{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.492 visninger | Oprettet:

hjælp!! tysk import:-( {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Håber i kan hjælpe mig.

Jeg står i det problem jeg har hentet 2 stk xs 400 i tyskland.

Har den ene toldsynet og synet, men synsmand gør mig opmærksom på jeg mangler 2 del af reg attesten. Den del hvor vægten står på. Fik ham overtalt til at gøre det alligevel, men han siger skat ikke godtager den mangler når jeg skal have den indreg? Hvad gør jeg nu? Kan ikke få fat sælger i tyskland. Har ringet til skat som siger den bliver afvist når den 2 del mangler..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp!! tysk import:-(
  • #1   14. dec 2014 Det er umiddelbart noget lort at mangle del 2!

    Er ikke klar over om det er muligt at kontakte en form for motorkontor i Tyskland og prøve at få fat i del 2 den vej rundt eller fortsætte med at prøve at få fat i sælger.

    Hvis det ikke er muligt at skaffe del 2 er cyklen som udgangspunkt ikke sig meget mere værd end at sælge i dele.

    Har hentet et par biler førhen i UK, der mener jeg at der var en grøn og en lilla del af reg. attesten.. havde man ikke begge dele med til Skat var der intet at gøre og bilen var ubrugelig.

    Så jeg ville virkelig prøve at kime sælger lidt mere ned.

    /Kasper


  • #2   15. dec 2014 Der er jo netop to delt registrerings attest for at undgå handel med køretøjer hvor man er i tvivl om ejerforholdet, så godt at høre at det virker smiley
    Bare surt at være den der ikke har styr på papirerne smiley

    Nu er det jo tyskland, så hvis du sender kopi af slutseddel og del 1 af reg attesten til det rette kontor så er jeg sikker på du kan få den sidste del tilsendt - hvis ellers der ikke er ugler i mosen. Det tyske politi eller det danske skattevæsen burde kunne vejlede dig i hvad og hvor du skal sende det hen.


  • #3   15. dec 2014 Prøv lige at finde ud af hvornår de er fra. For der kan være forskel. Jeg har fået toldet og synet en Intruder fra ´86 dog fra Holland. Der manglede del 2 også. Og det var et værre problem og ingen vidste noget. Så jeg måtte på nettet og læse. Finder ud af at reglerne for maskiner fra FØR 90 er anderledes og der ikke skal være nogen del 2. Del 1 samt export erklæring udgjorde de nødvendige papirer. Var endda inde på Hollands "motorkontor" hjemmeside og finde dokumentationen om ændringen. Tog det med i Synshallen og viste det der. Han ringede så til en eller anden chef... og efter noget tid - så ja - så vidste det sig jeg havde ret og fik maskinen synet. Men det stod ikke i deres manual..... THØ!!


  • #4   15. dec 2014 Du skal have fat på Zulassungszelle I Flensborg, og sige du har mistet den ene

  • #5   15. dec 2014 Nu er det jo gamle maskiner, forhåbentlig uden restgæld, tyskerne har den ene del af reg. att. deponeret i banken, sålænge der skyldes penge på køretøjet!

  • #6   15. dec 2014 Den lille reg skal altid følge køretøjet, vis der gæld i køretøjet har banken den store reg

