{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.855 visninger | Oprettet:

123mc auktion bag facaden {{forumTopicSubject}}

Foranlediget af en anden tråd ( http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/generel-diskussion/214526-auktion_123mc) talte jeg med en bekendt der arbejder i mc branchen.

Vi talte bla om mindstepris og overbud.

Efter vores samtale sendte han mig de mail Magacin har brugt til at markedsføre sig over for forhandlerne med. bla indeholdende en brugsanvisning på hvordan man kommer ud over det med ingen mindstepris og garanti/reklamationsret:






Billig og hurtig salg kan hjælpe jer af med let bedagede maskiner


Allerede d. 29. september afholdes første store auktionsrunde på 123mc. På MagaCin er informationen allerede sendt ud til de danske forbrugere. I disse dage sendes denne information også ud til 20.250 modtagere af vores nyhedsbrev, og MC Touring Club hjælper også gerne de danske forhandlere, hvorfor de også bringer informationen om første auktionsrunde i kommende Touring Nyt.

Alle auktionerne er uden mindstepris. Det trækker købere til, hvilket betyder salgspriserne stiger. Den sælgende forhandler kan dog selv placere et fast bud, der så bliver synlig kort før auktionen lukker. På den måde kan en mindstepris så garanteres.

Hvad koster det for de danske forhandlere at sælge motorcykler på auktionerne?

Auktionshusene tager typisk 25% for salg via auktion. 123mc auktion har valgt at den pris skal være langt lavere. Kun 10% af salgsprisen går til styring af auktionen.

Kommer budprisen ikke over den af forhandleren valgte købspris, køber forhandleren sin egen motorcykel tilbage. Dette koster forhandleren 10%, dog maksimalt 1.000 kr. Det er dog ikke noget krav med en budpris fra forhandleren.

123mc auktionerne henvender sig til købere og sælgere af maskiner i den billige klasse. Typisk maskiner mellem 5.000 kr. og 40.000 kr. Naturligvis vil det også være mulig at sælge mere pristunge motorcykler på auktionerne.

Det er også mulig at sælge de brugte uden købelovens normale reklamationsret. Når auktions-motorcykler oprettes, kan der markeres at de kun sælges til CVR nummer. Derved kan købeloven fraviges.

Hvordan opretter du som forhandler motorcykler til en auktion?

Dette er en simpel operation. I logger ind på 123mc som professionel forhandler. Der kan oprettes en auktion. Kreditkort information skal indtastes for afregning efter afsluttet handel.

Husk mange billeder, også af eventuelle skader og ridser. Det er også vigtig med en beskrivende tekst der får alle detaljer med. Det er nemlig sådan så fortrydelsretten også gælder ved auktionskøb.

Hvis i ønsker yderligere information står 123mc naturligvis til rådighed.

Med venlig hilsen
MagaCin og 123motor
Lystrupvej 1F
8240 Risskov
+45 87303700

webmaster@magacin.dk



Kommende store auktionsrunder på 123mc.dk


Motorcykler af den billige og bedagede slags pynter ikke i nogen motorcykelforretning. Mange forretninger gemmer dem på lageret, og har meget svært ved at få dem solgt. Det laver 123mc.dk nu om på. Usolgte lagervarer gavner ingen forretningsdrivende.

Auktionsrunder er noget danskerne elsker. Mange forbrugere tror en auktion er lig med prisfornuftige køb. Det er det langt fra altid. Alligevel kaster de danske forbrugere sig over auktionsrunder, for at bliver vinder i en handel.

Fra 123mc.dk vil der snarest blive annonceret auktionsrunder i landets medier. Det kommer til at foregå således, at motorcykelforhandlerne kan oprette deres motorcykler, så de er klar til en auktionsrunde. Straks der er minimum 30 motorcykler blandt produkter på auktionen, går vi i gang med at annoncere auktionsrunden, med start på en bestemt dato og tid.

