{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Polering på MC uden klarlak?
  • #1   14. jan 2015 Du kan altid polere en hvilken som helst lak - klar lak eller ej!! Men du skal være opmærksom på at det anvendte voksprodukt kan indeholde kan indeholde slibemidler, så poler med håndkraft og omtanke.

    Claybar kender jeg ikke, men clay er engelsk for ler, så jeg ville nok føle mig ret advaret!!


  • #2   14. jan 2015 Claybar er en super fin polering eller nærmer vådslibning du skal hvertfald passe på med det men gør du holder den shinet meget længer smiley

  • Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 17 Svar: 28
    #3   14. jan 2015 Hvad mener du :)?


  • Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 17 Svar: 28
    #5   14. jan 2015 Det er ikke problemet. den er nylakeret, den har bare ikke fået klarlak smiley

  • Bjørn N
    Bjørn N Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 17
    #6   14. jan 2015 Claybar er IKKE til at hverken fin polering eller slibning,
    Men til at fjerne flyverust og andre urenheder i lakken,og derefter poleres da lakken bliver ridset af at bruge ler


  • Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 17 Svar: 28
    #7   14. jan 2015 I know. men vil det skade lakken at gøre det.
    det er spørgsmålet.


  • Bjørn N
    Bjørn N Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 17
    #8   14. jan 2015 Ikke skade,men hvad skulle det gavne, hvis det er nylakket er der ik noget ler kan gøre.
    Polere med en god voks


  • Simon
    Simon Tilmeldt:
    apr 2014

    Emner: 5 Svar: 103
    #9   14. jan 2015 til Bjørn N.
    Der kan ikke poleres med en voks, men der imod en polish, eller compound.

    Der findes dog noget der hedder en cleaner wax( bliver også solgt som polish), som rengører kemisk, opfrisker/polere lakken en lille smule, og så beskytter med forsegling, ofte syntetisk.

    Hvis den er ny lakeret anbefaler mange at vente 30 dage før man vokser, eller polere. Om man vælger at lytte til det er op til en selv.

    Jeg vil mene du skal bruge en afsluttende polish for at "shine" lakken. (hvis den ellers er fri for ridser og mærker) og her efter kan du afslutte med en lakforsejler eller voks, evt. begge to.

    Det er især vigtigt at du for den beskyttet når lakken er uden det øverste lag klarlak.


  • Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 17 Svar: 28
    #10   14. jan 2015 Når du siger at det er vigtigt at få den beskyttet, når den ikke har klarlak

    Hvad mener du så præcist ? At jeg skal få den lakforseglet ?


  • Simon
    Simon Tilmeldt:
    apr 2014

    Emner: 5 Svar: 103
    #11   14. jan 2015 Lak der ikke har klarlak ovenpå, har ofte en svagere overflade.
    Det yderste lag indeholder farven, og derfor vil farven også være påvirkelig overfor sol og vejr, i modsætning til den type lakering er der lakeringer der yder farvelaget en beskyttelse i form af klar lak yderst.

    Det er altid vigtig at beskytte sin lak, uanset type. Du kan selv lakforsejle den ( det er i bund og grund, et kemisk sammensat produkt som yder beskyttelse mod elementerne) ligesom voks gør. Forskellen er bare at den ikke indeholder naturprodukter, som f.eks. (carnauba)

    Der findes også produkter der blander flere typer og genre. f.eks. Lakforsejler med voks.

    Alle har gode erfaringer og meninger, det vigtigste er bare du for lakken beskyttet med et produkt du er tilfreds med. smiley


  • Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 17 Svar: 28
    #12   14. jan 2015 Jeg har en lakforsegler med voks (fra bilvask.nu) er den god, eller skal jeg have et produkt som er adskilt ?

  • Simon
    Simon Tilmeldt:
    apr 2014

    Emner: 5 Svar: 103
    #13   14. jan 2015 Jeg syntes personligt selv, at det er et godt forslag.¨
    Rigtig mange har gode erfaringer med produkter og service fra Bilvask,nu.

    smiley


  • #14   14. jan 2015 Giv den dog et par lag klarlak !! Det koster ikke alverden hos den lokale autolakerer.

    Så ka du polerer til dine arme falder af smiley


Kommentér på:
Polering på MC uden klarlak?

Annonce