{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.418 visninger | Oprettet:

Drosling, forsikring og køb af ny mc? {{forumTopicSubject}}

Skal til køreprøve i morgen tidlig (yes!!)

Men nu sidder jeg og bliver i tvivl, om hvorvidt jeg selv skal få min mc synet efter at jeg har droslet den?

Har set ved flere annoncer, at der står, at motorcyklen skal synes ved ejerskifte. Så syntes jeg ikke at det giver meget mening, at nuværende ejer får den synet, hvorefter jeg så også skal have den synet, når jeg drosler den. (Til 48hk)

Derudover, hvad siger i til nedenstående motorcykler?
(Har et budget på cirka 25.000.

Kawasaki ZR-7
http://www.dba.dk/kawasaki-zr-7-750-ccm-76/id-1009266507/?utm_source=criteo&utm_medium=display-rt&utm_campaign=Motorcykler+og+tilbeh%C3%B8r


Suzuki Bandit 600, ombygget til streetfighter:
Kan desværre ikke finde noget droslingskit nogen steder hvilket indtil videre, afholder mig fra at købe den.
http://www.dba.dk/suzuki-bandit-600-ccm-77/id-1009552178/

Hyosung GT650
http://www.dba.dk/hyosung-gt-650-n-650-ccm/id-1007818139/

Er åben for kommentarer, gode råd og andet i måtte have smiley
Derudover er jeg også nysgerrig efter hvor det er billigst at forsikre en 48hk mc med en 22-årig fører på smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Drosling, forsikring og køb af ny mc?
  • #1   1. sep 2014 GF forsikring forsikrer alle maskiner (<1000ccm) uanset erfaring for ca 2500kr årligt ansvar..

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #2   1. sep 2014 Hvis den skal drosles ned, skal du vente med at syne den til kittet er monteret.

    ZR7 er bedste bud af de tre. Bandit udelukker sig selv hvis ikke den kan drosles og hyosung udelukker også sig selv i min verden.
    Hellere en brugt SV650 - de holder værdien bedre.


  • #3   1. sep 2014 Enig med Mirza A smiley
    Min Honda VT 500C fra 1986 har jeg så for kun 16xxkr om året (12 måneder) med ansvar, men har så også 5 års anciennitet nu... smiley
    Maskinerne skulle vidst i sig selv være fine...
    Hyosung GT650 har jeg ikke så meget andet viden om, end at det skulle være en Suzuki 90c V motor samt gearkasse, men resten er sikkert lidt billigere lavet på den... smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #4   1. sep 2014 Det er ikke en Suzuki motor, men en dårlig kopi af den.

  • #5   1. sep 2014 Så fik vi det på plads Sajmon smiley

  • #6   1. sep 2014 Tak for nogle fantastiske svar !
    Hyosung er ude af billedet i hvert fald.

    I forhold til forsikring - så er det lovpligtig at have ansvarsforsikring, right? Kasko dækker tyveri og skader på min cykel og er frivilligt, men anbefalet, korrekt?


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #7   1. sep 2014 Korrekt. smiley

  • #8   1. sep 2014 - og kasko er formentlig dyr for en 22-årig der købert mc for første gang? smiley

    Derudover skal jeg være fyldt 25 år for at få min mc forsikret hos GF, samme hos ALKA... suk.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #9   1. sep 2014 Det kommer an på din anciennitet i bil, som bør gælde. Siger dit forsikringsselskab nej til det, så finder du et andet.

    Kasko er uforholdsmæssigt dyrt på en MC i den prisklasse. Du skal med al sandsynlighed kun eje den et år før det bedre kan betale sig bare at spare nogle penge op og selv betale hvis der sker en skade.


  • #10   1. sep 2014 Giver dem et kald senere, så må jeg tage den derfra.

    Tak for de gode råd - vender tilbage når jeg har været ude og kigge på mc smiley


  • #11   1. sep 2014 Motoren i ZR-7 har eksisteret siden midt 70'erne, så alt hvad der hedder fejl og børnesygdommene er elimineret i den motor.

