{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.045 visninger | Oprettet:

Ren ansvarsforsikring PRIS??? {{forumTopicSubject}}

Jeg er ganske vist ny i off-road-verdenen og har heller ikke haft så lille en MC (KTM 640 = 609 ccm) i mange mange år.

Men den pris jeg har fået fra forsikringsselskabet undrer mig, når jeg sammenligner med den pris jeg giver for Hayabusaen.
Jeg skal give eksakt samme pris for ansvarsforsikringen for begge 2 ?????

Jeg ved godt at flere ting spiller ind på forsikringspræmier, bl.a. geografi,eller hvis man som jeg er elitebilist og i en moden alder, men det kunne være ret interessant at høre, hvad andre give.

KTM´en er jo trods alt ikke meget andet en en stor knallert smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ren ansvarsforsikring PRIS???
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #1   14. sep 2014 Hvad er beløbet så?

    Og hos hvilket selskab?


  • #2   14. sep 2014 Du må da spørge forsikringen smiley der er nogen selskaber der kører samme pris lige meget hvad maskine så længe det er ansvar, disse priser er som regelt bare meget urimelige når man som du selv siger bare skal forsikre en "knalllert" fremfor dem med større maskiner, hvad er prisen vis man må spørge? det kan jo være at den ikke er så slem enda, vis man vender den om er det de færeste der har ansvar på en hayabusa da man bliver ruineret langt ind i det næste år hundrede bare den vælter på støtteben men det er selvfølgelig op til den enkelte smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #3   14. sep 2014 Det skulle være mærkeligt hvis du skulle give mere end en tusse i ansvar for den der. Er det tilfældet, skifter du bare selskab, for det er komplet tåbeligt.

  • #4   14. sep 2014 hvis det er ansvar giver jeg 2300 for F maskiner og 2500 for R maskiner op til 1000 ccm. Det er hos LB smiley
    kasko ligger omkring 6500.
    og fast selvrisiko på 5000 uanset om det er ansvar eller kasko.
    ikke elitebillist og under 25 år smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #5   14. sep 2014 Jeg skulle give 550 for ansvar på min XT efter jeg havde foreslået dem at jeg fandt et andet selskab. Jeg fik kasko i det nye selskab for 4400 med temmelig lav selvrisiko, og maskinen er fra 13 og koster 90.000 fra ny.



  • #6   14. sep 2014 Jeg har aldrig haft kasko på noget som helst og det skyldes ene og alene min risikovurdering af egen kørsel og historik vs. merudgiften til kaskoen. så det er helt bevidst. -Og om man bliver ruineret er jo nok et spørgsmål som der kan være mange svar på smiley

    Da jeg laver en gennemgang af samtlige bankaftaler og forsikringsaftaler ca hvert tredje år, har jeg normalt rimeligt styr på priserne når jeg jeg laver fra- eller tilvalg hvert 3. år.
    Sidst jeg talte med et antal forsikringer opdagede jeg nemlig til min egen overraskelse at den lovkrævede ansvarsforsikring IKKE var en fast pris ej heller selskaberne imellem.
    Jeg kunne sagtens have vallgt en anden rækkefølge end lige præcis denne gang, men nu valgte jeg så høfligt at forespørge andre her i forum FØR jeg fx kontakter fx mit eget forsikringsselskab. Det er jeg umiddelbart overbevist om, er den bedste forhandlingssituation i dette tilfælde.
    Med min tidligere fremgangsmåde ved jeg også at kontakten til selskaberne er en tidsrøver uden lige, og dette er endnu et argument for at gøre som jeg prøver her smiley


  • #7   14. sep 2014 Det er slevfølgelig allerede interessant med de to indspark der nu er kommet, for det bekræfter mig i, at jeg nok skal tage en snak med selskabet. Man kan selvfølgelig argumentere for at min Busa er relativt "billig" men omvendt er KTM´en så tilsyneladende urimelig dyr set i forhold til Sajmons XT (som jeg ganske vist ikke kender motorstørrelsen på). jeg skal give 1800 kr for dem begge..........
    Med min historik synes jeg prisen på Busaen er nogenlunde men finder prisen på KTM helt urimelig især når de sammenlignes


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #8   14. sep 2014 Det er en 660 men det ændrer ikke ved at jeg ville kræve en pris dernede af uanset motorstørrelse. Min SV1000 gav jeg 850 for i ansvar hos mit forrige selskab. 1800 er helt i hampen efter min mening.

  • #9   14. sep 2014 Det var aligodt satans......
    Har talt med nogle andre som oplyser dette:
    Xtz 660 – 1800 kr (mand på 22), XT 600 - 1355 kr, XT600E - 950.

    Det virker som en meget besynderlig spredning der er i de her priser....... men der er ihvertfald basis for en alvorlig snak med min forsikringsmand. Den pris jeg har fået denne gang tenderer jo nærmest tyveri!


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #10   14. sep 2014 Men men!

    Jeg flytter gerne alle forsikringer hvis det giver mening - og de sidste 2 gange har jeg sparet ca 15% med samme eller bedre dækning hver gang.


  • #11   14. sep 2014 Netop.... deraf min kommentar:
    "Da jeg laver en gennemgang af samtlige bankaftaler og forsikringsaftaler ca hvert tredje år, har jeg normalt rimeligt styr på priserne når jeg jeg laver fra- eller tilvalg hvert 3. år. "
    Hvis man tror man får retfærdig/reel behandling i bank/forsikringsselskab (nutildags) "bare" fordi man har været trofast kunde længe/en halv menneskealder, så er man desværre mere naiv end man har lov til smiley
    Har flere gange overtrumfet banken, fordi der var tåbelige gebyrer jeg BARE ikke ville betale. det blev jeg så fritaget for, men denne taktik afhænger selvfølgelig, men desværre af, hvor stor pression du kan give/hvor meget de har at miste, ved at du som kunde flytter dine forretninger......


  • #12   14. sep 2014 sajmon hvad selskab har du ?, jeg har alt i GF , men syntes jeg gir for meget i ansvar på min XT, 1700 kr, men alle mine andre forsikringer hos dem, er til ok pris
    mvh Michael


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #13   14. sep 2014 Jeg er medlem af Det Faglige Hus - så jeg er forsikret hos DFA nu.

  • #14   14. sep 2014 okay det er billigt, må se om jeg kan presse GF

  • #15   15. sep 2014 23 år, 1100cc, 1800kr - GF

  • #16   15. sep 2014 28år gsxr 750 912,-

  • Allan R
    Allan R Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 8
    #17   16. sep 2014 29 år - Gl1000(1977) FDM forsikring - 1300 ansvar

  • #18   16. sep 2014 Stadig interessant at få flere feed backs, for indtil videre er der ikke umiddelbart nogen link mellem hverken alder eller type af MC (som jeg ellers ville forvente).
    Så kom frisk med flere eksempler og selvfølgelig gerne med så mange detaljer som muligt, især MC-model, alder, elitestatus og evt. postnummer


  • #19   16. sep 2014 Yamaha fazer 600 ´02. 29 år med mc uden skader. 8420. 1048,- Topdanmark (mctc medlem)

  • #20   19. sep 2014 Honda VT 1100 årgang 1986, jeg selv er 23 og ikke elitebilist. 5772 Kværndrup.

    1800kr.


Kommentér på:
Ren ansvarsforsikring PRIS???

Annonce