  • #7   15. dec 2014 14.02.1Synsgrundlaget
    3) Den udenlandske registreringsattest eller anden dokumentation for køretøjets
    udenlandske registrering, hvis køretøjet er indført brugt fra udlandet. Toldattest
    kan ikke anses som dokumentation herfor. Hvis dokumentation ikke kan fremskaffes, skal der vedlægges tilladelse fra SKAT til at syne køretøjet uden at
    fremlægge dokumentation for tidligere registrering.
    For køretøj med EF-registreringsattest består dokumentation ved syn for tidligere registrering af den originale EF-registreringsattest (del I). EF-registreringsattesten
    består enten af to dele (mærket del I og del II) eller af én del (uden angivelse af del). EF-registreringsattesten skal bl.a. angive navnet på den udstedende medlemsstat med tilhørende kendingsbogstaver, samt - på den udstedende medlemsstats sprog - udtrykket »Registreringsattest (- del I/II)« og udtrykket »Det Europæiske Fællesskab« eller »Den Europæiske Union«.
    Til orientering kan oplyses, at EF-registreringsattesten – del II – ikke skal indeholde alle de køretøjsdata som kræves på del I, og at EF-registreringsattesten – såvel del I som del II hvis udstedt – skal afleveres ved anmeldelse til registrering.
    Kravet om tilladelse fra SKAT gælder også for køretøjer, der i udlandet ikke
    kræves registreret.
    Anden registreringsattest (end EF-registreringsattest) skal foreligge i original eller
    i original genpart.
    Alternativt kan foreligge en kopi af registreringsattesten, bekræftet af den udenlandske myndighed med stempel og underskrift.
    Visse lande udleverer ikke den tidligere registreringsattest (bortset fra EF-registreringsattest),
    og fra disse lande anses følgende dokumentation som tilstrækkelig,
    såfremt den forelægges i original:
    - Fra USA: »Certificate of Title«.
    - Fra Italien: »Certificato cronologico« fra PRA.
    - Fra Tyskland: »Fahrzeugbrief« (påført registreringsnummer og dato for første
    registrering).
    - Fra England: »Certificate of permanent export«.
    Dokumentation for tidligere registrering kan også være et brev fra den udenlandske registreringsmyndighed, der bekræfter køretøjets tidligere registrering i det pågældende land


  • #8   15. dec 2014 Tak for alle svar. Men hvad Gør jeg så nu? Tager fat i synshal og ber om hjælp?

  • #9   15. dec 2014 Brian b lige til dig er den toldet og synet. men han siger den ikke kan blive indregistreret?

  • #10   15. dec 2014 Har du læst svarene igennem???

    Ja for jeg regner dig ikke for at være småt begavet eller meget ung - selvom jeg ikke kan se din alder på din profil.

    Hint: Indlæg #4 lyder meget plausibelt, måske skulle du starte med at prøve der smiley
    Ellers har der aldrig været noget galt i at prøve lidt selv :-b


  • #11   15. dec 2014 Henrik

    Ikke specielt pænt skrevet. Men jeg vil blot forhøre om der er andre der har stået i samme problemstilling som mig.

    Det var jo en del nemmere hvis der var en der lige havde svaret. smiley Jeg beklager selvfølgelig hvis jeg har generet dig med mit indlæg.



  • #12   15. dec 2014 Som der står i bestemmelserne:
    "For køretøj med EF-registreringsattest består dokumentation ved syn for tidligere registrering af den originale EF-registreringsattest (del I)"

    "såvel del I som del II hvis udstedt – skal afleveres ved anmeldelse til registrering"

    Dvs. at man kan syne/toldsyne en cykel med del I, men man kan ikke få den reg. uden man også har del II.

    Det er ikke synshallen som kan give dig lov. Du skal have tilladelse fra SKAT eller skaffe dok. for tidligere reg. fra den udenlandske myndighed.


  • #13   15. dec 2014 Man kan sige at del I er det køretøjstekniske dokument og del II er dok. for ejerskabet.

