{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.946 visninger | Oprettet:

Thi kendes for ret, du har kørt for stærkt.:-( {{forumTopicSubject}}

29 dec, måtte jeg overlade kørekortet til en ellers venlig anklager.. 251,68 kmt på den jyske motorvej er tydeligvis for hurtigt..

Om et par uger kommer der et lille girokort pålydende 13.000kr..

Så vi ses på vejen D. 29 juni når et køreprøven igen er bestået...

Kør som i vil, men sørg nu for satan for ikke at blivet stoppet..:-)

Godt nytår..:-)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Thi kendes for ret, du har kørt for stærkt.:-(
  • #1   31. dec 2014 Håber da du fik det på film smiley


  • #2   31. dec 2014 Ja jeg overhalede en civil sort bmw 330, som pludselig lå i røven på mig, med en masse blå blink...

    Og der var optaget en ganske fin film af min præstation, desværre måtte jeg ikke vå den udleveret..


  • #3   31. dec 2014 Fik du den så med hjem på DVD eller får man ikke engang det for 13k smiley min nye maskine kommer aldrig op på de hastigheder. men har da selv lagt med 220 på speedo på min Gode gamle ZXR;)

  • #4   31. dec 2014 Er der stadig 5 års prøvetid efter en ubetinget frakendelse ?


  • #5   31. dec 2014 Over 200 kmt koster det 6 mrd ubetinget frakendelse..

  • #6   31. dec 2014 Ja det er jeg med på, men efter en ubetinget frakendelse er der vel en prøveperiode hvor man ikke skal dumme sig igen?

  • #7   31. dec 2014 det er egentlig billig sluppet, i norge ville du sgu blive halshugget for det

  • #8   31. dec 2014 Når jeg generhverver så er straffen udstået så ingen prøve tid til mig efterfølgende..

  • #9   31. dec 2014 ja jeg kan lige så godt sige det når du har lagt kortene på bordet

    min bremseforstærker på bilen stod af i Horsens V op ad motorvejsafkørslen i sydgående retning, nå snakke snakke med de gamle og mekanikeren, så luskede jeg lige så stille hjem uden bremseevne der var værd at råbe hurra for

    ca 100 km


  • #10   31. dec 2014 Så er du sgu sluppet billigt. Det er et helvede at skal holde sig i skindet 3-5 år efter forseelsen.

  • #11   31. dec 2014 Der må jeg sige, at den frakendelse var på sin plads. Man ligger ikke med over 200 km/h på motorvejene i Danmark. Det er den slet ikke gearet til, så tag dog på bane eller kør ned på autobahn i Tyskland hvor trafikken er gearet til den type hastigheder... Lad det være dig en lære streg smiley husk, at til sidst kan du ende med, at få dit kørekort frakendt for bestandigt, og det ville være ret træls. smiley

  • #12   31. dec 2014 Syntes nu 6 mrd. På cykel heller ikke er så spændende..

    Med det er en kalkuleret risiko, og må erkende jeg tit bruger de fleste af de 200 hk min knallert har...

    Så det er vel fair nok at få en bøde for det nu..


  • #13   31. dec 2014 Thomas K:
    Den skulle kunne bremse lige så godt, du skal bare trykke meget hårdere på pedalen, da der ingen servo assistance er.


  • #14   31. dec 2014 Håber du har på skrift at der ikke er noget prøvetid. For hvad jeg kan se ved søgning, er det normalt at en ubet. frakendelse følges af en prøvetid som fastsættes af retten typisk mindst 3 år.

    https://www.sikkertrafik.dk/Raad-og-viden/I-bil/Boeder-og-straf/frakendelse-af-koerekortet.aspx



  • #15   31. dec 2014 Det ser sq ud til du har ret Steen.. Så har jeg fået forkert information i retten..:-(

  • #16   31. dec 2014 Det tror jeg desværre også!
    Har selv prøvet de 3 års pr.tid efter en bet.frakend. Jeg turde sgu næsten ikke sætte mig på kværnen før den var udstået !


  • #17   31. dec 2014 Nu er der heldigvis ikke så meget politi her oppe...:-) men det er godt jeg har solgt min liter racer og købt en mere fornuftig cykel..

  • #18   31. dec 2014 Jeg har også lige købt en Motard istedet selvom min ZXR holder nede i garagen skal den sælges smiley

  • #19   31. dec 2014 Nicky.
    Respekt! Ikke noget klynkeri og panserne er nogle svin og den slags.

    Du er sgu et mandfolk. Håber tiden flyver for dig, så ventetiden ikke føles for lang.


  • #20   31. dec 2014 allan fandt det lidt svært, bremsepedalen var hård som ind i helvede, jeg kunne slet ikke trykke hårdt nok

  • #21   31. dec 2014 Tak Kim... Selvfølgelig er det ærgerligt, men de passer jo bare deres arbejde, og alle i procesen har været rigtig flinke...

    Skulle faktisk først ha været i retten i midten af februar, men så havde mc sæsonen jo stort set været slut... Så jeg fik den flyttet 6 uger frem...

    Ganske pænt af det danske retsvæsen..


