{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.274 visninger | Oprettet:

Hvor langt skal man kunne trække sin motorcykel? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har fået en p-afgift. Jeg har indklaget og det er blevet afvist med følgende begrundelse:

Kommunen anerkender umiddelbart, at min motorcykel var havareret og henstillet uden for fare for trafikken. (Den var stillet op af en væg på fortorvet.

Klagen er afvist fordi jeg ikke valgte at skubbe min motorcykel hen et sted hvor parkering var lovlig. Jeg har en ekstra gang undersøgt det, og der er ikke et lovligt parkeringssted for motorcykler indenfor de nærmeste 100 meter.

Nogen, der ved hvor langt de kan kræve, at man trække sin motorcykel?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor langt skal man kunne trække sin motorcykel?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.859
    #1   3. okt 2014 Det kan de slet ikke kræve. Er den havareret, så er den sgu havareret - så er det ikke en parkering eller en standsning.

    Fuck dem - og nægt at betale.


  • #2   3. okt 2014 Hvis de anerkender at den var havereret og at den ikke har stået der i mere end 18 timer så er det slet ikke en parkering iflg den sidste opdatering af p reglerne i færdselsloven.
    Så på dem igen.


  • #3   3. okt 2014 Hans Korsør er P-vagt, spørg ham

  • #4   3. okt 2014 Det lyder helt skørt, med mindre den har stået meget længe!

  • #5   3. okt 2014 De skriver de ikke tager imod yderligere klager, og der kommer gebyrer på hvis jeg ikke betaler til tiden.
    Hvordan gør jeg?


  • #6   3. okt 2014 Jeg vil forresten også lige nævne at den stod der 20 timer, men de observerede den først da den blev givet kort før jeg fik den fjernet.

  • #7   4. okt 2014 find den paragraf/ regel Lange omtaler, og smid den efter dem

  • Glenn W
    Glenn W Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 57
    #8   4. okt 2014 Det lyder tosset. Hvad nu hvis din bremse var blokeret, eller dækket fladt?
    Så ville den da ihvertfald være umulig at trække.


  • C.Lindhart
    C.Lindhart Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 5 Svar: 11
    #9   4. okt 2014 Den der skal rettens vej vis de selv erkender at du er havareret så får du medhold i retten.
    Ellers søger du bare på gratis retshjælp ved en advokat og får ham til at kigge på det smiley


  • #10   4. okt 2014 gratis advokat hjælp? Hvor får jeg det? Og er det overhovedet mig der skal lægge sag an?

  • #11   4. okt 2014 Søg på Google smiley

  • #12   4. okt 2014 Gratis advokathjælp på biblioteket

  • #14   4. okt 2014 Hold kæft de er for langt ude de p-vagter de tror at de er konger, hvis at det nu eksempelvis var en bil, så TROR jeg at man har 24 timer til af fjerne den, men jeg ville forhøre mig hos politiet og ikke betale noget før klagen er færdig behandlet.

  • #15   4. okt 2014 http://www.dr.dk/tips-fra-dr/tips-og-raad/rabatten/gratis-retshjaelp.htm

    http://www.gratisadvokathjaelp.dk

    Prøv også nyhedsgruppen
    https://groups.google.com/forum/#!forum/dk.videnskab.jura

    Der får du et hurtigst svar fra jura folk, så du får en idé om din situation


  • C.Lindhart
    C.Lindhart Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 5 Svar: 11
    #16   4. okt 2014 Jeg hade da lagt sag an mod dem vis det var mig, men du kan da osse vente til de slæber dig i retten for ikke at betale.
    Gratis advokat hjælp får du i din akasse eller på biblioteket. Du kan sikkert Google det smiley


  • #17   4. okt 2014 "De skriver de ikke tager imod yderligere klager" - alene dét der gør da, at man automatisk bør klage en ekstra gang. Sikke en flok skrankepaver.

    Du har retten på din side, så undlad at betale den.


  • #18   4. okt 2014 #18
    Efter 18 timer bliver det til en parkering. Også for biler.


  • #19   4. okt 2014 men vis det kommer for retten skal du nok prøve om du ikke kan holde den under de 18 t

  • #20   4. okt 2014 Det bliver nok svært, når det fremgår af min kvittering på reservedele. Den har stået der 19½ time. Men den er også først blevet observeret efter 19½ time.

