{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.374 visninger | Oprettet:

Forsikring ændring {{forumTopicSubject}}

Hej

Efter at have læst et par tråde herinde om hvad folk giver i forsikring for deres MC'er blev jeg sQ lidt overrasket.

For en 2003 Mille giver jeg 6900,- årligt og det er endda med dobbelt selvrisiko (17.350) og 20% rabat ved MC Touring. Alle mine forsikringer er samlet ved TopDK og har 11 års anciennitet uden skader.

Jeg synes det er lidt vildt at give den præmie for en MC der er over 11 år gammel som måske har en handelsværdi i dag på ca. 60.000,-

Jeg ringede dem op og kom i kontakt med en assurandør (velsagtens). Jeg var blevet viderestillet fra telefonpasserne, for de kunne ikke hjælpe.

Jeg fremlagde mine argumenter, men der var intet hun kunne gøre ved den præmie. Så ville jeg høre på en pris bare på ansvar. Det var 2315,-

Så sagde hun noget som jeg ikke forstod så meget af. Jeg kunne ikke bare skifte over til en ansvar, hvis det var det jeg ville. Kaskoen skulle køre tiden ud (det havde et (forsikringsmæssigt) udtryk, men jeg husker det ikke), så den kunne tidligst skifte til 1. oktober. Dvs. først om 3½ måneder. Kan det virkelig passe?

Altså jeg regnede godt nok ikke med at kunne skifte fra dag til dag, men måske inden for en måned til halvanden.

Er der en "smartere" måde at få lavet en forsikring om fra kasko til kun ansvar?
Altså jeg kunne jo afmelde den og aflevere nummerpladen og så købe en ny for de 790,- det koster... men...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring ændring
  • #1   15. jun 2014 Jeg har aldrig før hørt, at man ikke bare kan slette kasko, og køre videre med ansvar.
    Men det skal være skriftligt, så der ikke er tvivl hvis der sker en kaskoskade.


  • #2   15. jun 2014 Jeg havde så bedt dem rende mig i røven, og skiftet selskab omgående. Det er det samme som banker, de tilbyder en vare, som du kan handle om prisen på. Prøv at få tilbud fra forskellige forsikringsselskaber, hvis du har en almindelig husstand er der meget at hente hvis du har en dyr aftale nu.

  • #3   15. jun 2014 hvis der er gæld i køretøetj , så kan det være derfor.

    så kan lån giver have pant i det, og så skal der være kasko på.

    kan det være det .

    ?


    ellers kan du opsige ,mener der de færeste steder er til forfald, det vil sige en gang omåret man kan slippe ud, med mindre man sælger,

    ellers er det de fleste steder ca 30 dages opsigelse .


    mener jeg .

    mvh


  • #4   15. jun 2014 Se på din police eller i forsikringsbetingelserne hvor lang opsigelse du har.
    I "gamle" dage kunne man opsige med senest 1 måneds varsel til hovedforfaldsdatoen på forsikringen, som godt kunne være helårlig. Dvs. havde man lige betalt for 1 års premie så kunne man ikke opsige den før om 1 år.


  • #5   15. jun 2014 Du kunne starte med at gennemlæse dine forsikringsbetingelser. Dem, og præmien, har du jo ved din underskrift selv godkendt.For at hjælpe dig lidt, kan jeg oplyse at der i §12 stk A og B bl.a. står, at forsikringen gælder for et år af gangen og skal opsiges skriftligt med mindst 1 måneds varsel til forsikringstidens udløb (årsdagen). Forsikringstageren har dog mulighed for at opsige aftalen med 30 dages varsel til den første i en måned mod at betale et gebyr.

  • #6   15. jun 2014 Den er betalt helårlig, så det er nok der hunden ligger begravet... der er ingen gæld i cyklen. Jeg må nok hellere nærstudere policen, men lur mig om det ikke står et sted...Suk...

  • #7   15. jun 2014 Lige før at tilføje til Finns kommentar, så er det her jo ikke opsigelse, men en ændring på en eksisterende police og det kan man som udgangspunkt godt.
    Jeg tror I har talt forbi hinanden, så hvis du vil gå ned til kun ansvar skal du nok bare tale med dem igen.

    Mvh


  • #8   15. jun 2014 Det er ikke at opsige forsikringen, det er en ændring.
    Der gælder fristen for opsigelse ikke.


  • #9   15. jun 2014 Hvis du har ALLE dine forsikringer, og du lægger en klækkelig sum hos dem, så skal du bare tage telefonen igen og skrige igennem at de må behandle deres storkunder bedre. Alt andet er da for tåbeligt af dem.

    Men udover det, så havde jeg muligvis også skiftet selskab til nogle der er villige til at handle med prisen, eftersom du kommer med en stor pakke.

    Stor pakke = store penge = knaster i deres lomme


  • #11   16. jun 2014 Lars N.

    Jeg giver 1800kr for ansvar på en 1100cc hos GF på første år.


  • #12   16. jun 2014 MEGET for dyrt! Jeg har samlet mine forsikring hos Aros og giver ca. 3000 om året for fuld kasko for en CBR929RR Fireblade med ca. samme værdi som din. Ikke engang den vejledende pris hoa Aros er oppe på det, du giver...

  • #15   16. jun 2014 Sakset fra forsikring og pension:

    "Der er flere måder, du kan opsige dine private forsikringer på.

    Kort opsigelse

    Du kan benytte dig af det korte opsigelsesvarsel, som betyder, at du kan opsige forsikringen med 30-dages varsel til den 1. i en måned. Bruger du den korte opsigelse, koster det normalt et gebyr.

    Har du haft forsikringen i mere end 1 år, vil gebyret være omkring 50 kroner. Har du derimod haft forsikringen i mindre end 1 år, kan gebyret være væsentlig højere f.eks. 500 kroner.

    Grunden til, at der er et gebyr, er, at forsikringsselskaberne har haft udgifter, da de oprettede din forsikring.

    Normal opsigelse

    Det er altid gratis for dig at opsige din forsikring til det normale udløb (hovedforfald).

    Du skal bare huske at kontakte dit forsikringsselskab mindst 1 måned før hovedforfaldet."

    Det er derfor ikke korrekt, når dit selskab siger, at du ikke kan opsige din forsikring før hovedforfald.


  • #16   16. jun 2014 Kenneth - der er ikke tale om en opsigelse, der er tale om en ændring.
    Så er de regler ikke relevante.


  • #17   16. jun 2014 Steffen - det er vel 2 sider af samme sag? Reelt opsiges forsikringen og der tegnes en anden. Også selvom det er samme selskab?

  • #18   16. jun 2014 Nej Kenneth, det er blot en ændring på det forsikrede objekt.
    Der udstedes ikke nyt policenummer samt ny forsikringsperiode ved en ændring på en eksisterende police.

    Mit råd er derfor igen, prøv at kontakte selskabet endnu en gang, jeg tror det beror på en misforståelse.

    Mvh.


  • #19   16. jun 2014 Fair nok! smiley

Kommentér på:
Forsikring ændring

Annonce