  • #22   31. dec 2014 Øv øv, men ja. Sådan er det jo smiley

    Der var en længere oppe, der skrev at de danske motorveje ikke var bygget til disse hastigheder. Så spørger jeg, hvad er forskellen på Danmark og Tysklands motorveje ud over hastigheds politikken?

    Jeg kunne nu også være fristet til at afprøve tophastigheden, hvis det var en nogenlunde tom motorvej.


  • #23   31. dec 2014 Jeg har både kørt på bane og i Tyskland på knallerten... Men så tomme som de nordjyske motorveje til tider er, så er det klart at foretrække...

    Har ofte kørt Frederikshavn/ Ålborg (60 km) uden at møde over 20 biler...

    I et færgetræk er det selvfølgelig en helt anden sag, og der bliver der også kørt efter forholdene..


  • #24   31. dec 2014 Så tag Hjørringmotorvejen der kan du næsten køre både frem og tilbage uden at møde nogen.

  • #27   31. dec 2014 Hvorfor gav du ikke mere gas? Selv min gamle 1000'r kan køre fra dem^^

  • #28   31. dec 2014 Det har jeg også tænkt over, men da jeg først opdagede de blå blink, lå han lige i røven af mig... Der var det ligesom forsent...

    Desuden kunne de tyde min plade på videoen, så det er bare at smile og betale..:-)


  • #29   31. dec 2014 Da det skete for mig, valgte jeg at geare 2 ned og fuld skrald frem. Man når at tænke skal jeg holde ind eller? Fuck det!

  • #30   31. dec 2014 Man skal vælge sine kampe, og den her var slet ikke min, havde jeg kørt fra ham, hvilket nok kunne ha ladet sig gøre...

    Så havde det nok kostet lidt mere end de 13.000...


  • #31   31. dec 2014 Synes faktisk det er fedt at du anerkender dit "nederlag" herinde! smiley

  • #32   31. dec 2014 Normalt hører man jo kun de såkaldte seje sidde og klynke over deres bøder, mens de hulkende mener det er retsystemet, samfundet og ikke mindst alle andres skyld, at de blev taget i at kører for stærkt!
    If You can't do the time, don't do the crime!!
    Stort bifald herfra for at tage det som en mand!!


  • #33   31. dec 2014 Mister man bil kørekortet samtidigt?

  • #34   31. dec 2014 Det hele ryger... Og pladen var endda fuld... Men det hele kommer tilbage når jeg består køre og teoriprøve... Om 6 mrd..:-)

  • #35   31. dec 2014 Det er en joke ik´ Allan?


  • #36   31. dec 2014 Ja du skal bare ikke dumpe 3 gange

  • #37   31. dec 2014 og du er jo på banen igen i starten af sommeren, så det går nok. men syntes godt nok det er nogle kraftige bøder de uddeler .. som andre skriver, så har du taget det som en mand.. mvh hc

  • #38   1. jan 2015 SE! det er derfor jeg kørte fra dem:P

  • #39   1. jan 2015 En kammerat og jeg blev stoppet ved Aarhus, på vej fra Kalø træf, vi lå på plus 200, vi blev stoppet af hver sin video betjent.. Jeg blev målt til 144, han til 149 smiley Vi fik begge et klip.. Det bedste af det hele kommer her, min bøde har været i retten en tur, min bøde lyder på 3000, og ingen klip smiley Det har de glemt at få med <];)

  • #40   1. jan 2015 Øv, men hvis bare du holder kæft med at have fået snuppet kortet, så skal jeg nok lade være med at sige noget, så hvis det ikke rygtes går det nok alligevel smiley godt nytår til alle--------------------

  • #41   1. jan 2015 Ja, hatten af for at du tager det som en mand, som du selv skriver er det en kalkuleret risiko - Når du får kort til cyklen igen, så smid en besked, jeg kører indimellem mod det nordjyske på min Zx6r 636, så kunne man jo trille en tur!

  • #42   1. jan 2015 Kører man på de jyske motorveje på en dag hvor tyskerne ikke har skiftedag i sommerhusene, og i dagstimerne hvor jyderne kører på marken, så er +200 på en jysk motorvej ikke uforsvarligt.

    Øv med de 6 måneder. Det er først når det sker gentagende gange du skal finde en anden type MC.


  • #43   1. jan 2015 Ligger man og kører 251 km/t, så er det sgu helt fint med mig, at man mister retten til at kører noget større end en trædecykel.

    Kald mig bare halv gammel og knotten, men det er sgu med andres liv og helbred på spil, og ikke kun dit eget, så håber det er en lærerstreg for dig..


  • #45   1. jan 2015 Når frakendelsen er på mindre end 3år skal man kun bestå en orienterende køreprøve, normalt i personbil.

  • #46   1. jan 2015 Det var en dyr dag Nicky, samme dag blev jeg nuppet af en Audi A6 i civil, jeg slap dog med 2 klip og 8500kr i bøde ?? har også solgt liter cyklen og købt en Harley, det er pludselig blevet meget spændende at køre over for gult lys..

  • #47   1. jan 2015 Triumph:
    Jeg mente at vide at det hele røg, men da meldingen kom så kækt, så troede jeg et kort øjeblik at han var sluppet.