Vi så alle med hvilken succes dette kan afvikles, da alle motorcyklerne fra Frankies MC skulle sælges. Mange af disse blev solgt for priser langt over den salgspris de originalt stod til i butikken. En af de faktorer der for alvor startede auktionerne af alle Frankies motorcykler, var auktioner uden mindstepris. Således bliver vores også, altså uden mindstepris. Føler en forhandler en budpris er for lav, kan forhandleren selv byde, så en endelige salgspris ikke ender under smertegrænsen.

Vi sørger for alt markedsføringen, det komplette auktionssystem og håndteringen af bud. Motorcykelforhandlerne skal bare oprette deres motorcykler til auktionen.

Straks auktionen er færdig, får forhandleren navn og kontaktinformation fra vores system.

Når vi er klar til at annoncere første auktionsrunde, vil i blive yderligere informeret. Dette vil ske snarest.

Et tiltag der forhåbentlig kan minimere jeres lagre, gøre plads til nye produkter og øge kassebeholdningen.

Med venlig hilsen
MagaCin og 123motor
Lystrupvej 1F
8240 Risskov
+45 87303700

webmaster@magacin.dk


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  123mc auktion bag facaden
  • #1   24. okt 2014 Det er der vel ikke så meget nyt i, det er jo klart de færreste vil sælge uden at tjene penge på det de sælger om det så er en auktion eller ej.
    Både vurderingerne og de efterfølgende salgspriser var i de fleste tilfælde for høje ved sidste auktion, og vurderingerne ved den kommende er også latterlig høje.


  • #2   24. okt 2014 Det er da meget interessant info. Og endnu en reminder om IKKE at tro på deres fine ord og skriverier om hvor mange penge man sparer og hvor billige maskinerne er. There is no such thing...


  • #3   24. okt 2014 Det er der intet odiøst i. 123mc vil gøre det attraktivt for både sælger og køber at deltage i auktionen og vælger naturligvis at udseende forskellige breve med varierende ordlyd.

  • #4   24. okt 2014 Det vil sige at de vil tjene penge på det de arbejder med.... hvorfor tænkte jeg ikke på det....

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.559
    #5   24. okt 2014 Udfordringen er vel denne formulering på 123mc.dk side:

    "Alle motorcykler er uden mindstepris, så der er stor chance for at lave en god handel."

    ...og som jeg læser og forstår Lange's indlæg, så "sælger" 123MC idéen på det grundlag, at forhandleren "bare" kan indsætte en garanteret mindstepris på MC'en med risiko for at han køber den retur selv (max. 1000,-). Så ikke alene udsteder 123MC den tro til købere, at de kan gøre en super og meget billig handel....og på bagkanten fortæller de forhandleren, at han for "kun" 1000,- spir reelt kan komme af med skidtet.

    Havde 123MC holdt sig til den version der udstedes til købere, så skulle forhandleren jo lade sin MC sælge UDEN MINDSTEPRIS og UDEN mulighed for at han selv eller andre stråmænd måtte/kan byde med! Som setup'et er nu... så er det vist lidt i en gråzone - så tilpas meget at det grænser til bondefangeri!

    Hertil bemærker jeg ligeledes guiden ift. salg til CVR#..... og jeg har absolut INTET imod at 123MC tjener penge - slet ikke! Men ovenstående setup, hvor en mindstepris ikke er en mindstepris... ej, den går vist ikk!


  • #6   24. okt 2014 Er jeg den eneste der synes det er svinsk at reklamere for auktion med ingen mindste pris, og så samtidig opfordre forhandlerene selv at ligge et bud på deres mindste pris?

  • rene J
    rene J Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 26
    #7   24. okt 2014 jeg synes sgu det er svindel at de skriver ingen mindste pris og at sælger så selv kan byde prisen op og der så i virkeligheden er en mindste pris som sættes af sælger

  • #8   24. okt 2014 10 % er jo også halv meget hvis det er en cykel til 100 k

    så skal du af med 10 k oveni

    det kan ikke svare sig at købe på auktion, fordi der er altid nogle som er dumme nok til at give mere end hvad man kunne købe en tilsvarende til ved en forhandler


  • #9   24. okt 2014 #8 dog maximalt 1000kr

    Og jo man skal bare huske at holde øje med hva man Max selv vil give se på hva de andre står til


  • #10   24. okt 2014 I brevet
    "Auktionsrunder er noget danskerne elsker. Mange forbrugere tror en auktion er lig med prisfornuftige køb. Det er det langt fra altid"
    ....

