{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.308 visninger | Oprettet:

Olie skift igen igen {{forumTopicSubject}}

Hej jeg vil skifte olie og filter på min cykel og tænker, hvor meget man skal gå op i hvad mærke det er feks. Har fundet den her og prisen er jo ikke dyr.

http://www.thansen.dk/scooter-knallert-mc/olie-rens-og-pleje/motorolie/putoline-technomoto-sport-4-10w-40-4-liter/n-487127873/pn-536187063/ eller den her

http://www.billigbilpleje.dk/product/castrol-power-1-10w40-4-ltr-1313/
Hvad tænker i ? tak for svarene på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Olie skift igen igen
  • #1   18. jun 2014 helt klart den sidste af de to smiley

  • #2   18. jun 2014 Priser er hverken dyre eller billige. De er høje eller lave. Det er jo ikke prisen, du køber smiley
    P.s. Jeg kører selv på Louis olie og Biltema olie. Har også kørt en del på Castrol, men kan ikke mærke forskel.


  • #3   18. jun 2014 For en merpris af 40 kr for 4 liter, så havde jeg helt klart valgt Castrol. Selvfølgelig kommer der fragt oveni når du bestiller fra billigbilpleje.dk

    Køre selv på Castrol Power 1 Racing 10W40 4T


  • #4   18. jun 2014 Kan se den fra biltema har ok specifikationer ! JASO MA2, (JASO T903:2006), API: SM. Og ja vælger jeg Castrol kommer der jo fragt oveni i. Og er jo et noget mere kendt mærke end den fra Biltema feks smiley

  • #5   18. jun 2014 Jeg har lidt den tanke filosofi der hedder, at så længe du vælger et stort og anerkendt mærke så går du aldrig galt i byen. Castrol, Motul, Silvoline, Mobil1, og Elf osv.
    Jeg ville aldrig, og jeg siger aldrig smide noget billigt olie fra biltema eller Thansen på min maskine. Også selvom de har diverse godkendelser og specifikationer.

    Jeg har det bare bedst med at det firma der smøre min motor har udvindet en masse erfaringer fra flere års racerløb og pleje af motorer. Og så meget mere end det billige koster det jo heller ikke når det kommer til stykket.

    Der er selvfølgelig ingen tvivl om at alt råolie kommer det samme sted fra. Men det gør additiverne i syntetisk olie altså ikke! De kommer fra flere årtiers erfaring.


  • #6   18. jun 2014 Gå i kirken på søndag og tro!!!!

    Motorolie og religion er to alen ud af et dårligt stykke!!!!


  • Jyden
    Jyden Tilmeldt:
    jan 2014

    Emner: 15 Svar: 80
    #7   19. jun 2014 Mon ikke nye oliefirmaer har et enkelt valg hvis de skal sælge noget?
    De kan ikke sælge på kvalitet og navn, det gør de andre, derfor sælger de på prisen.
    Ville nogen af jer vælge benzin der kun var 1 krone dyrere per liter, fordi det kom fra et velkendt firma?

    Når det så er sagt, jeg kører Castrol, det var på tilbud, ren win win, billig olie og et kvalitetsstempel.
    Hold øje med tilbud på olie, de er der af og til.


  • #8   19. jun 2014 Jamen i har så ret smiley og godt med lidt god input og holdninger. Jeg bestiller 3 L Castrol og filter fra samme side smiley

  • #9   19. jun 2014 Faldt lige over denne side smiley Det er da en god pris smiley

    http://landberg.dk/produkt/729/castrol-power-1-racing-4t-10w-40---1-liter


  • Jyden
    Jyden Tilmeldt:
    jan 2014

    Emner: 15 Svar: 80
    #10   19. jun 2014 Plejer liter prisen ikke at falde, hvis man køber 5 liters dunke?

  • #11   19. jun 2014 Så længe du køber en olie som overholder specifikationerne er du home safe.

    Olie fra Biltema, Thansen, Lidl, whatever, er lige så gode som andre dyre mærker. Det er jo ikke Biltema eller Castrol der står og pumper olien op ude i Nordsøen, men et anderkendt firma, som bare sælger videre til dem.....og til alle de andre....med forskellige mærkater på.



    Nogle folk vil snydes til at tro, at


  • #12   19. jun 2014 martin : det er lige godt noget af en påstand !!! samme olie med forskellige mærkater på smiley

  • #13   19. jun 2014 Altså jeg bor i Malmö og er jævnligt på diverse svenske fora og skal man tro dem, så er det Statoil Lazer Way, der er i Biltemas dunke..