    Hvis nogen vil se min klage og deres svar, så vil jeg lige skrive den herunder:


  • #21   4. okt 2014 Jeg foretog en standsning på gaden i en tidsfristet parkeringzone. Motorcyklen kunne ikke startes herefter. Jeg forsøgte at lede efter det bedste sted at skubbe den 200 kg tunge motorcykel hen.
    Desværre kunne jeg konstatere, at gaden er indrettet med standsning forbudt i det ene areal, en port og en 30-min tidsbegrænset periode i det andet areal. (min motorcykel har selvfølgelig ingen p-skive). Opstødende parkeringsareal, var heller ikke tilladt for parkering.

    Da alle arealer frabad sig min parkering, besluttede jeg at skubbe min motorcykel op af væggen og hen mod enden af fortovet, så den ikke var i gene for udstigende førere af parkede biler.

    Jeg søgte derefter straks reservedele, der kunne afhjælpe opstartsproblemer (kvittering vedlagt):
    -Motorcykelbatteri
    -Batterisyre
    -4xtændrør
    -Motorolie
    Jeg har desuden en beboer på gaden, der kan bevidne mit startsproblem.

    Jeg skiftede alle indkøbte dele, og opladte det nye batteri i den påkrævede tid over natten og flyttede min motorcykel indenfor 24 timer.
    Kort tid før min motorcykel blev flyttet, blev nævnte parkeringsafgift fundet på styret.


    Jeg vil gerne gøre opmærksom på, at havarerede motorkøretøjer ikke er sidestillet med en standsning eller parkering, og at tohjullede motorcykler jf. fædselsloven § 31, stk. 2 ikke er påkrævet nogle advarselsforanstandninger, når køretøjet ikke er placeret til fare for trafikken.

    Det er i samme henseende forståeligt, at parkeringsafgiften udstedes, da det ikke er fremgået af motorcyklen, at den var havareret. Det var ikke umiddelbart muligt at finde et nummer hvor jeg kunne oplyse motorcyklens tilstand. Kun e-mail er oplyst på kommunens hjemmeside og der var lukket. Da min motorcykel kunne afhjælpes indenfor et døgn, var placeret til mindst mulig gene, og på ingen måde udgjorde fare, fandt jeg det ikke nødvendigt at informere politiet.

    Jeg er ked af misforstelsen, og vil gerne pointere, at jeg forsøger at følge kommunens anvisninger efter bedste evne og efter bedste evne forsøger at tage hensyn til andre borgere.

    Jeg anmoder om, at kommunen annullerer den omtalte parkeringsafgift.


  • #22   4. okt 2014 KOMMUNENS SVAR:

    Vi har i afgørelsen lagt vægt på:
    • At standsning eller parkering ikke må ske på cykelsti, gangsti,
    yderrabat, fortov, midterrabat, helleanlæg og lignende, jf.
    færdselslovens § 28, stk. 3 (LBK nr. 1386 af 11. december 2013).
    • At køretøjet var henstillet helt på fortov, idet parkeringsvagten har
    dokumenteret dette.

    Køretøjet var således parkeret i strid med reglerne og parkeringsafgiften er
    derfor lovligt pålagt, jf. færdselslovens § 121, stk. 1, nr. 2 og nr. 7.

    Du har fremsendt kvittering for indkøb af motorcykelbatteri, batterisyre m.v.

    Vi har vurderet afgiftens data og finder, at parkeringsafgiften er korrekt
    pålagt. Parkering helt på fortov er en overtrædelse af færdselslovens
    generelle bestemmelser, jf. ovenfor. Og selvom køretøjet vejer ca. 200 kg
    er det stadig muligt at trække og parkere køretøjet lovligt i nærheden, indtil
    det kan borttransporteres.


  • #23   4. okt 2014 Jeg ringede ind og spurgte, hvor de forventede jeg skulle trække cyklen hen og gjorde opmærksom på, at jeg ikke kunne finde en parkeringsplads for motorcykler indenfor de nærmeste 200 meter.

    Så svarer hende damen skide surt, at det ikke er hendes job at finde p-pladser til mig.

    Nogen, der tror jeg har en god sag?


  • #24   4. okt 2014 Jeg tror du har en dårlig sag, fordi du parkerer på fortovet. Havde du ladet den stå på parkeringspladsen, havde det nok set bedre ud.

  • #25   4. okt 2014 Spørg i den gruppe jeg linker til. De kan give dig et svar med det samme om du har en sag eller ej. Herinde er det kun gisninger.. Der sidder bla. advokater, jura folk og skriver, som med det samme kan give dig et svar

    https://groups.google.com/forum/#!forum/dk.videnskab.jura


  • #26   4. okt 2014 Matthias.. Jeg mener ikke det var en parkering, og kommunen fortalte mig at jeg også havde fået en bøde for at holde på pladsen.