    "Kommer budprisen ikke over den af forhandleren valgte købspris, køber forhandleren sin egen motorcykel tilbage. Dette koster forhandleren 10%, dog maksimalt 1.000 kr. Det er dog ikke noget krav med en budpris fra forhandleren..."


    og på deres side
    "Alle motorcykler er uden mindstepris, så der er stor chance for at lave en god handel"

    ----
    Er dette ikke imod købeloven? ihvert fald synes jeg det er svindel og det sætter mit pis en smule i kog, endnu en slat respekt mistet for 123mc. Det er fint de tjener penge, men det er jo at lyve deres kunder lige op i hovedet.. FØJ


  • #11   24. okt 2014 kan huske jeg var til en auktion og der stod self en puch maxi og jeg manglede noget at tuller rundt på

    advokaten foreslog først 800

    da han var nede i 500 slog jeg til, og så gik det ellers amok derfra

    den maxi en gammel pedal model som hverken var køn eller man kendte stand på gik for 2200 kr, + salær på 25 % det kan man sgu få en meget fin maxi for


  • #12   24. okt 2014 Det kommer vel ikke bag på nogen.
    Der er en grund til at manden har landets bruneste næse, samt de forhandlere han skriver positivt om, har landets reneste røvhuller...


  • #13   24. okt 2014 Det er da klamt som folk på McGalleri står i kø for at forsvare svinagtige gerninger. Der er sgu da mange der gerne vil tjene penge, det gør det da ikke okay at fortælle kunderne én ting og forhandlerne en anden?

  • #14   24. okt 2014 Ja det er sgu lidt klamt som der bliver leflet for begge sider. Det stinker fandme og efterlader da dem selv hamrende utroværdige. Øv føj!

  • 123mc D
    123mc D Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #15   24. okt 2014 Vi oprettede 123mc Auktion da vi erfarede at mange forhandlere ikke ville sælge motorcykler under 15.000-20.000 kr. i deres butikker. De ønskede ikke sådanne maskiner i deres udstilling, og valgte ofte ophug eller eksport af disse motorcykler. Dette betød at danske forbrugere uden store summer på kistebunden derved gik glip af prisbillige motorcykler.

    Da vi udviklede auktionsdelen var det vigtigt for os at forbrugerne blev holdt skadesfri. Hos andre auktionshuse betaler hammerslagsvinder mellem 20 og 33% for handlen. Hos os skulle det være gratis at købe. Altså gennemsigtige handler.

    Det var også vigtig at handler skulle være med fortrydelsesret, og med reklamationsret. Dette kunne ingen andre auktionshuse nemlig tilbyde ved handel med motorcykler.

    Vores problem var hvis forhandlerne selv ville byde, da ovenstående setup derved ville skabe nogle problemstillinger. Med et så forbrugervenligt setup kan alle forhandlere nemlig bare bede en stråmand byde på en motorcykel til en hvis pris, og vinder stråmanden auktionen, kan stråmanden efterfølgende benytte forrtrydelsesretten. Altså kan forhandleren derved oprette en mindstepris uden omkostninger, da handler hvor fortrydelsesret benyttes er gratis for alle.
    Netop stråmanden som byder er et problem alle auktionshuse oplever, og ikke kan stoppe.

    Derfor kom vi frem med følgende setup, som vores auktioner fungerer efter.:

    1: Der skal altid være fortrydelsesret ved køb på 123mc Auktion, for at beskytte forbrugeren.
    2: Det skal være 100% fri for handelsomkostninger for forbrugeren at handle på 123mc Auktion for at skabe gennemsigtighed, og tryghed ved budpris.
    3: Forhandleren skal betale 1.000 kr. hvis de selv byder. Da dette beløb er relativt lavt håbes de afholder sig fra stråmandsmetoden. Samt at det ikke er omkostningsfrit at ”snyde”.
    4. Forhandleren betaler 10%, dog maksimalt 4.000 kr. + moms ved salg. Altså er det forhandleren og ikke køberen der betaler omkostninger på 123mc Auktion.

