{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.397 visninger | Oprettet:

Veteranafgift {{forumTopicSubject}}

Jeg plejer at have styr på det, men reglerne er ændret. Er der nogen der helt præcist kender afgiftsreglerne omkring import af veteranmotorcykler? Ikke som de var, men som de er nu, og gerne med henvisning til lov og paragraf. Jeg har brugt timer på SKATS åndssvage hjemmeside, og logget ind og ud med Nem-id utallige gange undervejs.
Helt præcist handler det om en BMW R100 med sidevogn fra 1980.Jeg vil gerne vide hvordan afgiften beregnes, inden der skal forhandles pris.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Veteranafgift
  • #1   18. dec 2014 Hvis den ER 35 år eller derover så er der ikke afgift på en motorcykel ved import. Dette er jeg ihvertfald blevet oplyst om.

  • #2   18. dec 2014 40% af nyværdi . Veteran når 1 reg min årstal = 35 år

  • #3   18. dec 2014 Husk at hvis nyprisen minus 40% giver mindre end ca 8700 er det under bagatelgrænsen, og dermed bliver den afgiftsfri.
    Hvis du vil købe en sidevognsknallert skal du være sikker på at der er TüV eller lignende på den, ellers bliver den ikke indregistreret i DK., Løb ind i det problem da jeg havde kig på en XS1100 med EZS sidevogn fra Holland..


  • #4   18. dec 2014 Afgiftsgrundlaget er 40 % af den oprindelige afgiftspligtige værdi.


  • #5   18. dec 2014 sad på tlf før ,så link kommer her , værsgod : http://www.tax.dk/jv/ea/E_A_8_1_5_3_2.htm

  • #6   19. dec 2014 Så man skal altså finde ud af hvad dyret kostede i fx 1974 og hive 40 procent af ? Eller hvad ? ?


  • #7   19. dec 2014 JM . Ja korrekt.

  • #8   19. dec 2014 Det gør det immervæk besværligt. Jeg skal altså finde ud af hvad en BMW med en EML sidevogn, små hjul, centerstyring m.v. kostede i Holland for 30 år siden?

    Jeg tror næppe den kan gå som veteran, for selvom den blev ombygget af et prof firma og har været registreret i Holland som den er hele tiden, er den jo ikke som da den forlod BMW fabrikken. Jeg troede egentlig at hvis den var registreret i Tyskland eller Holland, eller et hvilket som helst andet EU land, så skulle de danske synshaller godkende det, hvis den ellers kan lyse og bremse. EU har sat grænsen ned til 30 år, og det må da så også gælde her?.

    Det er også plat umuligt at bygge en i Danmark, for selv om man finder f.eks.en R60 eller lignende og den tilhørende Steib sidevogn - som BMW selv leverede den med på bestilling - vil BMW Danmark ikke give den nødvendige attest. Lorteland..


  • #9   19. dec 2014 Har Eu ikke vedtaget, at veteran er 25 år nu, eller husker jeg forkert

  • #11   20. dec 2014 Så vidt jeg ved skal der ikke betales afgift af ekstraudstyr, heriblandt sidevogn. Så du betaler kun afgift af cyklen.
    Problemet er at hvis ikke der tüv godkendelse på sammenbygningen så bliver den ikke godkendt i DK..


  • #12   20. dec 2014 det er ikke den hollandske pris ,men den danske du skal bruge . ift afgift er det 35 år i DK.

  • #13   20. dec 2014 Findes der en hjemmeside hvor man kan se hvad de forskellige cykler kostede i fx 1969..


  • #14   25. dec 2014 @10. Takker Ivan, jeg kigger der.
    Jeg ved godt at man i dag, hvis man har TÜV kan syne og toldsyne motorcylen først, og derefter komme med den tilhørende sidevogn og få det synet samlet eller med flere udførelser. Man skal så sørge for at få en faktura (så lille som mulig) på motorcyklen, og en (så stor som mulig) på sidevognen. Der kørte et par grimme sager for et par år siden, hvor folk kom til at betale afgift af det hele, også af den MC de allerede havde betalt afgift af en gang hvis køretøjet var ændret så det ikke kunne køre solo (små hjul, andet efterløb o.s.v.).

    Jeg havde kig på en R75 til en fornuftig pris, og ville så finde en Steib sidevogn til den, for sådan leverede BMW den på bestilling dengang, og begge dele er helt klart veteran. Heldigvis checkede jeg det lige, for det viser sig at BMW ikke giver en fabriksattest på den motorcykel og den sidevogn de selv leverede, medmindre det blev leveret sammen i sin tid, og så er det jo ligegyldigt for så er den registreret sådan her eller et andet sted.

    I Tyskland, og Danmark, tror ejerne af gamle BMW gespanne at de er lavet af guld, og så er det faktisk billigere at finde en rigtig nedbygget af nyere årgang i Tyskland eller Holland, og så tage registreringsafgiften som alm. brugt. Den er så bedre at køre på, men jo ikke noget klassisk.
    Man kunne jo også få en ven til at registrere den på tyske plader. Så må man køre alt det man vil fuldt lovligt, bare ikke her. Det her land vader sg'u snart rundt i østrogensuppe til halsen.


  • #16   25. dec 2014 Det er vel derfor at alm. Menisker ikke kan selv regne den ud , det giver plads for fortolkninger for skat selv

  • #18   25. dec 2014 Ja velbekomme , trådstarter ! en fornøjelse at hjælpe ,når det bliver værdsat og fulgt op af trådstarter smiley

  • #19   26. dec 2014 Er der en her der kunne forestille sig afgiften på en suzuki gxf 1100 fra 89

  • #20   26. dec 2014 Jeg fandt det her fantastiske sted i England. Han oplister alt om BMW fra Ruder Konges til og til i dag, OG med de gældende detailpriser i Tyskland da modellen markedsføredes. Det giver jo et godt fingerpeg om hvor man ender.

    (link fjernet)

    Nu mangler vi kun at støve en tilsvarende side op for englændere, japanere og H-D.


Kommentér på:
Veteranafgift

Annonce