{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2meter høj og vil køre motorcykel
  • #1   20. okt 2014 Der er da ikke noget, der ser så ynkeligt ud, som når mand og maskine ikke passer sammen fysisk.
    Så no go herfra.
    smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #2   20. okt 2014 Du må jo ikke køre på nogen af de dem med A2 kørekort, så det er måske lidt spild af tid at foreslå dig at prøvesidde dem...

    Men der er ikke rigtigt andre løsninger. Folks præferencer er vidt forskellige, så man skal gøre sig sine egne erfaringer. Mon ikke du har en forhandler i nærheden der vil lade dig sidde på forskellige cykler - så kan du jo drømme lidt i mellemtiden til du må køre den slags om et par sæsoner.

    Indtil da - køb en let offroader eller motard og få noget erfaring med MC kørsel på den. Så minimerer du chancen drastisk for at ende som et tal i statistikkerne.


  • #3   20. okt 2014 Jeg er 1,93 min første mc var en cbr 600 f4
    Synes egentlig det gik rigtig fint med at være på den, men ja den lignede lidt en knallert under mig smiley
    Har prøvet min kammerats r6 fra 2000 og den er altså for lille til mig, den er simpelthen for kort imellem sæde og styr. Man sidder helt oprejst på den i forhold til f4, og den er træls at kigge i spejlene på, da de sidder for langt tilbage.

    Men du må ud og prøve dig frem ikke andet for smiley


  • #4   20. okt 2014 Lyt til Sajmon...

    Vil dog tilføje, at når du engang har A1 og skal købe en racer, så er det ikke uhørt at høje personer tit sidder dårligt på de typer maskiner. Desværre.
    Grunden er at du skal bøje for meget i knæene, men heldigvis er vi ikke alle ens! Så hvad én synes er anstrengende kan være en smal sag for dig.


  • #5   20. okt 2014 Er også 2m høj og kan ikke køre på den type maskiner...... kan simpelthen ikke sidde så sammenklemt i frøstilling, som man ofte gør på racer-cykler. smiley
    Men alt er jo individuelt og du skal ud og prøve nogle maskiner efter min mening, inden du kan se om det er noget for dig!
    Ps. kan anbefale mc1.dk i forhold til mc tøj, til folk der falder uden for xl normen.... smiley


  • #6   21. okt 2014 Som der blev sagt så gå efter en offroader / motard. De er gode til høje folk og mega grineren.

    Ellers check http://cycle-ergo.com/ - her kan du se hvordan du passer på forskellige bikes.


  • #7   21. okt 2014 Prøv en ducati 749, de er lidt længere i rammen end r6 har haft begge modeller er kun 179 men var et forsøg

  • #9   21. okt 2014 Jeg har samme problem smiley er dog kun en lille lort på 193 forhold til jer.. men min GSXR var også alt for lille, hvilket også var en af grundene til den røg afsted igen.. og de maskiner der passer, koster spidsen af en jetjager smiley

  • Carsten T
    Carsten T Tilmeldt:
    apr 2014

    MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 23
    #10   21. okt 2014 #9

    Hvilket faktisk er ret billigt:

    http://www.hvadkosterspidsenafenjetjager.com/


  • #11   21. okt 2014 ja det faktisk rigtig.. men så 10 da smiley

  • #12   21. okt 2014 #10....
    hahahaha;).. smiley
    fedt at der er en der har brugt tid, på sådan en hjemmeside smiley


  • #15   23. okt 2014 Jeg er selv 196 cm høj.
    Min første mc var en Suzuki GS 500, den sad jeg faktisk helt okay på. Jeg blev dog lidt træt i benene på længere ture.
    Min nuværende er en Yamaha FZS 600 Fazer, den sidder jeg fantastisk godt på. Jeg sidder meget oprejst på den, og samtidig er der god kåbe på den (selv med min højde).

    Hvis jeg var dig, ville jeg gå efter en sport-touring maskine.
    Motorerne er stort set de samme som på den rendyrkede "racere", de er bare sat op til bedre moment i stedet for hestekræfter.


Kommentér på:
2meter høj og vil køre motorcykel

Annonce