1.805 visninger
|
Oprettet:
Få cc og turbo? {{forumTopicSubject}}
.. Måske er fremtiden el MCer, men ville det give nogen mening, at man også indenfor motorcykler, brugte trykladet motorer på en lille motorvolumen, ligesom det er med biler?
sep 2009
Følger: 3 Følgere: 46 MC-er: 5 Emner: 193 Svar: 634
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 76 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.797
hvis man vil køre race på en mc, så er det utrolig vigtigt at når man holder gashåndtaget i en fast position, så skal momentet på baghjulet ikke ændre sig ret meget før der skal korrigeres, og det er lige præcis hvad man kan risikere med en lille turboladet motor.
hvorvidt der i fremtiden kommer løsninger på dette kan jeg ikke svare på, men jeg så en video hvor Jay Leno kørte i en ford focus, der havde fået et system der fjernede turbotøven ved hjælp af batterier og en "blæser" der pustede liv i turboen inden motoren kunne nå det. det fjernede tøven fuldstændig lod det til.
det system på en mc kunne godt virke, for ellers er vejen til trykladning nok nærmere kompressor, og det giver sjældent bedre effektivitet.
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 377 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.710
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 228 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.593
Formålet med en lille trykladet motor på en bil, er jo at klemme så mange km/L ud som muligt. Det er de færreste motorcykler (hvis overhovedet en eneste) hvor dette er hensigten.
...Og det er da SLET IKKE det de har haft i tankerne med den nye Kawa
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 377 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.710
aug 2007
Følger: 54 Følgere: 104 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 226 Svar: 3.256
Så er det en 1000cc med 300 hk..:-)
feb 2006
Følger: 177 Følgere: 166 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.552
går i overvejelser med at bygge det , men ikke mere 1/5 ca.20hk mereffekt , kørbarheden er vigtigst
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 377 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.710
sep 2009
Følger: 3 Følgere: 46 MC-er: 5 Emner: 193 Svar: 634
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.725
feb 2006
Følger: 177 Følgere: 166 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.552
aug 2005
Følger: 132 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.329
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.725
feb 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 36
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 827
Jo man kan benytte sig at lidt færre cc, men hvorfor have en 500cc med turbo når man kan have en 600cc uden turbo, hvor man så vil få samme antal hestekræfter, lavere vægt og slippe for turbolag?
Kawasaki H2R er et lidt særligt tilfælde, men der er vi jo også oppe i så mange hestekræfter at det pludselig giver mening med en kompressor, da man ellers har vanskeligt ved at få så mange hestekræfter ud af en så lille motor uden tryk.
Men 50-150hk? Hvorfor dog? Dyrere, tungere og turbolag. Kompressor er uden turbolag, men tager tilgængel en god portion af motoren ydelse, hvilket sætter den under yderligere pres, hvilket igen gør motoren dyrere og/eller tungere
feb 2014
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 291
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.028
Kawa's vandscooter er på 1498cc og yder 310 HP og er irriterende hurtig
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 377 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.710
Du tager åbenbart også fejl.
Jeg er ret sikker på at den jeg så hos KMSC var en 1400 ccm med 220 eller 240 hk, sidste år.
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.028
Kawasaki har ikke lavet PWC mellem 1199 og 1498cc og den mindste med supercharger yder 250 hp ( 250x model)
okt 2004
Følger: 23 Følgere: 27 MC-er: 4 Emner: 64 Svar: 987
feb 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 36
aug 2005
Følger: 132 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.329
dec 2004
Følger: 38 Følgere: 38 MC-er: 5 Emner: 23 Svar: 1.076
aug 2005
Følger: 132 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.329
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.028
En vandscooter sejler jo modsat en MC ( med 170 HP) næsten konstant med fuld gas, vi har jo masser af vand, ingen trafik, og fri hastighed, samt topfarten er ca 120 så det er ikke vindtrykket der gir problemer...
aug 2005
Følger: 132 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.329
jeg forstår din argumentation, men hvad f..... har alle de her vandscootere at gøre i en streng der handler en smule om el og dernæst mest om turbo eller ccm på MOTORCYKLER
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 377 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.710
jun 2013
Følger: 18 Følgere: 11 MC-er: 6 Svar: 510
Men Horex opgav deres vr6 med tryk, og nu er det gået helt i stå for dem. Og med den pris Kawasaki forlanger for deres h2, så er der nok ikke den store fremtid i det.
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 377 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.710
aug 2005
Følger: 132 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.329
Det er jeg mindst lige så klar over som du, men de to seneste indlægviser at det er der slet ingen grund til
dec 2004
Følger: 38 Følgere: 38 MC-er: 5 Emner: 23 Svar: 1.076
aug 2005
Følger: 132 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.329
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 32 MC-er: 11 Emner: 82 Svar: 3.017
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.725
Hovedsagen er nok at det er for dyrt og producere. Det er grunden til vi ikke ser det noget mere. H2 ser jeg fra kawasakis side som en demonstration af et samarbejde af forskellige afdelinger i Kawasaki heavy industries kan formå sammen med deres MC afdeling!
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 377 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.710
Alle kom jo med turbo undtaget Suzuki, og ingen fortsatte jo trenden, alle cyklerne er lidt dyrere end andre i denne årgang som brugte i dag, men fakta er at det ikke blev nogen succes for nogen dengang, måske lidt for Honda, men kun pga de var først, men dengang 100.000,- for 70-75 hk, det var en NO GO.
aug 2005
Følger: 132 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.329
Jeg kan sådan set godt forstå din undren, det er en perspektiverende påstand fordi det har noget mere relevans end 300 eller 310 i vand - - - -
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 32 MC-er: 11 Emner: 82 Svar: 3.017
300kg touring bamse til 170hk, som ca ligger 135hk på rullefelt
hvad det har med turbo og små cc at gøre forstår jeg ikke . Det er måske længe sidden du har nævnt det sidst
aug 2005
Følger: 132 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.329
jun 2013
Følger: 18 Følgere: 11 MC-er: 6 Svar: 510
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.028
Det har du ret i tror Allan er blevet lidt søsyg.. Men han mener det godt
feb 2006
Følger: 177 Følgere: 166 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.552
jun 2013
Følger: 18 Følgere: 11 MC-er: 6 Svar: 510
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 377 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.710
Hondas første var en CX500, CX650 Turbo erindrer jeg ikke at have set.
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 377 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.710
Få cc og turbo?