    Kender en som mistede det på fart og dumpede 2 gange til orienterende prøve og mistede alt, bestod 3 gang og fik alle, hele pladen, sat på igen. Han ved også godt at alt hans held er brugt op nu, efter gennem mange år at have kørt som et svin.
    Det var 85 i 50 km/t zone.


  • nicki r
    nicki r Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 66
    #49   1. jan 2015 Du skulle have smæk af en livstidsfange for det stunt der, synes du er sluppet for billigt

  • #50   1. jan 2015 Du skulle ha frakendt kørekort for altid og bundet din højre hånd om på ryggen, du tænker slet ikke på andre og hvad der vil kunne ske med dem, har ingen respekt for sådan nogle tosse hoveder

  • #51   1. jan 2015 det er fandme da ikke noget at skilte med som en slags blær. Fy for den en dårlig smag i munden du BURDE ...

    og nej folk skal ikke køre som de vil så ville vi fandme have dødsfald 3 gange ugentligt. Tænk jer om og ikke som trådstarter her - det er typer som dig der giver alle os andre et dårligt ry.


  • #52   1. jan 2015 Det er faktisk lige som i gamle dage når folk kørte spritkørsel fordi de sagde "jeg kan godt køre bil så du skal ikke bekymrer dig om mig!"

    Nej din store idiot - vi er pisse ligeglade med dig din klaphat, det er alle dem du jordre på fortorvet når du mister kontrollen vi er bekymret for.

    Brug dog øverste etage.


  • #54   1. jan 2015 Der er prøvetid..... Sådan er det....Desværre..

  • #55   1. jan 2015 Iøvrigt friskt kørt...


  • #56   1. jan 2015 Jeg vil meget nødigt sættes i samme bås som dem der køre sprit... Det tager jeg selv stærkt afstand fra...

    Enig, det er ikke det smarteste at køre så stærkt... Og straffen skulle måske også være hårde...

    Men jeg køre kun stærkt der hvor der er plads til det, dvs motorveje hvor jeg så vidt mulig er alene...



  • #57   1. jan 2015 Det er ret sjovt at læse Jeppe M's beskrivelse af sig selv:

    Ualmindeligt tålmodig, sympatisk og afslappet person.

    God griner smiley


  • Mike J
    Mike J Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 7
    #58   1. jan 2015 Jeppe M og Erik T

    Manden indrømmer blankt at han har lavet noget ulovligt og tager sin straf for det uden pis.. Så det er ikke ham i to skal brokke jer til hvis i mener at straffen ikke er hård nok. Så stop jeres sure gammelmands brok her og brok jer til myndighederne hvis i mener straffen ikke er hård nok.


  • #59   1. jan 2015 Jamen hvis man ikke må eje en mc der kan kør for hurtigt skal vi vel alle bare have en 125 ccm der maks går 120 på toppen? folk der køber en Ferrari eller Lambo køre jo heller ikke kun 130 altid eller 110. hvis man ikke finder sin indre drengerøv frem en gang imellem så skulle man måske overveje om man bare skal sætte sig i sin stol med sin pibe og brokke sig over alle andre

  • #60   1. jan 2015 Selvfølgelig kan det også gå galt når man kører på de nordjyske motorveje, men med farer for at blive haglet ned af Jeppe M og Erik T, vil jeg godt krybe til korset og indrømme at jeg selv flere gange har prøvet at give cyklen max gas, man vil da gerne vide hvad den kan rende, og ja jeg er en klaphat og skulle nok have kappet min højre hånd af,not.

  • #61   1. jan 2015 øv øv surt

  • #62   1. jan 2015 Jeppe M

    Er der fortov langs de Nordjyske motorveje?


  • #64   1. jan 2015 Det skulle forbydes dem at køre i sådanne biler.
    Håber du smutter glat igennem prøverne.


  • #65   1. jan 2015 @62 - så spritbilister er ok, så længe de holder sig til motorvejen.

    Jeg ved ikke hvem der har bedst styr på køretøjet, men med +250 km/t blandt andre biler/motorcykler har du alt andet lige en kende mindre responstid.... Ganske som var din reaktionsevne nedsat f.eks på grund af alkohol.

    Og skulderklap lige frem smiley


  • #66   1. jan 2015 Ronni.

    Den her tråd drejer sig vel om at køre for hurtigt på motorvejen. Den drejer sig ikke om spirituskørsel eller folk, som bliver kørt ned på fortovet af spritbilister.

    Nicky valgte at køre for hurtigt. Det havde en konsekvens. Nicky accepterer konsekvensen. Ingen kom til skade.

    Spirituskørsel er ikke et issue her.