    Men jeg gider ikke at købe billigt, alene fordi det er billigt. Der skal være en okay prisforskel på feks 10 liter.. Ellers tager jeg det større mærke..

    Jeg vil dog gerne benytte lejligheden til at sætte spørgsmålstegn ved hypen omkring Castrol.. Hvorfor er det at så mange sværger til netop Castrol?

    Det samme spørgsmål kan stilles mht Rizoma.

    Hvorfor er de mærker gejlet så meget op herinde på MCG??

    Jeg tænker bare, at der jo findes så mange alternativer derude, på det fantastiske World Wide Web


  • #14   19. jun 2014 Michael: Overdrivelse fremmer forståelsen....

    Og så mangler der sgu lige det sidste af mit svar - og nu har jeg selvf. glemt hvad det var jeg ville skrive der.


  • #15   19. jun 2014 jeg skiftede på cyklen her til sæsonstart, jeg hældte t-hansens billige på, for min overbevisning er at er olien flydende, og har den de rigtige godkendelser så tager jeg den billige.
    jeg har fået meget bedre gearskifte når cyklen er varm. på den gamle olie (som jeg ingen ide om hvad var har længere) blev skifte til andet gear besværlig ved varm motor. det gør den ikke længere med den billige fra t-hansen.


  • #16   19. jun 2014 Putoline laver da kanon god olie. At den så også er billig er vel ikke i sig selv dårligt?

  • #17   19. jun 2014 #6 Knud .. du har ret smiley ... men dertil skal lige siges at jeg ville være sød ved min Audi og hælde ny gearkasse olie på .. JEg købte T.hansens egen ( den rigtige and all ) .. øv hvor var det nederen.. lige pludselig fik jeg problener med 2 gear og nedgearinger .. Det havde den aldrig haft problemer med !??!

    Øv .. så hev jeg det af, og noget andet på ... fin igen


  • #18   19. jun 2014 ...og det er så din trosbekendelse:-)

  • #19   19. jun 2014 ja smiley

  • Jyden
    Jyden Tilmeldt:
    jan 2014

    Emner: 15 Svar: 80
    #20   19. jun 2014 Jabbekot

    Jeg tror det hænger sammen med at Castrol bare er størst, lidt større end alle de andre store mærker, samtidigt producerer de ALT slags olie, så folk kender ofte Castrol, når de skal vælge olie til ders mc, og vi forbrugerer er ville med velkendte ting, bare spørg alverdens reklame folk.
    Jeg ved at til fx veteranbiler er Castrol vidst det eneste der dur blandt kendere.
    Slutteligt så synes jeg også det er det billigste af de store mærker, måske ren tilfældighed når jeg har handlet olie, så hæng mig ikke op på det.
    Selv thansen sælger det, af og til på tilbud, ved godt mange hader thansen, men om du køber olien det ene eller det andet sted er vel hip som hap, så længe det er samme olie.


  • #21   19. jun 2014 Castrol er storsponsor ved VM i fodbold, as we speak. Hvor mange millioner tror I det koster at sponsorere samtlige VM-kampe? Hvor tror I de penge kommer fra?

    Derfor er Castrol dyrt. Det er ganske fin olie også, men ikke en skid bedre end mange andre, og billigere, olier....


  • #22   19. jun 2014 @Martin
    Et ord: additiver


  • #23   19. jun 2014 Thunder:

    Det er sgu da vist også et ord man betaler for!! så længe APIspecs er overholdt og viskositeten er overholdt. Så er det helt OK


  • Jyden
    Jyden Tilmeldt:
    jan 2014

    Emner: 15 Svar: 80
    #24   19. jun 2014 Uden at være selvfed så synes jeg sammenligningen med benzin var god.
    Den dag et nyt tankselskab dukker op med benzin til 5 kr/L, ville jeg dog nok rynke på næsen, men havde jeg en gammel bil/mc ville jeg da prøve.
    Kørte det ligeså godt, hvorfor så betale 12 kr/L, brænder skidtet sammen, ja så er der nok en grund til det andet er dyrere.

    Den med Castrol og vm, burde reklame ikke give overskud og ikke koste penge i det lange løb? Tror ikke det er af ren godhed.


