{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 gaskabler - Funktion?
  • #2   30. aug 2014 Okay, vil man ikke kunne dreje gashåndtaget tilbage hvis man fjerner den så?
    Eller vil den bare gå sejere?

    Kunne jo evt. prøve at skille håndtaget ad, og fjerne det ene kabel og se hvordan det så opfører sig smiley


  • #3   30. aug 2014 så skal du fjerne trækkablet smiley det sker der absolut intet ved

  • #4   30. aug 2014 Du kan være helt sikker på, at der er en god grund til at der er to kabler. Jeg tror ikke det er nogen god ide at spare det ene kabel når du bestiller længere kabler til det høje styr.

  • #5   30. aug 2014 Du kan sagtens fjerne returkablet. Du kan evt sætte en kraftigere fjeder til at trække tilbage.

  • #6   30. aug 2014 Du kan sådanset godt fjerne det ene kabel, men medmindre det er meget, meget vigtigt for dig at der ikke er 2 kabler, så ville jeg klart fraråde dig det. Grunden til at returkablet er der er for at kunne tvinge spjældet bund, hvis det skulle sætte sig fast.
    Hvis du fjerner det kabel og dit spjæld sætter sig fast, så kan det gå grueligt galt.

    http://youtu.be/Z3YD3Xd7nks?t=40s

    Ovenstående er bare en eller anden random video jeg lynhurtigt fandt på youtube(start ved 0:40) og det er godt nok sådan en crosser, men forestil dig at din gas sætter sig fast ved fuld power i tæt trafik, før et lyskryds eller lignende.

    Just don't do it smiley


  • #7   30. aug 2014 ja , goddaw , hvor stram tror i så lige gassen bliver smiley

    den vil falde langsomt de sidste 2000omdr. fordi trækfjedre ikke er lineære


  • #8   30. aug 2014 Hmm, må nok hellere montere begge kabler igen! smiley

  • #9   30. aug 2014 Har det sådan at producenten monterer ikke 2 kabler for sjov. Dvs at der er en grund til 2 kabler, derfor dum idè at fjerne det ene!

  • #10   30. aug 2014 Producenten sætter også grimme reflexer og andet gejl over det hele så det er da et dårligt eksempel 0:-)

  • #11   30. aug 2014 men begge dele er sikkerhed ....

  • #12   30. aug 2014 Og vi fjerner det alligevel smiley

  • #13   30. aug 2014 tror ikke refleksen har så stor berettigelse som returkablet for den aktive sikkerhed , men kør i bare uden bare i ikke rammer andre når i triller for fuld hane i trafikken ...

  • #14   31. aug 2014 ha ha ha .. jeg hr prøvet 2 gange som MX kører at gassen har siddet fast for fuld hammer I 4 gear på en CR 250´er smoker ... så må man fandme på taget !! ... det var ingen retur kabel !! .. det sker sjældent, men .. !! .. det er ikke dumt at det sidder der !!!

  • #15   31. aug 2014 Der var også 2 kabler på min FJ 1200 Hvor retur kablet var fjernet ( Det var lavet inden jeg købte den ) der var aldrig nonet problem
    Men du har muligheden for at tvinge den retur,
    hvis den skulle sætte sig så er det jo død mands kanppan eller nøglen og så på bremsen


  • #16   31. aug 2014 Der er også to bremser og to hjul, af med dem!§
    du har altid mulighed for at tvinge MCen til at standse/køre på et hjul med dine fødder. Vent lige et øjeblik, dem har du da også to af! spild !!! af med den ene!


  • #17   31. aug 2014 Hold nu op, i får det til at lyde som om det er en dødssynd ja der er 2 bremser på men hvor tit bruger i begge ?? Det er ikke tit jeg bruger min den bagerste.

    Når i er så hellige så fis ud til jeres blæk æsker og kik lyset igennem, for der er sikkert nogle som køre med defekte pære, DET ER SKU MERE FARLIGT


  • #18   31. aug 2014 de færreste slipper styret for at slukke ...når de bemærker fejlen

  • #19   31. aug 2014 Hm...Jeg aner ikke hvordan de er på sådan en Skruzuki, mine har kun haft et kabel!!!!