  • #67   1. jan 2015 #65 sådan er det jo... mange ting burde ifølge folk være forbudt og sindsyg ulovlige - men lige de regler man selv bryder, der har man jo ik gjort noget særligt... på mcg er 200+ ofte helt fint bare man har udstyret på. Snakkede med en der mente der var total vandvid at køre i shorts, 3 dage senere kørte han 190 på landevejen, (men han havde jo udstyr på).... i øvrigt mente han også man burde miste pappet når man snakker håndholdt mobil under bilkørsel...
    held og lykke til trådstarter ang. generhvervelse af kortet til sommer.... vi har vist alle gjort noget dumt engang, så sjældent har den ene noget at lade den anden høre for


  • #68   1. jan 2015 Jeg er rystet over, hvilken åbenlys idioti mange i den tråd er fyldt med!! I sender respekt til trådstarter fordi han "tager det som en mand"...
    * "kør som I vil, men sørg for satan for ikke at blive taget"
    * "6 mdr. frakendelse er ikke sjov"
    * "heldigvis er der ikke så meget politi heroppe"
    ...det burde på ingen måde give respekt - tvært imod. Og at en anden sidder og bliver opstemt over at kunne berette om, hvordan han har kørt 100 km. uden bremseevne... Hvad fan'en er der galt med folk? Man skulle sgu' tro, at det her var Scootergalleri.dk!!

    Grow up, og tænk på alle de mennesker, som I skader eller dræber næste gang!!


  • #70   1. jan 2015 Husk!!! Blå blink, er pænest, når de bliver mindre, og mindre i sidespejlet??? smiley Og godt MC. Nytår. Og til jer hellige moral-prædikere, i gør garanteret også noget, man ikke må engang imellem???? smiley

  • #71   1. jan 2015 Hvor er jeg glad for jeg aldrig gør noget forkert, overholder altid hastigheds grænser, og tager altid farten af når jeg kommer til en sidevej, der kunne komme en medtrafikant, der ikke har set mig. jeg overhaler også kun når ikke jeg kan se modkørende.
    Når ovenstående bliver til virkelighed så deponere jeg mit kørekort frivillig


  • #72   1. jan 2015 Ja det er da så vældigt med store nosser m.m og politiet er dit og dat, men tænk lige en tand længere og se hvordan situationen ser ud når politiet står ved dine pårørendes dør og banker på for at fortælle at du ligger på obduktionsbordet, eller står ved pårørende til dem du slog ihjel på din "luftfærd" fordi du troede du var supermand og reglerne bare var for de andre svagpissere!
    Nææææ supermænd er bare tegnefilmsfigurer der jo ikke eksisterer i virkeligheden (eller til du vågner fra din månedslange koma manglende lemmer, din bagsædepassager og børnene på bagsædet af den bil du liiiige kom til at torpedere fordi du ikke kunne nå at bremse dit 300kgs projektil.
    Rigtige mænd dør ikke (men lever med konsekvenserne af deres manglende hjernefunktion når de bevidst overskrider hastighedsbegrænsningerne)


  • #74   2. jan 2015 bliver man stoppet er der sku kun en ting at sige om sagen man kørte for langsomt..

  • Mike J
    Mike J Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 7
    #75   2. jan 2015 Det er ikke farligere/mere sikkert at køre 250 km/t + i Danmark på en tom motorvej end det er i Tyskland. forskellen er bare at det er ulovligt i Danmark.

    Tænk lige på det inden i starter jeres moralprædiken.


  • #76   2. jan 2015 Da du tydeligvis er stolt over din flotte bedrift,(for ellers ville du vel ikke prale med det herinde), må man vel ønske tillykke med frakendelsen. Håber de mange forskellige svar, har fået dig til at tænke dig bare lidt om, men det er jo nok tvivlsomt. Godt nytår til alle.

  • #78   2. jan 2015 #77 nej det er da ikke det der står. Blot at samme hastighed i Tyskland ikke vurderes som uansvarligt, så længe der er plads til det.

  • #79   2. jan 2015 Kim o nej det er der ikke. Det var også blot ment som en kommentar til en fiktiv undskyldning fra en spritter i tidligere tilfælde smiley

  • #80   2. jan 2015 Der findes to slags mennesker.
    Dem der kan tænke selv, tage vare på sig selv og andre, vurdere en given situation og reagere på den - Det er dem der "kører efter forholdene"..
    Og så er der dem, der ikke har denne type intelligens, der føler sig usikre i et næsten uoverskueligt kaos - Det er dem der "kører efter reglerne"..
    Den første gruppe betragter lovene som overordnede retningslinier eller hensigtserklæringer der er praktiske, og nødvendige, når flere mennesker, uafhængigt af hinanden, skal rumstere rundt uden at støde sammen. Er man derimod alene, er de fuldstændigt irrelevante.
    Den anden gruppe ser lovene (uanset hvor tåbelige de må synes) som noget overjordisk - nærmest religiøst. Bryd dem og du er et ondt menneske, der skal straffes! - Hårdt! - Eller i det mindste udråbes til børnemorder, selmordskandidat og andre slemme ting.
    De glemmer desværre ofte, at slemme ting sagtens kan ramme gode og ordentlige mennesker, at love og regler ikke kan beskytte os mod alle farer, og at "køre efter reglerne" faktisk kan være ekstremt farligt, især på motorcykel..


