{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.029 visninger | Oprettet:

Vare fra Kina og USA {{forumTopicSubject}}

Hello!..

Hvordan fungere det med import af vare fra Kina, USA og andre ude fra europa?

I følge http://www.toldpriser.dk/toldberegner koster alt over 80kr en god slat penge mere! Men Fragt pris har intet med pris at gøre..

Eksempel: Lad os sige at en udstødning koster 1500Kr og forsendelse 100kr. der regner den ud at det vil koste 2234Kr at modtage..

MEN Hvad hvis man får sælger til at godkende samme udstødning til en salgs pris på 50Kr og lægger 1450Kr til forsendelsen? så prisen hedder 50Kr for varen men 1550kr i forsendelse. Så regner den ud som om at det ikke overstiger nogle grænser og total pris er 1600Kr..

Er dette sandt eller falsk?

Mvh. Egebo


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vare fra Kina og USA
  • #1   23. okt 2014 Fungerer ikke. Det er en gammel myte at man kan gøre sådan. Tolden ved godt når de bliver snydt. Hvis de mener at prisen på din vare er absurd lav, så tjekker de enten selv prisen på nettet eller beder dig om at sende dem fakturaen.

    Bedste du kan gøre er at bede firmaet i USa om at sætte prisen til fx 1250kr. Det er stadig realistisk og du sparer lidt smiley


  • #2   23. okt 2014 Du betaler også told og moms af portoen - Jeg har prøvet at få en udstødning hjem fra Usa, og jeg måtte betale for det hele. Der er ingen snydeveje i dag.

  • #3   23. okt 2014 Det er prisen inkl forsendelse der danner grundlag for beregningen af told og moms.

  • #4   23. okt 2014 jo jo
    Men er spændt på om told ikke lurer noget.


  • #5   23. okt 2014 Ja, der skal betales told og moms af hele beløbet, men det er prisen uden fragt der sætter grænsen for hvornår der skal betales.

    Har flere gange måtte eftersende faktura og kontoudskrift når ting har været meget billige.


  • #6   23. okt 2014 Som andre siger, er det den samlede pris, man betaler for.
    Det med at sende som gave, har tolden også luret.

    Den eneste måde at slippe igennem på, er at få dem til at skrive på fakturen, at det er en ombytningsvare. Altså en vare du allerede har betalt din told og moms for, men er blevet ombyttet. Man betaler ikke 2 gange.


  • #7   23. okt 2014 Jeg må indrømme at jeg efterhånden bare betaler hvad det koster - der er ofte en del at spare alligevel, ellers købte jeg alligevel herhjemme.

  • #8   23. okt 2014 Jeg har handlet en hel del fra både Kina og USA og er kun blevet bonet 1 gang for told og moms. Det var på en dykkerlygte som jeg alligevel sparede over 50% på smiley

  • #9   23. okt 2014 du betaler moms af det samlede beløb dvs. varens pris og fragt + told, hvis du får sælger til at skrive varens pris lavere kan der også opstå problem hvis varen forsvinder og du skal have transportfirmaet til at erstatte varen.
    generelt "slipper" småpakker ofte igennem uden krav men regn ikke med det.
    så alt i alt hvis du handler med forhandlere uden for EU så regn med at skulle betale hvad det koster.... det er jo ofte allerede billigere end at handle i dk.


  • #10   23. okt 2014 Tak for svar alle sammen. smiley

    #1 Tak for tippet.. må lige tage det med i tankerne når der kigges. en auktions vare kan jo være meget billig og så vil de ind og finde tilsvarende og regne ud fra det?

    #5 Fakturen siger jo varen er billig. Er du "sluppet" uden om ved at aflevere fakture så?

    #8 Tror du er heldig så smiley de 3 gange jeg har bestilt kina kopi dimser har jeg skulle betale moms osv. smiley



  • #11   23. okt 2014 Ja, hvis dokumentationen er på plads (og den eventuelt stemmer med en dokumentation på betaling) er det sluppet fint igennem - de er jo heller ikke helt urimelige (selvom det godt kan føles sådan).
    Det er også det der gør det til noget pis hvis man ikke har dokumentationen - så kommer det hele til at tage meget længere tid at få hjem, samt man ender med at bruge rigtigt meget tid på at skaffe dokumentation.

    Jeg tror også #8 har været heldig. Har efterhånden bestilt 50+ gange udenfor EU og har nok betalt til skat i omkring 90-95% af tilfældende.


  • #12   23. okt 2014 ekstremt tungt system som er en go forretning for post danmark da de vurderer om pakken er værd og skaffe dokumentation på. Hvis de vurderer at de IKKE får gebyr for det, lader de den køre lige igennem. Utroligt at alle parter har et track and trace nummer men man kan ikke sende papirer med kvitering ind på forhånd vedhæftet track and trace nummer evt betale også. Næ man skal vente på at pakken kommer til landet først og der efter vente på man bliver bedt om dokumenter vedrørende handel som man forresten har 2 uger til og indsende ellers ryger pakken retur til afsender (har mistet en pakke på den måde da jeg var på ferie da brev kom og var først hjemme da pakken var sendt retur)

  • #13   23. okt 2014 Der betales også told og moms af fragten. det er vidst 88 kr grænsen lægger på. Det værste er når man køber noget til 90 kr og der kommer moms og told på + gebyret på 160 kr for at tjekke det, fandeme åndsvagt. har prøvet....