    Ved seneste auktionsrunde blev alle motorcyklerne solgt til en gennemsnitspris 36% under den salgspris de tidligere var annonceret til på 123mc.dk, under de almindelige salgsannoncer. Ingen af de solgte auktions-motorcykler blev solgt til højere pris på auktionen, end den tidligere annoncerede salgspris. Dette er noget vi finder rigtig godt, set med forbrugerbrillerne på.

    Det bedste ved auktion er at man som køber selv bestemmer om man vil gøre en god handel, da forudgående markedsundersøgelse betyder indsigt, og derved de rigtige forudsætninger for at byde rigtig, og stoppe i tide.

    Vi er på 123mc.dk naturligvis ydmyge, og ønsker konstant at forbedre vores produkter så de bliver bedst for motorcykel-købere og sælgere. Hvis nogen har ideer til forbedring af auktionerne hører vi det gerne på kontakt@123mc.dk

    Med venlig hilsen
    123mc


  • #16   24. okt 2014 Man - dvs 123mc - undlader meget behændigt, at svare på den del, at man fortæller den ene part en ting og den anden part en helt anden ting. Vi kan vel kalde det et politikersvar.

    Det er eddersparkme ikke god stil, at køre det på den måde. Føj. I det mindste ved man da hvor man ikke skal handle så.


  • #17   24. okt 2014 123MC NU STOPPER I !
    De auktioner skal standses nu for vi købere ved ikke hvad vores motorcykel kommer til og koste når vi køber for vi er ikke selv herre over hvad vi byder og hvad pokker skal vi med et mere købested som kan betyde vi der har forstand på priser moske kan købe en billig mc? Vi gider ikke!


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.559
    #18   24. okt 2014 Det ville tjene 123MC at forholde sig til de kritiske spørgsmål- og områder som er påtalt tidligere i tråden! Indtil videre... tak for jeres politiske (korrekte) redegørelse, som desværre ikke i min optik kan bruges til noget som helst....


  • #19   24. okt 2014 Der blev solgt for omkring en million bikes, så det har ikke været en dårlig handel, for 123, dog har nogen forhandlere helt sikkert solgt til under indkøbspris.

  • #20   24. okt 2014 Og på en vammel og tåkrummende måde får man det næsten vendt til, at det er forbrugerens problem - det er også så svært, fordi der skal være fortrydelsesret, fordi det skal være så gennemsigtigt og fordi man vil gøre SÅ meget for forbrugeren, så har man valgt denne løsning. Gu' er det da røv. Det er da ene og alene for at booste priserne og gøre det til det diamentralt modsatte: på ingen måde gennemsigtigt og helt sikkert på kant med lovgivningen.

    Gad vide hvad forbrugerombudsmanden siger til den slags metoder..


  • rene J
    rene J Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 26
    #21   24. okt 2014 123mc jeres troværdighed er 0 her nu

  • #22   24. okt 2014 Glemte vidst før at tilføje, at de selvfølgelig også har de reneste hænder.

    Kære 123mc/magacin:
    I har helt ret, det er et problem når en forhandler byder på sin egen vare. Enten via en stråmand eller direkte. Men der hvor den i dette tilfælde hopper af for jer, er at i direkte opfordrer forhandlerne til selv at byde deres mindstepris.
    Så i fortæller forbrugeren der ikke er en mindstepris, og samtidig vejleder I forhandlerne i, hvordan de både kan sikre sig deres mindstepris, samt undgå reklamationsretten. Kan I selv se problemet? Ikke just noget der umiddelbart taler til forbrugernes sag.
    I taler med to tunger, endda i en sådan grad, at selv Ahmed Akari ville spørge jer hvad fanden i har gang i...


  • #23   24. okt 2014 Der er nok af dårlig undskyldninger fra 123mc

  • #24   24. okt 2014 Jeg fik at vide der er 0 gebyr hvis en forhandler ikke fik solgt eller en køber benyttede sig af retten til at returnere, eller sådan forstod jeg det, og at hvis en sælger bød sit eget hjem var det fuldt gebyr 10%.