  • #81   2. jan 2015 Mike j jeg brokker mig ikke over straffen. Jeg blev bare stødt af jeg fik indtrykket at Nicky kun så politiet som det negative i situationen hvor jeg synes man burde tænke mere på dem omkring sig i trafikken. Og så forstår jeg set sidste i Nicky skriver som en direkte opfordring til at andre skal gøre det samme, og hvis det var tilfældet er nicky skut for smart. Men det må jo næsten være en joke, så godt nok ikke en sjov en men lad nu det ligge.

  • #82   2. jan 2015 Ja Simon h :)?
    Så skal du se dem lidt som brede beskrivelser så giver det faktisk mening.
    Tålmodig ? Ja ellers havde jeg da ikke gidet bruge tid på at skrive to længere svar. Sympatisk, overfor de andre trafikanter JEG synes måske har været i fare unødigt med Nickys stunt.

    Den sidste med afslappet, ja jeg tager det afslappet. Havde jeg ikke været det var jeg nok himlet op med grimme gloser som mange andre gør med at kalde folk idioter og alt muligt.

    Se nu udviser jeg igen tålmodighed ved at forklarer min beskrivelse kun for din skyld og de 5 likes :). Håber det giver mening for dig nu.


  • #84   2. jan 2015 #83: Nej det er ikke det der står.

  • #86   2. jan 2015 #84: Du skriver flg:
    "Så i din optik er det ikke farligere at køre 250+ end 110-130km/t?"
    Og det er her du viser du har læst forkert.
    Mike J mener ikke det er ligeså sikkert at køre +250km/t i Tyskland, som det er at køre 110/130km/t på en dansk motorvej. Han siger blot, at +250km/t er lige sikkert/risikofyldt, hvad enten det er en dansk eller tysk motorvej. Forskellen er blot, at i DK anses det for at være uforsvarligt, mens det i Tyskland er lovligt (i begge tilfælde når der er pladsen til det)


  • Lasse N
    Lasse N Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 3
    #88   2. jan 2015 er det så også i orden at stjæle din mc? hvis jeg ikke bliver taget?

  • Erik M
    Erik M Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 3 Svar: 130
    #91   2. jan 2015 Om man affyrer en krysantemumbombe - uden at være proff. fyrværker. Eller man "affyrer" en tohjuler med 251 kmt - uden at være proff. racerkører, på en lukket bane. - Så er begge dele, heldigvis, ulovligt i DK...!
    - Det ved trådstarter vist godt, men, nu har myndighederne så givet ham 6 mdr. til at tænke sig om, og komme til fornuft...!


  • Ulrik T
    Ulrik T Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 11
    #92   2. jan 2015 Uden at kende din profession,, så vil jeg dog mene at du kan ha´ en fremtid ved postvæsenet, evt. pakker smiley hvis du ellers kan ramme postkassen med den fart smiley . Nå ok, sådan en BMW 330 kan altså følge med på 251 ?!?!,, der var andre muligheder dengang de kørte i Opel Record, Ford Taunus/Mondeo.

    Men seriøst, så må du nok bare betale og slappe af med dine Rosso géner.

    P.s. Snyd at du ikke kunne få en kopi af filmen... jeg fik da et usandsynlig dårlig kvalitet billede fra fotovognen


  • #93   2. jan 2015 Muhahaha. Velkommen i klubben... men hvornår var du lige ude og køre på din mc den 29 dec der var jo hunde koldt

  • #97   2. jan 2015 @#80
    Der findes to slags mennesker - dem der deler mennesker op i to slags og dem der ikke gør!
    smiley


  • #98   2. jan 2015 Alt efter dagen og tiden på døgnet så er der da ret mange motorvejs strækninger i DK (Læs Jylland) hvor 200++kmt er "forsvarligt" .. Forsvarligt på den måde at går det galt er det en selv det går udover

    Men Nicky 251kmt smiley Kunne den ikke mere ? ... Vil nok sige med den hastighed så havde jeg sku testet max hastighed også set om bimmeren kunne følge med smiley

    Men ja det var sku sjovere da de kørte opel og ford.. Sku ikke nogen af dem der kunne 250 ..Selv 200kmt kunne det knibe med


  • #100   3. jan 2015 trådstarter skulle ikke have lov at køre noget størrer end en knallert i fremtiden, og en stor del af jer der kommenterer ligeså, i mangler fame godt nok hjernekapacitet ... håber i kun slår jer selv ihjel og ikke tager andre med i købet .... og jo kører også måske 10 - 20 kmt for stærkt men 250+ er jo komplet idiotisk

  • #101   3. jan 2015 Shit happens op på hesten igen når vejret bliver godt og du har fåey pappet tilbage ,og lyt for guds skyld ikke til klynke hovederne for uanset hvad så er der altid nogen der har ondt i røven,man kunne næsten få den opfattelse halvdelen af forummet er skabsbøsser der ikke vil vedkende de får den for ofte i en den nederste del af ryggen.