  • #25   19. jun 2014 @knud
    Hør nu her.. hvis biltemas eller thansen eller for den sags skyld alle billige olie var ligeså godt som det fra de store mærker Castrol, Mobil1 osv. Hvorfor køre teams i alverdens motorsport så ikke med det olie? Fordi du mener åbenbart det er ligeså godt. Så nej, selvfølgelig er der en forskel. Igen = additiverne



  • #26   19. jun 2014 Har bestilt følgende. http://landberg.dk/produkt/729/castrol-power-1-racing-4t-10w-40---1-liter x 3 smiley
    Så skal der bare købes et filter også smiley


  • #27   20. jun 2014 Kig på K&N .. de koster måske 10 kr mere end originalt filter.
    Men de er geniale i sær pga. den møtrik der er svejset på i enden af filteret. Gør montering og demontering let som en leg.


  • #28   20. jun 2014 Thunder: igen, sponsorering, kommer Castor og siger til et racing team at de får en million for at bruge deres olie og sige det åbent, ja så hør de det til de får et bedre tilbud. Og det virker, for der er tydeligvis masser af folk der så stoler blindt på at deres olie må være den bedste smiley

  • #29   20. jun 2014 Thunder


    Dine indlæg er først og fremmest bevis for, at bl.a. Castrols marketing fungerer.

    Motorsporten fremfører primært de mærker, der sponsorer dem(giver dem penge)


  • #30   20. jun 2014 Til min bil havde jeg købt, Harald Nyborg olie, og da det var koldt, kunne jeg næsten ikke hælde det ud af dunken.Da jeg havde en rest, af noget castrol hældte jeg det på i stedet for.
    Jeg havde også den indstilling, at olie var olie, men køber ikke det billige skidt mere. De hed begge 10-40.


  • #31   20. jun 2014 Selvfølgelig har penge altid magt. Sådan er verden bare. Det firma af de store og anerkendte der kommer med den største pose penge til et racing team bliver selvfølgelig taget mest i betragtning... men i en sportsgren hvor kun det bedste af det bedste af alt er godt nok, og hvor motorerne arbejder på det ypperste, og derfor er olie altafgørende - så skal i stadig ikke komme og fortælle mig at billig olie er ligeså godt som det fra de store mærker der har været med i sporten i mange år.

    Hvad med samtlige værksteder her i landet? Eller skal vi ikke bare sige verden i stedet for når vi nu er ved det? Er de også bare blevet betalt eller gjort blind af marketings kampagner siden de også kun bruger anerkendt olie. Og hvad med bilproducenterne? Hvorfor kommer en BMW, Audi, VW, Toyota, Hundai, Peugeot, Citroén, FIAT, og Mazda ikke leveret med billig olie i motoren?
    Er det igen bare marketing og bestikkelse?

    Når alt er sagt... Så er jeg på ingen måde en "olie freak"
    Jeg er fuldstændig ligeglad med om der står Castrol eller Mobil1 what so ever på flasken, så længe det bare er et anerkendt og stort firma der har været i branchen i mange år så det fint. Og den erfaring firmaerne har hentet ved at være i motorsporten i mange år, den har biltema/thansen/billig olie bare ikke.


  • #32   20. jun 2014 Thunder: Kan vi blive enige om, at du absolut ingen forudsætning har for at vide hvor olien som Thansen og Biltema sælger, kommer fra?
    Du sidder og kommer med postulater, som du, som jeg læser det, overhovedet ikke har noget at have i.

    Olien fra de ovennævnte firmaer er IKKE dårligere end andre firmaer. Hvis du kan fremvise en test som 100 procent viser det, så kan vi snakke sammen. Indtil da, er det der ren snobberi.

    Selvf. er der forskel på hvilke additiver de forskellige firmaer smider i, og ingen tvivl om at et mærke som Castrol bruger mange penge på at forske, men de bruger lige så mange penge på at reklamere for sig selv og smide penge efter bil og mc industrien, så de kan blive promoveret derigennem.

    Hvor regner du med den "billige" olie kommer fra? Tror du én eller anden lyssky forretningsmand står ude i Østersøen med sit eget lille firma og hiver det op?
    Det bliver hevet op sammen med alt det andet, raffineret og sendt/solgt videre til andre firmaer. Og nej, Biltema står ikke og opkøber det ved havnen i Antwerpen, men køber det af eksempelvis Statoil, som sælger det til dem billigere, under forudsætning af at det ikke fremgår på dunken hvem der har udviklet det, da Statoil selv sælger det til dobbelt pris på deres stationer.

    Hvis nu "billig" olie var af så tvivlsom en karakter, som du påstår, tror du så ikke vi ville have hørt om det i medierne? Mig bekendt har da aldrig været en motor der er brændt sammen pga. billig olie. Hvis det endelig skyldes olien, så er det oftest fordi folk ikke overholder de specifikationer deres motor er opgivet til, tjekker oliestand eller lign., ikke fordi de har købt en 10w40 olie fra Biltema i stedet for en 10w40 fra Motul.

