakslen nu og da (ca. en pr. sæson i mit tilfælde)- den er en "sygdom" de har, men de koster ikke ret meget (under 100 kr) og ret nemme at skifte, og så har jeg skiftet et kickstart-stop mens jeg har haft den ... og starterkoblingen.. - begge dele er første gang de er blevet skiftet siden den var ny (dvs. ca. 200 timer)

    Jeg har dog i pt. splittet motoren helt af for at skifte lejer - efter en bommert jeg helst ikek vil tale om smiley - men man skal lige huske at kigge efter om alle o-ringe ligger rigtigt når man har haft siden af og starter motoren igen... Men lejer og stempel holder fint over 300 timer ved gadebrug (serviceinterval er 100 timer - dvs for kontrol ikke nødvendigvis udskiftning!)..

    Husabergene holder ganske fint, når bare man passer service.. til gengæld sprænger de med sikkerhed i luften, hvis man ikke passer sine service!!!


  • #18   8. jun 2014 Der er også meget info om Husaberg her
    http://husaberg.org
    og (link fjernet)


  • Daniel P
    Daniel P Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 24
    #19   9. jun 2014 Tak Thore

    Dejligt at høre folk med deres egne erfaringer, som får det hele til at virke.
    Hellere skifte olie en gang for meget end en gang for lidt. Check smiley


  • Daniel P
    Daniel P Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 24
    #20   9. jun 2014 Er der nogen af jer der har erfaringer med Husqvarna?

    Tænker her på den 570 NOX der er til salg pt.
    Hvordan de er ift. vedligeholdelse og reservedele?


Kommentér på:
Supermoto / Motard

Annonce