{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.170 visninger | Oprettet:

MC dør under kørsel {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen

Jeg håber der en venlig sjæl som kan jeg hjælpe mig smiley

Jeg var ude og køre en tur i dag, lige pludselig dør min MC. Det var ligesom når den fik gas, kunne den ikke tage ved og dermed blev "kvalt" langsomt i omdrejningerne indtil den dør. Så kunne jeg holde stille et øjeblik og derefter en hård kamp få den i gang igen, så blev min tur ret kort da jeg trillede hjem igen.

Er der nogen som har oplevet noget lignede, eller har en idé til hvad der kunne være galt.

Blot til info, så er den droslet ned da jeg har A2-kørekort. Dermed har den også fået nogle skiver i indsugningen. Men har dog kørt i over et år på den nu, og det har aldrig før været et problem.

Mvh.
En forvirret motorcyklist, som bare gerne vil ud og kører i det gode vejr.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MC dør under kørsel
  • #1   29. jun 2014 Lyder som om at den ikke får nok at leve af

  • #2   29. jun 2014 Jeg følger lige med da min også af og til gør det samme...

  • #3   29. jun 2014 nu har jeg så primær kun forstand på scooter men det lyder som om der kunne være noget i kaboratoren eller i benzin filteret prøv at tjek det om det ikke kunne løse problemet for mange gange så når de fleste scooter dør på den måde så er det derfor de gør det at der eventuel kunne side noget rest skidt eller tank vand i bundkaret på kaboratoren prøv det det kan kun gøre godt smiley

  • #4   29. jun 2014 Lyder meget som om den ikke får benzin.
    Tjek dit filter, slanger, hvis ikke det hjælper, så skal du nok rense karburatoren smiley


  • #5   29. jun 2014 Tilstoppet tankudluftning??.

  • #6   29. jun 2014 Mange tak for tipsene indtil videre smiley Hvis der er flere som har nogen gode idéer så skyd endelig løs! smiley

  • #7   29. jun 2014 jeg har lige været igennem det samme. og spaket mange penge efter benzin pumpe osv osv...

    det lyder som et benzin problem. faktisk lyder det som om at benzin kammerene i karburatoren løber tør.

    det JEG synes du skal gøre er at starte med er at tage en tur igen. når den begynder på det igen så tag tankdækslet af.
    hvis det afhjælper problemet er det din tankudluftning der er stoppet.

    hvis dette ikke hjælper så vil jeg gå igang med benzin systemet,.

    jeg startede med at skifte pumpen (dumt!!!!)

    start med at tjekke filtret. det kan være stoppet. og når du alligevel har det af så kan du tjekke benzin hanen. hvis det er en vacuum styret hane skal du have motoren startet. hvis ikke er det bare at åbne den på on eller reserve og se om der er ordentligt flow.

    hvis flowet er godt så skift filteret når det alligevel er af og så samel det igen.

    er problemet der stadig så tjek din benzin pumpe om den suger som den skal.
    det gøres ved at hive føde slangen til karburatoren af og så se om der kommer benzin ud der når du sætter tænding på... hvis det også kører som det skal. så er det et sted i karburatorne. og der står min viden af:)


  • #8   29. jun 2014 Vacumslangen... Åben tankdæksel... Hør efter sug

  • #9   30. jun 2014 Din beskrivelse er klassiske symptomer på skidt i karburatoren. Det kan, som de andre siger, være skidt i benzinfiltre, pumpe eller lignende, hvis du har den slags monteret, men som regel er det snask i karburatoren(e). Det mindste sandkorn eller stykke skidt der sætter sig i karburatoren kan give de symptomer du beskriver.


    Af med karburator(er), skild dem ad og rens alt med benzin. Dyser, dyserør osv blæses igennem med kompressor. Det kan være fordelagtigt at lade karburatoren ligge i benzinbad natten over inden du påbegynder rensning. Det løsner en masse skidt.

    Hvis det ikke er en stor udgift, så skift benzinfiltre. Det er altid en god ide. Det kan som sagt godt være pumpe(hvis du har sådan en) eller benzinfilter der er stoppet til, men så burde symptomerne først komme efter du har givet godt gas i nogle sekunder. Hvis det var pumpe eller filter, så burde du kunne holde i tomgang indtil bundkar er fyldt op(tager nok ikke mere end max 10-20s, selv med stoppet filter eller pumpe) og så give fuld gas. Så burde den tage den fulde gas ganske fint i nogle få sekunder, indtil benzinstanden i bundkaret falder og der åbnes for benzintilføring. Hvis det ikke er tilfældet, så er det mere sandsynligt at du har snask i karburator(ene).


    Anyway rens, rens, rens og skift filtre. Så skal du nok hurtigt komme ud og køre igen smiley


  • #10   30. jun 2014 Mange tak for jeres gode råd... Det skal lige siges at den sagtens kan stå i tomgang uden problemer. Men det er når jeg har kørt nogle meter, og så river i gassen at det sker. Det er ligesom at den ikke får Benzin nok, eller omvendt.

  • #11   5. maj 2017 Fandt du nogensinde ud af hvad problemet var?

Kommentér på:
MC dør under kørsel

Annonce