{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.374 visninger | Oprettet:

fra 1000 til 600 {{forumTopicSubject}}

jeg har en Kawa GPz1000RX med en motor fra en ZX10 på. jeg elsker at den går stærkt og kan trække. men som altid før så vil man jo gerne prøve noget andet.
jeg har overvejet om man skulle købe en cbr1100 xx, da de jo efterhånden er til at få for 50k

men jeg har også overvejet om jeg skulle prøve en 600.

jeg har tidligere haft en CB750 Bol D'Or. og min første tur på GPZ'eren tænkte jeg ved mig selv, aldrig mere mindre end 1000.

men er der nogen der har taget springet ned til 600 og været glade for en lettere mere smidig cykel?

jeg er 190 og sidder rigtig fint på min GPZ, jeg tror dog ikke jeg ville have problemer med at skulle komme til at sidde lidt mere racer agtigt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fra 1000 til 600
  • #1   15. okt 2014 Jeg gik fra en FZR1000 til en Hornet 600, og det byt er ikke fortrudt. Det er også to vidt forskellige maskiner, men jeg har aldrig haft det sjovere end på hondaen. Du kan jo tage en prøvetur og se om du kan holde det ud smiley Personligt har jeg ikke brug for de HK, især efter en tur på banen fandt jeg ud af at 600ccm faktisk reelt set er for voldsomt. Men holder mig nok til 600 0-100 tiderne er mere end rigeligt til traffikken. Med det sagt er det lækkert at mærke når man skal holde fast i styret på en 1000'er

  • #2   15. okt 2014 Hvis du køre motor/landevej så slår din Kawa en nyere 600 i moment og komfort. Hvis vejen drejer og du kan lide at dreje med... i en fart smiley så er en moderne 600 fantastisk. ( En moderne 600 slår også kawaen i alle discipliner, undtaget moment)

    En gammel Bol Dór kan ikke sammenlignes med noget som helst nyt, den er både tung effekt svag og træg


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #3   15. okt 2014 Det Brian siger....:)

  • Carsten H
    Carsten H Tilmeldt:
    aug 2012

    Emner: 11 Svar: 278
    #4   15. okt 2014 Det Brian siger ja smiley

    Gik fra en kwak ZZR-1100D til en CBR 600 og savnede den store på motorvejen og ved overhalinger (uden gearskift).


  • #5   15. okt 2014 det er også lidt det jeg fisker efter, jeg tror også i den grad jeg ville savne moment og hk når der virkelig skal ske noget.
    jeg har prøvet en hornet 600, det var ikke mig, alt for klejn og momentsvag, jeg kan godt lide at det føles som en motorcykel, og ikke en hurtig knallert.

    og jeg ved godt min GPZ ikke er noget i nærheden af moderne, men at den er mile vidt foran min gamle CB750, det kunne jeg nok mærke.. så at Bol D'Oren var håbløs forældet er jeg ikke i tvivl om smiley

    jeg havde tænk om jeg skulle prøve en CBR 600.
    men sådan en CBR1100 spøger stadig i baghovedet smiley


  • #6   15. okt 2014 jeg har også kørt 6000 km på en aprillia rs50 der kørte 100 km/t i mine unge dage :-.D

  • #7   15. okt 2014 Ikke helt at sammenligne med at gå fra 1000 til 600cc men jeg er lige gået fra en Kawasaki z750 med 110 hk til en Ducati monster med 53 hk, og Jov man kan savne kræfterne på motorvejen, men udover det så mærker jeg personligt ikke så meget mærke til det da ducatien er så sjov at køre på, at jeg smiler hvergang jeg køre en tur, uanset om jeg skal ud og fræse sving eller bare lige til bageren smiley

  • #8   15. okt 2014 jeg har også kørt xt660 på gran canaria, og kors den var sjov, indtil man kom op omkring 80-90 km/t så var der altså bare slet ikke nok. og på landevej gik det også for langsomt til min smag.men i sving var den fantastisk.