  • #27   4. okt 2014 Tak Sebastian. Jeg tror jeg vil prøve.

  • #28   4. okt 2014 du må godt lige vende tilbage engang når der er kommet afklaring på det..

  • #29   4. okt 2014 Parkering eller ej, så må den jo ikke holde på fortovet.

  • #30   4. okt 2014 Pointen er at den heller ikke holde andre steder.

  • Jyden
    Jyden Tilmeldt:
    jan 2014

    Emner: 15 Svar: 80
    #31   5. okt 2014 Har en tidligere kollega, hvor benzinpumpen røg i hans bil, han snakkede med p-vagten og forklarede at skidtet ikke kunne starte, p-vagten skrev ham alligevel, selvom bilen blev hentet samme aften.
    Den holdt dog på en p-plads drevet af et af de private selskaber, ved ikke om det har noget at sige.

    Jeg ved godt det ikke svarer på dit spørgsmål, men det fortæller lidt om normal praksis.

    Damen i telefonen har måske ret, måske forventer de at man på stedet ringer til falck, dansk autohjælp eller tilsvarende.


  • jesper H
    jesper H Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 104
    #32   9. okt 2014 Jeg har luret de P-Vagter.de skriver der hvor der er mindst chance for en konflikt.
    de skal nok holde sig fra området omkring Blågårds plads.
    De går rundt i sidegader og skriver biler som slet ik er til scene for trafikken.
    Dem der smider en vogn et sted som skaber trafikkaos for stort set aldrig en P-afgift.
    Og det beviser at det er kassetænkning.
    Er der en P-vagt her i debatten er jeg spændt på om vedkommende ikke giver mig ret i hvad jeg siger.
    Læg lige mærke til at det hedder en P-afgift og ikke en bøde.
    Der er nemlig stor forskel.
    Og den Afgift pga.havaret Mc skal da hele vejen gennem retsystemet.
    Jeg har aldrig hørt noget ligende.


  • Glenn W
    Glenn W Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 57
    #33   9. okt 2014 Hvis du "smider din bil hvor den skaber trafikkaos" er det netop IKKE en sag for p-vagterne. Det er udelukkende politiet der kan give bøder i den slags sager.

  • jesper H
    jesper H Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 104
    #34   10. okt 2014 Er du ikke rar at fortælle politiet det,Jeg er Storvogns Erhvervchauffør i København og så sent som i går i Bredgade var der en der havde smidt en varevogn som skabte en km lang kø,et par biler bag mig kørte en MC betjent som selv måtte holde i kø,han kørte da bare forbi,og det ser jeg hver evig eneste dag,hvad skal vi så med et Færdselspoliti.
    Vi er nogle der har kontaktet KBH.Politi med det spørgsmål,og svaret er altid det samme,så er det fordi Politiet er ude på en anden opgave,og det er jo umuligt at modbevise.Måske en eller nogle rep.fra Politiet læser dette og kan give mig en forklaring,bare ik den med anden opgave vel.


  • cs
    cs Tilmeldt:
    dec 2006

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 23
    #35   10. okt 2014 du svarer bare til kommunen: En parkering er i lovens forstand defineret som: "en frivillig helstilling af køretøjet i over 3 minutter"
    Eftersom din henstilling er Ufrivillig, er den ikke defineret som parkering og deres argument for at fastholde bøden er invalidt.


  • #36   10. okt 2014 CS, uanset hvad du mener, så må en mc overhovedet ikke placeres på et fortov, så dit argument nytter ikke.

  • #37   10. okt 2014 Matthias . Har du en paragraf på det?

  • #38   10. okt 2014 @Christian P
    Her er lidt om de nye p-regler: http://www.fdm.dk/parkering/parkeringsregler-din-kommune


  • #39   10. okt 2014 @Jeppe .. Dem kender jeg godt. Dette er ikke en parkering.

  • #40   10. okt 2014 Så ved jo også, at du ikke må henstille en motorcykel på fortovet...

  • #41   10. okt 2014 Ufrivillig henstilling?

  • #42   10. okt 2014 Du har jo stillet den fra dig frivilligt - at du ikke gider at fjerne den med det samme er ikke en undskylding. Falck, DAH og endda 3x34 ville have været i stand til at hjælpe dig væk med din mc.