  • #14   16. dec 2014 Hvordan er det nu? Har lavet en hel vejledning på det i sommers....
    Jeg kørte i synshallen med den del af attesten jeg havde samt den export erklæring der var med. Denne erklæring er ret vigtig, for den udgør dokumentation for at maskinen ikke er stjålet blandt andet. Det var også data om vægt der var problemet for mig og den manglende del selvfølgelig, så synsmanden ville ikke røre ved den. Som han sagde: Jeg kan da godt tjekke den er mekanisk i stand - og vurderer den til Told - med Skat vil ikke indregistrer den uden del 2. DETTE er usandt: Det er synshallen der laver Teknisk Syn og også Told Syn - OG det er dem der opretter maskinen til at eksistere med Dansk Registrering. Synshallen opretter et reg. nummer som man skal bruge når man så Told/Værdifastsættelses ansøger hos SKAT.
    Så jeg måtte hjem med en spildt prøveplade - en spildt tid i synshallen samt køreturen, selv om den nu var hyggelig nok.
    Fik læst og fundet dokumentation om det fra FØR 90. Ny plade, ny tid i synshallen og en ny køretur. Snakkede lidt med ansvarlig i synshallen og viste ham dokumentationen. Han ringede til en eller andet - og Bingo - ganske rigtigt. Maskinen blev så undersøgt og testet og vurderet, og jeg fik et registreringsnummer som skal bruges når man værdiansøger hos SKAT.
    Hjem og på nettet og ordne værdiansøgningen på maskinen. SKAT vurderer en pris og jeg fik et beløb som jeg kørte til SKAT og betalte for at få pladen straks. (Bemærk, du må ikke have gæld til det offentlige, for så vil de ikke lade dig betale på stedet; men betaler du over nettet kan du godt. Så får du en kvittering og kan så hente en Nummerplade på et Nummerpladeudleveringssted. Min brøde var en biblioteksbøde, som jeg så skulle betale først - Sjovt nok) smiley
    Og SÅ Fik jeg en nummerplade og måtte køre hjem smiley
    Men som sagt - Min maskine er fra Holland - Måske er det anderledes når den er Tysk.


  • #15   16. dec 2014 @ Mathias - det er vel som man læser det....

    Bliver bare nemt irriteret på uhjælpelige folk der hellere vil bruge timer på at skrive det ene indlæg efter det andet istedet for at prøve det der allerede er foreslået smiley

    Hvis du føler dig stødt over det - so be it smiley


  • #16   16. dec 2014 Brian B læs nu for helvede det der står.

    For køretøj med EF-registreringsattest.
    Det er den tyske.


  • #17   16. dec 2014 Der står ordret i bestemmelserne at:
    "Den udenlandske registreringsattest eller anden dokumentation for køretøjets
    udenlandske registrering, hvis køretøjet er indført brugt fra udlandet. Toldattest
    kan ikke anses som dokumentation herfor"

    § 32. Ved fremstilling til syn af et køretøj, der ikke tidligere har været registreret her i landet, eller som senest har været registreret efter de særlige regler om forsvarets eller redningsberedskabets køretøjer, skal fremstilleren aflevere:
    3) Den udenlandske registreringsattest eller anden dokumentation for køretøjets
    udenlandske registrering, hvis køretøjet er indført brugt fra udlandet. Toldattest
    kan ikke anses som dokumentation herfor. Hvis dokumentation ikke kan fremskaffes, skal der vedlægges tilladelse fra SKAT til at syne køretøjet uden at
    fremlægge dokumentation for tidligere registrering.


  • #18   16. dec 2014 Det foregår på nettet.
    Jeg har fået indregget flere. Der har skat ikke bedt om kopier eller de originale attester, da det hele ligger digitalt fra toldsynet. Medmindre jeg husker helt forkert!
    Jeg har ihvertfald et par tyske og svenske regattester liggende

    Så er den toldsynet, burde du kunne få en pris..
    Du søger om en afgift via dit nemid...


  • #19   16. dec 2014 Har fået papir på det med afgift. og den var 0 krav da den var veteran. men de siger det går galt ved indreg.

  • #20   17. dec 2014 Steen P:
    Og det mener du fordi Holland (Nederlandene) ikke var medlem af EF ? De var medlem fra 1952. Og som jeg skrev, så stod det IKKE i synshallens manual - at der var andre regler for maskiner fra før 1990. Som sikkert indeholder det samme som det du har kopieret fra. Og "tal" så lige ordentligt! Det er jo skrevet i bedste mening for at hjælpe manden. Og har jeg ret..... så forlanger jeg en undskyldning og en øl i lufthavnen hvis vi engang mødes der smiley


  • #21   17. dec 2014 Jeg er meget glad for alle svarene. Jeg håber det lykkedes. smiley

  • #22   17. dec 2014 Ring evt politi i Padborg, der sidder en som rådgiver i slige sager, han har stor viden om forholdene inden for motor.

  • #23   17. dec 2014 Ring nu bare til motor kontoret i fl, så det gamle kan meldes savnes så du kan få et nyt

Kommentér på:
hjælp!! tysk import:-(

Annonce