  • #9   15. okt 2014 Vil bare lige sige... Hvis du prøver en CBR 1100, når du kommer fra en ældre kawasaki, så er blackbirden hurtigt vanedannende smiley Købte en i maj i år, og det er en fantastisk maskine som er god til lidt af hvert smiley

  • #10   15. okt 2014 Bo tak, det var også det jeg lidt håbede på at opleve, og jeg tror også det bliver til en solsort, men jeg har ind imellem hang til at lade den jeg har rende hvad den kan (lukket område naturligvis alti alti) og det kommer jo næppe til at ændre sig smiley
    og så er det nok bare være lidt træls på en 600 smiley


  • #11   15. okt 2014 #10
    Hvem har bildt dig ind at din gamle zx10 er hurtigere end en R6 ?? Jeg synes det er langt sjovere at prikke gear i en screamer hvis man vil køre stærkt smiley


  • #12   15. okt 2014 #11 det har ingen, heller ikke jeg forsøgt, en 120 hk på 165 kg vil være hurtigere accelererende end min 225 kg med 135 hk, hvis altså vel at mærke de begge ligger ved de omdrejninger hvor de laver maks effekt. men det vil sandsynligvis stadig føles mere brutalt på min.
    og du får ikke en R6 til at gå 265 km/t :-D.

    men jeg må erklære mig enig i at en skrigende 4 cyl tænder min pisvarmer, og at skrige er en 600 bedre til end min.

    desuden så (har ikke undersøgt det) så kan man vist ikke købe en R6 til 50k smiley


  • #13   15. okt 2014 av jeg tager det i mig igen, man kan faktisk købe en R6 for 50k smiley

    OG man kan jo fandeme være heldig at finde en R1 til 50k :-S det skal undersøges nærmere smiley


  • #14   15. okt 2014 hvilke andre 1000'er skal man kigge efter til 50k, jeg har set efter cbr1000 men de er alt for dyre..

  • #15   15. okt 2014 En ny R6 topper ved ærlige 260 ca. Det tror jeg sgu ikke din "færge" gør bedre smiley

  • #16   15. okt 2014 Brian S jo det gør den nu trods alt.. smiley men jeg kan godt se jeg skal overveje at finde en R1 frem for en bird smiley

  • #17   16. okt 2014 Der er en gsxr 1000 til 53000kr eller deromkring til salg herinde. Det er rigtig meget MC for pengene.

  • #18   16. okt 2014 har i nogen erfaringer med børnesygdomme på blackbird vs R1 vs GSXR1000, det vil jo narturligvis være første årgange jeg kan købe til den pris, og jeg synes jeg har hørt lidt om gearkasser på R1. men hvad er den generelle holdning?

    nu står jeg desværre ikke med pengene i hånden lige i dette sekund, jeg ville også gerne sælge min GPZ1000 først smiley


  • #19   16. okt 2014 Tjek den cykel du er efter grundigt, spiller den er du glad smiley om naboen eller en gut fra galleri har haft en dårlig oplevelse med en XX11 eller en exkones nye mands bror efter ganske få bane km smadrede en R1 gearkasse ( ganske få = 80000) er ligegyldigt for dit valg.
    Det er ældre modeller som skal gennem din test inden køb smiley


  • #20   16. okt 2014 sande ord brian, og jeg ved så udemærket at man skal passe på med at blive skræmt af folks dårlige historier, i mit arbejde som tekniker/reparatør bliver jeg ind imellem spurgt om det er noget lort der går i stykker hele tiden,
    og jeg kan jo kun svare som ham der får det til at virke igen når det er gået i stykker at jeg jo aldrig ser det udstyr der bare fungerer dag efter dag. smiley
    det samme gælder naturligvis motorcykler, man hører her på et forum, hvor folk beder om hjælp til mekaniske problemer, kun om mekaniske problemer, ikke dermed sagt alle har dem.. meeeen børnesygdomme kan jo være rare at kende til så man i det mindste kan kontrollere for dem smiley


  • #21   16. okt 2014 DET ER IKKE MIN: http://www.motorcykelgalleri.dk/marked/mc/163585-suzuki-gsxr-1000 Du finder bare ikke mere powerfull og sjovere mc til de penge og så sidder man godt på den, en 1998+ R1 sidder man af lort på. Havde jeg 50k købte jeg den uden betænktning:)

  • #22   17. okt 2014 Pyha, hvis jeg havde pengene nu havde jeg lagt et bud ind på den suki. Den er godtnok fin, og lige de rigtige farver til mig smiley

  • #23   17. okt 2014 R1 HAR problemer med gearkasser = den hopper ud af 2. gear. Men det er bare med at renovere gearkassen, koster ikke alverden..

Kommentér på:
fra 1000 til 600

Annonce