  • #102   3. jan 2015 Trådstarter skal da bare køre pænt de næste 6 mdr og så er den skid ude af verden.. Synes nu også at hastigheder over 265 er latterligt, der kan jeg nemlig ikke følge med mere smiley
    Jeg er sådan lidt smiley når jeg læser alle de lovlydiges folks kommentarer, jeg kan ikke huske en tur hvor jeg ikke har rundet de 200+ eller hilst på modkørende mc'ister med forhjulet.
    Så sent som i går røg den da op på 210, ca.
    Må jeg lige tilføje til sidst, at jeg altid tænker mig om og læser trafikken.
    Og til den første som skriver at det kan man ikke med 200+, jo det kan man godt. Eller dvs at jeg kan smiley


  • #103   3. jan 2015 Og tak for kasse en bøde? Ville da først være bange for mit helbred hvis jeg kom hjem til hustruen med sådan en smiley
    Skal vi ikke samle ind til trådstarter smiley


  • #106   3. jan 2015 De første 5 år efter din generhvervelse skal du passe ekstra på.
    Sådan er det (som jeg læser det) altid efter en ubetinget frakendelse.

    Se selv færdselsloven § 126. stk 10


  • #107   3. jan 2015 Hastighedsbegrænsninger er jo netop sat med hensynstagen til forholdene.
    Der er da vist en der har sovet i historietimerne..
    Fartbegrænsning blev første gang indført i november 1973, med 80 km/t
    uden for byerne og 60 km/t i byerne. 60 km/t-begrænsningen fjernes igen
    i februar 1974 og bliver genindført i marts 1974 (samtidig med 110 km/t
    på motorvej og 90 på landeveje). Under anden oliekrise 1979 sættes
    hastigheden i marts ned til 80 km/t på landevej og 100 km/t på motorvej.

    Alle disse hastighedsreguleringer er begrundet i oliepriser.

    I 1985 nedsættes hastigheden i byer fra 60 km/t til 50 km/t.
    April 2004 blev den generelle fartgrænse på motorveje sat op fra 110
    km/t til 130 km/t.

    Vejens beskaffenhed, eller forholdene ivrigt, har intet med det at gøre..


  • #108   3. jan 2015 +1 til #107 smiley
    Jeg har så også kørt på mange veje, hvor 80km/t var med livet som indsats pga vejens beskaffenhed, selvom der ikke var nogen yderlig fartbegrænsning. Så man kører efter forholdende og sætter farten derefter.


  • #111   4. jan 2015 Jeg siger også tak for kampen til Anders. Det er godt at der findes folk til at forsvare vore lovgivere på det trafikpolitiske område, ved at støtte myterne om hensyntagen til vejenes beskaffenhed og trafiksikkerhed..
    jeg ikke enig, men må også indrømme at jeg ikke kommer bare i nærheden af pædagogisk rækkevidde.


  • #112   4. jan 2015 Gab.. Vil lige sige det er mindre farligt at kører 296 km i timen på en dansk motorvejen i Nordjylland uden biler end at køre 200 trykke bremsen helt i bund så baghjulet løfter sig, kaste den hårdt ind i svinget så knæet kører i asfalten på en lukket bane. Men engang i mellem skal blodet pumpe hurtigt rundt i kroppen.????

  • #113   4. jan 2015 #105
    Var ikke en fornærmelse bare den konklusion jeg nåede frem til efter at have læst tudefjæsenes indlæg,hvis nogen af dem ikke kan lide min opfattelse af dem og ønsker at fremstå som mænd kan de jo begynde at udtale sig som en istedet for at sidde og rakke ned på en person som ærligt står frem og erkender hvad han har gjort,han kan lide at køre stærkt stå ved sin gerning og tage skraldet for det og være ærlig omkring det,det gør ham til meget mere mand en mange af de deltagende i tråden som forsøger at ødelægge den med deres evindelige negative holdning til alt hvad der er sjovt.
    Og nej det er ikke sjovt at være tøffelhelt medmindre i er medlemmer af bleskifte galleri.


  • #114   5. jan 2015 Hold kæft nogle gamle nisser smiley

  • #115   5. jan 2015 Jeg synes man skal forbyde uheld, for det er jo tydeligt at dødsulykker sker KUN for dem som kører for stærkt, for tænk sig at man holder stille på motorvejen og der kommer en lastbil som har kørt de lovlige 80km/t og brager op i en og man så dør mens man holder stille, utænkeligt.

  • Erik M
    Erik M Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 3 Svar: 130
    #117   5. jan 2015 Retten har idømt manden ubetinget frakendelse af førerretten, på grund af hensynsløs kørsel, en ret så alvorlig sag...!

    Og før han kommer på vejen igen skal han gennem en: "Særlig Køreundervisning"

    Dette omhandler 8 x undervisning i:

    - Trafikadfærd
    - Grundregler for kørsel
    - Manøvrer på vej
    - Særlige risikoforhold

    Så der er nok at tage fat på, her i de mørke måneder...



  • #118   5. jan 2015 Hensynsløs kørsel?

    Jeg troede der var tale om en hastighedsforseelse.


  • #119   5. jan 2015 den hastighed er til enhver tid hensynsløs over for andre traffikanter , ingen kan nå at reagere hvis der kommer en med så høj hastighed

  • #120   5. jan 2015 Erik... Den der særlig køreundervisning du nævner...

    Den kender min kørelære ikke til... Noget du selv har erfaret?