    Tror du seriøst et firma som Harald Nyborg, Biltema osv. vil sælge en elendig olie? De konsekvenser det ville have for et firma, i så fald det direkte skadede motoren, ville jo være fatale.

    Folk må sgu selv bestemme hvad de smider i deres motor, men jeg har det satme stramt med folk som høvler alle andre end de dyre mærker ned, alene med argumentet: Olien kommer ikke fra et stort og anerkendt firma.

    Jeg tror på sund fornuft og erfaring, med vægten lagt på sidstnævnte. Jeg nærmer mig 50000 km på min mc, på 2½ år, og mc´en nærmer sig 90000 km.
    De fleste af de 50000 km er kørt på billige olier (nogle af dem var endda bilolier) alt lige fra Biltema til Jem&Fix og koblingen er stadig original.
    Motoren var åbnet til stort service i marts mdr, og den så ud som ny med minus slidmærker overhovedet. Den kører upåklageligt.

    Det vigtigste for mig er at man overholder specifikationerne, som der står opgivet i manualen, og derudover skifter olie ofte. Det er snavset i olien der skader din motor, ikke om olien er fra Thansen eller Motul.
    Jeg kan sagtens finde på at smide Motul, Castrol eller Royal Purple i min motor, hvis det er billigt/på tilbud. Men jeg nægter simpelthen at give 500 kr for 4 liter, når jeg for 200 kr kan få 5 liter.


  • #33   20. jun 2014 #32 smiley .. smiley

  • #34   20. jun 2014 Hold da så kæft en smøre. Pas på blodtrykket.
    Længere oppe skriver jeg meget specifikt at alt rå olie kommer det samme sted fra, men at det er additiverne der gør forskelen. Du beder mig fremvise dokmuntation for det dyre olie er bedre end det billige. Jeg beder dig fremvise for at det billige er ligeså godt som det dyre. At der står diverse godkendelser på flasken gør ikke at olien er ens. Igen igen additiver er nøgleordet i alt det her. Vi bliver ikke enige og det skal vi heller ikke.
    Forøvrigt giver jeg 300 for 4 liter. Ikke 500.
    Så altså kun 100 kr forskel mellem kendt og ukendt mærke for 4 liter. Merpris på 25 kr literen. Penge jeg glædeligt betaler.
    Og det beder jeg dig acceptere ligesom jeg acceptere dit valg. Alt jeg har sagt er at jeg aldrig selv vil gøre det.


  • #35   20. jun 2014 Thunder

    Man har to specifikationssystemer for at dokumentere kvalitet inden for olie:
    API og SAE systemerne.

    De japanske MC-fabrikanter har også forsøgt sig med et JASO system, der blot godtgør at olierne ikke er tilsat friktionsnedsættende additiver. API og SAE er uændret! Dette system - JASO - er efter min mening også blot et argument for at få mere for samme vare!!! (Markedssegmentering)

    Martins påstande e rfor mig at se dokumenterede, DET ER DINE IKKE!!!


  • #36   20. jun 2014 Jaja fred være med det smiley . Lige læst alt jeg har skrevet igen, og synes ikke jeg er kommet med nogle påstande. Alt jeg har sagt er at JEG tror der er forskel på produkterne.

  • #37   20. jun 2014 Det er i orden, endnu en til kirketiden:-)

  • #38   20. jun 2014 De kopi-Red Bull jeg køber til 5 sv.kr i den lokale kiosk herovre i Malmö smager faktisk bedre end de originale til 15 sv.kr smiley

  • #39   28. jun 2014 Hej så fik jeg skiftet olie og filter og det var jo ikke noget problem. Jeg køre nu på den her http://landberg.dk/produkt/729/castrol-power-1-racing-4t-10w-40---1-liter og må sige, sikke en omvæltning. smiley Gear skift og motor gang køre som smør og skifte lyden er markant mere lydløs smiley Så kan kun anbefale ovennævnte olie.

  • #40   28. jun 2014 Pssst, men carsten alt olie er jo ens i følge flere eksperter i tråden her smiley

  • #41   28. jun 2014 He he Thunder B). Det kan du jo også have ret i. Oplevelsen af denne olie er super, men måske det ville have været tæt på det samme med den fra Bilthema smiley Men fandt jo Castrol olien billigt online til stort set samme pris som den i Biltema.

  • #42   19. jan 2017 hvilken cykel skulle olien på carsten?

Kommentér på:
Olie skift igen igen

Annonce