    Men der var så også finten med at få en bekendt til at byde med, og så bagefter kunne han/hende fortryde købet, og sælgers gebyr var så 0.


  • #25   24. okt 2014 tak for et fint indlæg/tråd -> forbrugerombudsmanden ville være en muligdhed!


  • #26   25. okt 2014 ang at alle mcer er solgt til 35% (sorry 36%) under det beløb de stod til meget muligt men nå forhandleren så kun sælger til cvr er det minus ca -20-30% og de sidste kunne der nok forhandles om eller fåes udstyr med for i butikken

  • #27   25. okt 2014 Når en gammel forskruet "fighter" fra '91 bliver vurderet til 55.000,- er der ikke noget at sige til, at hammerslag ligger væsentligt under vurderingen. Vurderingerne er jo helt hen i vejret, for ikke at sige direkte vildledende..

  • #28   25. okt 2014 45.000 for en ZX10 fra 1988 kontra 50.000 for en ZZR1100 fra 1994, begge Carstens MC, hehe.

  • #29   26. okt 2014 Jajaja, klamt som i klamt, er vist det eneste man kan sige om det.

    Det er nok ikke MCG brugerne de er ude efter, for de fleste her ved godt hvad prisen er for en given MC, men den køber som ikke har støvsuget nettet for priser, bliver sgu med stor sandsynlighed snydt og det kan jeg godt blive harm over.

    Men jeg vil selvfølgelig gøre mit til at ødelægge 123mc ry og fortælle alle mine venner og bekendte, hvor de absolut ikke skal handle. Det er det gode ved disse tider med facebook og andre medier. Det er så usandsynligt let at få et firma til at fremstå som det de er, nemlig nogen platugler.

    Så indtil 123mc kommer med et ordentligt svar på de udmærkede kritiske spørgsmål, kan man jo lave sit profil billed om eller lave et link til denne side og indsætte den i sin tids linie med jævne mellemrum. De fleste herinde kende jo andre som køre MC og det vil hurtigt komme alle som er interesseret i MC for øre, hvor man nok ikke skal handle.



  • #30   26. okt 2014 Thomas, jeg synes du er hård i din kritik. Ingen har pligt til at handle hos 123mc. Hvis man vil undgå at blive snydt, så bør man undersøge markedet før man handler.
    Jeg tror faktisk ikke 123ms auktioner er så meget anderledes end alle andre. Folk er bare ikke klar over det. Man vil aldrig kunne undgå, at nogen byder prisen op for sælger. Men køber skal før man går i bud selv fastlægge en max. pris. Derved bliver man ikke snydt. Men mange lader sig gribe af spændingen og byder lige lidt ekstra. Derved bliver man snydt. Eller nærmere, - man snyder sig selv.


  • #31   26. okt 2014 Jeg har meget svært ved at se problemet men jeg er også meget liberal i min tankegang. I min verden er det frie valg vigtig, og i en auktion vælger køber selv hvor meget de vil betale. Mener kun der er en der bestemmer købspris og det er køber. Så er det ligemeget hvor køber handler, for vi danskere har heldigvis stadig muligheden for at sige nej tak.

  • #32   26. okt 2014 Martin S: Problemet er, at det reklameres overfor forbrugeren, som en auktion uden mindstepris. Samtidig bliver forhandlerne vejledt i, hvordan de kan sikre sig at få deres mindstepris.

  • #33   26. okt 2014 Gad vide hvor stor %-del af de motorcykler der var på auktion sidste gang der blev solgt til kunder og ikke endte med at blive tilbagekøbt af forhandleren.

  • #34   26. okt 2014 Jesper: Uanset alverdens naturkatastrofer har jeg et frit valg og bestemmer selv hvad jeg vil købe. Kan jeg gøre en god handel gider jeg købe. Er det en dårlig handel holder jeg snitterne. Så er jeg ret ligeglad hvad der ligger bag.
    Men igen så er jeg ret liberal og værdsætter individets ret til at vælge.


  • #35   26. okt 2014 Det er da klart at individet selv har ret til at vælge, men det skal jo foregå på et oplyst grundlag.