  • #121   5. jan 2015 Hehe må være surt den ikke fik det sidste kniv, når den kan ramme 299, så læren må være, gi den det sidste når det endelig skal koste at ha det sjov

  • #122   5. jan 2015 Hensynsløs kørsel straffes med 6 - 8 mdrs. fængsel og har intet med en hastighedsforseelse at gøre.

    Crecke, dine personlige definitioner har intet med den her sag at gøre!

    Hvad med at holde os til sagen i stedet for alt det der Maren-i-kæret sludder?


  • #123   5. jan 2015 Erik M.

    Tror du selv på dit sludder?


  • #124   5. jan 2015 Erik M

    Se venligst bort fra mit forrige indlæg.

    Jeg ser nu at:
    Du er mand, 65 år, har ingen MC oprettet.

    Du er simpelthen gået forkert. Det her er MC- Galleriet. Du skal ind i Rollatorgalleriet ??


  • #125   6. jan 2015 Den her tråd kræver vist snart en hel palle tudekiks for der er da godt nok mange der har ondt et eller andet sted nederst på ryggen.

  • #126   6. jan 2015 er jeg den eneste der ved hva mine køretøjer kan rende på spedometeret smiley smiley smiley

  • Ulrik T
    Ulrik T Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 11
    #127   6. jan 2015 Ha Ha sikke da en diskurtion og så pga en hastigheds forseelse. Jo KJJ92DK, jeg vil tro at mindst 90 % af mc´ister, har prøvet hvad max fart er på klokken. Personlig er jeg mere bekymret når der er kø f.eks på motorvejen, og der kommer en 30-35 ton tung lastvogn bagfra,, får han stoppet eller er han faldet i søvn??

  • #128   11. jan 2015 Æv æv, surt for dig. Det bliver lange 6 måneder.
    Jeg kan ikke se noget farlig i at køre denne hastighed på en tom motorvej med en mc der er i orden.
    Til alle dem der kalder det uforsvarlig kørsel, I er sku da gal på den, skulle det værst tænkelige ske, er det kun en selv der går ud over.


  • #129   12. jan 2015 Poul, Vil ikke blande mig i diskussionen, tager ikke part, har selv mistet kørekortet en overgang grundet hastighed på tom motorvej, men jeg bryder mig ikke helt om den med at det kun er en selv det går ud over.

    For det første er der ens nærmeste.
    For det andet er der de vidner, politi og Falckreddere som skal ud at samle en op.


  • #130   12. jan 2015 Helt enig Jonas... Så skulle man måske også forbyde smøger, alkohol, fed mad og tvinge folk til at lette røven og tabe nogle kg..

    for det er i DEN grad et større problem i samfundet at folk dør af kræft og er usunde, samt føder usunde børn og ender på hospitalet med store omkostninger til følge, end de 15-20 om året der bliver dræbt i trafikken hvor høj fart har været den eneste faktor.. smiley


  • #131   12. jan 2015 #129
    Størstedelen af dem du nævner får jo rent faktisk deres løn for at udføre den slags arbejde.

    #130
    Det problem er latterlig let at løse uden lov indgreb,vi fjerner bare alt hvad der hedder moms skatter og afgifter så fjerner svagpisserne og indvandrerne sig selv når der ikke er mere gratis til dem.


  • #132   12. jan 2015 #131

    profilbillede
  • #133   13. jan 2015 #130, Jeg sammenligner ikke samfundsproblemer. Jeg skriver at det ikke kun er en selv det går ud over.

    #131, Nå de får penge for at se din hjernemasse på vejen? Jamen så kan vi da bare være ligeglade... Dernæst var der jo så tilfældige vidner og ens pårørende.

    Som sagt, jeg gider ikke diskussionen, jeg har selv kørt noget nær max fart på min tidligere CBR600 og fortryder det som sådan ikke. Jeg skriver blot at det ikke kun er en selv det går ud over. Og hvis man vitterlig er uenig med mig i det, så har man et større menneskeligt problem end en diskussion online kan løse.

    Og hav så en god dag, uanset hvor hurtigt I kører smiley


  • #134   13. jan 2015 Jonas, jeg er helt enig med dig i at det ikke kun er en selv det går udover, der er ret så få handligner man kan udføre som kun går udover en selv, men jeg synes bare ikke problemet er større end hvad folk forsøger at gøre det til...

  • #135   13. jan 2015 #132
    Du begyndte selv at nævne andre udgifts grupper i det danske samfund altså dem som jeg kalder svagpissere,du glemte bare den alledyreste befolkningsgruppe som de danske politkere har importeret til landet,de skal da ikke snydes hvis tråden skal drejes ud på det sidespor der hedder sociale udgifter.