    På en Honda, har man to kabler og fjedre i spjældene. Man kan snildt undlade retyrkablerne, det går og virker fint uden.


  • #20   31. aug 2014 har jeres motorcykler ikke en kobling hvis det skulle ske at den satte sig fast O.o???

    Men hvorfor fjerne et af kablerne? ser det bedre ud? nej..


  • #21   31. aug 2014 Elias:

    Næh, men kabel nr. 2 kan være ret vanskeligt at få på plads/justere


  • #22   31. aug 2014 Det nye sort bliver Fixie mc'er - Uden bremser, gear, lys, skærme, speedometer, og med gassen i bund og omsvejst stel...

    Nårh ja, det findes jo allerede, og kaldes for "cafe-racer-bobber-brat".....

    smiley



  • #23   31. aug 2014 Ville aldrig fjerne retur kablet!

  • #24   31. aug 2014 Har også crashet 2x MX'er med gas der satte sig/frøs den ene gang ganske alvorligt endda så jeg sætter pris på mit returkabel, om ikke andet for at have tanken om det i baghovedet.....

  • #25   31. aug 2014 Altså det kører jo fint uden returkablet. Hvis spjæld og gashåndtag er velsmurt, så mærker man ikke forskel. Og ja man har selvfølgelig både koblingen, dødmandsknap og nøglen. Det er rigtigt nok. Men mange kører rimelig aggressivt i trafikken. Måske ikke så aggressivt at man normalt er en fare for andre, men lad os tage et scenarie:

    [i"]Du holder for rødt lys. Der er 200m hen til det næste lyskryds. Indtil det næste lyskryds er der ingen sideveje, børnehaver, hundeluftere eller lignende. Du har analyseret alt foran dig og der er ikke noget der kan hoppe ud på vejen eller på anden måde overraske dig. Du vil derfor gerne give motorcyklen alt hvad den kan trække indtil næste lyskryds og du lukker derfor helt op for gassen i det øjeblik at det bliver grønt. Vrruuummmm... Det går bare derudaf. Du ved at du har gode bremser og kan derfor bremse ganske tæt på lyskrydset. Du venter derfor til sidste øjeblik med at slippe gassen.... men hov? Selvom du har sluppet gassen, så er der stadig fuld smæk på motoren. Du er jo ikke dum, så du trækker hurtigt koblingen ind. Men før du når at gøre det, så er der gået 0.5 sekund og fordi at du valgte at ville bremse så tæt på lyskrydset, så når du ikke at stoppe og ender midt i lyskrydset da du endelig standser. BANG, du får en bil lige ind i siden og stiller træskoene."[/i]

    Havde du haft det returkabel, så havde du kunne hive spjældet op og du var ikke død.

    Det behøver heller ikke være et tilfælde hvor man kører aggressivt. Det kan også bare være at man er ved at gasse op til 80km/t med fornuftigt, men ikke voldsom, hastighed og pludselig drejer en bil ud af en sidevej. Du kan ikke nå at bremse, men slipper gassen og forsøger at styre udenom, men gassen har sat sig, hjulet spinder rundt, du ryger på røven og stiller træskoene.


    Behold for guds skyld da det returkabel på. Hvis argumentet for at pille det af, er at det kan være vanskeligt at pille på, så skulle man måske overveje sine evner som hobbymekaniker, for hvis man ikke kan sætte et gaskabel fast(og det er ganske nemt, hvis man gør det rigtigt), så bør man overhovedet ikke rode med sin motorcykel - eller noget andet mekanik smiley


  • #26   31. aug 2014 Ja der kan også falde et fly ned i hovedet på dig,

  • #27   31. aug 2014 #26 Og hvis du meget nemt kunne værne dig mod at et fly kunne falde ned i hovedet på dig, ville du så ikke også gøre det? Eller ville du bevidst forsøge at fjerne det værn?