  • C.Lindhart
    C.Lindhart Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 5 Svar: 11
    #43   10. okt 2014 Ring til en kørerlærer de plejer at elske at hjælpe med hvornår der er frivillig eller ufrivilligt sat

  • #44   10. okt 2014 Læs nu hvad der står i det Jeppe A linker til:
    Parkering på fortov mm.

    Inden for tættere bebygget område – inden for byzone skilt - må man hverken standse eller parkere, helt eller delvist på:

    fortov
    cykelsti
    gangsti
    yderrabat
    midterrabat
    helleanlæg
    o.lign
    Altså, du må ikke engang standse på fortovet. Så fat det dog!


  • #45   10. okt 2014 @Jeppe .. Står der noget i fædselsloven om Falck eller 3x34?

    @Matthias .. Dette er ikke en parkering eller en standsning. Det har intet at gøre med hans link. Så fat det dog?


  • #46   10. okt 2014 Jeg håber trådstarter vender tilbage med udfaldet. Så ser vi hvem der får ret.
    Jeg er ret sikker på hvem.


  • #47   10. okt 2014 Jeg er trådstarter. Du følger vist ikke rigtig med, hva?


  • #48   10. okt 2014 Lagde jeg ikke lige mærke til. Men så kommer du vel tilbage med svaret?

  • #49   10. okt 2014 Ja, hvis jeg finder et. Uanset hvad vil jeg opdatere og afslutte.

  • #50   10. okt 2014 Christian
    Hvorfor er det ikke en parkering?
    Definitionen på en parkering i færdselsloven er: enhver hensætning af et køretøj med eller uden fører.


  • #51   11. okt 2014 Det er ikke frivillig hensætning. Søg under 'havari' .. Man må heller ikke standse på nødsporet på motorvejen. Men hvis det er havari, får man ikke en bøde.

  • #52   29. okt 2014 Som lovet kommer jeg med en afsluttende opdatering:

    Efter meget besvær med kommunen lykkedes det mig at tvinge dem til at anerkende at deres grundlag for afgiften var mangelfuldt og usammenhængende.
    MEN igår fandt de en helt ny begrundelse for parkeringsafgiften, nemlig den, at de ud fra min indsendte dokumentation kan regne sig frem til, at cykel stod havareret i 20 timer. Det er dog kun tilladt at den står havareret i 18 timer.

    Det er dog stadig et krav, at de skal have observeret den to gange med 24 timers mellemrum. Og ikke de 5 min + en efterfølgende hovedregning baseret på mine oplysninger.
    Men det ønsker de ikke at forholde sig til.

    Nu gider jeg ikke slås med dem mere. De utrættelige i deres jagt på at plukke folk. - Selv hvis der er tale om en havareret motorcykel gemt væk i en tom sidegade på en søndag.

    De får penge for at diskutere med mig, det gør jeg ikke, så jeg betaler nu.

    Tænk hvad kommunen kunne udrette hvis den energi blev brugt på at hjælpe folk i stedet.


  • #53   29. okt 2014 Prøv at holde fast i kravet mht de 24 timer. Kan være de bløder op..

  • #54   29. okt 2014 De går ikke længere. Jeg har betalt.

  • #55   31. okt 2014 Det r satan edeme frækt at de plukker folk medens de ligger på intensiv!
    Hvad nu hvis man var røget i koma, fik man så EN bøde i døgnet indtil man hentede den?

    Og ja, det er ikke nemt at diskutere med en der får løn for det og vil bruge 100 vis af timer på det.

    Røg der så en masse gebyrer oven i?


  • #56   31. okt 2014 Hej Allan

    Nej. Jeg ringede opkrævningen i Kommunen og stillede en masse spørgsmål, som de ikke kunne svare på. Det gav mig mulighed for at udskyde opkrævningsdatoen. Men jeg kunne ikke skubbe den længere.

    Jeg vil også lige sige, at det bare var startsproblemer. Ingen kom til skade.


  • #57   31. okt 2014 OK, men der er sikkert nogen som har prøvet at være på hospitalet mens de fik en bøde.

    Så en video fra UK for ca 5 år siden, handlede om paramedics, som samlede bikere op som var kørt galt, de var ude ved en voldsom ulykke, så så man lige en hånd komme ind i billedet og ligge en P-bøde på biken som lå midt ude på gaden WTF siger jeg bare, sgu dårlig stil. Ambulancen holdt der stadig.


Kommentér på:
Hvor langt skal man kunne trække sin motorcykel?

Annonce