{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda vs Kawasaki
  • #1   4. nov 2014 Og med bedst mener du? Køreegenskaber, driftsikkerhed, optræk/effekt/motor...????

    Der er så mange parametre og folk vægter dem forskelligt! Eksempelvis skulle jeg ud og have mig en sports mc for et par måneder siden, jeg udelukkede ret hurtigt Honda, ikke fordi de ikke laver driftsikre MC`er, de laver måske endda de mest driftsikre, statistisk set over en bred karm - Men jeg synes de var for kedelige! Suzuki udelukkede jeg på grund af kvaliteten er deres Mc`er, synes klart der manglede de sidste 10% der skulle til for at få dem op på siden af Honda, Yamaha og Kawasaki! Så var der Yamaha og Kawasaki tilbage, Yamaha røg på grund af nogle helt specifikke problemer med gearkassen på den model jeg overvejede og så fordi de bare ikke har den drengerøvs aura over sig som kawa har! Så jeg endte med en Kawa maskine!

    Er det så den bedste - Måske, det er den for mig! Er det den mest driftsikre af dem jeg kiggede på, måske ikke! Er det den der kører bedst, hmmm, nej det er ikke den der er lettest at køre, den tilfalder konkurrenten fra Honda, men min Kawa er mange gange sjovere og mere udfordrende og langt mere sporty

    Og sådan kan man så blive ved at sætte allesammen op med hinanden på uendeligt mange parametre! Kort sagt, hvis du vil være sikkert, så skal du ud og prøve dem begge og gøre dig klart hvad du søger og hvilke egenskaber/parametre du vægter højest!


  • #2   4. nov 2014 Den med det sorte på... smiley :D

    Det er sgu da et svært spørgsmål, da det kommer helt an på dine præferencer...


  • #3   4. nov 2014 Det er drift sikkerhed og kvalitet

    Skal ikke bruges til bane
    Kun til fritid


  • #4   4. nov 2014 7-9-13 så kommer du ikke til at opleve nogen problemer med driftsikkerhed på de to maskiner der! Du skal naturligvis overholde service`s mv. med ellers så kan du med ro i sindet vælge den der tiltaler dig mest!

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.657
    #5   4. nov 2014 I tilfældet med crossmaskiner kommer det meget mere an på din sans for vedligeholdelse, end selve maskinen.

    Du skal sikkert handle brugt, så der skal du kun lægge vægt på at vedligeholdelsen er lavet korrekt og i tide, og at ejeren har styr på det.

    Forvent ikke at folk tager den slags specielt seriøst. De fleste vil hellere bare køre til lortet sprænger i luften, og så reparere det.


  • #6   5. nov 2014 det kommer an på hvad årgang du tænker på .. Kawa´en kører helt sikkert kanon .. specielt de sidste års modeller .. 2014 og 15 hondaerne, er super letkørt, hvad angår styre og køreegenskaberne ... CRF´en er kendt for at være noget af det stærkeste motor man kan få gennem årene, .. Hvis du kicker efter en ældre 08 og ned, så skal du finde dig en Honda .. men et godt råd; køb ikke en bike der har kørt over 30 køretimer .. og hvis du finder een som har kørt omkring 50 t, så vær SIKKER på at den har fået skiftet ALLE ventiler, stempel osv, . ellers kan du godt regne med at skulle smide ekstra 5-6000 kr efter den .. En ting at tænke på; en CRF 450´er kan køre 70 timer og over for hver ventil skift ..

  • #7   5. nov 2014 Nu har jeg selv en Honda CRF450 fra 05 kørt 50 timer, sagde ejeren til mig....
    Når man så begynder, at skille den ad for at skifte ting på den opdager man hurtigt den nok ikke kun har kørt 50 timer! (Ventiler, hjemmelavede pakninger, ødelagte pakninger, ødelagt gevind/dårligt gevind) ovs.

    Hvis du leder efter en ældre model, skal man nemlig være 100% sikker på hvad den har kørt og hvad der er blevet skiftet inden køb.

    Men vil så sige at en 4,5 ikke behøves at have skiftet ventiler eller stempel ved 50 timer, men det kommer igen an på hvor hårdt man kører. Min har nok kørt omkring 80 timer og stemplet er ikke engang sodet til på selve stempeloverfladen.


  • #8   5. nov 2014 Dem jeg havde kig på

    Kawasaki er fra 2007
    Honda fra 2008


  • #9   5. nov 2014 Casper har helt sikker ret ... Mans skal GODT nok kikke godt efter ...

    en KXF 07 og en CRF 08 .. jeg havde helt sikker valgt CRF´en ..klart pga holdbarhed .. men som Casper siger man skal være MEGET sikker på hvor meget den har kørt .. Rigtig tit bliver der sagt ; den har lige fået service, Nye ventiler osv ..

    SE kviteringerne !! .. et service ved ventil skift på en 250´er skal omfatte, pakningssæt, nyt stempel, knastlæde, ventiler, og på kawa´en nok også en plejlstang hvis den har fået lidt gas. Indsug ventilerne som er titanium, kan ikke slibes, så derfor skal der være en kvittering på afretning af ventil sæder også ..

    Hvis nogen "bare" har sat Nye ventiler I, uden at få slebet sæderne på et cylinderservice værksted, kan du godt regne med at de ikke holder ret længe

    Har lige lavet en CRF 250´ 2013 som IKKE havde overholdt service, og havde smidt plejlstangen .. resevedels pris, 13.000kr .. der er BARE ikke plads til løse dele I sådan en motor !!

    men kan du finde en cykel fra omkring 08 I god serviceret stand, er de top grineren .. fantastisk legetøj ...


  • #10   5. nov 2014 Tak for alle svar smiley

Kommentér på:
Honda vs Kawasaki

Annonce