{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.280 visninger | Oprettet:

Nummerplade {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Hvordan fungere det med indregistrering af de forskellige enduro/offroad maskiner? Tænker mest på ktm exc og Honda crf-x modellerne. Er det lige til eller er der en masse problemer med det? Har nemlig tænkt på at lave et lille projekt med sådan en type maskiner. Håber der er nogle der kan hjælpe mig og evt. Selv har sådan en maskine og kan skrive om der skal gøres en masse eller om det er lige til og lidt on priserne.

På forhånd tak ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nummerplade
  • #1   26. jun 2014 Jeg har hentet min KTM 125 EXC i østrig, det gik som smurt i olie. Processen var således:
    1. Jeg anskaffede maskinen(Det er vigtigt at den har blinklys, lovlig nummerpladeholder med nummerpladelys osv.) og sidespejle osv.
    2. Så kørte jeg den til toldsyn/registreringssyn.
    3. Jeg anmodede om en vurdering via skat efter synet.
    4. Jeg fik min vurdering, så betalte jeg hos skat.
    5. Jeg tegnede forsikring
    6. Jeg hentede min nummerplade.

    Det fungerer på samme måde som med andre mc'er og for den sags skyld biler. Bare den har blinklys og alt det som er lovkravene, så skal du nok komme igennem.


  • #2   26. jun 2014 Tusind tak for hjælpen! Så var det ikke så besværligt som nogle havde fortalt mig ??

  • #3   26. jun 2014 Husk den skal være typegodkendt.
    Samt reg attest med vægten på den.

    Tørvægt samt totalt vægten. Hvis de mangler skal der forligge en vejeseddel der er max 48 timer ( 2 dage gammel)


  • #4   27. jun 2014 Okay tak smiley
    Nu til min ide om det kan lade sig gøre!?
    Vil lave en motorcykel som får en til at grine når man køre på den. Så min ide var at have den "power fulde" en cykentet motor og cross stellet egentlig primær det meste ud over skjolde og tank fra crosseren, self motard hjul og bremser. Men så bygge en stål/alu tank og får den mere til at ligne en motorcykel end en enduro.
    Kan det synes hvis den har godkendt lys, nummerpladeholder, spejle og alt det der nu skal til, men at plastikket er væk og skifter ud med stål/alu og evt. Glas fiber?
    Tænker kun på om det er muligt at få plader på så. Lige meget om det kan betale sig og alt det, fra mit syns punkt er det bare det at skrue og bygge der er det sjove ??


  • #5   27. jun 2014 Like that!

    profilbillede
Kommentér på:
Nummerplade

Annonce