{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.698 visninger | Oprettet:

Honda VT1100 GEARKASSE "støj" {{forumTopicSubject}}

Har i snart et år været ejer af denne maskine (årgang 1987).

Efter jeg har fået rettet op på tidligere ejeres manglende service osv. - så kører den sgu nu som en drøm.

Dog har den en ting der "pisser" mig en del af. GEARKASSE STØJ - eller klonk nærmere - når man skifter gear. (har prøvet alle mulige måder at gøre det på)

En kammerat med fortid hos Mazi-MC siger at det GØR den model og det skal jeg bare leve med.

Meeeeeeeen - kan det nu også passe. Derfor vil jeg nu høre andre der har eller har haft modellen (muligvis også de "mindre" modeller) - er der noget man kan gøre.

Anden olie måske - skifte X del - eller skal jeg bare finde mig at det fucking lyder som om jeg ikke kan skifte gear smiley

Kom frisk med bud. Kan det løses - så skal det gøres. Dog først til vinter hvis noget skal splittes vildt ad.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda VT1100 GEARKASSE "støj"
  • #1   18. jul 2014 du kan køre forbi mig, så skal jeg tage en lille tur på den, så kan jeg fortælle dig om det er fint nok ... har kørt på mange af dem ... Ja altså hvis du har lyst !!

  • #2   18. jul 2014 Altså har den svært ved at skifte gear? Eller er det bare lyden du ikke kan lide?

    Alle gearkasser giver et klonk. Oftest er det ikke højt nok til at man lancere det pga motorstøj. Men jeg er sikker på at Google kan fortælle dig om det er typisk med et større klonk på den model. Rigtig mange gearkasser giver et tydeligt klonk når man går i første gear. Det er der ikke noget underligt i.


  • #3   18. jul 2014 Den skifter fint gear - ingen problemer overhovedet.

    Har da efterhånden haft en del cykler - og har aldrig hørt noget der lyder så "voldsomt" når den skifter gear.

    Den klonker mellem alle gear - men det er måske bare fordi det er en Honda - hø hø. "bring it on ;-)"

    Ifølge min kammerat som var hos Mazi - har de hørt det en del gange fra kunder - og meldingen fra mekanikerne var: "lev med det".

    Det er da heller ikke et kæmpe problem - den skifter jo fint. Irriterer mig bare - ja ja - en brist i min hjerne - men lyde der ikke skal være der - de skal væk-. Det samme med raslende X del. Det skal findes og fikses..

    #1: Ku da godt være turen gik mod Vestsjælland i løbet af denne fantastiske weekend. Hvor "holder du til"..??


  • #4   18. jul 2014 Har ikke haft vt, Men har haft lidt af de samme symptomer på min intruder, der var fornylig en lign tråd, hvor en bruger skrev at man skulle skifte hurtigere, og det virker for mig, jeg skiftede også meget forsigtigt, og det blev kun mere forsigtigt fordi den netop sagde klonk ret højt, nu siger den ingenting fordi jeg bare skifter hurtigt...... Ved ikke om det giver mening eller virker for dig, Vh

  • #5   18. jul 2014 #4

    Det bliver testet i morgen smiley


  • #6   19. jul 2014 Jeg har en VT 600 fra 89 og den har præcis samme "feature". Min mekaniker sagde også, at det bare var hvordan den model nu engang var skruet sammen og at den hverken tog skade, ej heller at det var noget man kunne gøre noget ved. Ak. Dog bliver lyden markant lavere når motoren bliver varm, har jeg lagt mærke til smiley

Kommentér på:
Honda VT1100 GEARKASSE "støj"

Annonce