{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.154 visninger | Oprettet:

Tonny A
Tonny A
Tilmeldt:
13. aug 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17

Valg af "Billig" MC til Vej/Bane {{forumTopicSubject}}

Jeg famler rundt og leder efter en fornuftig begynder cykel som kan bruges til både lidt bane og vej.
først diverse køre kurser "padborgpark osv. og senere trackdays når jeg har lært lidt.
Den skal helst være så billig at jeg kan køre uden at tænke på skrammer smiley
jeg aner intet om bane kørsel bortset fra at det ser sjovt ud, så hvis nogen har en ide om hvad jeg skal kigge efter smiley
(jeg tror at vi er flere der godt kunne bruge lidt gode råd på den konto)
Jeg er 181 og vejer 94, og jeg har indtil nu kun haft Cruiser type maskiner. nuværende en komfortabel Sløv gammel cb450sc

jeg har prøvekørt følgende
Gsxr400 fed og sjov men alt for lille.
Honda cbr 1000 virker som om den passer godt.
Kawasaki zx600 passede fornuftigt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af "Billig" MC til Vej/Bane
  • #1   13. aug 2014 En CBR600f2. Kan du få for 20.000kr og så kan du ofte lidt på ny affjedring fra f.eks Hagon. Så er du godt kørende.


  • Tonny A
    Tonny A Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #2   13. aug 2014 Jeg har fundet en fornuftig cbr 600 men, den er i Aalborg desværre smiley

  • #3   13. aug 2014 Bed sælger om at tale langsomt og gentage de svære ord, så skulle du nok kunne forstå hvad han siger smiley

  • Tonny A
    Tonny A Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #4   13. aug 2014 hehe smiley

  • #5   13. aug 2014 toget går lige derop til ålborg fra kbh. så køre du den hjem det har jeg gjort 3 gange smiley

  • #6   13. aug 2014 Vil os sige en f2 er go maskine der frisk på det hele smiley

  • Tonny A
    Tonny A Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #7   13. aug 2014 ja men man ved aldrig om man kommer op til et vrag, billeder kan nemt snyde smiley , jeg har kigget på en cbr 1000 i Esbjerg, den raslede som en gammel traktor og osede som om der var gået en toppakning eller noget, så det var en lang tur hjem med tog smiley (den var super flot på billederne )
    jeg har spurgt sælgeren i dbl A om at lave en lille video men han har ikke svaret


  • #8   13. aug 2014 well, hvis man forklare sælger at man kommer langvejs fra og skal bruge en mindre formue på at få den hjem, så plejer de at være meget ærlige. eks. sig man ved hvordan en mc skal lyde/se ud og køre, og gør den ikke det køber man ikke varen. Jeg får altid ærligt svar. men ja der er røvhuller derude så det er et sats.. men sådan er det jo med brugtsalg hehe.

  • Tonny A
    Tonny A Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #9   14. aug 2014 smiley

  • Tonny A
    Tonny A Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #11   14. aug 2014 Ja de ser rigtigt gode ud, men for mig ser det ud til at være rendyrkede sports maskiner, og det kan godt være at jeg skal starte lidt blødere, og så købe sådan en når jeg får lidt mere erfaring, jeg tror jeg starter med en sportstourer til under 20, tak for tips, den sorte yzf ser ellers total ninja sej ud

  • Tonny A
    Tonny A Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #12   15. aug 2014 Jeg har så godt som købt en Cbr 600 f2, jeg skal hente den på søndag (hvis den går igennem syn)
    Tak for anbefalingerne smiley


  • #13   15. aug 2014 tillykke med det Tonny A, så er det bare at få sig meldt til nogle trackdays smiley
    http://www.trackdayguiden.dk/ er faktisk et godt værktøj hvis du skal ud i banekørsel som fuldstændig ny. Der er også links til banedage i deres kalender, men der findes jo flere udbydere end dem der er listet på den side...


  • Tonny A
    Tonny A Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #14   15. aug 2014 Tak Niels Christian smiley
    Tak for linket, jeg viste slet ikke at det var så stort, fedt nok for så kan jeg nå flere begynder kurser inden sæsonen er forbi.


  • Tonny A
    Tonny A Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #15   16. aug 2014 Det er en fed maskine, men jeg nåede ikke helt hjem, den kan ikke køre med lys på og den skal løbes i gang, er der nogen der har en ide om hvad det kan være. Jeg er bestemt ikke god til el arbejde, den kørte fint med position lys, men da det blev mørkt og nærlys på så dør den alt strøm forsvinder, selv ved 6000rpm med 140kmt, sidder på tanken i Korsør og venter på at blive hentet

  • #16   17. aug 2014 Enten er batteriet faldet sammen og kan ikke holde strøm, men det er nok med ganske stor sansynlighed ensretteren der er gået. Det er en svaghed på honda.

  • Tonny A
    Tonny A Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #17   17. aug 2014 Tak Jesper smiley Jeg tror jeg måler det hele igennem(så godt som mine evner rækker) og så ser jeg om jeg kan regne ud om det er ensretteren.
    Ellers må jeg ofre lidt på en fagmand, er Aagesen på Hvidovrevej en pålidelig mekaniker? (jeg bor i Søborg)

    PS: Tak for hints om at købe en cbr, Det er ellers en rigtig fed maskine at køre på, 130kmt er nærmest tomgang, jeg kørte over storebæltbroen i nat hvor der var stormstyrke, uden at det kunne mærkes nævneværdigt, det er sørme noget andet end de cruisere jeg har haft gennem tiden smiley


  • #18   17. aug 2014 Cbr600 f4 helt sikkert. Den kører "mindst" lige så godt som de andre men i stedet for at den ligger i sports klassen ved forsikringen så ligger den i sports touring klassen hvilket gør at jeg får min forsikret (jeg er 21 og første mc) for 5000 pr år for fuld kasko.

  • #19   17. aug 2014 Zynergy har stadig pladser på Padborg park d 4-5 september.. Du kan sagtens køre på din cb, selvom en cbr da er noget sjovere smiley
    Sidst på jyllandsringen blev en gs450 kylet rundt i pænt tempo, det gælder jo ikke om at vinde. Men om at have det sjovt smiley


  • Tonny A
    Tonny A Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #20   17. aug 2014 Brian
    jeg har overvejet det, men den er sænket så meget at man ikke kan ligge særligt meget ned, lidt surt, for jeg havde glædet mig som et lille barn smiley
    jeg finder bare en anden dag, der er vist noget i Sverige om 14 dage smiley

    Andreas jeg venter lidt med de nyere f4, først skal jeg nok ligge lidt ned på min "nye" f2, og så kan det være at jeg opgraderer smiley


  • #21   17. aug 2014 Hvis der er fodhvilere på, så er der noget at slide af smiley en f2 kan ikke sænkes så meget det ikke er sjov smiley

  • Tonny A
    Tonny A Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #22   17. aug 2014 Gad vist om jeg behøver at måle på den her fætter smiley

    profilbillede
  • Tonny A
    Tonny A Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #23   17. aug 2014 Brian skal du til padborg 4-5 sept?

  • #24   17. aug 2014 Nej det burde ikke være nødvendigt.
    DU kan købe en ny for 6-800kr. Plejer selv at bruge wemoto eller davidsilverspares. De plejer at være hurtigere og billigere end de danske forhandlere.


  • Tonny A
    Tonny A Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #25   17. aug 2014 Jeg fandt den nye opgraderede Honda oem på Ebay.de for 300.- med express forsendelse, så den skulle være her på tirsdag smiley

Kommentér på:
Valg af "Billig" MC til Vej/Bane

Annonce