{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaring med bremseklodser?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #1   25. okt 2014 Sintermetal klodser er altid en frisk opgradering i forhold til standard.

    SBS / EBC har jeg kun gode erfaringer med.


  • #2   25. okt 2014 SBS er danskproduceret kvalitet. Det vigtigste er, at du vælger den type som passer til din motorcykel og din kørestil.
    Tjek kataloget her: http://www.sbs.dk/media/63025/sbs_01680982201_2014.pdf


  • #3   25. okt 2014 Hmmm.. Sandt nok.. Blot er Min erfaring der er mindre forskel i bid'et om det er sinter eller "grønne øko" klodser.. Det Handler mere om du vil have sliddet ligger i klodserne.. Eller på skiverne..??
    Sinter slider hårdere på skiverne..
    Så i min vurdering er jeg nået frem til det er billigere og ligeså godt at køre med grønne øko klodser (billigste knald klodser på e.Bay.uk.com) og så skifte dem 2-3 gange om året..
    Nemmere at skifte og bedre økonomi end at skifte skiver der i mit tilfælde koster 3200kr pr. Gang at skifte..
    (Det skal siges jeg heldigvis ikke har ABS.. Så måske det er anderledes hvis du har det..?)
    Blot til Info - have a Nice run.. smiley


  • Alex
    Alex Tilmeldt:
    nov 2004

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 23
    #4   26. okt 2014 Det er værd at tænke på hvordan du normalt kører.

    Lad os sige du kører morfar, så skal du have nogle normale standard klodser. De arbejder i det lave temperatur-range og klarer fint hurtige nedbremsninger. Men de overopheder og bliver gummi-agtige når man speeder hurtigt op og ned igen, nogle gange.

    Sintermetal er standardklodser der tangerer til sport.
    De bider bedst, når de er lidt varmere end standard og de kan bedre håndtere højere temperaturer og bliver ikke ligeså nemt overophedet.

    Og så begynder vi på Carbon klodser og andre esotisk materiale-klodser.
    De virker skidt, når man kører almindelig kørsel, men fantastisk når først de er bremset varme og de holder ved, i ekstreme forhold - lad os sige banekørsel, eller brian på Åboulevarden... hahaha..

    Og sidst uden for kategori er Organic-bremseklodser.
    De er piv-billige, de bider ikke så godt og skal skiftes hele tiden.
    De er monster ringe til forbremser, men de er faktisk at foretrække på bagbremsen, hvor man har brug for nogle klodser der ikke bider ligeså godt - eller ikke har brug for at blive så varme, som foran.
    Sidste ting, som er en fordel, er at fordi at man ikke bruger bagbremsen så meget og fordi de bliver slidt så hurtigt. Så passer det med at man skal skifte dem sammen med de sintermetal-klodser man benytter foran.

    En hurtig summering:

    Sintermetal foran, god allround, kan bruges i hverdagen og er ikke døds-antibremser i koldt vejr (Og ligesom de andre vil jeg anbefale SBS, Lucas og EBC)

    Carbon osv klodser, er faktisk kun til race. De er skidt ved alm kørsel.

    Organic klodser, anbefaler jeg bagtil. Brug dem foran, hvis du ikke har penge til standard eller sintermetal. (ca halv pris)

    En sidste bemærkning, ang slid på skiven.
    Jo hårdere du bremser - uanset klodser.
    Så slider det på skiven. Er der sintermetal eller carbon, i klodserne, slider den normale kørsels-mønster marginalt mere på skiven.
    Men hey, det er en sliddel og husk at skifte skiven, når den er ved minimums-mål.


    Jeg selv bruger sintermetal på alle mine maskiner - Selv den gamle Vespa fra 61, har SBS lavet Sintermetal bremseklodser til smiley




  • #5   26. okt 2014 Hvad er forskel på de sinter og andre?

Kommentér på:
Erfaring med bremseklodser?

Annonce