{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.622 visninger | Oprettet:

Må jeg køre stor mc?? {{forumTopicSubject}}

Jeg fik mit kørekort før de nye regler trådte i kraft. Dengang der kun var stor og lille mc og der var det noget med at efter to års erfaring måtte man køre stor. Jeg er nu i tvivl ang de nye regler. Jeg fik mit kørekort d. 21/09-2011. Så mit spørgsmål er; må jeg køre stor mc?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Må jeg køre stor mc??
  • #1   21. jun 2014 nej du må ikke. Læs de tusind andre emner om det. Du skal op til ny køreprøve, selvom du tog kortet inden reglerne, da du ikke nåede at have kortet i 2 år inden reglerne kom.

  • #2   21. jun 2014 Kort og præcist, Nej det må du ikke.

    De nye kørekort regler er strikket sådan sammen, at hvis du ikke havde 2 års erfaring da de nye regler trådte i kraft altså d. 19/1 - 2013, så skal du køre efter de nye regler, og da du så nåde op på de 2 års erfaring dvs. d. 21/9-2013 måtte du opgrader til 46 HK og når du så har yderligere 2 års erfaring dvs. d. 21/9-2015 så må du køre udrosslet.. Håber det gav mening selvom at det blev lidt rodet smiley


  • #3   21. jun 2014 Krøjer delvist rigtig vis han er 22år (og self 2års erfaring med det gamle lille) må han opgradering til stor via ny køre prøve

    Og A2 er 48hk


  • #4   21. jun 2014 ja okay, men også det jeg mente, for den dato jeg har skrevet, er han jo også 22 smiley Men kan godt se det blev lidt rodet smiley

  • #5   21. jun 2014 har tit tænkt på hvorfor der ikke er samme regler for biler, en ung mand på 18 år, kan købe, hvad han har råd til, måske det handler om vores afgift system, .. hc

  • #6   21. jun 2014 Dvs at jeg nu må køre 48 hk, uden at skulle til ny køreprøve og så efter d. 21/09-15 skal jeg til køreprøve til stor mc? Er det rigtigt forstået?

  • #9   21. jun 2014 Jamen jeg er 22 år gammel og fik kørekortet d. 21/09-14.

  • #10   21. jun 2014 Du mener du fim di kørekort 21/9-11? I så fald, så kan du nu, hvor du er fyldt 22 år, samt har haft det gamle "Lille A" i mindst 2 år, tage en ny køreprøve til stor MC.
    DU kan ikke automatisk opgradere kortet, det sker kun ved ny køreprøve.


  • #11   21. jun 2014 Skal man bare gå til nærmeste kørerskole og sige man skal have en køreprøve til stor mc?

  • #13   21. jun 2014 Jeg fik det i 11. Det var en tastefejl smiley
    Tak for hjælpen.


  • #15   21. jun 2014 sidder i samme situation.. har købt en gsr 600, kan først køre den lovligt d. 17 september (fylder 22 og tager kort der). Det gir ingen mening at os der blev lovet højt og helligt selv af politimanden som jeg spurgte i år 2011 om jeg måtte køre stort efter 2 år automatisk, nu ikke må trods vi blev lovet det dengang.

  • #16   21. jun 2014 Elias: Der var da også nogen, der tog kørekort da der var fri hastighed. Den gælder heller ikke længere. Så intet underligt i det. Desuden kan du sagtens køre lovligt på din GSR hvis du har det gamle lille A, den skal bare drosles til 34hk.

  • #17   21. jun 2014
    Politibetjente kan desværre ikke love at politikere ikke kvajer sig.
    Det ville i øvrigt også være et meget letsindigt løfte.


  • #18   21. jun 2014 Jesper det er også det jeg gør.. eller pt kører jeg bare og spiller "APAB (all politicians are bastards ;)", men har drosslingskittet på vej fra tyskland... så kan det bliver monteret og..... smiley


Kommentér på:
Må jeg køre stor mc??

Annonce