  • #14   23. okt 2014 #13 postarbejder der har kørt din sag må have ligget flad af grin.

  • #15   23. okt 2014 Jeg skulle vise kvittering af betaling, og der står jo det fulde beløb, køber aldrig noget udenfor eu mere

  • #16   23. okt 2014 keld så går du glip af mange billige ting som man jo kan få for under 88kr fra kina smiley

  • #18   23. okt 2014 Jeg bruger denne siden når der handles over Atlanten. Men håber jo altid på de ikke nupper den i Tolden smiley
    http://www.toldpriser.dk/toldsatser


  • #19   23. okt 2014 #18 Det var også den side jeg var inde og beregne ud fra.. syntes bare det blev noget dyrt alligevel :S smiley

  • #20   23. okt 2014 He he he ja der kan man se, når man bare skimmer teksten smiley


  • #21   23. okt 2014 Hvad hvis man får sendt pakken til et lagerhotel i fx. Tyskland og enten henter den selv ved lejlighed eller får dem til at sende den videre? Nogen der ved, hvor hårdt tyskerne tager fat ved ikke-EU import?

  • #22   24. okt 2014 #21 Tror import er det samme.. det er kost Post DK's priser som ikke er gældene i det tyske. Har jeg hørt noget om. så ikke hæng mig på en pæl hvis jeg tager fejl smiley

    Igen.. tak for indput!

    Jeg har taget en lille chance til at starte med.. varen kostede 170 og 0 i forsendelse.. vi fik aftalt og ændret det til 70kr og 100 i forsendelse.. så nu må vi se om det gælder på små dimser til at starte med smiley


  • Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 2 Emner: 22 Svar: 810
    #23   24. okt 2014 Betaler man moms både i købsland, altså udenfor EU og så 25% oveni?. smiley

  • #24   24. okt 2014 Tror det er sjældent man selv kan vælge hvem der leverer, men hvis muligt så undgå DHL , de er giftige med alskens opkrævninger måneder efter, selv om chaufføren kan sige at alt er ok,Det har været dyre lærepenge her.

    Og prøv at finde stumper fra England, så kan prisen være rigtig og skarp uden div.ekstra smiley


  • #25   24. okt 2014 Jeg kan fuldt ud støtte Elias #16 med et dugfrisk eksempel. I uåbnet stand modtog jeg i går efter 14 dage et sæt blinklysglas til kun 75 kr. i "smoke" til min Ninja på ebay uden yderligere omkostninger. Om Told & Skat har brugt snifferhund eller skanner og derfor ikke har åbnet forsendelsen, skal jeg lade være usagt, for de kendte ikke forsendelsens værdi! Men herligt, at jeg denne gang ikke skulle vente 3 uger på at få pakken ud af kløerne på T&S. Som bonus fra kineserne, fik jeg en gratis nøgleanhænger, med opfordring til at give dem en positiv omtale. Det er hermed gjort. Kald dem bare korrupte, men det er blot en anden side af kapitalismen smiley

  • Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 2 Emner: 22 Svar: 810
    #26   25. okt 2014 Hvis du monterer de glas, så ræk armen ud når du svinger, hver gang..



  • #27   25. okt 2014 Jeg har prøvet at de tilbage holdte en ting som de ikke mente stod til den rigtige pris. Så skulle jeg sende kvittering og konto udtog osv. GRIPPE!

  • #28   26. okt 2014 #26 OK ved venstre sving, men strækker BENET ud ved højre sving smiley

  • Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 2 Emner: 22 Svar: 810
    #29   26. okt 2014 Ja de billister har jo en pose over hovedet.
    Nå, hvad med det moms der?


  • #30   26. okt 2014 Niels
    Jeps er det ikke bare dejligt


  • Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 2 Emner: 22 Svar: 810
    #31   26. okt 2014 Jo, kan ikke påstå jeg er overrasket.

  • #32   27. okt 2014 #27 med al den trafik der er på diverse fora om hvordan man kan slippe for told/moms, mener du så ikke at det giver fint nok mening?

    Det er da træls at skulle betale når man selv vil have noget billigt, men der er jo en grund til at der er told-mure omkring EU, og så er tolderne heller ikke dummere end at de er i stand til at gennemskue en del snyd.


  • #34   27. okt 2014 Hvis de er i tvivl får du besked på og oplyse hvad det er pris og hvad fragt har kostet og de kræver sikkert dokumentation

  • #35   27. okt 2014 #33: Du bliver bonnet på baggrund af varens værdi (hvad du kan dokumentere). Man kan ikke længere modtage gaver uden om told+moms på over et meget symbolsk beløb.

  • #37   28. okt 2014 Man bliver stadig bonnet for varens værdi, også hvis man ikke har betalt noget for den.

    Det erfarede jeg da jeg skulle sende en vare til USA til reklamation. På vej ind igen ville de fandme fortolde varen igen og jeg skulle bevise at den havde været fortoldet én gang allerede...føj hvor var jeg harm.


Kommentér på:
Vare fra Kina og USA

Annonce