    #133
    Jeg har kørt mc i mange flere år en du har haft en bruger herinde,bla 10 år med helårs kørsel på små veje engang imellem hvor man løber ind i snedriver på over en halv meter og rent is lag over hele kørebanen,desuden har jeg nået en alder hvor jeg ikke behøver at køre med håndtaget i bund hele tiden,så det er nok ikke mig de skal samle op,men skulle det ske efterlader jeg mig hverken kone eller børn til forsørgelse af andre,og jeg er ikke alene om at leve sådan så det er ikke kun på mig din beskrivelse rammer ved siden af.
    Desuden er det ikke en skam og dø af noget man elsker,men en skam og dø af ting som andre har tvunget ned over hovedet på en fordi man har været for svag til at sige fra.
    Tror du faldskærm udspringer basejumpere osv skriger jeg skal døøøøø hele vejen ned ?
    tror du bjergbestigere skriger nu sprænger tovet hele vejen op ?
    Tror du motorsports udøvere skriger nu brænder jeg op indtil de bremser/lander eller sejler ind til kajen ?
    Nej man gør ting fordi man mener man har evnerne udstyret og selvtilliden til at gøre som man gør,at det så går galt engang imellem det er bare shit happens,men hvis hele jordens befolkning fra start havde fravalgt alt der kunne indeholde farer var vi ikke nået til hvor vi er idag,hvordan ville det være hvis ingen havde taget chancen og sejlet ud på vandet ?
    Bygget vinger og forsøgt at flyve i luften ?
    Rumfart ?
    Dybt havs undersøgelser ?
    Bare alle de typer potentielt farlige fødevarer vi indtager ?
    Hvem var så modig da han så den første rødne mælk og tænkte det skal jeg da spise og bagefter døbte det ost ?
    Det er fint nok der er forsigtige mennesker som dig som ikke ønsker at overskride grænser eller afprøve nye ting,men hvis din slags regerede ville vi ikke være hvor vi er nu.
    Over and out gider ikke mere pis.
    Sry trådstarter for at bidrage til at emnet kørte af sporet,gør som du vil for uanset hvad er der altid nogen der får ondt i røven af hvad du gør.


  • #137   13. jan 2015 #135 Nårh, jamen helt enig, alle nassere burde fjernes, jeg skelner dog ikke mellem nationaliteter.

    Men jeg ønsker ikke skatten fjernet, for der er også dem der reelt har behov for hjælpen..


  • #138   13. jan 2015 Dem der reelt har behov for hjælp vil altid få den uanset om det er over tvungen skat moms og afgifter eller af frivilighedens vej,jeg skelner heller ikke mellem nationaliteter men de sidste år er der kommet mange oplysninger frem om at de importerede racer har mange flere selvbestaltede svage personer iblandt sig en blandt danskere,er derfor var det relevant at den gruppe også kom med hvis diskussionen skulle brede sig væk fra emnet.

  • #139   13. jan 2015 #135, Henrik H, Du skyder jo fugle med kanoner. Hele min pointe er at det ikke kun er en selv det går ud over. Selvom du ikke har kone eller børn, så passer det skam stadigvæk.

    Dit indlæg virker på mig helt sort.

    - Jeg har selv mistet kortet pga. fart. CBR'eren var over 200 ugentligt.
    - Du nævner faldskærmsudspring, det har jeg tilfældigvis også gjort.
    - Har ikke klatret i bjerge, men har da dykket.

    Din karikatur af mig er altså temmelig forfejlet. Du har dog til gengæld ret i at jeg er yngre end du smiley


  • #141   16. jan 2015 Vi kan jo alle "dumme" os smiley og værre uheldige, at der var en politimand lige der hvor vi "kom" til at køre "lidt" for stærkt. smiley

    Jeg indrømmer gerne at jeg selv køre stærkt fra tid til anden. Det har jeg gjort i nu 8 år, og er 7-9-13 aldrig blevet snuppet for det, men det kommer nok en dag. smiley


  • #144   22. jan 2015 Claus v jeg har ikke opdateret min profil med cykler og jeg har ikke haft en bruger herinde ret længe af den grund at jeg hadede børnehaver som mcg da jeg var yngre,jeg er nu bare blevet så gammel at jeg er ligeglad med jantelovståber som hakker på alt og alle der ikke opfører sig som statens ynglings køer.

  • #145   23. jan 2015 Yndling... hedder det medmindre du tænker på unge køer, som så enten hedder kalve eller kvier.

    Nu du selv bringer emnet børnehave på banen.


  • #146   23. jan 2015 Selvfølgelig må du få filmen.. Den er en del af sagen, du kan bare søge agtindsigt, så skal den udleveres, sammen med alt andet politiet har i den sag..

  • #147   7. feb 2015 Kim O du er jo netop toppen af poppen hvad angår jantelovens vogtere som jeg ikke bryder mig om,det eneste mod argument du har og komme med er at du har fundet en stavefejl i det jeg har skrevet,get a life!

  • #148   7. feb 2015 Det har såmænd intet med jantelov at gøre. At du ikke bryder dig om mig, tager jeg som en kompliment smiley


  • #149   9. sep 2015 Jo der er prøve tid på 3 år gør du det indenfor de 3 år mister du det et år..

    Har selv været der 3 gange og indenfor prøve tiden som blev 5 år, laver man samme nummer 4 gang indenfor prøvetiden kan du miste dit kørekort på livstid.


  • #150   9. sep 2015 Har helt styr på reglerne... Også derfor de 200 HK er skiftet ud med 72 HK...

Kommentér på:
Thi kendes for ret, du har kørt for stærkt.:-(

Annonce