  • #12   1. sep 2014 MC forsikring, så længe det KUN er en ansvars dækning du skal have, så bør GF og Danske Forsikring være de billigste for os unge mc'ister smiley
    Kan ikke forstå du siger at GF ikke vil tage sådan een?... :-S


  • #13   1. sep 2014 Ebay har drosling kit søg på "bandit 600 35kw kit" på den jeg er sikker på har tuv koster ca 900 kr leveret til din postkasse smiley

  • #14   1. sep 2014 Lyder godt Jesper.. Tror umiddelbart at jeg går efter den smiley

    Daniel, jeg skal muligvis have både ansvars- og kaskoforsikring - og der kan jeg se pÅ GFs hjemmeside, at jeg skal være fyldt 30, og at alle mine forsikringer SKAL samles hos dem.. Ved ikke om det var samme side jeg var inde på tidligere, men der er jeg overbevist om at de skriver at jeg skal være fyldt 25 år.
    - Ringer til dem sener.

    Tak KJJ92DK - det vil jeg undersøge !


  • #15   1. sep 2014 Så lidt
    PS er på mobil derfor intet link smiley


  • #16   1. sep 2014 Det så i orden.. Har fundet det smiley

  • #17   1. sep 2014 Men har du overvejet hvad din selvresiko og årlige præmie vil blive i tilfælde af du får brug for det?
    Om det overhovedet kan betale sig for dig hvis ikke du har meget anciennitet i fht. bare at nøjes med en ansvar? smiley


  • #18   1. sep 2014 17# Jeg har aldrig haft forsikring, som sådan, så jeg ved ikke hvad årlige præmie, selvrisiko og alle de andre sjove begreber, egentligt betyder smiley

    Kender til anciennitet, i forhold til at jeg har haft bilkørekort i 4 år.

    Ringer og snakker med nogle forsikringsselskaber snarest, så vender jeg tilbage hvis jeg har flere spørgsmål smiley


  • #19   1. sep 2014 Tim: prøv at ringe til gjensidige. Dem bruger jeg og de har nogle super priser (jeg har i hvert fald).
    Ved ikke med manglende anciennitet og din alder, men det er da et forsøg værd.


  • #20   2. sep 2014 Tak Morten, det vil jeg give et forsøg smiley

  • #21   2. sep 2014 Din pris:
    8.367,00
    kr. årligt

    Ikke specielt billigt smiley

    Jeg skal være fyldt 25 år for at få kaskoforsikring hos Gjensidige-Forsikring. Derudover kræver de 8.368,- for helårlig ansvarsforsikring.


  • #22   4. sep 2014 Du skal ikke regne med at finde en billigere kasko med den alder...
    Hvad koster selvresikoen og den årlige præmie hos de forskellige du har søgt hos?
    Hvis du ville sætte det op i 1 besked herinde smiley

    Men som jeg skrev tidligere:
    Det kan sikkert ikke betale sig med en kasko - 2 ting:

    1 - MC'en til de ca. 25,000kr kan ikke betale sig at sætte en kasko på, da din årlige præmie og selvresko sikkert kommer i nærheden af ca 20,000kr for det første år du har MC'en (hvis du så ender med at have MC'en i 2 år og det først er DER skaden uheldigvis skulle ske, så har du betalt mere i forsikring end MC'en er værd)

    2- Vælg en ansvars dækning til de ca 3.000kr med en selvrisiko der bør være under 5.000kr (det bør være realistisk), så bør du til den pris have ansvars dækning til alle 12måneder + at du skulle have flere penge til rådighed i tilfælde af en ulykke.
    Det er alderen der gør det ikke kan betale sig, når maskinen er så billig.
    Hvis det var en MC til 45.000kr+ ville det give mere mening smiley


  • #23   4. sep 2014 min selvrissiko ved gf er på 500 og prisen startede på de knap 3k med en xj 600 åg91 ca 70 hk self ren ansvar

Kommentér på:
Drosling, forsikring og køb af ny mc?

Annonce