{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.211 visninger | Oprettet:

MC der har haft lang stilstand {{forumTopicSubject}}

Hej guys

Vi er på jagt efter en bike til min kammerat. Vi har kig på en som han gerne vil have. Den har stået stille 5 år, dog indendørs i 20 grader, så den ser fin ud. Den har været startet med jævne mellemrum iht. sælger.

Er det noget man skal holde sig fra? Hvad kan man forvente evt. at skulle lave/udskifte?

Gode råd søges.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MC der har haft lang stilstand
  • #1   19. aug 2014 alle væsker skiftes som minimum også lyt efter leje støj
    Nye dæk og mulig hjul lejer

    Også ville jeg skifte olie + filter igen efter 500km eller såen

    For et køretøj der står stille er største fjende rust .. Hvilket ikke burde give problemer hvis den har stået varmt og tørt


  • #2   19. aug 2014 Kan også blive et problem med tørre pakninger, forstås sådan at når den bliver startet op for alvor igen kan den være utæt i motor

  • #3   19. aug 2014 Burde ikke være problemer når den har været startet " med jævne mellemrum"...

    Måske koblingen kan sidde fast hvis den ikke været sat i gear og brugt, men det er nemt klaret med en strips på koblingshåndtaget natten over...


  • #5   19. aug 2014 Don T Man kan være både uheldig og heldig

    min DTer havde stået siden 2003/4 dvs. den var blevet brugt lidt i skov og mark for at tilse dyr og afgrøder

    Den fik stort service nye dæk kæde, tandhjul og en del ledninger måtte udskiftes
    Kørt 2500km siden og ikk slået en skid forkert
    OK den er ikk så køn at se på men fuck det bare den køre godt


  • #7   19. aug 2014 Årjjjj crap, det er præcis det man ikke gider. den er til en OK men ikke fantastisk pris, så jeg tror vi lader den stå.

    Tak for gode råd.

    Mvh

    Allan


  • #8   19. aug 2014 Don T Well den var billig så skulle der komme en masse så kommer jeg ikke ligefrem til at tude over det

  • #10   19. aug 2014 5 år indendørs? Giv den en service og kør....... Medmindre den har stået i en kostald eller ved vesterhavet...... smiley

  • #11   19. aug 2014 Ja jeg ville sgu ikke være bange for det umiddelbart..

  • #12   19. aug 2014 Ok.... nu er jeg så ca. lige så klog eller forvirret som før indlægget smiley Nå, jeg kan nok konkludere det bare er et sats.
    Tror nu den har tullet lidt rundt på prøve plader. det er desværre den eneste 955 Speed triple til salg i DK for tiden (på nær den hos steens mc til en sindsyg pris)


  • #13   19. aug 2014 Du må for guds skyld ik handle ved svindler Steen så Heller tag chancen smiley

  • #14   19. aug 2014 He he, nej det ville jeg nu heller ikke, det var bare for at nævne at detvar den anden Speed T der fandtes til salg.

  • #15   20. aug 2014 Købte min CB650 fra 1980 i 2011-12, og den havde stået i en lade siden år 2000 ca. Lavede et service på den dvs: olie, filter, tændrør, ventiljustering, opsmøring af bremser og kabler, nyt batteri, (skiftede også startkobling, det havde dog ikke noget at gøre med at den havde holdt stille). Den har nu kørt 15000 km siden (i al slags vejr), og der har ikke været noget vedligehold som har haft forbindelse med at den har holdt stille. Altså ingen tørre pakninger, gummi eller noget.
    Så 5 år i 20 grader har efter min mening overhovedet ingenting at sige. Så skal man vist være lidt sart smiley


  • #16   20. aug 2014 Casper S - forskellen her er at det var en Honda du købte!! smiley

  • Thomas A
    Thomas A Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 230
    #18   22. aug 2014 Det har vel ikke så meget og gøre med hvilken temperatur den har stået i, men nærmere hvilken fugtighed. 55% fugtighed skulle være den optimale balance mellem ikke og ruste, og ikke udtørre pakninger.

  • #19   22. aug 2014 Jeg ville heller ikke være så nervøs ved det. Giv den det store service, og så skulle den være kørende.


    ...men du kan være uheldig at havne med udtørrede pakninger, simmerringe ell. lign. Det ses dog oftere på motorer som har stået uden olie.


Kommentér på:
MC der har haft lang stilstand

Annonce