{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.112 visninger | Oprettet:

Første MC pige A2 {{forumTopicSubject}}

Hej!
Jeg er så tæt på at være færdig med mit mc kørekort kategori A2. Derfor havde jeg en plan om at købe mig en motorcykel i samme omgang. Hvilke må jeg købe og hvad vil i anbefale? Har luret på Kawasaki Ninja 250 og vil gerne noget sport som minder om. Noget jeg skal være opmærksom på før jeg køber?
Tak for hjælpen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første MC pige A2
  • #1   28. sep 2014 Hva med en vfr400r ?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #2   28. sep 2014 Max. 48hk.
    Min. 175 kilo køreklar.
    Skal den neddrosles, må det max være fra 96hk.


  • #3   28. sep 2014 Lækkert tillykke !

    A2 - maksimalt 48hk og må drosles fra maksimalt 96hk

    Noget 500ccm ville nok være at foretrække, har selv haft en 250 ninja, den er sjov lige i starten, men synes hurtigt den blev kedelig.

    Når du kigger på ny cykel, tag også højde for forsikringspriser hvis du også vil have kasko

    Og hvad er dit budget ca ?


  • #4   28. sep 2014 En Ninja 250 er et fint bud. Den har 34 HK, skulle være rigtig sjov og stabil, sammetid let at køre - også som nybegynder. De fås til ganske gode priser for tiden, da de ikke længere er eftertragtede pga. De nye regler for lille kørekort.

  • #5   29. sep 2014 Maks 35000 for motorcyklen + forsikringen smiley tak for hjælpen ind til videre

  • #6   29. sep 2014 Måske lidt "farligt", men hvad med en velholdt Yamaha TDR 125? Er det helt ved siden af?

  • #7   29. sep 2014 http://www.dba.dk/yamaha-yamaha-tdr-125-125/id-1006525302/

    Så har du penge til overs, til at gøre den DIN og måske lidt rep. 2 takter med 30 hk og en rigtig god komfort. Jeg mener min ramte 160 km/t på uret:-)


  • #9   29. sep 2014 KMP det giver da slet ingen mening at købe en 125'er når hun har kort til større maskiner. Der er også alt for meget vedligehold i de små 2-taktere.

  • #10   29. sep 2014 Jeg vil nok også sige at man ikke skal starte med noget der er småt og helt sikkert skal repareres på smiley Hva med en szr 660 ? Ellers ville en ninja 250 også være et fint bud, det kræver dog at man ikke er så skidefartgal når det går ligeud smiley



    Men ellers så kig i forummet, nu er du heldig at du er en pige fordi drengene plejer at være gribbe når spørgsmålet kommer op herinde smiley Søg a2 kørekort og der kommer en masse muligheder frem smiley


  • #11   29. sep 2014 Tænker umiddelbart en Yamaha Szr 660. lav sædehøjde, tilpas krafter til kørekortet, god bygge kvalitet og stærk motor der ikke lige sådan går til. jeg ved de kan fåes til omkring 20000 kr.
    Har en veninde der startede på sådan en, og hun var virkelig glad for den.


  • #12   29. sep 2014 Nu er det begrænset hvor meget sport, der er i en ninja 250. Så er der også sport i en Suzuki sv650s og alt det træk man har behov for, når du får fuldt kørekort er det bare at fjerne drosling, så er det som at få en ny mc uden at skulle betale. Kkawasaki er6f kan det også blivetil den pris

  • christian s
    christian s Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 57
    #14   29. sep 2014 Suzuki gs500e


  • #15   29. sep 2014 hvad med en sv 650'er ? De kan vel godt efterhånden betales

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #16   29. sep 2014 Ja helt sikkert. Og den overholder reglerne for drosling.

  • Lars M
    Lars M Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 31
    #17   29. sep 2014 Hvad med noget yamaha FZR 600 eller lign?
    Har oprindelig 91hk, så kan drosles til 48 uden problemer, og når du må komme op på stor cykel, er det jo bare at tage drosling ud igen.
    Det at købe en 250cc nu, er lidt som at skyde sig selv i foden, for når du først når derhen at du må køre stor cykel, så skal du ud og finde "ny" igen.