  • #36   26. okt 2014 Hvad mangler du af oplysninger, når du vil købe?

  • #37   26. okt 2014 Det er ikke at jeg mangler oplysninger, men at der bliver givet forkerte oplysninger, så som at der ikke er en mindstepris.

  • #38   26. okt 2014 Jamen, det er jo fuldstændig ligegyldigt.
    Hvis du ønsker at købe og har besluttet en max. pris på 20.000,- så byder du med. Men kun til de 20.000,- Bliver den budt højere op, så er du ikke køberen.
    Det der er vigtigt, er at man selv sætter en max.-pris og ikke byder over.


  • #39   26. okt 2014 Det er fudstændig ligegyldigt, det er stadig falsk markedsføring.

  • #40   26. okt 2014 Martin S: Hvad snakker du om?
    Valget om hvorvidt man vil købe en vare på en auktion til en given pris, har absolut ingen sammenhæng med det der er problemet i dette tilfælde. Altså falsk markedsføring.


  • #41   26. okt 2014 Selvfølgelig er det i kategorien falsk markedsføring. Det er overhovedet ikke til debat.

  • #42   26. okt 2014 det er vel også falsk markedsføring at vurderingen er ca dobbelt så høj som de faktiske værdi

  • #43   26. okt 2014 Hvad er en korrekt vurdering?
    Når jeg skal sælge, så mener jeg jo min cykel er guld værd, men hvis du vil købe den, mener du sikkert den er en bunke skrot.
    Så at sætte en reel pris er svært.
    På auktionen skal man selv være vurderingsmand og så byde ud fra det. Hvad andre mener den skal koste er ligegyldigt.


  • #44   26. okt 2014 Hvorfor oplyser de så overhovedet en vurdering?
    Igen, falsk markedsføring.

    Man skulle tro du havde forbindelser til 123mc sådan som du forsvarer dem.


  • #45   26. okt 2014 altså når en 10 år nyere en vudering skal jo svare til markedet og den så bliver vuderet til den pris en 10 år nyere samme model og samme model koster en vudering skal jo svare til det man ville få for den i en ulykke smiley

  • #46   26. okt 2014 problemet ligger jo i, de skriver til forhandler de kan byde prisen op så cyklen ikke bliver solgt til mindre end de selv vil, og at de fortæller køberne der ikke er en mindste pris så der er en chance for at købe en cykel til en god pris.
    Chancen er vidst ikke så god hvis forhandlerne ligefrem bliver opfordret til at byde prisen op.
    at folk selv styrer hva de vil give er en ting, men det ovenstående problem overgår det med flere længder i min verden.
    Jeg ville kalde det fusk.


  • #47   26. okt 2014 og når forhandleren så sætter en vudering der er højere end den faktiske byder ham der ikke har helt styr på moddeler/årgange og priser måske for højt

  • #48   26. okt 2014 Jeg har intet med 123mc at gøre. Men jeg har en del erfaring med auktionshandel.
    Selvfølgelig forekommer der helt tossede vurderinger, men igen,- man må gøre sin egen vurdering.
    Selv store auktionshuse som Brun Rasmussen vurderer også sommetider langt fra det hvad varen blev solgt til.
    En vurdering bør være sælgers bedste bud på hvad tingen bør koste, men man skal da være helt klar over, at hvis han sætter prisen lidt for højt, så tror mange jo også varen har den værdi. Derfor skal man gøre et stykke arbejde før auktionen for ikke at snyde sig selv.


  • #49   26. okt 2014 ja det er bare når det er så meget som det er altså en mc der forhandles til ca20k vuderes til mener det var 38k at den havde været vuderet til ca25 havde nok været til den høje side men stadig rimeligt

  • #50   26. okt 2014 Som jeg sagde i mit indlæg, så er det måske ikke herinde at man vil finde de fleste købere. Men markedsføringsloven er jo lavet for netop af beskytte folk som ikke kan/vil sætte sig ind i tingene og dem skal der vel også være plads til.