  • #28   31. aug 2014 Der er da ikke så farligt at køre med et kabel frem fore at nogle pille sidespejle og blink af, i får det til at lyde som om det er dødsens farlig, Rolig nu der er jo mange maskiner der kun har et kabel og jeg har kørt 40-45000 Km med et kabel selv om der har været 2 uden nogle problem

  • #29   31. aug 2014 Men hvorfor dog fjerne et kabel ?? Hvad er formålet ?

  • #30   31. aug 2014 Mindre vægt : )

  • #31   31. aug 2014 kunst!

  • #32   31. aug 2014 #28 Forskelen mellem at fjerne sidespejle/blink og fjerne returkablet er at med sidespejlene/blink er man bevidst om manglen. Derfor kigger man sig over skulderen 10 gange mere end ellers, rækker hånden ud i stedet for blink osv osv. Det er en situation man er klar over og kan kontrollere ved at køre mere forsigtigt og være ekstra, ekstra opmærksom på sine omgivelser og medtrafikanter.
    Manglen på returkabel er ikke noget man er klar over. Man har ikke konstant fingeren på dødmandsknappen mens man kører.

    Og angående det fact at du har kørt 40-50.000km uden: Skal dit argument forstås som at fordi du har kørt 40-50.000km uden at der er sket noget, så er det ganske enkelt umuligt at det sker for nogen som helst? Det er lidt som at sige at fordi du aldrig har set en regnbue, så har ingen mennesker set en regnbue - tåbeligt argument...


  • #33   1. sep 2014 Arsukfjorden:

    Forklar llige hvordan cykler uden to gaskabler overhovedet kan typegodkendes????


  • #34   1. sep 2014 returfjendrene er strammere på cykler med kun et kabel, man kan så derfor slippe for at skulle holde så stramt i gashåndtaget hvis der er to kabler, det er ren komfort. så hvis der monteret en strammere returfjeder på spjældene, kan jeg ikke se problemet i at konvertere til kun et kabel. men ændrer man ikke på fjederen, ville jeg aldrig i verden undlade returkablet. ting går simpelthen så hurtigt ud af kontrol hvis man i forvejen kører lidt stærkt og kører to-tre sekunder yderligere med fuld gas uden man forventede det. smiley

  • #35   1. sep 2014 #34 nemlig.
    det er kun af hensyn til ren komfort.
    Hvis der sker noget med retur kabel har man samme problem med spjæld står åbne.
    Spændene tråd smiley


  • #36   1. sep 2014 Søren K præcis, lige bortset fra at fjedrene som oftest ER stærke nok til at trække spjæld på plads, så knækker returkablet vil de fleste ikke opdage det. fjedrene er bare ikke stærke nok til at man kan regne med at de altid vil trække spjæld på plads.

  • #37   1. sep 2014 Derfor er motorcykler udstyret med en dødmandsknap ..... smiley

  • #38   1. sep 2014 #37 også korrekt, men der vil typisk gå 2-3 sekunder før du når at konkludere at den skal bruges, der kan ske foruroligende meget i de 2-3 sekunder med fuld smadder på motoren smiley

  • #39   1. sep 2014 Den samme tid vil gå hvis returkabel knækker.

  • #40   1. sep 2014 Søren K jamen fjedrene der trækker retur ER stærke nok til i langt de fleste tilfælde at trække spjældet på plads, derfor vil langt de fleste aldrig opdage hvis deres returkabel knækker. men fjedrene er bare ikke stærke nok til at du ALTID kan regne med at spjældene går på plads.

  • #41   1. sep 2014 joh .. men hvis man leverer SÅ dårlig service til sin Mc, at et kabel knækker uden man lægger mærke til det, og enda det kabel som IKKE er under kontinuerlig belastning .. tjaa .. måske det så bare grundlæggende set er for farligt at køre på MC !?!? ..

    Vi kan jo finde på alle mulige senarioer hvor man f.eks kører I koldt vejr, spjældene hænger lidt pga isning osv osv .. Det man måske kunne se fornuften I var ; hvis Mc´en er udstyret med 2 kabler kan man ha´den glæde at man aldrig kommer til at ende I problemer omkring gassen ..


Kommentér på:
2 gaskabler - Funktion?

Annonce