  • #18   29. sep 2014 Hvordan og hvor ledes foregår det med neddrosling? Da jeg jo ikke selv må køre den til en mekaniker fra forhandler? Har overvejet det som en mulighed, men er en smule nervøs for om den kan blive for stor og svær for mig, jeg er 170 høj og ganske almindelig af bygning..

  • #19   29. sep 2014 Ellers har jeg da en FIN pige Ducati, se profil, kan neddrosles ifbm. syn!

  • #20   29. sep 2014 haha "Det at købe en 250cc nu, er lidt som at skyde sig selv i foden,.", hvis bare manden vidste hvad han talte om smiley

    Du skal ha dig en brugt ninja 250 de fås til 25.000 og det er simpelthen den FEDESTE begynder maskine ever.. Jeg har haft så mange gode tusinde kilometer på min rundt i europa og som hverdagsmaskine, i DK, aldrig svigtet og skide sjov.

    du kan først opgradere 2 år efter, og 2 år er LAAAAAANG tid på noget man er helt ny indenfor, så gør dig nogle erfaringer på en ninja, hvis du vil lærer at blive en god mc køre, lynhurtigt, og sikkert. smiley


  • christian s
    christian s Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 57
    #22   29. sep 2014 Suzuki savage er en fed cykel, fed lyd og har lige 34 hk

  • #23   29. sep 2014 Hvorfor er det at hver gang før spørger om råd her inde her alle mulige altid skide travlt med at tilbyde dem at købe deres gamle lorte kværn til dobbelt pris? Så hold dog kæft med jeres reklamer.

    Lige et surt opstød her fra.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #24   29. sep 2014 Der er argumenter for både det ene og det andet, men personligt synes jeg heller ikke det er at skyde sig selv nogle steder, at købe en 250ccm.
    Mange mennesker har faktisk ikke brug for mere, og ser ikke sådan en som et springbræt til noget større.

    Men man har jo et standpunkt til man tager et nyt. Sidste gang jeg skiftede gade MC, var det til noget med under den halve effekt, og den ca samme ccm - og jeg har ikke set mig tilbage endnu. smiley

    Lars - som jeg ser det, negligerer du Elias' mening om sagen ved at skrive sådan, så du kan ikke rigtigt tillade dig at blive sur over at han giver dig svar på tiltale.
    Han giver jo også bare sit indspark...


  • #25   29. sep 2014 Kunne nok ikke passe bedre til en pige smiley

    (link fjernet)


  • Lars M
    Lars M Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 31
    #26   29. sep 2014 Tror vidst bare jeg vælger at holde mine meninger/oplevelser/erfaringer for mig selv for fremtiden smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #27   29. sep 2014 #26 - Det er vist en god idé hvis du kan blive sur over at få tilbage af samme skuffe som du selv gav fra. smiley

  • #28   29. sep 2014 Det er den helt rigtige mc du har i tankerne. Der får du ræs design og fornemmelse. God begynder se evt youtube klip. Mvh john

  • Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #29   29. sep 2014 Noget på størrelse med en GS500, passer perfekt på din størrelse.
    Vil ikke anbefale en GS500, da det er gjort før... smiley

    Men ud til forhandlerne og prøvesid (så længe du ikke har kortet), og få en føling med størrelsen..
    BTW, hvad kører du på, på køreskolen ? Og hvad er du til. Laid back, adventure, race, pendler, eller en tur til Langelinie efter is.


  • #30   29. sep 2014 Jeg foreslår også Yamaha SZR 660. Har selv haft en og den var skidesjov. En lille let maskine som er god at få erfaring på. Og så lyder den for sprød med åben potte monteret.

  • #31   2. okt 2014 Synes også at szr er et godt valg smiley den er super sjov og du skal virkelig køre meget, for at gøre den kedelig!
    Held og lykke med at vælge i junglen smiley


  • #32   5. okt 2014 Hvorfor finder du ikke en pæn Kawasaki ER 6 f.eks.Der er masser til salg for små penge. Få den derefter droslet, eller køb en der er droslet. Så har du en rigtig motorcykel når du er klar til det store kørekort.





Kommentér på:
Første MC pige A2

Annonce