    Jeg kalder det fusk, når man foregiver noget andet end det som bliver lagt frem, ganske enkelt. Skriv hvad der foregård og oplys kunderne om det, så ser jeg ikke problemet, men så vil de jo ikke få de kunder, derfor er det fusk.



  • #51   27. okt 2014 http://www.magacin.dk/motorcykler/ny-stor-mc-auktion-starter-i-dag/ar6107/

    Piben har fået en anden lyd, nu reklammeres der ikke med mindste pris, og der står man skal gøre sit forarbejde ordentligt, ser ud til den her tråd har været med til at udarbejde en fair markedsbeskrivelse. smiley


  • #52   27. okt 2014 Ja, det ser bedre ud.


  • #53   27. okt 2014 Vurderingerne er dog stadig håbløse.
    En kawasaki en500 fra 2003 er vurderet til 25k
    En GPZ500 fra 1992 i meget lidt original stand er vurderet til 29k....


  • rene J
    rene J Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 26
    #54   27. okt 2014 der står da stadig uden mindste pris inde på auktionen

  • #55   27. okt 2014 Oven i købet understreget!

  • #56   27. okt 2014 Lange: Har din bekendte også fået en tilsvarende markedsføringsmail til 2. runde?

  • #57   28. okt 2014 Så længe de ikke forklarer sig her, på det som kritikken går på, er de hamrende utroværdige. Men tilliden er jo brudt, så for mit vedkommende kan de skrive hvad de vil. Man ved jo nu at deres hensigter er fusk og svindel. Næste gang undlader de nok bare at skrive det.

  • #58   28. okt 2014 #56
    det undersøger jeg lige


  • #59   28. okt 2014 Carstens MC havde 11 mc på auktion og de 8 blev solgt

  • #60   28. okt 2014 Ja men det jo så også ca 27% af de (formegengtligt)laveste priser der skal trækkes fra

  • #61   30. okt 2014 #56
    Der er tilsyneladende ikke rundsendt nye mails til 2. auktionsrunde så mon ikke vilkårene er som ved 1.


  • #62   31. okt 2014 Hvordan hænger det sammen, at forhandlere kan lægge leveringsomkostninger ovenpå hammerslagsprisen?

    Jeg troede Hammerslagsprisen var bruttoomkostningen for køber?

    På nogle af maskinerne er det jo lige før leveringsomkostningerne overstiger handelsværdien?


  • #63   31. okt 2014 Hvor står det Simon?
    Man får den jo bare uden plader, så er der jo ikke noget oven i vel?


  • #64   31. okt 2014 allan under annoncen

  • #65   31. okt 2014 Jamen det er vel kun ved salg på alm vilkår uden for auktionen?

  • #66   31. okt 2014 måske pas

  • #67   31. okt 2014 Den her står der ikke noget ved, men det gør der ved andre, men mener budsum er det som ryger fra kontoen ved købet.

    http://www.123mc.dk/kawasaki-zzr-1100/mcid-54078


  • #68   1. nov 2014 Hvad så med f.eks. denne her:

    http://www.123mc.dk/yamaha-yfz-750-r-mc-syd/mcid-79044

    SÆLGES ENGROS UDEN AFGIFT.
    Lev. omk.: 2.400 kr.

    ?


  • Carsten M
    Carsten M Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Svar: 44
    #69   1. nov 2014 FUP OG SVINDEL ! Men det kan ikke komme bag på nogen.

  • #70   1. nov 2014 Det ville klæ 123mc, at man fra starten havde sendt samme besked ud til alle og samtidig ikke hold noget skjult og der med spille på to heste ,Auktionen og 123mc savner al troværdig efterhånden.

  • #71   2. nov 2014 Tænker at nogen af annoncerne r taget direkte fra salgssiden og så er ikke redigeret i teksten, for der er ingen lev omkostninger så vidt jeg er orienteret.

  • #72   5. nov 2014 ved leveringsomkostninger snakker vi jo nr plade og klargøring. så det burde der ikke være noget af smiley som #71 siger.

  • #73   5. nov 2014 Der er INGEN lev omkostninger, med mindre du vil have forhandleren til at hente nr pl osv,
    Budsum = din pris


Kommentér på:
123mc auktion bag facaden

Annonce