{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
918 visninger | Oprettet:

Styrkontakter funktion? {{forumTopicSubject}}

Er ved at skifte til højt styr på min M800, og skal derfor forlænge alle ledninger og kabler. Der går to separate ledninger op til koblingen hvis funktion er at indikere om koblingen er trukket eller ej, da den kun kan starte når den er trukket.

Men jeg overvejer at slå den funktion fra, så jeg kan starte den mens koblingen ikke er trukket (så sparer jeg jo at forlænge 2 ledninger) men er der nogle der ved om det har andre funktioner end at vise den er trukket ved start? Altså sender den signal til gearkasse, motorstyring eller hvad ved jeg? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Styrkontakter funktion?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #1   25. okt 2014 Hvad årgang er den?

    På f.eks SV1000 / 650 fra 2005 og frem, er koblingen lig med mere konservativ tænding, hvor den på de tidligere modeller kun er en stel til startrelæet, hvor man derfor sagtens kan kortslutte den så den tror koblingen er trukket hele tiden.

    Du kan høre det på motoren.
    Når du holder i tomgang, trækker koblingen og sætter den i 1. gear, stiger den lige 100-150rpm i tomgang og lyder mere ubesværet. Hvis den gør sådan, SKAL du forlænge ledningerne.
    Hvis tomgangen bliver nøjagtigt hvor den er uanset om den er i frigear eller i 1. med koblingen trukket HELT ind, så kan du roligt kortslutte den - dvs ikke forlænge den...
    Test det gerne 10-20 gange - det tager kun 30 sek og så kan man nemmere høre forskel.


  • #2   25. okt 2014 Det burde den ikke gøre, sende siganal til noget, det er vel kun til den kontakt der sidder i grebet. Så jeg ville da bare kortslutte den, fortryder du er det jo kun de to ledninger du skal have fat i igen.

  • #3   25. okt 2014 Tak for svarene smiley vil lige prøve at kigge på det. Det er årgang 2008 smiley

    profilbillede
  • #4   25. okt 2014 På en Gsxr 1000 k8 kan man ikke få kodet en ny nøgle hvis de er luset sammen...

    Det koste mig en timeløn på et værksted at finde ud af det...

    Om det også gælder på din cykel er jeg ikke klar over..


  • #5   25. okt 2014 Nå - uanset.
    Så er det en sikkerhedsafbryder det sikrer du ikke kommer til at dreje nøglen så motoren springer i gang i mens du er i gear.
    Som du ved har du så meget moment at den snildt kan køre i tomgang i alle gear..!

    Har selv haft samme tanke (skøbelig lille kontakt)i løbet af årene på mine vx'ere men lidt farligt i mit tilfælde da jeg altid parkere i gear.
    Det er blot en lavteknologisk afbryder, så du slår ikke andet fra..
    Dit valg.. smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #6   25. okt 2014 Ja selve afbryderen er lavteknisk, men den KAN være forbundet til f.eks tændingsforskydning - som afsløres ved metoden jeg skrev om længere oppe...

  • #7   25. okt 2014 Hvilken motor løber ikke lettere når koblingen trækkes..?
    Stop det nu Sajmon.. smiley
    Tændingsforskydning..?
    Har absolut intet... Intet... Med dette at gøre.. Please...


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #8   25. okt 2014 Ikke når koblingen trækkes - men når den sættes i 1. gear MENS koblingen er trukket.
    Faktisk det punkt hvor den netop skulle løbe mere trægt fordi den står i 1 - så det er modsat, men den stiger stadig i omdrejninger fordi tændingen retarderes et par grader.

    Har han et ledningsdiagram, kan det nemt ses der - for så vil ledningerne fra kontakten begge gå ned til ECU, i stedet for bare at sidde i serie med stelforbindelsen til startrelæet, som det gør på mange ældre cykler.

    Så stop selv det der hvis ikke du aner hvad du ævler om... Please.... smiley


  • #9   25. okt 2014 Ved det tilfældigvis.. Derfor jeg beder dig stoppe med det ævl.. smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #10   25. okt 2014 Vi os det så... Please... Jeg kan ikke finde ledningsdiagram på sådan en, så jeg ved det ikke med sikkerhed.

    Jeg kan finde det på f.eks de to modeller af SV1000 - og der er forskellen på ledningerne som jeg skriver, og det kan afsløres på den måde jeg skriver højere oppe. Det er langt fra ualmindeligt at Suzuki genbruger kontakter, funktioner og andre dimser på tværs af modeller.


  • #11   25. okt 2014 Tue.. Blot for at afklare
    Din m800 2008 deler ikke konstruktion med den langt nyere konstrueret serie SV eller DL.
    Købte du din m800 fra ny, har du diagrammet.. Hvis ikke - og du syntes du mangler det, - sender jeg dig gerne et link..
    smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #12   25. okt 2014 Smid gerne linket her også.


  • #13   26. okt 2014 Blot lige for at runde af - har jeg nu sendt Tue det eftersøgte el-diagram på en PDF. fil - som vi i øvrigt alle kan hente sammen med alle mulige OG umulige Suzi-800 tips og triks, - hos de raske svende på..: www.suzuki800.com
    (når nu Sajmon beder om linket)
    god w-e..
    Solen er fremme og vi bør ikke sidde HER..!! smiley


Kommentér på:
Styrkontakter funktion?

Annonce